un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Facebook ia măsuri împotriva spam-ului cu pagini în rezultatele Google

17 Jun 2015  ·

TEHNOLOGIE  ·

25 comentarii

Înainte de asta, să întreb de unde știe Google că am cumpărat recent de la eMAG Supermarket niște produse, printre care și vreo 5-6 bidoane de apă?
rezultate_google_emag_search

Scary as fuck! Cum știe Google asta?

Oricum, vestea bună care vine de la Facebook și Google este că Facebook nu mai permite indexarea posturilor din pagini în Google. Da, e o veste bună. Când ați găsit ultima oară în Google un rezultat bun care să vă ducă în Facebook? Probabil niciodată, ceea ce contează nu este indexat așa.

În schimb, paginile de Facebook erau folosite pentru a face un spam masiv în rezultatele Google cu tot felul de prostii, de la articole false până la linkuri de afiliere. Iar Google le arăta între primele rezultate, că doar Facebook e site mare, e de încredere.

Spam-ul arăta ca mai jos, tu cauți ceva și majoritatea rezultatelor sunt din pagini Facebook. Când intri acolo, găsești de obicei un text și niște linkuri de afiliere către vreun magazin sau mai rău. Există sute de astfel de pagini.

sursa și mai multe detalii: attagency.ro via Cristi Șerban

    25 comentarii

  1. @prima chestie: Știe din mailul de la gmail, că știe să interpreteze mailurile de la amazon, emag și cam toate chestiile importante care livrează.

      (Citează)

  2. @Dorin
    “prima chestie: Știe din mailul de la gmail, că știe să interpreteze mailurile de la amazon, emag și cam toate chestiile importante care livrează.”

    Eu nu folosesc nici Chrom, nici gmail. Si tot stie. Daca merg undeva sa cumpar ceva, pe un site de vanzari, ma omoara saptamani in sir cu reclame tintite spre echipament sportive, electronice, etc. Si exact pe produsul cautat.

    Cum face asta? Cel mai probabil scarpina din greu in cookie-urile stocate in calculatorul meu. Ceea ce mi se pare o mizerie. Un cookie e salvat pentru un anumit site. Cand navighez pe cu totul alte site-uri, pagina cauta cookie-uri (care nu ii apartin!), Google ia informatia si, pac, reclama-i gata.

    O porcarie.

      (Citează)

  3. silicon_v: Cum face asta? Cel mai probabil scarpina din greu in cookie-urile stocate in calculatorul meu. Ceea ce mi se pare o mizerie. Un cookie e salvat pentru un anumit site. Cand navighez pe cu totul alte site-uri, pagina cauta cookie-uri (care nu ii apartin!), Google ia informatia si, pac, reclama-i gata.

    Poti dezactiva sau bloca cookie-urile de la Google AdWords.

    @Radu: Probabil ca fac asta cu ajutorul mark-upului din Gmail. Uite aici detalii: https://developers.google.com/gmail/markup/

      (Citează)

  4. este simplu, emag foloseste tag-urile analytics + remarketing tags + conversion tags si mai nou ecommerce tags.

    Cu acestea stie daca un vizitator a cumparat ceva, ce a cumparat, de unde e si toate cele, in schimb google nu iti ia datele personale prin tag-urile acelea.

    Toate acestea realizeaza un analytics puternic special pentru magazine care vad absolut totul despre clienti, unde au mai fost, ce au cautat, in cate zile au cumparat, au cautat si la rivali? etc toate chestiile de genul.

      (Citează)

  5. Emag are reclame in Google AdSense. Cand vizitezi orice pagina din emag, se face un call si catre serverele de AdSense de la google printr-un “tracking pixel” sau ceva simular. Cand vizitezi apoi o pagina care afiseaza reclame AdSense, google citeste cookieurile sale (aferente domeniului AdSense, ceva cu doubleclick.net) unde ti-a fost alocat un ID random pentru acel browser, si afiseaza reclame bazate pe istoricul tau de navigare. Facebook face la fel. Nu iti umbla google in calculator si nu are legatura cu tag-urile de analytics. Pentru mai multe detalii cautati “third party cookies”

      (Citează)

  6. Pastia:
    Emag are reclame in Google AdSense. Cand vizitezi orice pagina din emag, se face un call si catre serverele de AdSense de la google printr-un “tracking pixel” sau ceva simular. Cand vizitezi apoi o pagina care afiseaza reclame AdSense, google citeste cookieurile sale (aferente domeniului AdSense, ceva cu doubleclick.net) unde ti-a fost alocat un ID random pentru acel browser, si afiseaza reclame bazate pe istoricul tau de navigare. Facebook face la fel. Nu iti umbla google in calculator si nu are legatura cu tag-urile de analytics. Pentru mai multe detalii cautati “third party cookies”

    Ce zici tu este remarketing și se aplică în AdSense. Ce informații afișează google în căutări nu par a fi din remarketing. Mă gândesc că, și dacă ar fi, informațiile ar trebui să aparțină doar celor care au făcut remarketingul general, care poate într-adevăr să pornească după ce am adăugat ceva în coș.

      (Citează)

  7. Informatia este din gmail, e ca atunci când faci un check in folosind adresa de mail apoi iti apare data de plecare in calendar – probabil ai Google Now activat.

    Daca Facebook elimina rezultatele false insemna ca pierd din afisarile pe google.

      (Citează)

  8. apropo de intrebarea de la inceput, foarte probabil emag cedeaza microdata catre google search, date relevante cu istoricul tau de navigare pe emag. oricum, interesant.

      (Citează)

  9. silicon_v: Cum face asta? Cel mai probabil scarpina din greu in cookie-urile stocate in calculatorul meu. Ceea ce mi se pare o mizerie. Un cookie e salvat pentru un anumit site. Cand navighez pe cu totul alte site-uri, pagina cauta cookie-uri (care nu ii apartin!), Google ia informatia si, pac, reclama-i gata.

    Ce-ai scris tu aici e o tampenie, si vad ca mai sunt oameni care te mai si cred.

    Nici un site nu are access la alte cookieuri in afara de cele salvate tot de el. Ar fi o gaura imensa de securitate.

      (Citează)

  10. Multe raspunsuri cu privire la intrebarea din startul articolului dar nu stim care raspund la intrebare. Pana la urma stie cineva un raspuns concret, documentat?

      (Citează)

  11. Cristi:
    Multe raspunsuri cu privire la intrebarea din startul articolului dar nu stim care raspund la intrebare. Pana la urma stie cineva un raspuns concret, documentat?

    Uite un raspuns concret: – Google a introdus undeva la finele lui 2014 functia [my purchases], functie care listeaza direct in motorul de cautare ultimile achizitii facute de utilizator. Insa conditionat de mai multi factori, primul fiind ca achizitiile sa fi fost facute prin intermediul unui cont Google (folosind adresa gmail), al doilea fiind setarile contului, care sa permita culegerea acestor date. Al treilea factor fiind datele pe care comerciantul le livreaza atunci cand confirma utilizatorului comanda (prin email).
    De cand cu noua versiune Google Now, astfel de informatii apar si fara interogarea specifica [my purchases], insa conteaza in continuare setarile contului Google.

      (Citează)

  12. Pentru prima intrebare, pot doar sa banuiesc ca din Gmail.

    De exemplu tot din Gmail iti extrage date privind un bilet de avion rezervat si iti afiseaza pe Google Maps in dreptul aeroportului data si ora la care ai zborul.

      (Citează)

  13. nwradu: Ce zici tu este remarketing și se aplică în AdSense. Ce informații afișează google în căutări nu par a fi din remarketing. Mă gândesc că, și dacă ar fi, informațiile ar trebui să aparțină doar celor care au făcut remarketingul general, care poate într-adevăr să pornească după ce am adăugat ceva în coș.

    Ai dreptate, nu ma uitasem la primul screenshot si credeam ca te referi la remarketing. M-am hazardat. :)

      (Citează)

  14. Dorin:
    @prima chestie: Știe din mailul de la gmail, că știe să interpreteze mailurile de la amazon, emag și cam toate chestiile importante care livrează.

    Am ajuns la concluzia că acesta este răspunsul corect, mai mult ca sigur Gmail recunoaște emailurile de confirmare a comenzii.

    Google mai face asta, alteori îmi arată rezervările de avion, pe care le ia tot din email.

      (Citează)

  15. Cristi:
    Multe raspunsuri cu privire la intrebarea din startul articolului dar nu stim care raspund la intrebare. Pana la urma stie cineva un raspuns concret, documentat?

    1 și 12 sunt cel mai probabil răspunsurile corecte.

      (Citează)

  16. silicon_v: Eu nu folosesc nici Chrom, nici gmail. Si tot stie. Daca merg undeva sa cumpar ceva, pe un site de vanzari, ma omoara saptamani in sir cu reclame tintite spre echipament sportive, electronice, etc. Si exact pe produsul cautat.

    Ăla e remarketing pur, din nou. Adică magazinul respectiv te marchează cu un cookie și apoi comandă afișarea de reclame doar celor care au acel cookie special de remarketing.

    Marcarea se poate face în ce detaliu vrea magazinul. eMAG, dacă nu mă înșel, o face la nivel de categorii, adică tu vizitezi o anumită mașină de spălat și apoi vezi în widgeturi și reclame oferte la mașini de spălat, dar nu musai cea vizitată. Ei cred că tu cauți o mașină de spălat și studiile au arătat că reclamele care-ți aduc aminte de asta convertesc mai bine.

    Amazon face la nivel de produs, iți arată reclame fix la produsul pe pagina căruia ai intrat.

    Booking o face la nivel de oraș, de la o vreme îmi tot arată hoteluri din Nuremberg pentru că am intrat să dau linkuri spre cele în care am stat deja.

    Inclusiv eu pot crea liste de remarketing în care intră automat vizitatorii articolelor despre burgeri și apoi să le arăt reclame la burgeri sau la un nou articol despre asta, de exemplu.

      (Citează)

  17. Bine ca nu ai cumpărat un DildaU’ ca atunci era chiar akward…

      (Citează)

  18. Octavian Jomir

    18/06/2015 la 11:52 AM

    Atat google cat si facebook iti permit sa faci dynamic remarketing. Un magazin online poate trimite informatii despre ce produse ai vizualizat, ai adaugat in cos si ai cumparat. In felul asta magazinele pot afisa vizitatorilor care au vizualizat pagina unui produs sau au adaugat in cos un produs si nu au finalizat comanda un ad foarte bine targhetat.

    Daca analizezi codul sursa al emag, o sa descoperi ca la vizualizarea unei pagini de produs ai un cod de genul:

    var google_tag_params = {
    dynx_itemid: ‘810855’,
    dynx_pagetype: ‘viewproduct’
    }

    Prin aceasta secventa de cod magazinul ii spune lui G ca tu ai vizualizat produsul cu ID-ul 810855. Un cod asemanator apare si atunci cand adaugi produsul in cos, doar ca se schimba eventul din ‘viewproduct’ in ‘shopping_cart’. Idem cand finalizezi comanda…

    Plecand de la cele de mai sus, cred ca intelegi de unde stie google ce produse ai cumparat de la emag…. ;)

      (Citează)

  19. Legioner:
    Bine ca nu ai cumpărat un DildaU’ ca atunci era chiar akward…

    Dacă folosea altcineva calculatorul da. E ca atunci când încep să-ți apară reclame la PornHub sau SevenSins sau mai știu eu ce și oamenii înjură site-urile respective că pun reclame porcoase, dar de fapt ele sunt afișate dinamic în funcție de ce-ai vizitat tu.

      (Citează)

  20. Octavian Jomir: Plecand de la cele de mai sus, cred ca intelegi de unde stie google ce produse ai cumparat de la emag…. ;)

    Aha. Bine că nu-s pro-privacy în general, că asta m-ar fi făcut și mai paranoic.

      (Citează)

  21. Ai apasat pe “Learn more” (suc cardul care te informa ca ai cumparat apa). Poate iti dadea detaliile relevante.

    Mie nu imi arata, chiar daca am cumparat relativ recent de la emag si daca scriu “my purchases” in bara de cautare imi arata un card cu cele mai recente cumparaturi (extrase din Gmail).

      (Citează)

  22. Siiii…cred ca am gasit.
    https://support.google.com/websearch/answer/1710607?ref_topic=3036132&hl=en-RO

    Practic iti apare doar pentru ca e considerat “package” de la emag (prin mailul trimis de ei pentru confirmare).

      (Citează)

  23. Vezi 18… poate il stergi si il pui peste cateva zile ca era interesant de vazut cat de conspirationista e lumea.

      (Citează)

  24. nwradu: Ce zici tu este remarketing și se aplică în AdSense. Ce informații afișează google în căutări nu par a fi din remarketing. Mă gândesc că, și dacă ar fi, informațiile ar trebui să aparțină doar celor care au făcut remarketingul general, care poate într-adevăr să pornească după ce am adăugat ceva în coș.

    Remarketingul se gaseste si in AdWords. Il ai ca tool pentru a plasa cookie-uri pe calculatorul utilizatorului care iti viziteaza site-ul caruia i-ai creat, in prealabil, o campanie publicitara.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus