un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ce lucrări continuă în București

30 Apr 2013  ·

GÂNDURI  ·

11 comentarii

S-a decis Primăria București ce va face cu banii în acest an.

O veste bună este că s-a alocat o sumă mare pentru lucrările la diametrala Buzești – Berzei – Uranus. Este ridicol că acea stradă este în lucrări de ani de zile și de la Eroilor la Piața Victoriei faci 30 de minute pe niște trasee foarte întortocheate, în loc să faci 5 minute în linie dreaptă. Nu știu dacă ați fost pe acolo, dar mai sunt vreo 300 de metri de pus pietriș și asfaltat și de ani de zile se chinuie cu acea palmă de lucrare.

Încep lucrările și la străpungerea Nicolae Grigorescu – Dâmbovița, ceea ce mi se pare o idee bună, micșorând foarte mult timpul pe care-l faci dacă mergi dinspre Pantelimon spre sudul orașului prin acest nou traseu. Bine, ca și în cazul de mai sus și multe alte lucrări, nu e nici o garanție că se vor și termina la timp și nu vor fi abandonate cu anii din lipsă de fonduri.

O altă veste bună este că s-a alocat o sumă mare de bani pentru lărgirea străzii Fabrica de Glucoză. Nu am treabă pe acolo, dar mii de oameni și mașini de marfă se chinuie zilnic în cozi kilometrice pe acolo și trebuie lărgită urgent, Pipera fiind acum o mare zonă economică și industrială.

Vești proaste? Din plin! S-au alocat bani pentru lucrările la pasajul de la Piața Presei. Abia ce s-a făcut pasajul subteran de la Băneasa și în sfârșit se ieșea și intra rapid din oraș și acum începe o nouă lucrare foarte mare, un pasaj rutier subteran pe sub întreg rondul de la Piața Presei, cu ieșiri spre Miorița și în Kiseleff. Ani de zile ne vom chinui cu prostia aia. Trebuia început abia după ce autostrada A3 ar fi fost conectată în Petricani, ca să fie acolo o alternativă bună de ieșit spre nord.

La pasajul Mihai Bravu cu Splaiul Unirii, unde nu se mai lucrează de vreo 2 ani și traficul este gâtuit de un șantier abandonat, suma alocată a fost micșorată de la 10 milioane la 6. Ne chinuim în continuare.

S-au alocat niște bani pentru pasajul pietonal de la Piața Romană. Ce? Exact! Să fie lucrări și deranj și acolo!

Este planificat un pasaj subteran la intersecția Pantelimon cu bd Chișinău. De la 10 milioane a rămas cu 200.000 lei alocați, probabil suficienți pentru a se pune vreo două panouri pe stâlpi.

Mai multe lucrări și sume sunt în articolul Hotnews.

dambovita_bucuresti

    11 comentarii

  1. Inchidem Bucurestiul si plecam in vacanta. Revenim cand e gata. :))

      (Citează)

    • Adică niciodată. Nu că un oraș n-ar trebui să fie în continuă modificare, dar creșterea este așa puternică încât aceste lucrări trebuie făcute în ritm mai alert.

        (Citează)

  2. Sunt curios cum o sa fie largita strada fabrica de glucoza. De o parte si cealalta sunt firme si case, si oricum trotuarul e inexistent.

      (Citează)

  3. Probabil se mareste strada Fabrica de glucoza inspre lac, adica peste trotuarul si pista de biciclete amenajata anul trecut.

      (Citează)

  4. Fabnrica de Glucoza are pista de biciclete? :)) LOL! Astae buna. De trei ani nu am vazut urma de asa ceva.

      (Citează)

  5. pista de bicicleta cred ca e doar pe hartie, in acte si in facturi.

      (Citează)

  6. Dar de Olteniei, ce stiti?

      (Citează)

  7. În sectorul 6 este linişte şi pace, nu se face nimic.

      (Citează)

  8. In Drumul Taberei – Romancierilor au adus 5 camioane sa care niste pamant de acolo. Si au curatat lucrarile neatinse din Iarna. Probabil ca mai misca putin dupa care opresc lucrarile…

      (Citează)

  9. Think like an engineer:
    1. Cati din cei 1.5 mil de oameni apti de munca din Bucuresti isi permit sa cumpere o masina. Rapsuns aproximativ: 1 000 000

    2. Cat de largi si de multe ar trebui sa fie bulevardele asa incat toti cei care au masini sa poata circula toate fluent la ora de varf, ca atunci merge tosta lumea la munca.

    Calcul aproximativ:
    Circualtie fluenta 36km/h (10m/s)
    Distanta medie intre masini 30m, D
    Distanta medie de parcurs a masinii 6km (sau 10 minute pe bulevard pana la servicu).
    Impart (uniform) cele 1 milion de masini in 12 de grupe care merg simultan se sosea timp de 10 minute in cele doua ore de varf si voi obtine ca Bucurestiul are nevoie o lungime de 2.5 milione de km de (benzi de) sosea. Presupunand ca bunevardele au 5 benzi o sa resulta a Bucurestiul are nevoie de 500.000km de bulevard (fara stazi secundare) adica cu 150% mai mut decat tot ce exista acum in Romania.

    De ce ti-ai propune sa faci asa ceva?

    Vestile cu adevarat proaste sunt ca s-au inchis parcari (ca de exemplu cea din Militari). Ca nu se investeste nimic in elementele de sigurata ale strazilor existente. Ca RATB-ul investeste in centre de recreere in loc de autobuze.

      (Citează)

    • Și că la Alba-Iulia se construiește o sferă uriașă decorativă în locul parcării din rondul mare.

      Acum câțiva ani erau 1,5 milioane de mașini în București.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus