un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Daca tu nu vrei sa-ti fac publicitate, eu nu te fortez

18 Oct 2011  ·

GÂNDURI  ·

7 comentarii

Dacă merg undeva mişto sau mănânc la un restaurant bun sau văd ceva interesant în oraş, scriu pe blog. O fac cu interesul vostru, al cititorilor, în minte, deoarece şi mie îmi place să descopăr lucruri marfă pe alte bloguri, dar sunt conştient că în acelaşi timp le fac publicitate celor despre care scriu. Asta nu mă deranjează, mai ales dacă o merită. E motivul pentru care am pornit blogul. Mă deranjează când ei nu-şi doresc publicitatea.

Zilele trecute eram în mall-ul din Băneasa şi acolo avea loc o demonstraţie de coafură. Eu făceam fotografii la respectiva demonstraţie, din simplul motiv că aveam aparatul foto la mine şi că s-a nimerit să fiu acolo. OK, recunosc, mai mult aţinteam părul superb al domnişoarei pe care se făcea demonstraţia, dar cine n-ar fi procedat la fel? Şi am făcut fotografii până când a venit la mine un paznic şi mi-a spus că n-am voie să fotografiez fără permisiune specială de la Marketingul mall-ului, aşa că m-am oprit.



Prin urmare, o să evit să spun cine şi de la ce salon făcea o demonstraţie acolo. În mod normal aş fi menţionat asta, dar dacă ei n-au putut să facă efortul de a permite privitorilor să fotografieze, poate că nu vor să se ducă vorba mai departe.

Ceva timp mai târziu am intrat într-un magazin de ceaiuri. Am căutat unul bunicel cu fructe de pădure şi am găsit, dar magazinul este special prin sutele de combinaţii şi arome pe care le vinde şi prin zecile de ceşti, ceainice, accesorii şi alte bunătăţi vândute. Am cumpărat, iar la final am întrebat politicos dacă pot face câteva fotografii în magazin. “Nuuuu… dar peste câteva săptămâni se va lansa site-ul nostru şi veţi găsi acolo fotografii”.

Bine, dacă nu doriţi o reclamă gratuită, cheltuiţi banii pe un fotograf şi pe un webdesigner, refuzaţi orice imagine “dintr-o zi normală” şi asta e, rataţi o ocazie.

Cu alte ocazie, tot acolo, Oncescu vroia să doboare 1000 de oameni la skandenberg sau ceva aşa. Oameni mulţi, sponsorii investiseră în bannere şi tricouri pentru oricine, dar paznicii mall-ului nu lăsau pe nimeni să facă fotografii.

Care-i faza? Eu vreau, indirect, să fac reclamă mall-ului, evenimentului, magazinelor respective şi galeriei ce le găzduieşte. Însă ei nu vor. De ce?

Silviu scriu despre una la fel de tare aici.

    7 comentarii

  1. Tipii de la pază știu doar că nu ai voie să fotografiezi, nu-i interesează pe ei mai multe. De multe ori, atenționarea cuiva că nu are voie să facă fotografii este cea mai palpitantă parte a unei zile monotone la muncă, tu vrei să le răpești și asta? :D

      (Citează)

  2. Probabil pleaca de la premisa ca fotografiile pe care le faci acolo le vei folosi in scop profi, pentru a scoate bani.
    Si pe principiul “sa moara capra vecinului” daca nu pot obtine un banut de la tine mai bine renunta si la reclama gratuita.
    Nu i-a invatat nimeni ca ce vad eu bun la tine, dau si mai departe: un viral, post cu preluare de link sau orice altceva, intr-adevar nu aduce un venit imediat si palpabil dar pe termen lung e altceva. Cati dintre oamenii de afaceri au perspectiva pe 5-10-15 ani? Si reusesc sa se detaseze de cliseul “e criza domn’e, ce bati campii de perspectiva?!?”

      (Citează)

  3. E o panica generala de a nu aparea in fotografii sau filmari. Iti dai seama ca cei de la securitate sau ospatarii/chelnerii/vanzatorii de la ceainarie nu se gandesc la publicitatea facuta de tine.
    Si sa stai sa le explici ca blog, ca reclama, chiar nu merita efortul.

      (Citează)

  4. Păi, de ce crezi că vânzările în mall-uri sunt sub aşteptări? De ce crezi că un mall din Iaşi a ajuns să fie vândut pe 1 leu? Tocmai din dezinteresul incredibil a celor ce administrează astfel afaceri.

    Nu-mi place mall-ul pentru oamenii ce îl vizitează extrem de des, mă simt ca un intrus în lumea altora. Poate şi de asta am mers de maxim, maxim 10 ori într-un mall în 2 ani.

      (Citează)

    • Pai nu fotografiam chelneri, ci evenimentul in sine, iar ce-i ce-l fac sigur vor sa apara in publicitate.

      @miluch: ba da, au interesul sa se duca vestea mai departe, ca de asta au facut acolo o demonstratie, un eveniment. Tocmai ca fotografia mea si a altora le asigura publicitate in randul multor altii, nu doar a celor prezenti.

      Culmea este ca multi faceau fotografii cu telefoanele si e greu sa-i opresti pe toti. Scoate insa un DSLR si se socheaza cineva. N-am inteles niciodata asta, ca si la concerte sau meciuri, unde e ok sa vii cu un aparat micut, dar daca ai unul mare, care face imagini bune, deja e interzis ca sigur ai alte scopuri ascunse. “Faci bani”. De parca as face doar eu.

        (Citează)

  5. Scria si alt blogger (contrasens) din Bacau despre faptul ca si el pateste acelasi lucru.

    Este incredibil romaneasca si de idioata faza.

      (Citează)

  6. Tipa aia in negru e tanti Cati de la frizeria de la colt. Na, ca te-am dat eu in fapt!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus