un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Trei lucruri mișto despre reclamele pe Facebook

11 Jul 2013  ·

GÂNDURI  ·

2 comentarii

reclame_facebookSă vă zic trei idei mișto despre Facebook, aflate la #bizsmscamp la o prezentare de-a lui Alex Negrea.

facebook.com/ads/adboard. La această adresă puteți vedea toate reclamele care vă targetează pe voi. Știți probabil că pe Facebook poți cere ca o reclamă să apară doar acelor oameni care îndeplinesc condițiile tale de sex, vârstă, locație, interese, copii șamd. Ei bine, pentru acele reclame, pentru firmele din spatele lor, voi sunteți în publicul țintă.

De interes este însă tab-ul Recently Viewed. Acolo apar chiar reclamele pe care le-ai văzut recent. Nu știu dacă ați pățit vreodată să vedeți o reclamă interesantă sau stupidă și abia după un timp să vă doriți să o găsiți din nou, pentru a face click sau pentru a râde de ea, dar eu da. Le vedeți acolo.

Reclame care nu te îndeamnă să faci click. Din nou, poate că nu știți despre bune practici în reclame Adwords și Facebook, dar cele mai eficiente conțin un call to action, un îndemn de genul “profită acum”, “vezi acum ce oferte avem”, “dă click pentru a vedea cel mai rapid…”. Nu degeaba tabloidele au trecut la astfel de îndemnuri în titluri. În plus, ca sistem, fiecare click îl costă pe sponsor o sumă de bani (să zicem 0,3 lei), iar reclamele sunt afișate până se termină bugetul alocat lor (adică la 30 de lei buget, o reclamă se afișează până primește 100 de clickuri, dacă fiecare costă 0,3 lei).

Ideea este, ne spunea Alex, că poți face și reclame care să nu îndemne lumea să dea click, dar care să transmită oricum un mesaj. Avantajul este, desigur, că acea reclamă va fi afișată mai mult timp pe Facebook, ba chiar de mai multe ori aceluiași utilizator, că na… doar-doar o da click cineva.

Ce fel de reclame s-ar preta? Nu știu, poate ceva de genul “nwradu.ro este cel mai tare blog!”. Nu îndeamnă lumea să dea click, deși ar putea face asta, la o adică, ci doar transmite o idee. Nu-i cea mai bună practică deoarece pentru astfel de publicitate se folosește un model “cost pe afișări”, nu “cost pe click”, dar mi s-a părut interesant ca idee.

Logout ads. Reclame afișate când dați log-out din Facebook. De ce ar da cineva logout? Eu nu dau, dar totuși familiile care împart un singur calculator fac asta, la fel și angajații care împart un singur calculator (de exemplu cei care lucrează în ture, cei care lucrează în atelier și au și un calculator acolo, pentru vreo testare sau informare etc).

Costă mult, în jur de 7000 de euro, și va fi afișată doar 24 de ore. Dar câtă lume dă logout în România? Ei bine, o astfel de reclamă a ajuns la 900.000 de utilizatori unici în 24 de ore, deci suficient de mulți, aproape 1 din 6 români de pe Facebook.

Și un articol bun de pe Gigaom, care vorbește despre cum news feed-ul de pe Facebook este acaparat de companii și publicitate.

Mark Zuckerberg says Facebook is the place to connect people from around the world, but right now, my Facebook News Feed feels more like a place to connect me with things to buy.

Da, are dreptate. Problema vine din faptul că majoritatea companiilor s-au năpustit, acesta fiind verbul potrivit, pe Facebook, iar apoi au și banii necesari să facă sponsored posts, așa că sunt mult mai vizibili.

    2 comentarii

  1. Un stidiu recent sustine ca e-mail-ul ramane mult mai eficient decat Facebook sau Twitter
    blog.custora.com/2013/06/e-commerce-customer-acquisition-snapshot

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus