blog demisec cu note fine de tehnologie

Numărul utilizatorilor de Waze per oră în București

Clock icon

10 Nov 2017

Tag icon

AUTO

Comments icon

13 comentarii

Cei de la Waze.ro au pe site grafice cu numărul de utilizatori Waze din principalele orașe din România și cum variază el în timpul zilei. Iată graficul pentru București:

Se vede clar vârful de trafic de dimineață și apoi cel de seară. Interesant că cel de seară este mai mare decât cel de dimineață. Probabil că dimineața oamenii merg la muncă, pe când seara o parte din ei mai au câte o escală de făcut și în altă parte, petrec mai mult  timp în trafic și atunci apar și mai mulți utilizatori concomitent în sistem.

Iată pe o perioadă de 2 săptămâni, când puteți vedea că lumea pleacă mai târziu de acasă și avem un singur vârf, cu o pantă mai mică.

Graficele pe 12 și 24 de luni arată aproximativ la fel, dar observați ușoara scădere din perioada iulie-august, când sunt concediile, și creșterea mare din septembrie, când probabil inclusiv noi oameni sunt convinși să se înscrie în Waze, exasperați de traficul din oraș.


Reîntorcându-ne la graficul din timpul zilei, observați că de obicei este în jurul a 10.000 de utilizatori conectați simultan în aplicație. Țin minte când, în Barcelona fiind, am deschis Waze ca să aflu o estimare de călătorie și acolo erau 600 de utilizatori în aplicație. Mi s-a părut puțin.

M-am uitat apoi în jurul meu și mi-am dat seama de ce nu au nevoie de Waze: traficul este ordonat, galbenul se forțează foarte rar, roșul niciodată. Nu parchează nimeni în locuri nepermise, nu există gropi, poliția nu te pândește cu radarul, bicicliștii au benzile lor, transportul în comun are benzi proprii. E trafic aglomerat și acolo, dar oamenii respectă regulile și atunci se merge fluent, așa că n-au devenit disperați după a găsi cea mai obscură scurtătură.

    13 comentarii

  1. Ce-ti mai plac graficele…
    Ce ai terminat?

      (Citează)

  2. e inginer, cum cacat sa nu-i placa.

    cand stau blocat ca hamstyeru la victoriei toata lumea in jurul meu are waze pe bord.

      (Citează)

  3. zicea cineva pe facebook ca motivul pentru care inca se mai circula cat de cat in bucuresti este waze… adica waze prelungeste agonia.

    acum vazand ca sunt doar 10-20 de mii de utilizatori, mi se pare foarte putin.

    era sa zic ca nu inteleg de ce lumea nu foloseste waze, dar pe de alta parte lumea nu foloseste nici macar conexiunea bluetooth-ul pentru telefon, asa ca nu e de mirare – vad constant oameni in masini de zeci/ sute de mii de euro cu telefonul in gura (ca acuma nu-l mai tii la ureche, il tii pe speaker si cu microfonul in gura, ca si cum ai manca o prajitura)

    mai sunt si din astia care deschid waze dar nu se iau dupa el, ca stiu ei mai bine.

    people are fucking stupid.

      (Citează)

    • Tare asta cu prajitura :) Am vazut acum vreo luna un Gigi intr-o decapotabila care vorbea asa, am oprit in dreptul lui si i-am zis “Misto masina!”, s-a bucurat, “Mersi!”, dupa care l-am intrebat daca a fost atat de scumpa incat n-a mai avut bani si de Bluetooth si trebuie sa tina acum telefonul in mana… a fost foarte dezamagit.

        (Citează)

  4. 10k la ora 18 din cati soferi?
    ar fi interesant sa afli cate masini sunt pe strada, circuland, la aceasta ora.

      (Citează)

    • Buna observatie , lipseste graficul : wazeri / total cars.
      S-ar putea ca waze-ul sa fie mai de folos, sau la fel in afara orelor de varf. Cine stie.

        (Citează)

  5. Am testat Waze.ul (atat in tara, cat si afara) de pe telefoanele pasagerilor.Nu sunt si nu voi fi vreodata utilizator de Waze.
    De ce afirm asta?
    Mi se pare o aplicatie puerila si imprecisa.
    Avertizarile nu le consider utile, mai ales prin prisma faptului ca nu te poti baza pe ele.
    Erori de navigare si negasirea rutelor alternative sunt chestiuni des intalnite.
    Ma bazez si sunt foarte multumit de Google Maps.
    Zi faina!

      (Citează)

  6. din cauza aglomeratiei am ajuns sa cred umpic in conspiratii cu waze, ca mereu ma duce pe un anumit drum indiferent de ora, poate ne ghideaza ca pe oi ca sa nu facem trafic imens pe anumite strazi?
    De exemplu daca aleg alt drum timpul pana la destinatie scade.

      (Citează)

  7. E un algoritm. Trebuie sa intelegi ca aplicatiile de navigare fac traseul in functie de ce conditii se indeplinesc pe respectivul traseu. Daca te duce tot timpul pe acelasi traseu inseamna ca e cel mai bun si nicio ruta alternativa nu indeplineste conditiile.

      (Citează)

  8. “M-am uitat apoi în jurul meu și mi-am dat seama de ce nu au nevoie de Waze: traficul este ordonat, galbenul se forțează foarte rar, roșul niciodată. Nu parchează nimeni în locuri nepermise, nu există gropi, poliția nu te pândește cu radarul, bicicliștii au benzile lor, transportul în comun are benzi proprii. E trafic aglomerat și acolo, dar oamenii respectă regulile și atunci se merge fluent, așa că n-au devenit disperați după a găsi cea mai obscură scurtătură.”

    Da, frumos acolo…mai ales cand nu vine politia de la madrid sa te bata pana faci pe tine. Dovada, ca omul se invata rapid cu binele si il mananca spinarea ca pe barcelonezi.

      (Citează)

  9. poate omul vroia sa aiba o convorbire privata nu pe speakearele din masina, mai ales decapotabila.

    paul:
    Tare asta cu prajitura :) Am vazut acum vreo luna un Gigi intr-o decapotabila care vorbea asa, am oprit in dreptul lui si i-am zis “Misto masina!”, s-a bucurat, “Mersi!”, dupa care l-am intrebat daca a fost atat de scumpa incat n-a mai avut bani si de Bluetooth si trebuie sa tina acum telefonul in mana… a fost foarte dezamagit.

      (Citează)

  10. Astia de la waze.ro sunt fanclubul lui Paul Dorneanu “directorul waze romania” care ia prostit pe cei de la Digi ca a facut parteneriat cu primaria capitalei: http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/primaria-capitalei-a-incheiat-un-parteneriat-cu-waze-506702

    Si ca sa stii si cine e Paul Dorneanuhttps://youtu.be/pmh2OY626Sg?t=3m23s

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus