un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Cod Rutier

6 Dec 2006  ·

AUTO  ·

5 comentarii

Nu, nu vreau sa zic “a aparut codul rutier, il gasiti aici”. Stiti cu totii asta deja. Eu habar n-am ce e in acest cod, acum cateva luni l-am citit pe la Nihasa, si n-am retinut nimic. Si de fapt asta ma si enerveaza, modul in care televiziunile au prezentat codul rutier.

Pun pariu ca tot ce stie lumea despre el este ca s-au introdus puncte de penalizare, ca la 15 se suspenda carnetul si ca daca dai peste un pieton care traverseaza aiurea, nu mai e vina ta. Buuun. Dar ce e cu punctele astea? Cum se calculeaza, cate se dau pt ce, cand se da testul ala ca sa-ti dea permisul la loc? Dobitocenia reportajelor TV este uimitoare:

Vad urmatorul reportaj: “noul cod rutier este mult mai dur! De exemplu daca sunt prinsa vorbind de doua ori la telefon, o data fara centura, si de 3 ori depasesc viteza regulamentara cu mai mult de 20 km/h, strang 13 puncte. Dupa noul cod rutier, cand ma prinde iarasi vorbind la telefon, fac 15 puncte si imi suspenda carnetul o luna! Ce bulangiu este noul cod rutier…”. Pai proasto, daca vezi ca tot aduni punctele alea, o mai lasi mai moale pe final, ca sa nu ramai fara permis. Daca te prinde de 7 ori vorbind la telefon in masina, si tot nu te potolesti, macar in alea 6 luni pana se prescriu punctele, sa ti-l ia de tot! Daca tot strangi penalizari, e clar ca n-ai ce cauta la volan, ca nu faci bine treaba acolo si n-ai inteles ce inseamna responsabilitatea in trafic.

Din aceeasi serie de succes, sarmana “aia de la Cream” a fost penalizata de Politie, care a prins-o vorbind la telefon in timp ce conducea fara centura. Tragedie! Mai bine aminteau reportajele ce infractiuni mai sunt, cum e regula cu blocarea intersectie, cu prioritatea in sens giratoriu, cu prioritatea in intersectia in T, etc, ca multi habar n-au. Si cica s-au cumintit soferii cu noul cod rutier, nu se mai baga nimeni pe sina tramvaiului, nu mai depaseste nimeri coloana la semafor. Aiurea, e la fel totul.

    5 comentarii

  1. Prioritatea in sensul giratoriu , in intersectia in T , in Y in X etc e exact la fel , singurele modificari sunt la modul de examinare pentru obtinerea permisului , si modificarea unor contraventii in infractiuni.
    oricum de ex depasirea vitezei cu 1-9km/h peste limita legala admisa nu se sanctioneaza. iar … chestia cu vorbitul la telefon mi se pare mai mult decat buna stiu 3-4 cazuri pe putin in care accidentul a fost produs exact din aceasta cauza .

    in schimb de ex mi se pare mult prea drastica sanctiunea la nerespectare semnului “STOP” deci chiar daca incetinesc pana la 10km/h sau mai putin tot mi se iau cele 4 pct … cam mult mai ales ca la noi unde trebuie cedeaza trecerea pun stop si invers …

      (Citează)

  2. “şina tramvaiului” :o:o. De abea astept sa ajung in capitala sa dau o tura cu tramvaiul monoşină. ^:)^

      (Citează)

  3. Monosina sounds teh n1c3 wet. G0?

      (Citează)

  4. aici sunt prezentate destul de clar http://www.kappa.ro/codul_rutier/

    diferente sunt pe la contraventii, cateva infractiuni noi si niste prevederi. totusi unele chestii se taxeaza cam tare

      (Citează)

  5. Uite de ex aici o explicatie OK despre cum ti se poate suspenda carnetul. Exact partea cea mai importanta nu o zice: cum se da testul ala din legislatie ca sa-ti iei carnetul inapoi? Il dai pe loc dupa ce trece luna de suspendare? Il dai in anumite zile, deci oricum ai mai mult de 30 de zile de suspendare? Il dai o data pe luna doar, si daca il pici mai astepti o luna, sau poti sa-l dai zilnic pana iei? Il dai la scoala de soferi la ora 7 dimineata, sau te poti duce oricand? Toti stim filosofia si teoria din spatele codului, dar ceva practic nu e scris pe nicaieri.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus