un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Explicația noului site Orange

7 Jun 2012  ·

TEHNOLOGIE  ·

5 comentarii

Orange a lansat astăzi public noul website orange.ro, iar în viitor şi varianta mobilă m.orange.ro va fi remodelată pe aceeaşi strategie. Eu l-am văzut de ieri, când am avut ocazia să vorbesc cu cei ce l-au implementat, aşa că iată mai jos nişte detalii în plus.

În primul rând, admir Orange pentru curajul de a schimba semnificativ informaţiile pe care pune accentul în site. Dacă vă uitaţi pe versiunea veche, veţi observa că era plin de reclame şi oferte speciale pentru propriile servicii. Noul site mută accentul pe alte două elemente: contul de client Orange şi portalul de ştiri.

Informaţiile despre propriul cont sunt afişate primele, sub meniul site-ului. Dacă vă logaţi pe site veţi vedea în stânga datele despre factura curentă, cât trafic de date mai aveţi disponibil şi alte asemenea informaţii. Pe centru va fi o ofertă personalizată, generată pe baza felului în care utilizezi tu reţeaua, iar în dreapta sunt linkuri către cele mai frecvente întrebări din secţiunea Help sau către secţiunile cele mai accesate.

Sub această zonă personală urmează cea de portal de ştiri. Orange aduce aici ştirile zilei, sport, muzică, gadgets, meteo şi curs valutar, ca să nu te plictiseşti în pagina lor. Nu-i rea ideea, fiind un loc bun pentru clienţi şi nu numai ca să mai vadă şi câte o noutate, având astfel motive în plus ca să revină pe pagină. Că sponsori la Euro 2012 au şi o secţiune specială pentru meciuri în această zonă.

Abia apoi, undeva în ecranul doi şi trei, încep ofertele generale şi noutăţile lor. Au fost modificate şi paginile individuale ale fiecărei ştiri, iar în acestea un meniu personal se plasează automat deasupra headerului. Mai multe puteţi afla chiar din site.

Ieri, văzând site-ul, am dat şi câteva idei pentru îmbunătăţiri:

  • formatarea numărului de telefon afişat pe site pentru a-l citi mai lejer (adică 0745.132.222 în loc de 0745132222)
  • afişarea orei la care s-a făcut ultima actualizare despre cât trafic şi câte minute mai ai disponibile (ca şi Cronos, se actualizează de câteva ori pe zi, nu în fiecare minut)
  • posibilitatea de a alege simplu şi intuitiv pentru care număr de telefon să fie afişate aceste informaţii (în caz că ai mai multe, dar vrei să-l vezi din prima pe cel principal)
  • adăugarea textului “cu TVA” lângă preţuri, pentru că-l conţin, dar ăsta poate nu e clar tuturor
  • modificări în informaţia arătată despre telefoanele la oferta pesonalizata (se prezentau frecvenţele şi valoarea SAR, nu cele relevante)

Se anunţă şi modificări în viitor, inclusiv pentru varianta mobilă, Orange dorindu-şi să ofere aceeaşi experienţă indiferent de modul în care le accesezi site-ul. Am aflat și câteva statistici, precum peste un milion de unici pe lună, iar varianta mobilă are peste 31 de milioane de afișări.

    5 comentarii

  1. Eu nu inteleg de ce ii admiri pentru aceasta schimbare, as putea spune neinspirata. Cine viziteaza siteul Orange o face IN SPECIAL pentru a afla mai multe informatii despre promotiile si serviicile lor. Adica chiar crezi ca vin oameni la ei pe site ca sa citeasca stiri? Cine vrea sa citeasca stiri merge pe situri specializate. Deci aceasta schimbare, din punctul meu de vedere, e complet aiurea. Iar cei care au propus-o/accepta-o nu au nici o legatura cu realitatea.

    Repet, intri pe site la Orange, vrei sa vezi ce promotii au, ce telefoane au la oferta, ce abonamente au. Pentru ca ei cu asta se ocupa. Pe asta trebuie sa se puna accentul, asta trebuie sa vada vizitatorul.
    Nu stiri.

      (Citează)

  2. Nu pot sa nu fiu de acord cu Andrei.

    Orange.ro portal de stiri? FAIL

      (Citează)

  3. Daca s-ar fi facut sondaje PE BUNE, si s-ar fi tinut cont de ce vor vizitatorii pe site atunci pe orange.ro ar fi: filme porno, jocuri si o sectiune cu torrente free lech (majoritatea cu filme porno si jocuri).

    In rest, stiri in centrul atentiei pe un site ce ofera servicii de telefonie mobila e o mare porcarie. Evident asta e doar o parare proprie, exista o gramada de experti in usability, social media, blofuri, siteuri si tot felul de alte minuni care sunt in stare sa vanda idei stupide ambalate frumos.

      (Citează)

  4. @Radu: si eu sunt de accord cu ceilalti! Prea multe informații, prea busy! And wth…stiri??? Lipseste acel” visual language” din design!
    Ca o comparatie, uita-te la site-ul Verizon,At&T etc. T-mobile sucks, asta este :)) Nu știu cum se vad din Ro, dar îți pot trimite eu screenshots.
    Just my 2 cents!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus