un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Fast-Food incepe asta seara

2 Oct 2006  ·

GÂNDURI  ·

Spune-ți părerea

Ziceam saptamana trecuta de noul serial pregatit de Antena 1, Fast-Food, care are primul episod astazi, la 22:30. Am renuntat de mult sa cred ca la noi se poate scrie un scenariu amuzant fara a se utiliza prosteala, vulgaritatile si vorbitul tare in replici nenaturale (vezi La Bloc, care desi a copiat Familia Bundy a “uitat” sa copieze si umorul, La Servici si Meseriasii, Trasniti in NATO – oare au mai mult de 3 persoane audienta?). Dar un serial romanesc este mereu un pas in fata pt o televiziune romaneasca si astfel de initiative trebuie incurajate.

Din Gandul aflam ca

Echipa responsabila cu rasul de luni pana joi, de la ora 22.30, este formata din Laura – ingenua naiva (Alina Crisan, componenta a trupei ASIA), Andreea – baietoasa cinica (Sorana Mohamad, si ea membra ASIA), Desiree – fata “cool”, cu vise mari (Beatrice Peter, actrita la Teatrul de Comedie), Alex – rebelul smecher (Alin Rosu), David – baiatul bun si timid (Adrian Nartea) si Sergiu – seful incapabil, misogin si dictator (Edgar Nistor).

deci cum ziceam si eu, fiecare personaj trebuie sa reprezinta un tip anume, ca in romanele lui Balzac. Cand pornesti de la ideea “hai sa bagam si un din ala, si un din ala, si un din ala”, indiferent ce ar fi “ala” e din start de rau. Dar vedem asta seara si zilele urmatoare. Oricum, fiind vorba de multe femei tinere si atragatoare, se asigura deja niste audienta.

Ce m-a enervat este in EVZ, unde aflam ca Antena 1 vrea sa-si amortizeze costurile de productie prin publicitate si atragerea unui public tanar. Bun, bravo lor, dar ce publicitate vor sa mai faca ei, pe langa spoturile clasice din pauze?

Modul prin care se va amortiza insa o buna parte din costuri, pe langa publicitate, este product placementul, o forma de publicitate permisa de legislatie in serialele de fictiune.
Astfel, eroii citesc anumite ziare, vorbesc la anumite marci de telefon, iar numele magazinelor amplasate in mallul din serial nu sunt intamplatoare.
Fiecare plateste pentru a fi prezent, intr-un mod subtil, fireste, in program. Impactul acestei forme de publicitate (dar si audienta momentului in care marca apare) este mult mai putin agasant (poate parea o prezenta normala), decat un spot dintr-un calup clasic.
“Este un produs care se preteaza acestui mod de publicitate. Actiunea se petrece intr-un fast-food dintr-un mall, unde, inevitabil, sunt si alte magazine sau restaurante in jur”, explica Laurentiu Ionete. Estimarile incasarilor pentru “Fast-food” din acest tip de publicitate se ridica la 200.000 de euro.

Asta se face in toate filmele si serialele, inclusiv la Hollywood, dar mai discret asa. Daca la noi va fi toata ziua unul cu un Pepsi in mana, sau imbracat numai cu tricou Nike, sau baga cate o discutie din aia gretoasa despre mobile doar ca sa laude vreun model anume “vai fa-ne o poza! stati ca va fac eu, pt ca mobilul meu are camera de 3 MP si memorie interna mare, plus ecran gigantic, bluetooth si 3G si l-am cumparat ieftin de tot de la magazinul….” schimb canalul de acum.

Update: dupa primul episod pot spune ca serialul nu e nici mai bun, nici mai prost decat ce era deja pe piata. Ma deranjeaza rasul permanent de pe fundal, care uneori e degeaba, si faptul ca sunetul este inregistrat foarte prost. Se aude prost, probabil inregistreaza cu microfoane de deasupra actorilor, de la distanta, etc, si nu fiecare cu un microfon ascuns prin haine, dar se aude neclar si uneori se aude zgomotul de fond.

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus