un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Audiența de Revelion și la X-Factor

3 Jan 2012  ·

GÂNDURI  ·

14 comentarii

Am rămas surprins, dar Antena 1 a câştigat războiul audiențelor şi de Revelion şi a doua noapte, când finala X-Factor s-a înfruntat cu Batman: The Dark Knight.

De Revelion Dan Negru a rupt concurența, având de trei ori mai mulţi spectatori decât TVR şi ProTV. Nu ştiu ce a făcut (bănuiesc că s-a agitat mult, a vorbit mârlăneşte, a dat din mâini), dar cred că va primi o sumă mare de bani ca bonus.

Eu mă aşteptam ca Batman The Dark Knight, un film care a rupt toate recordurile în 2008 şi este considerat unul dintre cele mai bune făcute vreodată, să rupă în două X-Factor la audienţe, având în vedere ca emisiunea de pe Antena 1 a fost altădată înfrântă de filme mult mai proaste date de ProTV. Se pare că acum la finala li s-au potrivit socotelile, chiar dacă audienţa de un milion de spectatori mi se pare destul de mică. Batman a avut în medie doar 835.000 de spectatori.

Minutul de aur pentru X-Factor a fost la ora 23:35, când se uitau 1.235.000 de spectatori. Ţin minte acea oră pentru că m-am uitat la ceas înainte să mă culc. Tocmai se terminase Batman pe ProTV. Am dat şi eu pe X-Factor, se simţea că e pe sfârşite emisiunea şi urmează să se anunţe câştigătorul, dar m-am dus la culcare pentru că nu ziceau cât mai durează. Nu m-am uitat decât puțin la alte ediții X-Factor, nu cunoşteam concurenţii şi nu m-a interesat prea tare cine urma să câştige.

Un post despre de ce lumea a preferat maneliștii în locul fufelor găsiți la Arhi. E foarte posibil sa aibă dreptate, măcar primii cântă, în timp ce fufele nici măcar nu se dezbrăcau sau ceva, ci doar arătau frumos pe “sticlă”. De asemenea, probabil că oamenilor care au stat acasă de Revelion, în fața televizorului, nu le pasă de Tonciu, Pistol și Senzual.

de pe Hotnews.ro

    14 comentarii

  1. Eu tare aş vrea să ştiu cum se determină audienţa la o emisiune/ la un post TV. Pe mine niciodată nu m-a abordat telefonic sau altcumva o televiziune să mă întrebe la ce m-am uitat şi nici nu mi-a zis cineva că i s-ar fi întîmplat.

    Ştiu că STB-urile astea moderne ar putea teoretic să transmită operatorului statistici dar nu ştiu dacă o fac, plus că sînt ffff mulţi care nu au STB (se uită direct prin TV sau au receiver de satelit care nu e bidirecţional)

      (Citează)

  2. Asa ma indoiesc de cifrele alea… Seara de Revelion e una atat de atipica incat modalitatea de masurare a audientei mi se pare incapabila sa determine cati oameni s-au uitat la televizor. Nu mai vorbesc de determinarea lui “la ce s-au uitat”.

    De ce zic asta:
    1. Ce categorie de persoane s-a uitat la televizor?
    2. Ce categorie de persoane a acceptat people-meterele in casa?
    3. Ce inseamna a te uita la televizor, atunci cand balotezi porc si bautura?
    4. Cat de amuzant este pentru musafirii petrecareti sa se joace cu people-meterul? Eu, unul, stiu ca ma distrez de fiecare data.
    5. Ce persoane care nu sunt amuzate de aburii alcoolului vor mai tine seama si de people-metere in timp ce sarbatoresc?

    Ma gandesc ca toti factorii astia ar da peste cap orice statistica si orice extrapolare bazata pe factorii “din timpul anului”.

      (Citează)

  3. Scriu si eu un comentariu la obiect si ma baga la moderare…

      (Citează)

  4. @alias
    audientele se fac pe un esantion de 1000-1500 de gospodarii (fiecare cu cate 1,2,3 etc televizoare) care au niste aparate conectate la fiecate televizor. cine crezi ca te-ar putea aborda telefonic sa te intrebe la ce te uiti sau la ce te-ai uitat aseara la exact ora 23:07? :))

      (Citează)

    • @alias: se folosesc peoplemetre, niste aparate care raporteaza la ce te uiti in fiecare minut. E si o reclama la televizor, daca vrei sa-ti pui unul. Problema este ca nu sunt milioane de aparate din acestea, cate unul in fiecare casa, ci un numar mai mic si pe baza informatiilor de la ele se extrapoleaza la structura populatiei.

      @nashu: in lipsa altei metode de raportare, se foloseste aceasta, chiar daca are cateva dezavantaje printre care unele mentionate si de tine.

        (Citează)

  5. O mare parte dintre telespectatorii ProTV nu îşi petrec sărbătorile în faţa televizorului. De aia şi-o fură la fiecare Revelion.

    Diferenţa mare de anul acesta este şi din cauza “vedetelor” de căcat de pe ProTV (Bamboi, Buruiana, Tonciu, Pistol şi Varciu).

      (Citează)

  6. Intrebarea de baraj e: ii mai pasa cuiva de televizor? Ok, statisticile astea sunt facute pe esantioane de 1000-2000 de oameni si extrapolate. Dar in cercurile mele de cunoscuti, prieteni, rude, etc (facultate, master, serviciu, fost serviciu, prieteni diversi, prieteni din copilarie, rude, neamuri, etc), in afara de mama si vara-mea, si probabil parintii altora, nu se uita nimeni la televizor, nici macar nu detinem aparatul. Rezulta ca 30 (facultate) + 30 (master) + 15 (serviciu) + 20 (fost serviciu) + 20 (diversi prieteni + prieteni din copilarie) + 4 (mama, tata, bunica, vara-mea) = 119 oameni, din care doar 4 stiu ca se uita si au televizor.

      (Citează)

  7. ProTv-ul si-a luat-o pentru ca a avut un revelion in reluare. Daca din greseala comutati pe ProCinema intrati ‘in direct’ cu revelionul de anul trecut de pe pro. Ne-am dat seama dupa cateva minute, cand eu (mare admirator de Pistoale) mi-am dat seama ca e cu o rochie mult mai revelatoare decat cea ‘actuala’ si mi-a picat fisa.
    In reluare au fost si cei de la Romanii au talent. I-am vazut o data, pe majoritatea nu mai ai chef sa ii vezi daca vin cu acelasi numar.
    Iar nr ala de 1500 de oameni cu peoplemetere mi se pare irelevant doar pentru bucuresti, ce sa mai zic de o tara intreaga

      (Citează)

  8. PS: Batman nu are atat de multi fani in Romania incat sa faca audiente record.
    PS2: Noi la un moment dat, plictisiti de tot ce se putea vedea/auzi am nimerit pe ProCinema unde a fost un film mirobolant de prost(http://www.imdb.com/title/tt0116039/), dar la care am ras cu lacrimi facand misto de fiecare scena a lui.

      (Citează)

  9. Sa explic eu pe scurt cum e cu audientele TV.
    Peoplemetrele sunt repartizate intr-un esantion reprezentativ pentru Universul care e populatia Romaniei cu TV functional in casa. Adica cum necum au gasit sa accepte jucaria si sa o folosesasca cf instructiunilor si taranul mos Ion de la tara si domnu director de la oras.
    In state se face pe un esantion de vreo cateva mii de gospodarii [nu persoane] si e considerat ok, iar aia au o populatie nitel mai mare decat Romania.
    Cine se uita la TV de Revelion? Unde am fost eu s-a bagat la un moment-dat Taraf, la misto, dar cateva fete s-au uitat alternativ pe posturile importante “sa vada ce se da”.
    A, de revelion pe locul 4 a fost Etno, pe All Urban. Pentru mine previzibil.

      (Citează)

  10. Sunt in moderare :|

      (Citează)

    • Sfat general privind comentariile in moderare, cc @ipo si @nashu: comentand din nou “sunt in moderare” nu va ajuta sa iesiti mai repede din moderare. Intru periodic pe acest blog pentru a vedea comentarii noi. Il vad pe acesta in acelasi timp cu cel care necesita moderare, asa ca de fapt nu ajuta la nimic :D

        (Citează)

  11. Nu stiu cum tie ti se pare ca 1000 sau 2000 de oameni pot fi reprezentativi pentru 20 de milioane. Pentru 2 milioane din bucuresti, poate.

      (Citează)

  12. @Netu Liber: nici eu nu stiu. Dar daca oameni mai destepti ca mine au fost convinsi de chestia asta si, de cele mai multe ori, la alegeri de exemplu se confirma rezultatele sondajelor de opinie [nu exit poll], de la Gallup incoa’, tre sa fie ceva miez de adevar. Pentru mai multe detalii vezi cum se determina marimea unui esantion stratificat: http://bit.ly/xbBfEr

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus