un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cozi la Carrefour

25 Apr 2006  ·

GÂNDURI  ·

5 comentarii

Am fost ieri la Carrefour Orhideea sa ma uit de monitoare. Intamplator am vazut unul ieftin si bun si m-am decis sa-l iau. S-ar fi zis ca atunci cand vrei sa platesti acolo mai mult decat alti 90% din cumparatorii Carrefour (majoritatea cumpara mancare, apa, etc), s-ar putea misca si ei mai rapid. Dar nu… la standul de monitoare nu era nimeni. Am intrebat cativa baieti de pe acolo daca ei se ocupa si de monitoare, raspunsul a fost “colegul… trebuie sa apara”. Dupa 20 de minute a aparut “colegul”, deci am stat 20 de minute acolo, uitandu-ma pe tavan. Nu dau vina pe respectivul om, pt ca fusese ocupat cu alti cumparatori. Dar mi se pare inacceptabil mai ales acum, cand Carrefour are o gramada de oferte la electronice, sa fie un singur om pe tot raionul. I-am zis ce monitor vreau, s-a dus in depozit sa-l aduca, a aparut dupa alte 10 minute, ca cine stie din ce raft il scoate. De ce nu sunt mai multi oameni la raion, pt ca erau foarte multi clienti, si alti oameni sa fie cei care se duc in depozit sa-ti aduca monitorul sau calculatorul sau ce vrei, nu se stie.

In timp ce asteptam sa mi-l aduca, ma uit la bancul de probe si garantii. Coada imensa! Si la fiecare ii desface cutia, ii explica functionarea (mi se pare ca e obligatoriu sa faca asta, desi niste tarani in jurul meu strigau “hai ba nu-i mai arata butonul de pornire, ca are manual, daca e bou si nu poate sa-l citeasca sa nu-l mai cumpere”), ii scrie garantia, ii ambaleaza la loc produsul. Se pare insa ca la monitoare, televizoare si alte electrocasnice mari, proba si garantia se fac la bancul de probe din exterior, care e pe marginea cladirii. Repede platesc si purced in exterior sa fac garantia si sa plec, dupa ce trecuse deja o ora de cand m-am decis sa cumpar monitorul si pana am iesit cu el platit. Afara insa… “soc si groaza”, cum se numea o operatiune militara in Irak.

Bancul de probe exterior e un loc unde sunt vreo 20 de metri pt format coada de asteptare, dar coada de ieri era mai mare, ca se intinsese si in parcare. Si toti aveau televizoare, monitoare, masini de spalat, imprimante, boxe si tot felul de aparate mari. La cozi din astea trebuie sa vii ca pt picnic, m-am dus si am luat suc si un ziar ca sa am ce face. Dupa o ora am ajuns la bancul de probe, daaaar cine era in fata mea luase si calculator si monitor si pana i le-a probat pe toate a durat mult. Am stat pe putin o ora si jumatate la coada aceea, sistemul fiind prost pt ca erau 3 oameni care faceau probe si garantii, nu lucrau incet, dar trebuia sa fie 20, nu 3.

Am intrat in magazin pe lumina si am iesit pe bezna, desi doar 10 minute am cautat un produs, restul timpului l-am pierdut din cauza lor, dar macar va scriu de pe un Samsung 920N de 19 inch, cu 700:1, 8ms, 300 cd/m2.

    5 comentarii

  1. Luft aici… bro, greseala de incepator :), nu faci niciodata cumparaturi de sarbatori dintr-un supermarket, si niciodata in zi libera data de guvern la o oara de varf.

      (Citează)

  2. mnz | psihopatu' din '96 | aka SlimR

    26/04/2006 la 12:29 AM

    or fi ele oferte peste oferte … dar sincer nu mi-as cumpara electronice din carrefour, metro etc. … tocmai din cauza cozilor si lipsei suportului tehnic …

      (Citează)

  3. Luft, e un paradox totusi: de aia sunt ofertele de sarbatori, sa cumperi atunci. M-as fi asteptat insa ca hipermarketul sa se pregateasca nu doar cu oferte si panouri de reclame, ci si cu personal mai mult, asa cum fac toti de sarbatori.

    Slim: garantia o am la firma importatoare, Carrefour doar vinde pt ei. Daca te referi la priceperea personalului din magazin… eh, eu am dat telefon cuiva sa se uite pe net daca monitorul chiar poate ce scria pe eticheta de pret, ca n-am incredere in ce zic si ce scriu vanzatorii. Noroc ca ma pricep, ce fac cei care sunt paraleli cu domeniul, nu stiu…

      (Citează)

  4. Paradoxul… reducerile sunt periodice in functie de stoc (cel mai adesea), sau de promovarea unui nou produs. Oricum, cozile alea interminabile la bancul de probe, sunt clara dovada de nepreofesionalism!

      (Citează)

  5. http://ovidiu666.wordpress.com/

    19/12/2007 la 1:51 PM

    lucrez in domeniu. sa stii ca nu e asa usor cum crezi tu… din pacate… nici mie nu-mi place sa stau la coada, pt ca in afara programului sunt si eu client ca si tine. dar… nu poti angaja 20 de oameni pt o luna… pt ca nu-ti vine nimeni pt o singura luna (cea mai grea din an!) si nici nu ai cum sa-l inveti pe cel care va sta o singura luna totul incat sa fie un profesionist.
    nu inteleg de ce se asteapta toti sa mearga repede treaba in cea mai aglomerata luna a anului in retail… asta inseamna decembrie – oameni multi, cozi la case.
    nu spun ca nu sunt angajati carora “li se rupe”. din pacate, astia sunt o mare parte din personal, din cauza carora sufera si cei care chiar isi dau interesul sa faca o treaba excelenta.
    raionul de electrocasnice, in orice hypermarket, nu e prioritar. peste tot, cele care iti ofera “papa” sunt primordiale. pt ca asta e motivul principal pt 90% din clientii unui hypermarket. restul sunt adiacente. mai ales ca sunt deschise magazine mari specializate doar pe electrocasnice!
    zici ca ar trebui sa fii tratat putin mai special pt ca nu esti un client din aia care cumpara mancare, apa, etc, ci unul care plateste mai mult decat acestia… te-ai gandit cat aduce anual un astfel de client care cumpara la 2-3 zile mancare si apa?… comparativ cu tine?… tu ai intrat acolo doar pt ca ai vazut o oferta, ei, poate, sunt clienti fideli ai acelui magazin. nu spun ca ei sunt mai importanti decat tine! nu! sunteti si unii si altii clientii acelui magazin. punct. si faci tot ce-i omeneste posibil sa le oferi ceea ce au nevoie…
    si inca ceva! nu-mi spune ca firma la care lucrezi tu (sau chiar tu) oferi servicii brici, fara greseala sau intarziere… din pacate, in romania, situatia e asta. si nu numai in romania. dar e asa, pt ca si noi ne complacem in situatia asta… cand o sa sabotam un magazin pt serviciile oferite, poate isi vor revizui atitudinea. dar asta doar atunci cand modul lor prost de lucru e general, nu ocazional (de sarbatori, de ex)
    o seara faina!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus