blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Decizia de cumpărare depinde de cele mai mici amănunte

27 Mar 2013  ·

GÂNDURI  ·

42 comentarii

hipermarketCred că puține companii își dau seama de cât de multe aspecte aparent lipsite de importanță depinde decizia de a cumpăra produsele lor sau pe ale altora. Majoritatea merg pe ideea “produsul este bun”, neglijând micile detalii de pe lângă acesta. Ca la un restaurant cu mâncare bună, dar servire proastă.

Exemplul cel mai bun este apa minerală. Sau plată mai exact. Eu beam Izvorul Minunilor pentru că-mi plăcea la gust (adică nu avea nici unul, cum trebuie să fie apa). Știu pe cineva care bea această apă doar pentru că sticlele erau pătrate, nu rotunde, și încăpeau mai bine în frigider atunci când le refolosea pentru vin adus de la țară.

Am renunțat la Izvorul Minunilor dintr-o cauză ce ar putea părea bizară, dar știți cu toții cât de enervantă este problema: se rupea mânerul de hârtie al baxului atunci când îl transportam acasă. Hârtia aceea lipită pe folia de plastic, pe post de mâner, adică un element ce costă probabil 10 bani/bax și nu are nici o legătură cu produsul efectiv (apa), m-a făcut să cumpăr altceva deoarece de multe ori o găseam deja ruptă la raft sau se rupea în primele secunde de transport.

Nu cred că-s singurul. E tare enervant să ți se rupă acea hârtie și să duci baxul infigând degetele în folia lui. Iar dacă folia e proastă, trebuie să-l iei sub braț și e dificil să-l pui jos ca să deschizi ușa de la bloc și să chemi liftul, mai ales cu cealaltă mână ocupată cu o sacoșă de cumpărături.

O simplă hârtie cu un cost nesemnificativ m-a împins spre alt brand. Încă mai beau Izvorul Minunilor, dar numai dacă nu găsesc la raft Aqua Carpatica sau Dorna. Iar la Dorna nu-mi place că sticlele de 2 litri încep să păcăne destul de tare atunci când sunt pe terminate.

Am luat niște bețe de urechi și plasticul lor este prea moale. Nu-i de ajuns să produci un băț cu două bucăți de vată la capete, trebuie să fie și utilizabil. Căutam alcool sanitar să pun în lichidul de parbriz și cineva mi-a zis “ia Mona, este cu o tipă marfă pe etichetă”. Am luat. Nu pentru că-i tipa marfă pe copertă, ci pentru că sticla e mai plată și dintr-un plastic mai gros și cu un dop mai lung decât la alte mărci și deci stă mai sigur în portbagaj (săraca Mona).

Acum ceva vreme râdeam că pe conservele de pateu Bucegi este o mică scobitură sub inelul de care tragi pentru a le deschide. Cum ar fi, intră degetul rapid sub inel, nu-ți rupi unghia trăgând de el. Chestie care ar fi foarte mișto pentru cutiile de suc, dar la o cutie de pateu mă gândesc că oricum ai un cuțit prin preajmă atunci când vrei sa o deschise, ca să crăcănezi un pic cu el și respectivul inel. Totuși, între 5 mărci de pateu, toate la fel la gust și bani, ce credeți că ar cumpăra lumea?

Altcineva renunțase să meargă la un lanț de hipermarket-uri pentru că nu găsea aproape niciodată un cărucior bun, cu toate roțile funcționale. Știți cât de nasol este când merge greu sau trage într-o parte. Câte milioane pe lună pierdea acel magazin?

M-am uitat la pantofi în Intersport-ul din AFI. Undeva deasupra un neon fila, clipocea foarte rapid. Stingerea era greu de observat, dar mă deranja în subconștient, mai ales că era o lumină prea rece. Am plecat pentru că începuse să mă doară capul. Magazinul cred că are 300 de neoane în el, dar e suficient ca unul prost să-ți strice cheful.

Vă invit să spuneți și alte exemple. Chestii mici, la care nu te-ai gândi în mod normal, dar care v-au împins spre sau de la un brand.

    42 comentarii

  1. all of the above (in afara faptului ca pateu de ficat la conserva e o porcarie, mai bine faci in casa, si bucovina e the best water de la noi), si cel mai mult si cel mai mult ma deranjeaza muzica tare in magazinele de haine; e un magazin de jeansi, lee cooper, wow de cate ori intri acolo e nebunie (nu am mai intrat de cativa ani, asa de enervant este); si tot in legatura cu magazinele de haine/pantofi: vanzatorii agasanti, care stau sa te supravegheze si sa intrebe daca te pot ajuta cu ceva; si fetele din magazineele de beauty/makeup/parfumerie, saracele vor sa ma consilieze in cumpararea unui fond de ten, cand ele poarta pe fata o intreaga masca; asta mai mult despre schimbarea de magazine;

      (Citează)

  2. Sticlele de Dorna au inceput sa pacane de cand le-au facut mai eco, adica folosind mai putin plastic, implicit mai subtiri si mai putin rezistente, de ti se aduna in mana cand le strangi.
    O vreme am renuntat la o marca de apa plata (parca tot Dorna/Izvorul Alb) pentru ca capacele erau stranse asa de tare incat eram singurul din familie care le putea desface. Nevasta si copilul n-aveau nici o sansa, si nici pentru mine nu era usor. Intre timp s-a remediat.
    Nu stiu cata lume cumpara Albacher pentru ca au cutiile protejate cu folie de aluminiu, ceea ce nu e deloc o idee rea. Eu n-am luat niciodata, dar spal cutia inainte sa o desfac.
    O vreme nu m-am mai dus la Carrefour pentru ca nu aveau niciodata Axion pasta. Acum au.

      (Citează)

  3. Cu toate ca e aproape gol Real-ul de la pallady, evit sa ma duc acolo din cauza ca mereu sunt deschise doar 5 din 40 de case. Iar de saarbatori erau 10-11 case.. Niciodata nu gasesc o casa la care sa platesc direct fara sa stau la coada. Asa ca prefer sa ma inghesui putin prin Auchan, dar macar nu stau ca prostul la o coada de 5 persoane ca nu au ei personal sa deschida mai multe case..

      (Citează)

  4. 1. Am devenit fan Carrefour Orhideea de când au băgat politica „linia albastră” prin care, dacă coada depășește acea linie, se mai deschid case. Rar am avut în față mai mult de o persoană, oricât de aglomerat ar fi fost magazinul. Ceva similar are și Mega Image, dar lor nu le reușește totdeauna.
    2. Am renunțat la Real din AFI fiindcă au cărucioare de toată jena și de 3 ori le-au picat plățile cu cardul când eu eram cu căruciorul plin. Plus că țineau case puține deschise, deși aveau trafic mare. Prefer să mai conduc 20 de minute până la Orhideea decât să am surprize. Abia aștept să finalizeze tranzacția cu Auchan, care și ei au case multe deschise și niciodată nu durează mult plata.
    3. Nu cumpăr conserve fără cheiță.
    4. Cumpăr saci de gunoi care se leagă la gură.
    5. Evit magazine/branduri cu reclame care mă enervează sau sunt prea agresive în promovare.
    6. În general, fac diferența între un angajat indolent/impertinent/incompetent și o problemă de sistem, mai ales că acesta este businessul meu.

      (Citează)

    • @Cristian Banu: la Mega Image s-a mai rezolvat cu casele, nu se mai stă așa mult. Sau au deschis multe magazine și se mai împarte poporul între ele.

        (Citează)

    • @Cristian Banu: apropo de Carrefour, am văzut în Militari experimentat un alt sistem. Toți stăteau la aceeași coadă, iar un aparat le zicea la ce coadă să meargă, împărțind uniform clienții pe casieri.

        (Citează)

  5. Eu am renunțat la apa minerală Harghita tocmai fiindcă i se rupeau mânerele de plastic înainte să ajung cu ea la casă. Apa e bună, mânerul prost. De la Carrefour cumpăr doar când nu am de unde altundeva și asta deoarece, de câteva ori, am fost martorul unor scene foarte penibile gen “un preț la raft, altul la casa de marcat”. Mie nu mi s-a întâmplat niciodată, dar s-a întâmplat de mai multe ori la coada la care stăteam. A fost suficient pentru a începe să-i evit.
    Este un magazin online, nu dau nume chiar dacă e ușor de identificat de toți cei care au cumpărat de la ei, care te bombardează cu email-uri după ce ai făcut comanda.
    1. Comanda primită așteaptă confirmarea.
    2. Comanda a fost preluată de operatorul x. Te va suna.
    «Operatorul te sună»
    3. Comanda a fost confirmată.
    4. Comanda a fost pregătita pentru livrare.
    5. Comanda a fost trimisă.
    E chiar enervant, cel puțin pentru mine, chiar este. Asa ca evit să comand de la ei. Știu, unii apreciază acest lucru, dar eu prefer maxim 2 email-uri: “confirmarea realizării comenzii” și “produsele ajung pe X la X:XX”. Finish.

      (Citează)

  6. Daca pot sa fac un rezumat :)

    Ai nevoie de apa, pateu, pantofi de la intersport, alcool sanitar, ca atunci cand ai primit laptic de la delaco, nu ? :))

      (Citează)

  7. Eu urasc sticla de apa de la Aqua Carpatica, are gura prea mare si tot timpul dau pe mine. Din cauza asta nu mai cumpar acest brand :)

      (Citează)

  8. Servetelele de hartie la rola pentru bucatarie care se rup aiurea si nu dupa model. I hate those

      (Citează)

  9. eu iau carpatica tocmai pt ca are gura mare si nu pierd timpul. si pentru ca sunt patrate si se pota seza usor pe orizontala, ocupa mai putin loc si nu fug.

      (Citează)

  10. @ Radu
    Asa si eu, pana am gasit Frisbi…

      (Citează)

    • Apropo de hipermarket-uri, de obicei merg la Carrefour pentru că au tot felul de produse bune aduse de ei, dar e atât de aglomerat încât mă simt împins spre altele. Și la Auchan am observat câteva lucruri drăguțe:
      – au Cola Cherry
      – ditamai raionul de beri din toată lumea
      – detergent la vrac. Omo, Persil, Ariel etc, îți pui cât vrei într-o pungă.
      – produse la vrac: paste, biscuiți, bombonele, legume congelate etc. Mie îmi place asta pentru că vreau sa minimizez costurile cumpărând exact cât vreau, nu o pungă întreagă.

        (Citează)

  11. Într-o perioadă, Bucovina vindea bidoane de 6 litri la ofertă în loc de 5 litri. Cât timp a fost promoția nu am cumpărat Bucovina pentru că sticla era prea mare și nu încăpea în dulapul unde țin eu apa. :)

    Nu pot cumpăra alt laptop în afară de Lenovo. Primul meu laptop a fost IBM și avea TrackPoint. M-am obișnuit prea mult cu sistemul și nu mai pot suporta un touchpad. Parcă aveau și Dell / Sony ceva asemănător, dar niciodată pe un model care să-mi placă.

    Am renunțat să mai citesc multe bloguri pentru că au feed parțial și pe telefon mi-e lene să mai deschid articolul din Reader în browser.

    Am renunțat la Google Chrome pentru că nu pot să deschid bookmark-urile în tab-uri noi la left-click, iar căutările se fac în același tab. Prea obișnuit cu Tab Mix Plus din FF.

    Nu mai folosesc Google Contacts pentru că au pozele contactelor la rezoluție prea mică și arată urât pe telefon. Le țin în Outlook și a trebuit să abandonez sincronizarea cloud.

      (Citează)

  12. magazinele de prin mall-uri (haine / pantofi) – muzica proasta si data foarte tare – ies din magazin practic instantaneu, spunind tare ca vacarmul e de nesuportat. patronii de acolo nu realizeaza cit isi nenorocesc vinzarile lasind la latitudinea vinzatorilor aspectul asta? niciodata n-am intilnit asa ceva in magazine din austria de exemplu.
    vinzatorii impertinenti – acelasi comentariu apropo de inconstienta patronilor, care nu asigura un sistem de feedback care i-ar ajuta mult (gen o pagina de FB pe care sa li se scrie rapid si usor o sugestie, orice dugheana si-ar permite asa ceva…)

      (Citează)

    • Ah, eu am boală pe magazinele în care e beznă. Sunt câteva prin AFI unde nu poți vedea bine culoarea materialului și textura sa. Niciodată nu-mi vine să cumpăr ceva de acolo.

        (Citează)

  13. @ Franco, asa si cu barurile unde nu se danseaza si se sta la o cafea de vorba, muzica este data atat de tare ca nici nu poti sa te intelegi

      (Citează)

  14. @Melk, vezi că există Outlook Conector care sincronizează Outlook cu contul Microsoft Live (nu e nevoie să folosești hotmail ptr mail, eu îl folosesc exclusiv pentru sincronizare).
    @Radu,
    știu sistemul din Militari, mi se pare mai ineficient, plus că acolo e mult prea departe și galeria comercială e neinteresantă.
    La Mega Image-ul de lângă mine sunt doar 5 case și sunt momente în care nu fac față.

      (Citează)

    • @Radu: mare dreptate ai. Pe mine mă enervează restaurantele cu muzica dată foarte tare, de abia te auzi, și la fel și în multe cluburi. Adică dansăm, dar vrem să ne mai și auzim între noi, că din gesturi n-am agățat niciodată.

        (Citează)

  15. Eu as face referinta la restaurantele si barurile unde nu poti sta de fum. Nu pot intelege cum este posibil sa trebuiasca sa inhalezi acel fum si sa si mananci simultan. Cand iesi hainele si totul in general miroase ingrozitor.
    Eu unul evit sa intru in astfel de restaurante chiar daca au mancare buna.

    Pe de alta parte am tendinta de a evita magazinele unde vanzatorul te insoteste/urmareste peste tot, unde ai sezatia ca esti mereu supravegheat. De multe ori te simti ca un potential infractor, si simti ca nu poti sta linistit si analiza marfa in tihna. Lucrurile astea ma fac sa ies din magazin.

    Pe langa magazinele in intuneric mai sunt cele care miros exagerat a parfum. Ca persoana foarte sensibila la mirosuri, pot spune ca nu pot rezista mai mult decat cateva minute.

      (Citează)

    • @O.: te înțeleg, nefiind nici eu fumător, dar pentru fumători este normalul vieții și nu-i deranjează. Să vezi ce mișto e în Anglia unde nu se fumează în nici un bar, nimic… e altă viață. Va fi și la noi așa, ne obligă UE, dar mai sunt vreo 3 ani până atunci.

        (Citează)

  16. Ursus black. E berea mea preferata. De fiecare data iau 2 cutii si un 6-pack de … altceva. Niciodata invers pentru nu se vinde la bax.

      (Citează)

  17. nu merg in Lidl pentru ca nu au cosuri.
    nu mai intru in magazinele Berska pentru ca au numai marimi mici
    vazusem un kit tastatura + mouse wireless (Microsoft) la care tastatura si mouse-ul aveau baterii diferite ca marime.

      (Citează)

    • @claudiu: că bine zici de Lidl. Culmea este că magazinul este prea mișto și merg oricum acolo, dar mereu îmi car cumpărăturile în brațe prin el. De obicei uit să iau cărucior sau mă gândesc că voi cumpăra doar 2 produse. Îmi dau seama că am nevoie de cărucior fix după ce am intrat și cum ieșirea este pe altă parte și trebuie să ocolesc toate casele, mai bine le car în brațe.

      Eu la Bershka nu intru pentru că nu au produse de bărbați. 3 blugi și 2 pulovere nu fac un raion de bărbați.

        (Citează)

  18. Beau Spring Harghita la 2,5 litri acasa si-mi place tocmai pentru ca fiecare sticla are toarta solida (nu cumpar la bax de 6 pentru ca mi-e incomod sa car un bax in brate si iau cate patru pentru ca le pot duce usor doua cate doua de toarte). De ani de zile de cand cumpar, una nu mi s-a rupt.

      (Citează)

  19. Cora, prea putine case deshise. In oricare zi din saptamana tin 5 case deschise si eu 30 inchise. Mi se pare de rahat sa astepti atat. Probabil fac economie la angajati…

      (Citează)

  20. Trebuie sa fii cretin sa ai asemenea criterii de alegere. Ma doare in pl de ambalaj, eu dau banii pe produs si vreau sa fie bun.

      (Citează)

  21. Ai observat ca atunci cand cumperi o sticla de suc sau o punga de seminte te chinui jumatate de ora sa le deschizi? de parca produsul ala nu a fost conceput a fi consumat.

    Sau ai observat cum toate tutele din magazinele mici stau cu ochii pe tine de parca ai venit sa le furi averea? si de nervi din pricina filajului te hotarasti sa nu mai cumperi nimic si sa pleci?

    Sau eternele magazine gen (porcaria) kenvelo unde nu iti poti da seama care sunt haine de femei si haine de barbati? :))

    Sau faptul ca ti se cere un card ca sa poti cumpara produsele acelui magazin. De parca banii tai nu au valoare ci doar cardul. Iar ei isi iau salariul de la Sfantul Petru si nu din ce consumi tu.

    Sau cand te duci intr-un magazin de haine si constati ca aia nu au oglinda ca sa vezi si tu ce bluza sau tricou imbraci…

    Si multe altele…

      (Citează)

    • @oNaiR: cred că furturile li se impută lor.
      Pe mine la magazinele gen Kenvelo mă enervează că pe tot ce au acolo scrie mare numele lor, de parcă aș fi o reclamă ambulantă. Kenvelo, Gap, Champions, totul cu logo-ul mare pe piept.

        (Citează)

  22. Eu apreciez detaliile de pe etichetă care îți spun prețul pe unitate de măsură. Foarte util pentru comparații.

      (Citează)

  23. Am renuntat la orice conserva/cutie fara intel de desfacut. E aberant sa-ti strici cutitele din casa din cauza ca nu-s ei in stare sa puna inel. Sau poate sa-ti cumperi un desfacator pe care-l pierzi/nu-l gasesti/nu-l ai la tine etc

      (Citează)

  24. da. am ajuns ca noi sa gandim in termeni de “valoare sentimentala”, nici nu mai e nevoie de alde PR-isti.
    Tare

      (Citează)

  25. Izvorul minunilor este radioactiva, se extrage de prin zona unde sunt exploatarile de fluorura de uraniu in Romania.
    Succes!

      (Citează)

  26. Neonul ala de la Intersportul din AFI si-o “arde prost” de vreo 2 ani, intru din cand in cand sa vad ce modele au mai intrat si de fiecare data o iau la goana cu o migrena in formare. Nu inteleg cum pot lucra oamenii aia acolo fara sa se ia la bataie intre ei.

    Subscriu si la partea cu apa si lichidul de parbriz – am renuntat la anumite marci de lichid de parbriz fiindca nu reusesc sa le deschid, la fel si cu sticlele de apa.

      (Citează)

  27. Eu ies instant din magazinele de haine unde muzica e la maxim, de zici ca esti in club, ma oboseste maxim.

      (Citează)

  28. Magazine cu produse pe care trebuie sa le cumperi pt. a le testa. Cand aud “Daca il cumparati il deschid din ambalaj sa vedeti cum arata/functioneaza” nu stiu daca sa rad sau sa plang…

    De mentionat ca erau niste produse cu preturi de la zeci la cateva sute de lei nu de cateva mii- zeci de mii de euro la care clar ar fi bine sa vezi exact daca are ce-ti trebuie.

    Neonul din Intersport AFI e celebru vad. L-am simtit si eu. Deranjant.

    Magazinele unde este data muzica tare la fel. Stai te uiti de o haina, doua si te suna cineva… moment in care trebuie sa fugi repede spre iesire.

    Pentru magazinele in care se uita vanzatorii la tine permanent nu avem ce face. Ba avem, schimbam locul de resedinta mai spre vestul europei. Chiar se fura destul de mult. Nu ca un tricou l-ar costa pe vanzator mai mult de 1 euro la productie dar se fura.

    De curand am luat o geaca dint-un magazin cunoscut si la casa observ ca avea si in buzunar acele butoane de securitate de plastic, neprins de nimic. Ii spun casierei si in timp ce il scoate spune: Da, s-a furat ceva si au bagat asta in geaca.” Deja stia…

    La New Yorker am vazut ca au si in cabine acel dispozitiv. Daca incerci sa separti butonul ala suna “alarma”.

    Pt. Melk > : Lenovo au redesenat design-ul pe noile ThinkPad-uri> mai ales in zona touchpad-ului.
    : Google Contacts a rezolvat problema contactelor cu rezoltuie scazuta. Se intampla in Android ICS dar intre timp merge. Cel putin la mine.

      (Citează)

    • @Andrei: la mine din cand în când Androidul decide să-mi arate o fotografie de proastă rezoluție a unui contact. Il editez, îi spun că vreau fotografia din Facebook (pe care o arăta și până acum, de asta zic că e ciudat) și o corectează.

        (Citează)

  29. nwradu:
    @O.: te înțeleg, nefiind nici eu fumător, dar pentru fumători este normalul vieții și nu-i deranjează. Să vezi ce mișto e în Anglia unde nu se fumează în nici un bar, nimic… e altă viață. Va fi și la noi așa, ne obligă UE, dar mai sunt vreo 3 ani până atunci.

    Nostradamus! :))

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus