un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Uber a lansat astăzi serviciul cu mașini electrice, pregătește și Uber Eats

27 Feb 2018  ·

TEHNOLOGIE  ·

35 comentarii

UberGREEN este serviciul ce folosește exclusiv mașini electrice și a fost lansat astăzi și în România, prima țară din Europa Centrală și de Est în care se întâmplă acest lucru.

De ce mașini electrice? Pentru cei care vor să vadă cum este să mergi în așa ceva și pentru cei ce nu vor să polueze. Mașinile sunt Renault Zoe din generația curentă, cu autonomie de peste 300 km în oraș, dar nu știu cât de multe vor fi în București, probabil 20 de bucăți.

Tarifele sunt: 1,65 lei/km, 0,28 lei/minut, cursa minimă 12 lei. Am făcut rapid câteva teste în aplicație și uberGREEN era mai ieftin decât uberX pentru aceeași călătorie, probabil pentru că pe X era și un mic surge.

Lansarea mi se pare că transmite și niște semnale contradictorii din partea autorităților. Au fost prezenți și Ion Câmpeanu, secretar de stat în Ministerul Mediului, și Iulian Iancu, președinte al Comisiei pentru Industrii și Servicii din Camera Deputaților. Din partea primăriei, bănuiesc eu, n-a fost prezent nimeni.

Eldrive este partenerul de lansare, o companie ce operează o rețea de stații de încărcare. Bucureștiul oricum stă binișor la acest capitol, în special partea de nord, unde multe mall-uri, supermarketuri sau companii, chiar și benzinării, au instalat stații de încărcare deschise tuturor.

Deși nu au confirmat oficial viitoarea lansare, serviciul Uber Eats este și el în pregătire, dacă ne luăm după faptul că se recrutează un manager. Uber Eats este prezent în multe alte țări din lume și înțeleg că are succes peste tot, venind în avantajul clienților și al restaurantelor.

Ideea este următoarea: restaurantele ce nu oferă livrare prin serviciu propriu se pot înscrie în Uber Eats. Cumpărătorii intră în aplicație, văd restaurantele din zona lor, văd meniurile disponibile și comandă mâncare. Un șofer Uber Eats se duce după mâncare și ți-o aduce acasă, iar clientul plătește mâncarea și o taxă de livrare.

Este un concurent pentru Foodpanda și Oliviera, iar diferența o vor face tariful și flota auto, plus faptul că foarte mulți oameni au deja cont la Uber. Cum ar fi, vor intra pe piață într-o situație avantajoasă.

Am văzut curieri Uber Eats în multe țări, unii pe bicicletă și cu geantă mare de transport în spate. Uber Eats este activ și în unele țări în care serviciul de transport persoane a fost interzis, precum Spania, nefiind afectat de astfel de legi.

Tot oarecum ca noutate, Uber a adăugat în aplicație posibilitatea de a lăsa un bacșiș șoferului, dacă vrei. Îi poți lăsa bacșiș și ulterior, din emailul privind sumarul cursei. Am folosit cândva funcția aceasta, luasem o găleată de KFC la pachet și cred că i-am lăsat șoferului un miros specific în mașină, așa că i-am adăugat ulterior și un bacșiș cursei. Vlad Andriescu de la start-up.ro, care a fost șofer Uber o vreme, spunea că a primit destul de des câte unul.

Cu Primăria și legile nu s-a mai întâmplat nimic clar în ultima lună. Se ceartă în continuare pe dispecerate și autorizații.

    35 comentarii

  1. Discutii pe tema UBER – companiile de taxi in 3,2,1..

      (Citează)

  2. On topic: Am vazut si eu Uber eats in afara, dar nu am testat. Astept cu interes sa testez atat acest serviciu cat si Uber Green.

    Off topic:
    E atat de simplu pentru taximetristi / firmele de taximetrie sa castige clienti, incat nu cred ca vad padurea din cauza copacilor:
    1. soferi civilizati (care sa fie imbracati decent, si sa nu vorbeasca 24/7 la telefon);
    2. masini ingrijite si sigure;
    3. sistem de taxare electronic, nu in baza aparatului de taxat actual.

    Da, as fi dispus sa platesc mai mult / km.
    Dar e mai simplu pentru ei sa se dea cu fundu’ de pamant.

      (Citează)

  3. Cine opereaza masinile alea? De la cine primesc factura?

      (Citează)

  4. Uber parcă nu era serviciu de taximetrie; parcă intermedia conexiunea dintre un client și cineva care “întâmplător” se deplasează în aceeași direcție. Concret, cum va funcționa acest serviciu? Vor avea mașini proprii? Înrolează doar persoane care au electrice?

      (Citează)

    • Nu știu, cred că sunt mașinile lor și le dau în folosință șoferilor. Conform UE, sunt serviciu de transport, sunt sigur că știi asta.

        (Citează)

  5. Mi se pare un pic periculos pntru soferii de pe uber green, practic vor umbla cu o tinta mare pe spate :) sa vedem cat dureaza pana apare primul incident dintre taximetristi si ei..

      (Citează)

  6. speedy.gonzales

    27/02/2018 la 5:17 PM

    asta cu bacsis-ul nu e o chestie buna, ptr ca multi soferi vor cere obligatoriu sa inchei calatoria si le dai bacsis inainte de a cobori din masina.
    sincer lipsa bacsis-ului era unul din lucrurile care imi placea la uber. ok, era cumva ascuns prin surge prices, dar stiai exact cat ai de plata si acceptai de la bun inceput.
    dar bacsis-ul va duce la balcanizarea serviciului

      (Citează)

    • Poti sa nu dai bacsis. Unde ai mai pomenit sa te oblige sa dai bacsis ? Si daca nu vrei, ce vor face ? Trebuie sa te lase sa iesi din masina, altfel fac puscarie.

        (Citează)

    • Hai man, pe ce lume te va obliga șoferul să închei cursa de față cu el și să îi dai bacșiș?

      E doar o opțiune acolo în program, o folosești dacă vrei.

        (Citează)

    • Si sa zicem ca nu incheie acel sofer cursa si te taxeaza extra. Faci reclamatie la Uber si ei rezolva – de fel cu un voucher pt urmatoarea cursa.
      Totusi, e o chestie extra care e bine venita, parerea mea.

        (Citează)

    • @Mario, daca ai telefonul in buzunar cu datele pornite si serviciul de localizare activat( ca sa te asculte SRI-ul, desigur :wink) , nici nu trebuie sa incheie soferul cursa. Se incheie singura cand te-ai departat de masina.
      @nwradu. Nu te obliga, dar am observat cu precadere de cand au introdus optiunea de bacsis ca daca nu las primesc rating 1 stea, mai ales la cursele scurte. Si fireste ca nu mai las. Am ajuns la 4.7 :).

        (Citează)

  7. Deci uber e firma de transport sau nu?
    Mașinile electrice ale cui sunt?

    Nu mai înțeleg nimic.

      (Citează)

  8. nwradu:
    Nu știu, cred că sunt mașinile lor și le dau în folosință șoferilor. Conform UE, sunt serviciu de transport, sunt sigur că știi asta.

    Decizia CJUE e una (potrivnică, de altfel, opiniei UBER), conformarea UBER la legislația națională referitoare la transporturi e cu totul alta (nu știu să se fi întâmplat asta deja).

      (Citează)

  9. Ma duce si pe mine la aeroport, maine, pe -16 grade, o jucărie din asta pe baterii?

      (Citează)

  10. Masini electrice, masini care se conduc singure, dar niste taxe sunt in stare si ei ca sa plateasca? Ma doare in cot de taximetristi, pe mine ma intereseaza sa se respecte legea.

      (Citează)

    • Terminati cu imbecilitatea astea cu nu plateste taxe, nu sunteti cu nimic mai buni decat fanii Antena 3. Singura taxa pe care nu o plateste Uber e autorizatia de taxi, aceasta taxa de protectie inventata de niste borfasi din primarie.

        (Citează)

    • Detectat postac care incearca sa-i prosteasca pe prosti.

        (Citează)

    • Greuceanu:
      Detectat postac care incearca sa-i prosteasca pe prosti.

      Unde? Te-ai uitat in oglinda?

        (Citează)

    • Bai, Greucene, Romania este in rahatul in care este acum tocmai pentru ca oameni ca tine au fost tratati cu manusi. Problema ta e ca educatia nu e punctul meu forte, drept urmare pot sa-ti spun fara remuscari ca esti gura goala si ca repeti o ineptie ca un papagal, fara a veni cu argumente concrete.

      Uite o lista pe care sa o bagi la cap:
      https://www.world.tax/countries/netherlands/netherlands-double-tax-treaties.php

      Daca nu intelegi ce inseamna un dublu tratat in ceea ce priveste impozitarea dividendelor din subsidiare nu-ti da cu parerea.

      Daca nu intelegi ca un statut, precum statutul de membru UE vine atat cu beneficii, cat si cu obligatii, mergi la Dracnea sa te faca prim-ministru in locul lui Cacariceanu si apoi du-te la olandezi si spune-le ca te caci pe el dublu tratat.

      Daca nu intelegi ca efectul activitatii unei firme nu se reduce doar la impozitul pe profit (care profit btw poate fi zero sau cu minus) ci si la locurile de munca pe care le creaza, la serviciile pe care le contracteaza, la beneficiile ce le primeste cetateanul de rand, nu-ti mai da cu parerea.

      Daca nu intelegi ce e aia optimizare fiscala, daca nu intelegi diferenta dintre imoral si ilegal, atunci nu-ti mai da cu parerea.

        (Citează)

    • Sunteti penibili, e bine stiut ca uber nu plateste licenta de transport persoane si nu am de gand ca sa reiau.
      @Flo te-ai gandit totusi ca mai degraba tara asta merge prost din cauza ca legea nu se aplica si a celor ca tine care faceti zid in fata corporatiilor care incalca legea?

        (Citează)

  11. Un articol scris pe genunchi, sa-ti iei banii pentru Jeep fara sa oferi informatiile necesare.

    Masinile ale cui sunt?

      (Citează)

  12. Apropo cred ca au trecut la upfront pricing sa nu mai intre la categoria de taxi, acum pot sa zica ca sunt gen Black cab.

      (Citează)

  13. !!!Breaking News!!!
    A venit 2018 si foarte multi oameni au fost luati prin surprindere! Tehnologia se dezvolta exponential mai repede, si din ce in ce mai putine creiere tin pasul.

      (Citează)

  14. Vorba lui Nashu_mare:eu de la cine primesc factura, că îmi trebuie la decont?

      (Citează)

  15. Tara merge prost din cauza lipsei de cultura si educatie. Si a incuiatilor care au scapat la net si isi propaga parerile nefondate.

      (Citează)

    • Tu esti cult si educat ca folosesti un serviciu ce nu respecta legea? Mai mult in unele tari UBER plateste licenta de transport, numai la fraierii de romani si inca cateva tari de mana a 3-a nu platesc licenta de transport. In Londra platesc licenta si tot au fost anuntati ca nu li se mai prelungeste pentru ca este o companie cu imaginea prea patata la nivel global.

        (Citează)

    • Licența de transport în Anglia = “private hire”, nu licență taxi, cum cer primarita comunistoida și toți proprietarii de sclavi taximetriști. În Anglia este simțitor cel mai ieftin serviciu de gen, la noi este clar mai scump decât taxiul și tot are mai mult succes.
      Cauta problema în alta parte!

        (Citează)

  16. Trebuie sa ai rea vointa ca sa debitezi asemenea tampenii. Circul zilnic cu Uber si nu a pomenit niciun sofer niciodata de bacsis. Bacsisul il dai daca vrei, oricand vrei.

    propun sa folosim in continuare taxi-uri galbene cu dispecerat cu telefoane cu disc,
    sa reintroducem tramvaiul tras de cai, masinile de scris si sa interzicem televizoarele.
    Toata tehnologia asta provoaca prea mult stres pentru elitele societatii romanesti.

      (Citează)

  17. Marius M:
    Tu esti cult si educat ca folosesti un serviciu ce nu respecta legea? Mai mult in unele tari UBER plateste licenta de transport, numai la fraierii de romani si inca cateva tari de mana a 3-a nu platesc licenta de transport. In Londra platesc licenta si tot au fost anuntati ca nu li se mai prelungeste pentru ca este o companie cu imaginea prea patata la nivel global.

    Abia astept sa arate taxi-urile si soferii din Bucuresti ca cei din Londra.

      (Citează)

  18. Marius M:
    Inseamna ca abia astepti ca sa mergi cu taxi-ul la preturi comparabile cu cele din Londra.

    Deja plătesc mai mult pt servicii de calitate. Oricum in Londra ai alte posibilități de transport.
    Nu stiu de ce ne contram. Daca tie iti place taxi-ul, mergi cu taxi-ul. Sunt multi care nu se adapteaza la noutăți, nu te judeca nimeni.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus