un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Bucharest Ring – concluzie

6 Nov 2006  ·

GÂNDURI  ·

2 comentarii

Am fost duminica la Bucharest Ring, cursa demonstrativa de masini GT din fata Palatului Parlamentului. A fost marfa. Marfa pt ca imi plac masinile puternice, si masina ca astea nu am mai vazut pana acum. Lumea nu prea intelegea conceptul de cursa demonstrativa, se astepta sa bage aia 200 la ora, sa se “traga” pe acolo, de unde atata cand publicul statea la un metru de strada, in spatele unui gardulet mic? Exista si aici niste norme de securitate si a fost mai bine asa, decat ca la Galati.

Am vazut… masini incredibile. Lamborghini-urile nu cred ca au bagat in treapta a 2-a, in a 3-a e sigur ca n-au ajuns. Si totusi aveau un demaraj incredibil pe scurtele portiuni pe care puteau face asta. Iar zgomotul era super tare, o secunda daca ambala motorul si iti spargea urechile. Cred ca un pluton de 20-30 de astfel de masini, mergand in regim de cursa, este incredibil de zgomotos. Lamborghini R-GT parea cel mai tare, si la zgomot si la acceleratie, si nici celalalt negru nu era departe. Porsche Carrera GT era asa cum iese din productia standard si a fost folosita doar ca masina din care se filma, mergea incet… pacat, pt ca era una din cele mai tari de acolo. Un Mercedes CLK AMG din ala imens de curse, cu ditamai eleronul in spate, era incredibil de silentios. Avea un zgomot aproape ca de troleibuz, cand tureaza troleul motorul electric. Cu toate acestea, era cea mai scumpa masina de aici si foarte sus in top ca performante. Doua Porsche galbene se auzeau frumos si accelerau bine. Deliciul a fost facut de Maserati-ul negru cu verde din poze, condus de un pilot care am inteles ca a terminat pe locul 2 in FIA GT, si care a facut si curbe cu frana de mana, si gogosi pe asfalt, si demaraje si tot. L-a aplaudat lumea cel mai tare pt ca a facut si spectacolul cel mai marfa. Mirosea in toata piata a cauciuc ars si nu se mai vedea nimic de fum cand facea intoarcerile alea pe loc. Un Porsche galben, de serie, a distrat si el audienta. Un Logan alb dintr-un campionat german a starnit aplauze.

Au fost prezente si cateva monoposturi, printre care si unul condus de Mihai Marinescu, o speranta a pilotajului romanesc, din Formula Renault daca nu ma insel. Dezamagitor mi s-a parut doar faptul ca cea mai buna masina, macar in dotarea de serie, un Ferrari Enzo, nu a iesit de la standuri. Temperatura foarte scazuta a facut problema la masini, din cate am inteles, Enzo nu a iesit deloc pe pista, iar F50-ul din poze a dat doar primele ture si apoi s-a retras. Tot dezamagitor a fost la sfarsit, cand lumea a fost invitata sa vada masinile, pt o ora. Dar dupa vreo 15 minute au inceput sa bage masinile in tiruri, iar lumea se calca in picioare sa ajunga mai in fata sa faca o poza. Eu m-am calcat mai cu spor decat altii si am facut cateva poze frumoase. Un alt regret este ca in filmele pe care le-am facut nu se aud bine motoarele masinilor… dar oricum astea trebuie vazute in realitate ca sa-ti dai seama de zgomot si puterea bolidului cand trece pe langa tine.

La anul, in mai, Bucuresti va fi gazda unei etape din campionatul FIA GT. Informatii sunt mai multe in pliantul pe care l-am luat decat pe site-ul oficial, dar incercati si bucharest-ring.com Pe 20 mai va fi cursa FIA GT, campionatul european FIA GT3, campionatul britanic de formula 3, cupa Dacia Logan. Biletele incep de la 20 de euro pana la 75 de euro, iar cel de VIP pt 3 zile, cu scaun confortabil, monitor, mancare, bautura, acces peste tot este 800 de euro. Traseul va fi in jurul Palatului Parlamentului, cu urcare pe la Marriott si coborare pe partea cealalta a Casei Poporului.

Am pus pozele la adresa de AICI. Am fost si filmele tot acolo, dupa poze. Click dreapta si Save Target As, sau vizionati-le direct in browser daca merge.

    2 comentarii

  1. Intradevar Lamborghini-urile scot un zgomot infernat , am vazut vara asta 2 Galardo unu dupa altu in Neptun imediat dupa cursa “VIP” sau ceva de genu ce avusese loc intre Venus si Saturn tot asa cred ca erau in treapta a 2-a si cand turau putin motoru toti se uitau dupa ele.

      (Citează)

  2. Da, se aud de departe, dar nu se cumpara cu astia de curse. Astea au amortizoarele fonice scoase de pe ele, ca sa fie mai usoare masinile, au esapament cat sa scoata gazele din motor, nu sa le si diminueze si mascheze fonic… De monoposturi nici nu mai zic.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus