un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Suport tehnic RDS fail

27 Dec 2008  ·

GÂNDURI  ·

5 comentarii

Acum vreo 3 zile vin voios acasă pe la ora 13 şi nu mergea netul. Routerul dădea un mesaj cu “cannot obtain IP from PPPoE server“. Nasol, îmi zic. Factura o plătisem recent, aşa că nu credeam că l-au tăiat. Dimineaţa avusesem net. Mi-era teamă să nu fi tăiat vreun deştept un cablu prin bloc, să rămân fără net exact de sărbători. Mă decid să sun la RDS să aflu ce se întâmplă.

Problema este că nu ştiam nici un număr de telefon. Sunt scrise pe site, dar nu aveam net. Norocul a fost că tocmai ce primisem acasă o factură, prima pe care o văd de câteva luni încoace. Am citit-o  de 3 ori pe toate părţile până să văd într-un colţ trecut mic un număr de telefon. Sun acolo, sunt anunţat că apelul va fi înregistrat, o voce îmi spune şi că s-au schimbat numerele şi că trebuie să sun în altă parte pentru suport tehnic. Sun în cealaltă parte, iar ascult ambele anunţuri (inclusiv cel cu numărul nou de telefon, deşi era clar că-l ştiu din moment ce am sunat la el), îmi răspunde o domnișoara, îi spun ce eroare îmi dă routerul şi o rog să verifice dacă mă vede ea din centrală sau măcar dacă vede switchul de pe scara blocului… îmi răspunde sec că nu oferă suport tehnic pentru routere şi că trebuie să înfig cablul direct în calculator. N-am reuşit să o conving că nu vreau suport tehnic, ci doar să aud dacă au ei vreo problemă pe reţea sau nu. Ne-am urat sărbători fericite şi am închis.

M-am chinuit 20 de minute să scot cablul din router şi să-l bag direct în calculator şi să-l configurez pentru conectare la PPPoE. În calculator îmi dădea eroare că userul sau parola nu sunt bune. Sun iarăşi la RDS, ascult iarăşi robotul, îmi răspunde un tip, îi spun că am probleme, îi zic ce mesaj primeam în router şi ce mesaj primesc acum că sunt conectat pe direct. “Ah, păi băgaţi cablul la loc în router, că e mai uşor să reparăm aşa problema”. Mi-au ieşit spume la gură şi fum pe urechi. Iar m-am băgat pe sub mobilă, iar am setat IP-uri în calculator. Evident că după toate astea problema s-a rezolvat rapid, că nu se închisese bine conexiunea şi rămăsesem agăţat pe serverul lor, deşi nu-mi explic de ce pentru că routerul e mereu activ şi e prima oară când se întâmplă aşa ceva. Dar n-ar trebui să conteze cine răspunde la telefon atunci când ai o problemă. Bănuiesc că şi prima tipă s-a bifat că a rezolvat ticketul, dar al doilea operator chiar a fost de ajutor, a văzut imediat problema, nu m-a întrebat nici dacă am firewallul pornit sau dacă am calculatorul în priză, nici nu s-a ascuns în spatele regulilor ca să scape de muncă. Și am stat mai mult pe telefon cu tipa ca să ne certam pe teme de routere și reguli și solutii, decât cu cel care chiar mi-a rezolvat problema.

    5 comentarii

  1. Erdeeshu’ are probleme grave privind operatorii tehnici.

      (Citează)

  2. Eu m-am invatat… Nu le mai spun de routere. Mai nou in loc de router am un server de Linux care face pppoe. Daca le spun de asta imi reziliaza contractul :P

      (Citează)

  3. pe prima tipa trebuia sa o pui sa-ti repete numele ei si sa ii faci raport/reclamatie/whatever.

      (Citează)

  4. N-aveam de ce, ea era acoperita de regulamentul RDSului privind routerele.
    Problema ei este ca nu si-a dat seama ca in timpul petrecut ca sa imi explice mie de ce nu ma poate ajuta cu routerul si ca trebuie sa bag cablul direct in PC, putea la fel de bine sa imi dea un drop din serverul de PPPoE si asta imi rezolva problema. Petrecea acelasi timp cu mine la telefon, dar imi rezolva problema si obtinea si un client satisfacut (tehnic :P).

      (Citează)

  5. Cand puii mei o sa intelegi ca suportul tehnic e diferit de call center ? Sunteti roboti fratilor .

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus