un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Astept o noua forma de publicitate pe canalele de muzica

26 Jun 2010  ·

GÂNDURI  ·

5 comentarii

În aceste vremuri pe orice canal TV românesc de muzică poţi vedea două, maxim trei videoclipuri neîntrerupte de publicitate, după care se opreşte muzica şi ţi se dă o porţie mare de reclame enervante, poate la fel de lungă ca şi clipurile dinainte ei. Cine pierde de aici? Posturile TV, deoarece sunt multe şi când începe publicitatea pe unul din ele pot schimba pe următorul.

Ceva asemănător se întâmpla acum câţiva ani şi la radio. 1-2 melodii şi pac!, nişte reclame enervante, totul făcut mai rău şi de prezenţa vreunui DJ care mai spunea câteva prostii, în loc să lase muzica să cânte. Totuşi, situaţia s-a mai schimbat. Pe aproape toate posturile de radio încep să aud că “următoarele 5 melodii sunt neîntrerupte de publicitate”, de “oră fără reclame”, ba chiar “orele”, culminând cu Romantic FM, dacă nu mă înşel, care nu mai are deloc publicitate. Iar reclamele, atunci când sunt, mi se par mai puţine la număr.

Televiziunile pot aplica, în umila mea părere, metoda adoptată de YouTube. Publicitatea e afişată în partea de jos a ecranului, pe o “burtieră” semitransparentă. Muzica se aude în continuare, videoclipurile oricum nu sunt vreo realizare de excepţie a cinematografiei sau ceva din care nu vrei să pierzi nici un detaliu, aşa că acea bandă semi-transparentă n-ar fi foarte deranjantă în acest caz. La un meci sau la un film nu s-ar putea aplica această metodă, dar la videoclipuri da. Mi se pare la fel de bună reclama dacă ar scrie pe ecran “Stella Artois – nu c-ai vrea o bere rece?”, în locul celei cu un cor de fătălăi cântând pentru bere. Şi nici n-aş mai schimba canalul pe motiv de publicitate, ci doar în caz de muzică proastă, dar asta e altă treabă.

Evident, ar avea de pierdut cei ce îşi fac publicitate. Dacă eu nu stau cu ochii pe ecran, nu le văd textul, pe când publicitatea normală, de acum, o şi aud. Ba chiar mai sunt şi toate acele teorii, cum că publicitatea are volumul dat mai tare, ca să-ţi atragă atenţia. Aşa o fi. Dar momentan eu nu mă uit deloc la publicitate, schimb imediat canalul, din reflex. Prin metoda propusă de mine tot aş mai vedea câte una-două.

    5 comentarii

  1. Forma asta de reclama se practica deja (in special in timpul meciurilor care nu prea pot fi intrerupte.) Adica se miceste nitel ecranul si in lateral si in jos apare reclama pentru cateva secunde (eventual si cu sunet).

    Ideea e insa alta. Atunci se vor trezi cativa care sa zica ca de ce nu pot astepta cu reclama pana in pauza? Oricum am primi-o… reclama mereu isi va gasi critici.

      (Citează)

  2. Pe canalele romanesti de muzica este prea multa reclama , radu are dreptate cand zice ca nu poti asculta 2 melodii ca vine hop reclama , ce este mai enervant e ca sunt aceleasi 10 reclame in heavy rotation si deja devin agasante. Parca MTV RO au mai putine , insa cele autohtone deja fac abuz .

    Radu daca vrei sa scapi de reclame da pe VH1 ca acolo nu sunt mai deloc :P sau vezi ca prinzi 4 posturi de radio pe noul tau reciver :D

      (Citează)

    • Nu m-ar deranja reclama ca la meciuri sau picture in picture.

      @Linux: 7 radio-uri :P Si a aparut si VH1, ca pe analogic nu-l mai prindeam.

        (Citează)

  3. E diferenta mare de pret intre reclamele radio si cele tv, plus ca o licenta tv e mult mai scumpa decat una radio. Nu cred ca se vamodifica modul de publicitate pe canalele de muzica prea curand.
    @L!nux: de cand nu te-ai mai uitat la VH1? ;)

      (Citează)

  4. Daca reclamele din Romania ar fi bune, daca ar avea haz cum sunt cele din strainatate, daca nu s-ar folosi toti de aceleasi clisee fumate de mult, poate, zic eu, poate publicul telespectator nu ar mai schimba postul la aparitia pauzei publicitare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus