►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Ţin cu McLaren de când eram copil mic şi Senna încă era în viaţă. Azi am văzut pe un site de Formula 1 o reclamă la noile produse McLaren Mercedes disponibile şi am intrat şi eu pe racing-store.com ca să văd dacă nu o fi vreun tricou sau alte produse cu simbolul echipei. Şi sunt câteva, dar toate au o mare problemă: scrie McLaren Mercedes mic pe ele, eventual deasupra sfârcului stâng, iar pe spatele tricoului sau pe burtă e scris mare Vodafone.
McLaren ia bani buni de la Vodafone şi Santander şi Mobil 1 şi Boss şi toţi restul de sponsori pentru a le afişa numele pe maşini şi echipamente. Eu, din contră, dau bani ca să iau acest tricou. Şi atunci de ce trebuie să fiu o reclamă ambulanta? De ce să scrie mare pe mine Vodafone, din moment ce nu sunt plătit pentru a le face publicitate? Vreau doar un tricou sau un obiect prin care să arăt că sunt fan al echipei şi că o susţin, nu că sunt fan şi al tuturor sponsorilor lor. Până şi şapca oficială are scris mare Vodafone şi abia pe cozoroc e un text micuţ cu Vodafone McLaren Mercedes. Practic doar dacă se uită cineva de sus vede că e o şapcă McLaren, ceilalţi oameni vor crede că vinzi telefoane.
Situaţia e aceeaşi şi la Renault cu sponsorul ING, în schimb Ferrari, BMW şi Toyota au pus accentul pe numele lor în produsele disponibile, nu băga sponsorii în faţă. Tristă politica McLaren şi faptul că au acceptat această “diluare” a brandului lor prin afişarea în zona principală a sponsorilor (de asta puţină lume ştie care este logo-ul McLaren, în timp ce BMW sau Ferrari sunt mult mai uşor de recunoscut). Toate hainele McLaren mi s-au părut inacceptabile din acest punct de vedere, singurele produse ok fiind dopurile de urechi şi un lanţ de agăţat ecusonul de el, total inutile şi scumpe. Acum mi-am adus aminte că acelaşi lucru m-a enervat acum un an la magazinul cu articole de Formula 1 din Plaza România.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
18/10/2008 la 10:44 PM
1. photoshop
2. hartie termo bla bla
3. printer
4. tricou alb
5. calcator
——————
ps: cu asta chiar arati ca-ti pasa, daca ai facut atata lucru manual sa-ti atingi scopul :)
koma(Citează)
19/10/2008 la 11:17 PM
Am luat sambata de la BMW Bavaria o sapca pt. varul meu mare pasionat bmw . Deci scrie pe sapca BMW-Sauber(in multe locuri) si atat nu sponsori, nu altceva . La fel si pe tricouri . Nu stiu ce au astia pe net.
SW(Citează)
02/04/2009 la 11:13 AM
Eu unul cred ca astia de la McLaren sunt prea avari si din cauza asta pun reclame si pe hainele pe care le vand
PACO(Citează)
02/04/2009 la 7:54 PM
Probabil ca sunt. Nu sunt reclame, ci sponsori, si asa este contractul facut, sa le apara sigla pe echipamente. Pentru asta se platesc bani grei. Problema este ca McLaren exagereaza, ei nu au un brand sau un logo cunoscut asa ca nu au nici o problema in a le pune pe ale sponsorilor la inaintare. Ferrari de ex isi respecta sigla si o afiseaza la loc de cinste.
nwradu(Citează)
21/06/2009 la 2:01 PM
Mda,reclama peste tot :))
Andrei(Citează)