►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Cursa de Formula 1 din Malaezia a fost foarte interesantă și plină de faze controversate. Aș spune că este una dintre cele mai bune curse din ultima perioadă, dar e doar a doua din sezon…
O fază antologică a fost când Hamilton a intrat la boxele echipei McLaren Mercedes, el fiind pilot Mercedes GP. E drept că tocmai s-a mutat la această echipă după mulți ani la McLaren și obișnuința este mare, dar cât de mare sa fie? Am râs “out loud”. Puteți căuta clipuri pe YouTube, apar și dispar multe.
Problema cea mai mare pentru acest sezon o reprezintă ordinele de echipă date în cadrul Red Bull și Mercedes. Vettel a cerut ca Webber să-i cedeze locul. Acesta n-a vrut și s-au duelat foarte spectaculos, Vettel reușind să-l depășească după câteva încercări, dar e păcat că s-a deschis calea ordinelor de echipă. Webber nu părea deloc încântat că, deși Vettel are 3 titluri mondiale de campion, nu este lăsat să-și joace cinstit șansele la victorie.
Ulterior cu toții au declarat că echipa îi ruga să-și păstreze locurile și Vettel a depășit riscant de capul lui, dar faptul că acesta își dorea să fie avantajat de Red Bull în defavoarea lui Webber mi s-a părut un gest foarte urât, mai ales că nu are nevoie de ajutorul altora pentru a câșțiga.
A doua echipă a fost Mercedes GP. Hamilton a fost mai încet decât Rosberg, dar ultimului i s-a cerut să nu riște o depășire care ar fi fost simplă. În mod normal, în a doua cursă a sezonului nu ai de ce să-l favorizezi pe unul dintre piloți în locul celuilalt pentru că e mult prea devreme. Hamilton, însă, este vedeta echipei și îl bagă în față încă de acum.
Fotografia de la început, ca și cele de mai jos, au fost făcute de Horia, care a fost la cursa de la Sepang și mi-a trimis aceste fotografii, cu promisiunea unui articol mai lung despre cum arată o cursă F1 din postura de spectator. Fotografiile sunt exemple de manual de panning în viteză, când apeși declanșatorul și urmărești cu aparatul subiectul fotografiat pe parcursul acelor sutimi sau zecimi de secundă cât se face fotografia. Subiectul este clar, dar fundalul iese mișcat, transmițând senzația de viteză. Nikon D90 cu 105 mm.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
25/03/2013 la 5:08 PM
Ți-am văzut tweet-urile ieri dimineață și m-am uitat și eu la cursă. După cum ziceau și comentatorii, a fost cea mai tristă decernare de F1, din motivele pe care le-ai prezentat și tu mai sus. Băieții de la RedBull au făcut show, pe de altă parte Rosberg s-a comportat foarte matur.
Alexandru(Citează)
25/03/2013 la 5:13 PM
Eu consider ca Vettel a cerut ca Webber sa fie dat la o parte deoarece era presat de Hamilton (in momentul acela toti aveau DRS activ) si stia foarte bine ca era atentionat de echipa daca incerca de capul lui sa il depaseasca. Celor de la RB le este teama de un atac fara menajamente din cauza istoricului, Istambul parca.
Strategia de duminica a echipei nu a fost una foarte inspirata, poate m-as putea gandi ca defapt Vettel dorea schimbarea strategiei (nu neaparat sa il dea pe Webber la o parte).
zeroo(Citează)
25/03/2013 la 6:17 PM
@zeroo: nu știu ce să zic. Era departe de Webber când a cerut acel lucru, nu e că ajunsese în spatele lui și voia să treacă rapid.
@Alexandru: am văzut și mai triste, a fost una în Austria în care Barrichello a pus frână chiar înainte de linia de sosire pentru că i se cerea să-l lase pe Schumacher, care era pe doi, să câștige. Așa că l-a lăsat cu 10 metri înainte. După aceea au fost interzise ordinele de echipă. A fost un podium din acela stingher în care Schumacher tot îl punea pe Barrichello pe primul loc.
nwradu(Citează)
25/03/2013 la 5:14 PM
Hamilton a avut noroc ca boxa lui McLaren era inaintea celei a lui Mercedes. Ar fi pierdut mult mai mult timp.
nashu_mare(Citează)
25/03/2013 la 6:19 PM
@nashu: nu, că de obicei stă unul în drum cu un semn.
@AdrianG: nu cred. În ultimele tururi i s-a zis de consum. Dacă alegi să termini cursa așa se cheamă ordin de echipă și e interzis. Dacă Rosberg n-ar fi vrut sa depășească nu l-ar fi blamat nimeni, dar când ți se spune prin radio să nu treci, indiferent că cel din fața ta merge mai încet pentru că-i încet sau pentru că ține de benzină, tot ordine de echipă sunt.
nwradu(Citează)
25/03/2013 la 5:18 PM
Hamilton n-a fost mai slab ca Rosberg. Omu mergea “la consum”. Nu era vorba de nici un risc la depasire, pur si simplu au ales sa termine cursa asa. Intrebarea e daca era Hamilton in locul lui Rosberg, s-ar fi pastrat pozitiile pana la final?
AdrianG(Citează)
25/03/2013 la 6:30 PM
atat Webber cat si Hamilton erau in modul de economisire a benzinei. Webber a declarat ca echipa ia cerut sa isi schimbe setarile motorului cu cateva tururi inainte de a fi depasit.
razvan(Citează)
25/03/2013 la 7:42 PM
Cine ti-a zis tie ca ordinele de echipa sunt interzise? De vreo 2 ani s-a dat liber la ele.
Era normal sa se dea liber la ele, pentru ca singurii care le faceau la vedere erau cei de la Ferrari, ceilalti erau ipocriti.
Ca sa penalizezi o echipa pentru ordine de echipa este ca si cum ai penaliza o echipa de fotbal ca joaca un meci cu echipa a doua sau pe un antrenor ca, in loc sa-l aleaga pe X sa bata o lovitura de pedeapsa, l-a ales pe Y doar ca sa iasa golgeter.
Problema la Red Bull vine de la faptul ca Webber l-a ajutat pe Vettel sa castige de 3 ori titlul mondial. De doua ori Vettel a castigat titlul in ultima etapa, deci fara punctele facute cadou in timpul anului de Webber, n-ar fi avut nicio sansa.
Acum Vettel s-a facut atat de nesimtit incat voia ca Webber sa se dea la o parte deja din a doua cursa a anului, ceea ce nici cei de la Ferrari nu si-ar permite.
Vettel a reusit sa-l depaseasca pe Webber numai dupa ce acestuia i-au pus la ultimul schimb anvelope dure, care scot cu peste o secunda mai putin pe tur decat cele pe care le avea Vettel.
Dan(Citează)
25/03/2013 la 7:56 PM
am facut o pauza de formula 1 si am reluat “sportul” asta in ultimele doua curse de anul trecut si acum. dar mi se pare foarte urat ce se intampla.
din 2001 ma uit la motogp si mi se pare o competitie absolut superba. Recomand tuturor celor care se simt dezamagiti de formula 1 :)
Silviu(Citează)
25/03/2013 la 8:22 PM
@nwradu – dupa cum stim comunicatia radio e redata pe TV cu un anumit delay, de aici banuiala mea ca a fost in momentul in care erau toti cu unul dupa altul. Apoi cand i s-a spus lui Vettel sa aiba rabdare si cu ajutorul DRS-lui (datorita pilotilor intarziati) Webber s-a distantat.
zeroo(Citează)
25/03/2013 la 8:36 PM
@all Va recomand sa luati de pe net cursele inregistrate de la BBC sau de la SKY1, o sa intelegeti muuuuuult mai multe lucruri, ambele televiziuni au om la boxe care spune ce se mai intampla pe acolo si nu se vede la TV. Recomand si Pre Race si Post Race shows pentru a vedea interviuri si analize, si nu doar pe cei de la Digi care au ce au cu cuvantul “procesiune” – niste enervanti (nu ca Miki, dar tot enervanti)
Lui Hamilton i s-a cerut de pe la jumatatea cursei sa mearga la consum pentru ca nu avea suficient carburant, apoi Rosberg nu a fost lasat sa treaca pentru ca a fost greseala echipei la alimentarea lui Lewis. Da, ordinele de echipa sunt permise in F1.
Si la Red Bull ziceau comentatorii BBC ca ar fi fost ordine de echipa sa se pastreze locurile, dar ca Vettel le-a ignorat.
@ Silviu Din 2010 MotoGP e mai slab decat F1, acolo nu prea mai sunt depasiri decat in primele 2 tururi maxim si rar cate o revenire a lui Lorenzo pe final. Oricum cele 2 nu sunt concurente, cred ca o singura cursa s-a suprapus anul trecut. Deci se pot urmari ambele fara probleme.
Mark-3000(Citează)
25/03/2013 la 9:11 PM
Și mie mi se pare că MotoGP a scăzut în ultimii ani și a apărut în schimb un element “random” prea pronunțat care strică multe curse. Să vedem ce-o fi în noul sezon, începe în aprilie.
nwradu(Citează)
25/03/2013 la 8:53 PM
@Mark-3000: nu trebuie sa le iei de pe net, le poti vedea live fara probleme, daca esti putin intreprinzator :)
Evident cu exceptia BBC-ului care nu transmite live toate cursele.
Oricum decat sa-i ascult pe pacalicii aia doi de la digi…
AdrianG(Citează)
25/03/2013 la 9:13 PM
@nwradu daca nici macar eu nu ii ascult pe aia care imi fac semn sa intru la parcare, iti inchipui ca nici Hamilton nu ar face-o. Pana mea, s-a umplut si F1 de parcangii!
nashu_mare(Citează)
26/03/2013 la 10:03 AM
Se intampla si la case mai mari :)
alin(Citează)