blog demisec cu note fine de tehnologie

Black Friday 2017: rezultatele magazinelor, ce-a fost bine, ce nu

Clock icon

22 Nov 2017

Tag icon

TEHNOLOGIE

Comments icon

60 comentarii

Black Friday în România este în continuare neînțeles. Nu mă refer doar la absurditatea celor care spun că trebuie să se desfășoare într-o anumită zi din an, că așa a lăsat Papa Grigore cu limbă de moarte (Amazon face acum Cyber Monday lung de o săptămână), ci la un aspect cu totul neașteptat apărut doar în acest an.

Văd mulți oameni care spun “marfa mea deja a sosit, deci vânzările au fost mici”. Nu “bine că au făcut ăia conveior și acum grupează marfa”, nu “bine că au investit în sute de camioane”, nu “bine că lucrează curierii în weekend”. Mie același curier mi-a adus marfă vineri, sâmbătă, duminică și luni, mă întreg dacă mai rezistă omul, că-i slab ca o așchie; într-o zi o să-i aflu numele și o să trimit un email firmei, ca să-l laud. Dar nu, oamenii cred că de fapt n-au fost comenzi. 6 milioane de oameni sunt convinși că doar ei au comandat ceva de Black Friday.

Să trecem mai departe la a vorbi punctual ce-a fost bine și ce-a fost rău.

TRANSPARENȚA

Asta e de rău. A fost cel mai slab comunicat Black Friday de până acum din partea magazinelor către presă și bloggeri. Știți de unde m-am informat în primul rând? Din newsletter-urile pentru clienți, ca sunt abonat la multe magazine.

Cineva de la al doilea magazin online din România a scris un mail pe un ton indignat, adresat bloggerilor și afiliaților, că de ce nu este promovat și magazinul respectiv prin liste și oferte. Păi, poate pentru că nimeni un știe că faceți Black Friday! Al doilea magazin online din România nu poate să organizeze o conferință de presă sau să angajeze o agenție de comunicare pentru a trimite 3-4 comunicate în noiembrie.

Și situația continuă. Elefant, un alt magazin foarte mare, a dat detalii despre BF miercuri, cu o zi înainte de începere. Nici măcar afiliații nu știau ce va urma, au aflat din respectivul comunicat. PC Garage? Un singur comunicat. Altex și Media Galaxy, cea mai mare rețea electro-IT din România? Nimic, am aflat când începe totul dintr-un newsletter! Anul trecut au făcut BF de o lună, așa că acum mulți se întrebau ce și cum se va organiza; am aflat… cu o zi înainte.

Serios, afaceri de aproape un miliard de euro pe an, n-ar merge și câte o conferință de presă din când în când despre asta și ceva mai multă transparență?

Un alt exemplu bun este Ideall. Un magazin care a avut oferte bune, dar eu uitasem complet că există, iar ei n-au anunțat pe nicăieri că pregătesc reduceri. În seara de 16 noiembrie îmi mai arătau oameni oferte de acolo ca să mă întrebe dacă merită sau nu achiziția.

Sigur că, dacă aș fi vrut musai să aflu, dădeam până la urmă de cineva, dar nu asta e ideea. Black Friday este în primul rând despre buzz și awareness, că în avalanșa de oferte oamenii ar cam vrea să știe încotro să-și îndrepte atenția.

Uitați-vă prin comparație la eMAG și Fashion Days: întâlnire privată cu bloggerii, apoi fiecare câte o conferință de presă, au deschis depozitul pentru vizite, puteam merge oricând la ei la sediu, iar sâmbătă au organizat din nou vizită la depozit. N-am fost, că Matilda a pus piciorul în prag și a zis că vrea musai să vadă Justice League (glumesc, am târât-o eu), dar au fost câteva televiziuni, puteți căuta pe net reportajele. Au făcut campanii în social media și presă, au trimis vreo 5-6 comunicate, au pus la dispoziția presei un dashboard cu informații actualizate de două ori pe minut!

Aceeași lipsă de transparență a fost și la rețelele de afiliere. S-au dus vremurile când se făcea live blogging sau când existau portaluri unde se vedeau în timp real comisioanele și vânzările generate. Profitshare a venit pe 20 noiembrie cu un infografic, 2Performant încă nimic.

Și aceeași lipsă de transparență a fost și la companiile de curierat. Trăim în vremea transmisiunilor live făcute cu telefonul și a vedetelor cu mii de followeri pe orice rețea. În loc să deschidă huburile logistice ca să vadă toată lumea cum se învârt pe acolo colete și cum se încarcă mașinile, tac mâlc.

În loc să arate tuturor cum se muncește, câți oameni sunt implicați, ce volum de muncă apare în această perioadă, ca să se înțeleagă mai bine ce amploare are totul, lumea a dormit.

UPTIME-ul

Anul acesta totul mi s-a părut că a funcționat ireproșabil, fără aproape nici un site picat. Știu, e un semn că n-a mai cumpărat nimeni!

Singurii cu probleme au fost Elefant, care și anul trecut au avut un downtime serios. Problemele lor în 2017 au fost suficient de mari încât au trimis un email de scuze ulterior.

Acolo e ceva ciudat. Acum vreo patru luni au schimbat platforma magazinului cu una “care ne va ajuta in cresterea pe care ne-o propunem”. Nu știu ce-a fost acolo, dar acum câteva săptămâni au revenit la cea veche. Clienții probabil n-au observat mare lucru, dar afiliații da, că URL-urile erau de altă formă.

REZULTATE

  • eMAG: 360 milioane lei vânzări (aproape 78 milioane euro, zic eu), cu 10 milioane lei peste estimarea inițială și cu 20% mai mult decât anul trecut. 30,7% plăți cu cardul față de 26% în 2016. 8,3 milioane de vizite pe site, 1,1 milioane de produse vândute, 970 de lei comanda medie (probabil per client, nu chiar pe comandă).
  • Fashion Days: 26,2 milioane lei vânzări, cu 50% mai mult decât în 2016. 300.000 de produse comandate, din care 65% de pe mobil, cu o medie de 2,9 produse per comandă. Valoarea medie a unei comenzi a fost de 380 de lei. Cea mai mare comandă a fost de 14.500 lei.
  • evoMAG: 3,2 milioane de euro în toată perioada, din care 1,9 milioane în 1-16 noiembrie și 1,3 milioane euro în perioada 17-19 noiembrie. Cea mai mare comandă a fost de 29.700 lei, electrocasnice.
  • FashionUp: estimează vânzări de 2 milioane de euro în total în această perioadă, +44% față de anul trecut.
  • Ideall: 3 milioane de euro vânzări în weekendul BF. Magazinul estimează că va încheia 2017 cu 20 de milioane de euro cifră de afaceri.
  • Libris: 70.000 de cărți vândute în valoare de 1,5 milioane lei, peste 30.000 de comenzi.
  • Piatraonline: 500.000 de euro vânzări în 500 de comenzi, din care 400 date online și restul în showroom.

Asta e tot. Asta e tot ce știu până la ora publicării articolului. Cum spuneam, comunicarea tinde spre zero.

Să analizăm un pic.

Mi se pare că ceva n-a mers bine la Evomag. Poate perioada prea lungă de reduceri, poate reducerile în sine, dar cert este că Ideall i-a depășit zdravăn ca vânzări în weekendul 17-19 noiembrie.

Mai mult, evoMAG în 2017 a avut vânzări totale BF de 3,2 milioane de euro. În 2016, acestea au fost de 3,6 milioane euro, iar în 2015 de aproximativ 3,07 milioane euro. Adică, în ciuda creșterii pieței, creșterii veniturilor și creșterii numărului de oameni ce cumpără online, evoMAG a scăzut în acest an față de 2016, deși au avut un Black Friday de 19 zile. Dacă luăm doar vânzările din 17-19 noiembrie, 1,3 milioane euro, pare chiar puțin.

Să discutăm mai pe larg despre eMAG, care la ora 24 avea datele de mai jos (și până la 1 noaptea s-au făcut cele 360 milioane lei):

Aici trebuie observat că mai mulți oameni au optat pentru livrarea în cele 15 showroom-uri din țară decât în cele aproape 600 de Oficii Poștale cu care colaborează. Neîncrederea în Poșta Română mi se pare extraordinar de mare, deși, până la urmă, Oficiul e în drumul cumpărătorului, iar eMAG are ghișee dedicate în interior.

Vorbim de aproape 80.000 de comenzi cu livrare în showroom (cifră aflată pe sub mână), va fi mult mai aglomerat în showroom-uri decât la Poștă. În locul Poștei, m-ar îngrijora aceste rezultate.

Numărul de produse vândute a rămas constant, în jur de 1,1 milioane, ceea ce poate părea un lucru negativ. Faptul că valoarea totală a fost cu 60 de milioane de lei mai mare ca anul trecut (+20%) arată că românii s-au orientat însă spre bunuri mai scumpe. Majoritatea discuțiilfor purtate de mine au fost de genul “ce televizor de 55 de inchi e mai bun”, în timp ce tigăile ieftine au rămas mult mai multă vreme în stoc.

Oricum, la același număr de produse vândute, oamenii observă livrările mult mai rapide, deci concluzia normală este că întreg lanțul logistic se mișcă mai bine, nu că nu s-a mai vândut marfă. Ca vânzări, creșterea de 20% dintre 2016 și 2017 este asemănătoare cu cea de aproximativ 21% dintre 2015 și 2016.

Observați și alte cifre: 68% din cele 8,3 milioane de vizite s-au făcut de pe mobil. Ce înseamnă asta rămâne de discutat pentru altă dată, că e mult de zis pro și contra aplicații de mobil.

Ce n-a mers bine? Vânzarea de abonamente de mobil, unde s-au vândut 518. La conferința de presă a fost estimată o vânzare de 3000 de abonamente, “stoc” considerat chiar mai mic decât cererea prognozată. Nu mai vrea lumea Digi Mobil sau nu s-a înțeles bine că beneficiezi de un an de reducere 50%? Sunt curios dacă a fost vreun target stabilit între eMAG și Digi și acum trebuie să le dea bani înapoi.

În comparație, aproape la fel de mulți oameni au fost interesați de bilete la evenimente, care au fost destul de scumpe. Nici aurul n-a mai avut același succes, doar 4,3 kg față de cele aproximativ 13 kg de anul trecut. Nu mă mir, însă, având în vedere că prețul aurului este constant sau a crescut foarte lent în ultima vreme, iar sistemul de buy-back oferit de bănci rentează doar dacă între timp urcă mult cotația acestuia. Dacă ar fi vândut Ethereum…

Personal cred că piața a ajuns la maturitate, că lumea s-a obișnuit cu ideea de Black Friday și nu mai există setea de a consuma orice informație legată de acesta (cu atât mai mult ar trebui mai bine comunicat și venit în întâmpinarea clientului). Mai mult, zecile de campanii de reduceri din timpul anului au diminuat din vânzările lunii noiembrie, dar nu contează asta, tot vânzări sunt și tot bani în cont. Campaniile de reduceri din timpului anului generează cam 50% din vânzările magazinelor, așa că vor continua și în viitor.

Nu vă îngrijorați, nu inventează românii nimic nou în domeniu, ci călcăm pe urmele deja bătătorite prin experiența marilor magazine de afară, cu ceva adaptare la specificul pieței românești.

ORA DE ÎNCEPERE

Cred că lucrurile trebuie schimbate la anul. Nu mi se pare confortabil să aștept miezul nopții ca să văd oferte, eventual să mă apuce ora 2 noaptea făcând browsing prin categorii și comparând și cumpărând produse. Și nu cred că e confortabil nici pentru proprietarii de site-uri, pentru programatori, oameni din call center șamd.

Aici e un cerc vicios. Toate celelalte magazine vor să înceapă înaintea eMAG-ului cu speranța că așa lumea nu va mai aștepta dimineața și va cumpăra de la ei. În același timp, cumpărătorii fac exact invers, văd ofertele, dar așteaptă să vadă dacă nu va fi ceva mai bun la eMAG.

Sfatul meu, pentru la anul, ar fi următorul: dacă eMAG va începe tot dimineață, atunci voi începeți joi pe la ora 20, cum a făcut acum Fashion Days. Lumea a ajuns acasă, e trează, e alertă, are timp să analizeze oferte, puteți profita de publicitate în jurnalele TV de seară.

Mai ales dacă aveți un magazin mic nu are rost să începeți în toiul nopții, ci joi seara sau vineri dimineața, cât mai apucă oamenii să discute între ei despre acele produse.

Ideea principală în comerțul online este să faci procesul de achiziție cât mai simplu și confortabil pentru client. De asta se optimizează filtrele, search-ul, pagina de comandă, de asta se reține cardul bancar în site șamd. Cumpărăturile în miez de noapte sunt împotriva acestei idei, chiar și într-o singură zi pe an, mai ales când cel mai mare magazin pornește dimineață.

Și nu, nu-mi spuneți că Black Friday trebuie să fie o zi pe an. Nu-i Sfântul Black Friday, ci doar o zi când speri să găsești produsul dorit la preț mai mic.

Black Friday de o zi funcționează în magazinele “brick and mortar”. Are fiecare Walmart un stoc limitat la capacitatea de depozitare și numărul de rafturi, iar o zi este timp suficient să-l termine. În comerțul online, însă, magazinele pot lista milioane de produse cu stocuri centralizate, așa că e dificil să rezolvi totul într-o zi.

Dacă vă uitați la noi, inclusiv eMAG face un Black Friday pe mai multe zile, doar că îi schimbă numele în Crazy Days. Dacă vă uitați la străini, Amazon a lansat ofertele de BF pe 3 noiembrie, iar Cyber Monday durează o săptămână. Știți voi, Amazon! Ăia care, dacă vin în România, vor falimenta orice alt magazin, deși cei care zic asta ignoră că vor fi nevoiți să transporte marfa tot pe aceleași drumuri nasoale, tot cu aceiași curieri deja insuficienți pentru piața de acum și că nu lucrează cu plată cash.

Magazinele din România nu sunt Amazon, așa că 3-4 zile sunt suficiente, cum a făcut Altex, nu multiple runde ca la evoMAG sau CEL. Ce nu se vinde atunci se poate vinde în perioada următoare, de sărbători.

    60 comentarii

  1. Vad ca ai interes in a confirma succesul acestui Blackfriday. Te rog sa nu fi un fanatic caci realitatea este ca acest blackfriday a fost cel mai slab din cate au fost pana acum.Desi am luat de la Emag un laptop lenovo legion la 3000 ron care a ajuns sambata in Cernavoda, nu pot spune ca am avut vreo mare oferta. Si acum e acelasi pret pe Domo..oricum il luam ori inainte sau dupa.Mai clar, înainte puteai sa fi dat pe spate de ssd la 99 ron..aparat foto dslr sau TV redus real 50%. Alt argument…ca exemplu, S7 edge a mai fost acum 2 sau 3 luni 1990. Oferta era daca acest telefon ar fi fost 1500. Dovada suplimentara este cum s.au epuizat asa zisele oferte care aveau un stoc si asa mic…patetic. Concluzie..ofertele au fost putine si neinteresante. Sper sa nu fie asa si la anu ca se va rasufla fenomenu. Nota..in fiecare blackfriday mi.am luat ceva sau mi.a oarut rau ca nu am luat ceva..Nu si acum

      (Citează)

    • Eh, dacă tu nu poți spune că a fost vreo mare ofertă, e clar că a fost un eșec, în ciuda datelor :))

        (Citează)

    • Ce-mi plac mie rezoluțiile astea definitive, irevocabile și neechivoce…

      spadasin:
      …acest blackfriday a fost cel mai slab din cate au fost pana acum.

      Eu zic că a fost cel mai tare Black Friday de până acum, fiindcă emag a avut animații mișto cu pisica.

        (Citează)

    • Radu are tot interesul sa spuna ca a fost un succes , el intotdeauna incurajeaza consumul, doar are de castigat din asta.
      N-ar strica si putina educatie financiara.
      Nu cumparati ce nu aveti nevoie doar ca e BF. Banii sunt mai valorosi in cont decat imobilizati in nu stiu ce televizoare 4k, in conditiile in care nicio televiziune la noi nu furnizeaza continut 4k. Exemplele pot continua.

        (Citează)

    • La fel zic și eu, cumpărați doar ce aveți nevoie și dacă prețul e în bugetul gândit, nu doar pentru că e scrisă o reducere mare în dreptul său.

        (Citează)

  2. Eu as propune o lege care sa oblige toti comerciantii sa foloseasca numele de Black Friday doar in conditiile in care preturile sunt reduse cu cel putin 40-50%. Tot ce se gaseste sub acest procent sa intre in campanii de reduceri cu diverse alte titluri, solduri de sezon etc. Mi se pare ca in Romania, la nivel de marketing, se abuzeaza exagerat de mult de acest “Black Friday” pentru a seduce/aburi consumatorul, reducerile fiind in cea mai mare parte neconsistente (nu se diferentiaza foarte mult de cele din alte campanii din timpul anului).

      (Citează)

    • Bineinteles, ca importatorul/furnizorul iti da gratis produsele si tu le vinzi cu 40-50% mai ieftin decat in restul anului, aham.

        (Citează)

    • Nu trebuie o lege. Astfel de lucruri au mecanism propriu de reglare și se vede la magazinele care au făcut Black Friday de o lună.

      Vezi și Altex, par să fi învățat ceva din anii trecuți, acum au distilat totul și au mai restrâns campania.

        (Citează)

  3. Asteptam Black Friday de primavara ;) Personal anul trecut am cheltuit de BF aproximativ 10.000 lei, anul acesta am avut un buget similar, dar am cheltuit vreo 60%, poate nu eram eu in target ori poate nu au comunicat suficient super ofertele.

      (Citează)

    • Eu am observat un lucru la mine, tot cumparand si cumparand, la un moment dat mi se termina nevoile. Ca nu ti se strica laptop-ul, ssd-ul, electrocasnicele intr-un an si casa are o limita de cat poate fi decorata si te saturi sa-ti tot iei haine si nici dulapul nu le mai tine, pur si simplu vrei sa iei ceva, dar nu mai ai nevoie de nimic.

        (Citează)

    • E cum zice Irina. În timp vei ajunge doar să înlocuiești haine sau sa mai faci câte un upgrade, dar cât de des poți cumpăra un frigider sau un televizor?

        (Citează)

    • Da, Irina are dreptate. La mine ratiunea asta se termina la casti insa. Intotdeauna o pereche in plus e binevenita :)

        (Citează)

  4. Cred ca au fost mai putine oferte “bomba”. Dar au fost multe oferte bune cu reduceri de 10-15%, cel putin la eMag. In rest nu am urmarit prea atent…

      (Citează)

  5. Am comandat pe showroom (+ceva colegi) pentru că poți verifica coletul direct la sursa și pentru ca se sare un pas la livrare și potențial niste șuturi în colete : depozitul local al curierului, marfa vine direct depozit eMag Bucuresti Brașov. cel puțin așa cred, te poți interesa ?

      (Citează)

    • Nu știu dacă între depozitele eMAG își cară chiar ei marfa, că poate au subcontractat pe cineva, dar da, probabil că nu mai trece prin alt hub de sortare.

      Personal nu cred că în București e o mare diferență între livrarea în showroom și livrarea la domiciliu, dacă și curierul face treabă bună. Asta pentru că, dacă tu dai comanda azi, ea ziua sau noaptea pleacă la curier (să zicem pe centură, la FAN), este sortată și a doua zi dimineață pleacă pe teren.

      N-am întrebat dacă acele comenzi cu livrare în showroom au o prioritate la scosul din depozit pentru a ajunge mai repede în showroom.

        (Citează)

    • garantat nu au, cel putin catre alte orase.

      am comandat tv-ul la 6:50 printre primii si inca nu a plecat din bucuresti :).

      monitorul la fel, comandat la juma de ora dupa.

        (Citează)

  6. Ideea de Black Friday e serios devalorizata la noi. Toti comerciantii au folosit-o in continuu pe parcursul anului. Stii povestea cu copilul care striga lupul. Reducerile au fost slabe in general, poate sa fi fost cateva exceptii. Ori ideea de BF e tocmai sa gasesti ceva spectaculos, sa te faca sa scoti banii. Eu am vrut sa cumpar destule lucruri si am renuntat. Cred ca mai bine cumpar de afara. Nu in ultimul rand la noi pare sa fie un fel de monopol sau cartel al magazinelor online, cel putin pe partea de electronic. Peste tot sunt aceleasi preturi. In rest, cred ca cel mai ok din punct de vedere al reducerilor mi s-a parut Elefant.

      (Citează)

  7. Iar am râs cu lacrimi:

    În locul Poștei, m-ar îngrijora aceste rezultate.

    E interesant cum emag, prin colaborarea cu Poșta, a făcut în același timp cea mai tare și cea mai proastă chestie posibilă. E un paradox.

    Am comandat de mai multe ori cu livrare la poștă pentru că oficiul e la bloc, lângă scară. O fac mai mult dintr-o curiozitate bolnavă. Vreau să văd cât de alambicat se poate face acest proces. Funcționara caută ceva pe niște foi, apoi aduce pachetul de undeva, apoi scrie ceva pe acele foi și te pune să semnezi, apoi scanează un cod de pe pachet și mai scrie ceva la calculator.

    În sfârșit, cred că emag s-a gândit la viitor. Îmbătrânim și noi și, în curând, marea masă a cumpărătorilor de azi va merge la poștă așa cum merg pensionarii de azi. Că e mai sigur. Așa mi-a zis o doamnă care stătea la coadă să-și plătească o factură.

    Eh…

      (Citează)

    • de fapt, trebuie sa scaneze pachetul de 2 ori – o data ca sa-l gaseasca si apoi inca o data ca sa printeze chitanta (nu stiu sa explic de ce, dar am observat asta de f multe ori).

      ia uneori il scaneaza de 10 ori pentru ca din motive necunoscute nu-l recunoaste.

      totul este absolut suprarealist. procesul ar fi ineficient chiar si daca nu ar exista calculatoare, problema cea mai mare e la mizeria aia de registru pe hartie prin care trebuie sa treaca de 2-3 ori pana te gaseste.

      iar cand emag trimite fiecare produs dintr-o comanda in colet individual, ma apuca plansul.

        (Citează)

    • Asta de curand ?
      Eu am ridicat 4 comenzi zilele trecute si mi-au cerut doar numele. Au gasit cutiile, le-au scanat (nu am fost atent de cate ori), am platit cu cardul si aia a fost.
      Nu registre, foi sau alte chestii de genul.

        (Citează)

  8. Mai am o chestie și gata.
    Nu știu dacă se poate face, dar ar fi interesantă o statistică în care să se arat câte persoane au pus produse în coș (ce produse, ce valoare etc.) dar nu le-au cumpărat până la urmă (presupunând că au fost în stoc până la sfârșit).
    Cauzele pot fi multiple: de la nevasta care i-a dat două după ceafă bărbatului sau invers și până la factorul psihologic – de multe ori zici: “moaamă, dacă scade la 300 de lei îmi iau chestia aia neapărat”, dar, când te vezi cu ea în coș, începi să te gândești: “bă, chiar îmi trebuie?”.
    Adică mie mi s-ar părea interesantă o astfel de statistică.

    Gata.

      (Citează)

    • Ei au astfel de date, dar nu i-a întrebat nimeni. Pun pariu că în majoritatea cazurilor clienții uită să finalizeze comanda, nu se sperie de ea.

        (Citează)

  9. In anii trecuti aparea “stoc epuizat” mult mai repede la mult mai multe produse. Si nu, nu s-au aprovizionat magazinele cu de 3x mai multa marfa, nu este nimeni intr-atat de certificabil de balamuc.

    Pur si simplu s-a vandut mai putin decat in alti ani. Eu as face un drum prin oficiile Postei Romane pe sfarsit de saptamana viitoare, am un feeling ca vor geme rafturile lor de ambalaje Amazon.

    Acum ma uit la telefoane mobile, espressor, pantofi si alte cateva pe variile magazine Amazon din Europa.

      (Citează)

    • S-au vândut cam același număr de produse. Depinde cum vrei să vezi asta. Poate fi un semn că oamenii au mai mulți bani și au luat frigider când au vrut, nu au așteptat un extra 200 de lei discount.

        (Citează)

  10. emag nu are ghisee dedicate. sunt aceleasi, doar ca nu stai la coada. scrie pe un afis ca, clientii emag au prioritate fate de ceilalti.. wwtttff???? adica sa sara coada, bey ma lasi. cata nesimtire pe emag si posta. de aceea nu am cerut prin posta, din respect pentru ceilalti clienti care stau la coada. desi era un colet mic, de pe site nu am putut selecta livrare in showroom, doar curier si posta.

      (Citează)

    • La mine aici e ghișeu doar pentru ei. La fel și la Mărășești.

        (Citează)

    • Cum adica din respect pentru ceilalti clienti? Daca aia iti spun ca ai prioritate, ai prioritate si gata. Ceilalti clienti pot fi respectati la celelalte ghisee. Ce dracu’ e vrajeala asta?
      Ala e ghiseu care are un scop, emag in cazul asta, iar cand nu vine nimeni sa ridice produse emag, ca sa nu stea angajatul postei degeaba ii mai ajuta si pe alti clienti cu alte probleme, asa ca sa se simta respectati.Lol.

        (Citează)

    • La posta de langa mine nu e ghiseu doar pt emag, e acelasi ghiseu unde vin coletele in general.

        (Citează)

  11. Comanda mea emag n-a ajuns nici pana azi (5 zile) si nici semne ca ar veni curand nu sunt (SMS).
    Eu cred ca nu joc in filmul asta nou cu BF performant :(

      (Citează)

  12. Si apropo de statisticile facute cu acest blackfriday…Seamana cu ce face psd.ul. ,pe bune…miroase rau. Probabil se justifica, ca marketing, sa iti incurajeze animalul din tine in foame de cumparaturi in aceasta perioada. dar repet reducerile au fost patetice…procentul reducerilor nu a mai ajuns la spectacol de 40%_50%. dai cu chiu cu vai un exemplu ca pe xbox…care poate ca a fost oferta…desi nu am nevoie de el.

      (Citează)

    • Spadasine, e a doua oara cand folosesti “patetic” si deja ma deranjeaza vizual. PATÉTIC, -Ă, patetici, -ce, adj. 1. Plin de patos, care emoționează, impresionează, înduioșeaza.
      Asadar, reducerile au fost induiosatoare si impresionante, nu? :)) In rest, am alocat un buget de 5.000 lei pentru acest BF, mi-am comandat tot ce aveam pe lista, site-ul s-a miscat foarte bine, o parte din produse deja mi-au sosit, per total sunt multumita.
      Desigur, faptul ca Spadasinul vocifereaza ca ofertele n-au fost pe placul lui e dovada suprema ca acest BF a fost o fasaiala. Astept falimentul eMag.

        (Citează)

  13. Am mai spus asta si pe blogul colegului din Brasov. Here it goes again.
    Am urmarit din vara un telefon, i-am stiut pretul. L-am vazut mai ieftin de Black Friday, 1300 fata de 1600, am facut comanda. Da, magazinele ziceau ca e redus de la alt pret, mult peste cel pe care l-a avut produsul in ultimele 6-7 luni si ca reducerea e foarte mar, gen reducere la 1300 de la 2300-2500, dar asta e alta discutie. Si asta in majoritatea magazinelor, nu zic doar de Altex, eMAG, PCGarage etc. Ideea e ca am stiut care e valoarea reala si am stiut sa vad oferta, oricat de mica a fost ea. Oricum, in mare trendul de Black Friday-ul asta a fost de reduceri mici, 10-15%, dar pe bune. Ceea ce e de bine, fata de reduceri fictive de 50-60%. IMHO

      (Citează)

  14. nwradu:
    Ei au astfel de date, dar nu i-a întrebat nimeni. Pun pariu că în majoritatea cazurilor clienții uită să finalizeze comanda, nu se sperie de ea.

    Am avut si eu 5 produse la favorite timp de o luna pana la BF. Constant intram sa vad evoluatia preturilor la produsele favorite. Unul a crescut de la 100 la 180 lei iar de BF a fost 90 lei redus 50% binenteles, altu a fost 2800 lei apoi 3200 apoi iar 2800 redus de la 3500 !!!! Sunt pline forumurile de astfel de exemple. Concluzia? Am cumparat de la Carrefour cu cateva sute de lei mai ieftin fata de Emag. Anul trecut am cumparat din Auchan mai ieftin…. Imi pare rau de cei care nu analizeaza preturile si cumpara doar ca vad un pret taiat (fals) MULT mai mare….

      (Citează)

  15. Lasa domle’ amanuntele astea…zi de gip compas mai bine. :)

      (Citează)

  16. Radu, eu sunt curios sa stiu daca ai detalii despre cum a tratat emagul problema cu Liviu Avram.

    Pt cine nu stie: dl. Liviu Avram (jurnalist Adevarul) a pus niste cauciucuri in cos la ora 18 cu o zi inainte de BF iar la ora 22 pretul lor era dublu.
    A dat pe facebook intamplarea, ca uite ce porci sunt emag si bineinteles imediat au inceput sa curga comentarii inflamate.

    Insa a uitat sa spuna lucrul cel mai important, respectiv cat a fost totusi pretul in ziua de black friday, ceea ce mi s-a parut de mare porc, ca poate a fost o eroare la site sau un test ceva.

    N-am mai auzit nimic despre asta, poate stii tu ceva.

      (Citează)

  17. Mie mi s-au parut foarte lame ofertele cu stoc foarte limtat de la emag. De ce au vandut doar 500 de Xbox-uri la 600 de lei, iar acum e din nou in stoc, dar la 1000?

    De ce nu au vandut Xbox-uri cu 700 sau 800 de lei, dar oricate bucati? Microsoft are milioane de console pe care ar fi fericit sa le vanda, deci stocul nu are de ce sa fie atat de mic.

    Ce parere ai, Radu?

      (Citează)

    • @SOL: Sunt 2 motive la care ma pot gandi desi totul se rezuma la profitabilitate: 1. Fiecare astfel de promotie reprezinta costuri, atat pentru vanzatorul final cat si pentru distribuitorul/importatorul produsului, care investeste in genul asta de promotii. Ambii au un target de profitabilitate raportat la cifra de afaceri. Daca ar vinde totul la pretul de promo, ar iesi pe pierdere si probabil ar inchide. In particular, pe produsele astea reduse masiv, de multe ori pretul e sub costuri. Ceea ce ne aduce la punctul 2: Produsele respective sunt folosite drept carlig, pentru a te duce pe site sau in magazinul fizic al vendorului. Adica banii bagati in ele sunt din marketing, pentru a genera trafic. In particular, la console, cel putin din cate stiu eu, hardware-ul se vinde cu marje foarte mici, daca nu chiar pe negativ, banii se fac din software/jocuri. De-aia, in timpul anului, nu veti vedea prea multe promotii agresive de pret la console. Si pentru cei care privesc genul asta de promotii ca pe un drept al cumparatorului: scopul vanzatorului e sa faca bani. Daca poate face asta in timp ce te face pe tine fericit, e ok, dar nu te astepta sa te faca fericit pierzand bani.

        (Citează)

  18. Sincer m-am uitat de curiozitate doar la masini pe eMAG.
    Reducerea la Alfa Giulia nu prea era.

    Au avut listata o Giulia 2.2 Veloce @ 41999 EUR, model care la Alfa Romeo pe site e 41.607 EUR, pe langa asta banuiesc ca se mai pot obtine cateva procente la dealer.

    Era chiar tare sa ofere ceva reduceri la auto, gen modelul de mai sus @ 36-37k.

      (Citează)

  19. auzi bre? altex-ul nu a facut public numarul de comenzi, vanzarile totale etc?

      (Citează)

  20. Ce imi plac mie bloggerii astia care ii pupa in (0) pe emag (ca le dau bani, nu de alta) si se grabesc sa arunce cu pietre in altii. Foarte bine ca nu amazon nu accepta bani cash, mai toate magazinele de afara nu accepta plata cash de o gramada de timp. Ori vreti modernizare, ori vreti sa ramaneti in trecut ? Hotarati-va.

      (Citează)

  21. Am mai scris si la altii, de sxemplu la umflatel, cand a dat laptuca lenovo ca fiind produs vedeta, pretul de baza urcase la 4.999,99 lei :)))

    De luat de bf, sigur, am avut 5 produse pe care le-am urmarit, 4 dintre ele au avut o reducere reala de 5~10% (nu gogomania afisata de emag de 50%). Produsul nr. 5 a fost luat de la un partener, reducerea de 10% s-a dus pe transport… oh well.

    Acum Radu, cum si alti utilizatori au sesizat, oare ce zice legea in legatura cu pretul produselor din promotii?

      (Citează)

  22. Remington Steele

    22/11/2017 la 1:02 PM

    Poșta e închisă sâmbăta, iar în timpul săptămânii programul e 10.30-18.00. Eu termin munca la 17.00 apoi merg să iau copilul de la after. În showroom a venit produsul sâmbătă. Ce crezi că puteam să aleg?

      (Citează)

    • Posta e deschisa si sambata, iar programul de luni pana vineri e pana la orele 19.00(posta din sectorul 6.)….

        (Citează)

  23. Franckie18:
    Radu are tot interesul sa spuna ca a fost un succes , el intotdeauna incurajeaza consumul, doar are de castigat din asta.
    N-ar strica si putina educatie financiara.
    Nu cumparati ce nu aveti nevoie doar ca e BF. Banii sunt mai valorosi in cont decat imobilizati in nu stiu ce televizoare 4k, in conditiile in care nicio televiziune la noi nu furnizeaza continut 4k. Exemplele pot continua.

    Da, fix pentru uitatul la televiziuni autohtone cumpara lumea TV-uri 4K (facepalm).

      (Citează)

  24. Remington Steele

    22/11/2017 la 1:35 PM

    Alin:
    Posta e deschisa si sambata, iar programulde luni pana vineri e pana la orele 19.00(posta din sectorul 6.)….

    Bine, boss, mai ieși puțin și din București. Țara e puțin mai mare, nu e doar capitala. Vrei să-ți spun că sunt zone unde e deschisă de la 10 la 14?

      (Citează)

  25. mai mari au fost reducerile din luna septembrie decat de black friday-ul asta… mersi radu pentru informatiile oferite atunci

      (Citează)

  26. Apropo de magazinul Ideall, niste amatori:
    “Buna ziua,

    Comanda dumneavoastra contine produse care nu mai sunt disponibile.
    Ne cerem scuze, comanda nu poate fi livrata si va fi anulata automat.

    Daca aveti nevoie de ajutor in a gasi alternative la produsele
    comandate, nu ezitati sa ne contactati la telefoanele de mai jos sau
    prin email.

    Echipa Ideall.ro”

      (Citează)

  27. Avand in vedere cresterea din imobiliare era normal ca valoarea medie per cumparator sa creasca, multi si=au luat chestii pentru casa.. in rest le zici bine.

      (Citează)

  28. Eu inca astept un smartphone comandat de la emag … si e deja miercuri seara si inca nimic …

      (Citează)

  29. ca să aflii numele agentului, comandă cu ramburs și-i apare numele pe chitanță. despre QuickMobile nimic? :)

      (Citează)

  30. “Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.”

    sursa: http://www.anpc.ro/articol/1014/sfaturi-pentru-consumatori–atentie-la-cumparaturile-de-black-friday-1

    Deci da, aproape toate acele reducere fantastice de fapt sunt inselatoare si ilegale.
    Acum sper ca ANPC sa le-o traga bine de tot pentru fiecare procent inselator afisat.
    Cum ar fi sa vina ANPC sa ii oblige sa aplice reducerea aia fantastica afisata la cel mai mic pret din cele 30 de zile, nu la preturile de acum 3 ani, cand s-a lansat produsul? Si sa returneze diferentele catre clienti.

      (Citează)

    • Nooo, stai tu ca acum vine Radu cu informatia de la Stanciu, cum ei isi fac singuri regulile…. oare cine e fraier sa se supuna unor reguli de bun simt?

        (Citează)

  31. theSame:
    Cred ca ai avut ori o copilărie nefericita, ori o nevoie acuta de refulare anormal direcționata.

    Nici una, nici alta. Cum facem ?

      (Citează)

  32. “Aici trebuie observat că mai mulți oameni au optat pentru livrarea în cele 15 showroom-uri din țară decât în cele aproape 600 de Oficii Poștale cu care colaborează. Neîncrederea în Poșta Română mi se pare extraordinar de mare, deși, până la urmă, Oficiul e în drumul cumpărătorului, iar eMAG are ghișee dedicate în interior.”

    Timpul de asteptare luni seara (plata + ridicare comanda), ora 18 in showroom Crangasi 10-15 minute la o coada de 50-60 oameni.
    Cred ca asta spune tot…

      (Citează)

  33. Frățioareeee…
    Nu pot să cred că încă se mai discută despre “a umflat prețul ca să zică că l-a redus cu șpe-la-sută”! În 2017! Pe site-ul ăsta!

    Ce vă interesează oameni buni cifra aia lângă care scrie “reducere”? Nu urmărești prețul ca atare, suma pe care trebuie s-o plătești?

    Apoi: “Sunt niște porci, vor să păcălească lumea.” Dacă scrii asta, înseamnă că pe tine nu te-a păcălit. A, ești îngrijorat pentru ceilalți, ăia mai săraci cu duhul, care nu s-au prins? Ești un fel de Robin Hood? Păi îți zic eu, nu știu dacă mai sunt mulți, și ăia care sunt nu cred că citesc și nu cred că-și iau lucruri de Black Friday.

    **Important** – Textul la persoana a II-a e pentru efect, comentariul nu e adresat direct nimănui de pe această pagină sau de pe oricare alta.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus