blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Drivetest cu Ford B-MAX, 2 zile pe drum

Clock icon

5 Nov 2012

Tag icon

GÂNDURI

Comments icon

10 comentarii


Am petrecut două zile cu noul Ford B-MAX. “În” noul Ford B-MAX, practic, pe un traseu ce m-a dus din Bucureşti prin Braşov, Fundata, Rucăr, Târgovişte şi înapoi.

B-MAX este prima maşină produsă de Ford la Craiova. Este un monovolum din clasa sub-compactă, cea a lui Ford Fiesta, dar cu dotări bune în interior, din cele care de obicei sunt întâlnite pe modele din clasele mai scumpe. Comenzi vocale sau cruise control ar fi două exemple. Motorul a fost noul Ecoboost de 1 litru şi 120 cai-putere, un motor uşor, de consum redus, care propulsează foarte bine autovehiculul.

B-MAX este o maşină potrivită pentru România, deşi monovolumele nu sunt foarte populare aici. Directorul general Ford România, pe care l-am cunoscut cu acest prilej, spunea că piaţa din ţara noastră, unde o familie are de obicei o singură maşină, îşi doreşte modele care să fie utile şi eficiente atât în oraş cât şi în afara lui, vehicule multifuncţionale pentru diversele utilizări.

La un preţ ce porneşte de la 10.000 de euro (cu tichete Rabla), un motor economic şi dotări bune (ABS, ESP şi 6 airbag-uri în standard), poate că e timpul ca şi piaţa din România să accepte monovolumele destul de populare spre vestul lumii, mai ales că pornește de la 10.000 de euro.

DESIGN EXTERIOR

Monovolumele mari mi s-au părut întotdeauna nişte cuburi pe roţi, dar din fericire B-MAX face parte din clasa sub-compactă, iar dimensiunile sale reduse nu-ţi lasă aceeaşi impresie. Este undeva între Fiesta (cu siguranţă în scaunele din spate ai mai mult loc) şi Focus ca mărime, atunci când o vezi din exterior, dar în interior garantat ţi se va părea mai mare decât te aştepţi.

Caracterul inedit al design-ului exterior este dat de absenţa montantului central, stâlpul dintre uşile față şi cele spate. Uşile din spate sunt glisante, trăgându-se paralel cu maşina spre spatele acesteia. Stâlpul este o “moştenire” de la începuturile autovehiculelor, când aşa au fost desenate şi aşa le-a rămas aspectul general, dar avem nevoie de el?

Cu siguranţă nu atunci când e vorba de spaţiul de încărcare şi de accesul în maşină. B-MAX rezolvă această problemă, fiind foarte uşor să intri pe locurile din spate sau să încarci ceva voluminos pe bancheta din spate. Accesul este direct, perpendicular pe maşină, nemaifiind o portieră deschisă în unghi care să-l blocheze.

Mai jos mă puteți vedea pe mine trecând prin trei B-MAX-uri, în picioare și cu un telefon în mână. Intri și ieși imediat.

Uşile glisante înseamnă şi ca pasagerii din spate se pot strecura mai uşor în B-MAX atunci când nu au mult loc la dispoziţie, de exemplu când parchezi aproape de o altă maşină sau de un perete.

Lipsa montantului central ar putea fi problematică în cazul unui accident, pentru că acel stâlp face parte din structura de rezistenţă a maşinii. Ce faci în caz de accident, cum rezistă B-MAX la deformare? Pentru a preîntâmpina problemele, inginerii Ford au integrat de fapt acel stâlp central în cele două uşi ale unei laterale, care sunt ranforsate şi au un sistem solid de închidere. Când sunt închise, este ca şi cum montantul ar fi acolo, ca la o maşină tradiţională; când sunt deschise, stâlpul dispare, intri şi ieşi uşor din B-MAX, ai acces lateral complet.

Rezultatul s-a văzut la teste. Ford B-MAX este prima maşină fabricată în România care a luat 5 stele la crash-testul clasic cu care se testează autovehiculele.

Uşile au mânere de care tragi, nu clapete. Uşile spate, cele glisante, sunt foarte uşor de deschis. La capătul cursei au un mecanism simplu de blocare, care le reţine în acea poziţie şi le eliberează atunci când tragi mai tare de ele pentru a le închide. Acel “șanț” aparent negru din fotografii, care uneşte stopurile cu uşa spate, este de fapt canalul prin care culisează mecanismul de închidere al uşii. Arată mai bine în realitate decât în imagini.

În design-ul restului caroseriei, al elementelor exterioare, am regăsit elementele caracteristice Ford. Aspectul general este al unei Fiesta din generaţia mai veche, dar mai mare, mai înaltă.

Stopurile îmi amintesc de generaţia curentă Mondeo. Butonul de deschidere a portbagajului se afla deasupra plăcuţei de înmatriculare, ascuns sub un element al caroseriei. Luneta are ştergător. Bara din spate are patru senzori de parcare cu ultrasunete în echipările Trend şi Titanium.

Partea frontală este dominată printr-o grilă mărişoară a radiatorului, amintind de aspectul “aston martin” spre care se îndreaptă toată generaţia nouă Ford, în special viitorul Mondeo. Farurile sunt alungite spre aripă, iar între ele se află tradiţionala siglă Ford. Pe bara faţă sunt şi senzorii de parcare frontali, dacă ai ales această opţiune. Proiectoarele sunt dreptunghiulare, amplasate vertical şi discret.

Capota nu este dreaptă, ci bombată în zona centrală şi spre aripi. Este un element vizual plăcut, care reduce impresia de “banal” şi îi dă maşinii un aspect aerodinamic (mă refer strict la capotă, că în rest ştiu că pare un dulap). Ştergătoarele de parbriz îşi fac cursa în direcţii opuse, ceea ce mi se pare cea mai bună soluţie pentru ştergerea eficientă.

Plafonul este solid. Nu ştiu dacă există vreun B-MAX cu plafon panoramic sau măcar trapă, dar cele conduse la drive-test nu aveau aşa ceva.

DESIGN INTERIOR

Scaunele față. În interior Ford B-MAX impresionează prin multitudinea de dotări şi chiar şi prin spaţiul disponibil. Locurile din faţă sunt foarte confortabile, iar poziţia la volan este excelentă. Mi-a plăcut şi că piciorul drept, cu care apăsam acceleraţia, nu era deloc jenat de consola centrală, aşa cum se întâmplă la unele maşini.

Ca pasager, în dreapta şoferului, m-am simţit la fel de confortabil. Scaunele au lateralele ridicate şi, cel puţin la maşina nouă, sunt exact cât trebuie de moi (sau tari, depinde din ce “direcţie” priviţi totul) ca să te simţi confortabil. După vreo 8 ore de mers m-am dat jos din maşină fără să fiu amorţit, fără să mă doare spatele sau gâtul. Bine, aşa-i la tinereţe…

Mi-a plăcut metoda de reglare a scaunelor. Nu mai dai de rotiţe de reglaj pentru a înclina spătarul, ci sistemul seamănă cu cel al scaunelor de birou. Tragi de o manetă şi te apeşi în scaun cât de mult vrei sau îl laşi să revină pentru a-l ridica. Este mai rapid de reglat în mers, că nu mai “dai la robinet” pe sub scaun, şi pe termen lung s-ar putea să fie mai greu de stricat. Reglajul lombar a rămas pe rotiță.


Bordul. Volanul îmbrăcat în piele este multifuncţional, cu butoanele iluminate. În stânga ai controlul volumului şi butoanele pentru interacţiune vocală cu autovehiculul, pentru că sistemul SYNC permite asta, ba chiar maşina îţi citeşte mesaje şi caller ID-uri, iar în dreapta sunt butoanele pentru cruise control sau pilot automat sau cum vreţi să-i spuneţi.

Ceasurile principale sunt iluminate cu alb. În stânga ai turometrul, gradat până la 7000 RPM, iar în interiorul cadranului sunt martorii de avarie şi alte semnalizări ale maşinii. Cadranul din dreapta este kilometrajul, gradat 0 – 220 km/h, în interiorul acestuia aprinzându-se indicatoarele clasice despre faruri, semnalizare, centuri sau avertizarea de polei.
ford_b-max_drivetest_2012_44ford_b-max_drivetest_2012_47

Între ele, în partea de jos, este nivelul carburantului. Săgeata spre stânga de pe simbolul pompei de benzină indică partea pe care este plasat capacul rezervorului pe caroseria maşinii. Capacitatea rezervorului este de 48 de litri.

Tot între ceasuri, dar în partea de sus, este un mic afişaj cu text albastru pe fond negru care îţi spune temperatura exterioară şi îţi arată datele de consum şi autonomie şi distanţe de la computerul de bord.

Maneta din dreapta acţionează ştergătoarele de parbriz şi luneta şi temporizarea acestora. Maneta din stânga te trece prin meniurile computerului de bord. Comutatorul pentru luminile autovehiculului este în stânga volanului şi arată foarte elegant. Dacă nu mă înşel, este cel de la Mondeo.

Consola centrală, pe echiparea Titanium, este dominată de uriaşul sistem audio Sony, sub care se află controlul climei automate şi apoi catevaa butoane de activare şi dezactivare a unor funcţii.

Zona centrală este octogonală, în partea de sus fiind un afişaj color de 4 inci pe care poţi vedea diverse informaţii precum melodia curentă, informaţiile de la senzorii de parcare, avertizările de uşi deschise (individuale) şi altele. După cum puteţi vedea din imagini, are multe linii şi poate afişa multe informaţii vizibile tuturor celor din maşină, dar din păcate nu este un ecran tactil.

Gurile de ventilaţie şi butoanele de închidere şi deschidere a acestora sunt frumos integrate în zona centrală a bordului, în jurul sistemului de control al sunetului. Sistemul audio ca amplasament nu mi-a plăcut, fiind prea mare.

Nu mă înţelegeţi greşit, într-o maşină este bine că anumite aspecte să fie mari, pentru a le găsi uşor cu degetul fără a duce şi privirea spre ele. Totuşi, consola aceasta pare supradimensionată pentru B-MAX (culmea, pe Focus n-am avut aceeaşi impresie, dar poziţia şoferului relativ la consolă este alta şi maşina este mai mare), dar, paradoxal, butoanele sunt mici rău. Este atâta spaţiu între butoane încât mă întreb ce se află dedesubt, dacă a fost vreun alt considerent pentru care nu au înghesuit un pic mai mult totul (probabil că nu este altul decât dorinţa de a utiliza aceleaşi componente ca şi la Focus, optimizând costurile).

Butoanele au fost singura “veriga slabă” a maşinii. Sunt mici şi par foarte ieftine, dintr-un plastic banal, de parcă s-ar fi uitat cineva pe site-urile de componente electronice şi ar fi comandat gama cea mai accesibilă de acolo.

Totuşi, sistemul este foarte performant. Deasupra siglei Sony este fanta pentru CD-uri (ştie şi de MP3-uri), apoi urmează 10 butoane de memorii radio care dublează şi pentru căutarea prin lista de contacte a telefonului (sistemul SYNC face asta). Butonul Info, din dreapta, face că maşina să-ţi spună cu o voce generată pe computer ce melodie asculţi, cine o cântă şi de pe ce album, eliminând din nou nevoia de a lua ochii de la drum şi a-i duce la afişajul central. Butonul central, gri şi impozant, controlează volumul prin rotire şi alte funcţii şi opţiuni ale sistemului prin apăsarea în cele patru direcţii.

Puteţi observa în fotografie şi restul butoanelor. Cele patru butoane lunguieţe din jurul celui de avarie acţionează funcţiile contextuale indicate de afişajul central. Conectorul USB pentru stickuri este mai jos, la nivelul schimbătorului de viteze, şi nu mai trebuie căutat prin torpedou.

Sub consola SYNC se afla panoul de control al climatizării automate (în varianta Titanium). Acesta este mult mai compact şi mai uşor de utilizat, iar afişajul sau este în aceleaşi culori de albastru ca şi bordul.

Îi puteţi vedea dintr-o privire toate funcţiile. Comutatorul rotativ din stânga îţi permite să reglezi manual puterea ventilaţiei, cel din dreapta temperatura dorită în habitaclu. În rest, diversele butoane activează şi dezactivează climatizarea automată, degivrarea parbrizului şi lunetei, direcţionează aerul spre parbriz, zona centrală sau picioare. Are chiar şi funcţie de dezaburire urgentă a parbrizului cu o simplă apăsare de buton.

Sub acest panou se află trei butoane cu care poţi dezactiva airbag-ul pasagerului, sistemul auto start-stop (care închide automat motorul atunci când staţionezi) şi senzorii de parcare, deşi nu văd de ce ai dori acest lucru.

Mai jos ajungem în zona schimbătorului de viteze, în faţa căruia se afla un mic spaţiu de depozitare, bricheta şi conectorul USB. Între scaune sunt alte spaţii de depozitare, iar spre spate am găsit şi o priză de 12 volţi.

Vă întrebaţi unde este cotiera? Nu este una tradiţională, care să ocupe toată zona dintre scaune, ci una mică şi prinsă de scaunul şoferului, cam ca la autocare sau avioane. Pasagerul din dreaptă nu are norocul unei cotiere.

Pasagerii din spate au suficient loc la picioare. O familie cu doi copii încape fără probleme în B-MAX, ba chiar şi adulţii au loc suficient în spate. Nu-i ca în Mondeo, dar nu stai cu genunchii la piept. Cei din spate au două locaşuri pentru sticle, în lateralele banchetei, iar în centru un al treilea. Sună a gândire bună pentru excursii. Scaunul şoferului avea şi un buzunar de plasa pe spate.
ford_b-max_drivetest_2012_33

Problema este în portbagaj, care este micuţ. E bun pentru două persoane, dar dacă vrei B-MAX-ul pentru o familie cu doi copii, fii pregătit să călătoreşti cu puţine bagaje sau să mai pui din ele şi pe banchetă. Până la urmă este normal, B-MAX-ul este o subcompactă, iar dacă vrei spaţiu mai mare în portbagaj te duci spre C-MAX sau Focus Hatchback.

De remarcat este că poți rabate scaunele din spate și scaunul pasageruliu din față, obținând un spațiu de încarcare de aproape 2,5 metri în linie dreapta.

DOTĂRI

Le zic într-o ordine aleatoare. Toate dotările le găsiţi prin linkurile de la sfârşitul articolului, aici eu vreau să vă spun doar despre anumite elemente.
B-MAX are în dotarea standard ABS, ESP şi 6 airbag-uri, iar principalele dotări din cele trei pachete oferite sunt următoarele:

Ford B-max cu pachetul City inclus package: 10.000 de euro, cu 3 tichete rabla, include

  • CD şi USB cu MP3, 6 difuzoare, comenzi audio pe volan
  • aer-condiționat.

Ford B-max Trend: pentru 750 euro în plus, primeşti

  • sistemul SYNC (conectezi telefonul la maşină, dai comenzi vocale de apelare, îţi citeşte notificările, sună la 112 în caz de accident, asculţi muzica din telefon în maşină etc)
  • senzori de parcare spate
  • oglinzi electrice şi încălzite. Este un pachet best-buy.

Ford B-max Titanium: pentru 1500 euro în plus, primeşti

  • aer-condiționat automat
  • sistem audio Sony cu SYNC
  • keyless entry şi pornirea motorului din buton
  • parbriz încălzit
  • senzori de parcare față și spate
  • active city stop, pune singur frână ca să nu intri în maşina din faţă
  • geamuri fumurii pe spate
  • senzori de ploaie şi lumini

Motoare disponibile: benzină 1 litru Ecoboost de 100 şi 120 CP, 1,4 litri 90 CP, 1,6 litri cu 105 CP; motorină: 1,5 litri 75 CP, 1,6 litri 90 CP. Toate sunt Euro 5.

Eu am condus versiunea Titanium, aşa că am avut parte de pachetul complet şi sunt multe dotări la care nu te aştepţi pe o maşină din clasa sub-compactă, mai ales la acest preţ.

Oglinzile laterale sunt rabatabile electric din butonul de control. O dotare pe care mi-aş dori-o şi eu pe Mondeo, unde am găsit cândva oglinda ruptă pentru că o altă maşină a trecut prea aproape de a mea şi nu vreţi să ştiţi cât costă înlocuirea. Opţiunea de rabatare electrică, mai ales în oraşe aglomerate, poate salva mulţi bani şi nervi.

Computer de bord, conector USB pentru a asculta muzica direct de pe stick, climatizare automată sunt uşor de înţeles.

Mi-au plăcut senzorii de parcare amplasaţi şi față şi spate. Pe bord ţi se indică prin trei culori (verde, galben, roşu) cât de mult te-ai apropiat de un obstacol atunci când parchezi, dar îţi arată această indicaţie pentru fiecare senzor în parte. Vezi exact care din cei 4 senzori a declanşat alarma şi la ce distanţă.

Sunetul se auzea foarte bine. N-am numărat exact câte difuzoare sunt în B-MAX, cred că 8 în echiparea de top, aşa că se aude foarte bine, dincolo de ceea ce te-ai aştepta de la o maşină relativ ieftină.

La picioare, în faţă, ai o lumină discretă, roşiatică. Poate că nici nu o observi decât în beznă, dar ştiu că Ford are astfel de dotări şi m-am uitat special dacă este şi pe B-MAX. Este.

Pe plafon, la becul din faţă, există o oglindă panoramică escamotabilă. Rolul acesteia este să te ajute să-ţi supraveghezi pasagerii, ceea ce va ajuta mult familiile cu copii sau taximetriştii. În acel loc de obicei se află suportul pentru ochelari de soare, care acum a fost mutat în dreptul şoferului pe plafon.

Motorul se porneşte din buton On/Off, nefiind necesar să introduci undeva cheia. Poţi ţine telecomanda în buzunar, fiind un element suplimentar de confort.

Parbrizul încălzit poate părea un moft, dar vă asigur că este o dotare foarte utilă iarna, atunci când vrei să dezgheţi parbrizul simplu şi uşor. Mai puţin cruciale, dar bune de avut dacă îţi permiţi pachetul Titanium, sunt senzorii de ploaie şi lumină, care pornesc automat ştergătoarele şi farurile în caz de nevoie.

Active City Stop este un sistem care frânează automat atunci când te deplasezi cu mai puţin de 30 de km/h şi maşina detectează că urmează un impact iminent. Este gândit pentru situaţiile din trafic, unde o mică neatenţie te poţi face să nu vezi că maşina din faţa ta a oprit şi te înfigi în ea. Am trecut prin 3 astfel de accidente până acum şi un sistem ACS ar fi economisit mulţi bani pe reparaţii.

O singură dată dacă te salvează de la un impact, chiar şi minor în trafic, şi deja ai economisit mai mulţi bani şi timp decât face pachetul Titanium cu această dotare. Eu aşa mi-aş face calculele şi aş alege echiparea de top.

Auto Start-Stop oprește motorul atunci când stai la semafor și îl porneste automat când vrei să pleci de pe loc, la o apăsare de ambreiaj. Este o metodă de a mai economisi carburant.

Jantele de 16 inci, din aliaj, sunt o altă dotare din pachetul Titanium, că altfel primeşti de 15 inci.

Trăgând linie, B-MAX este prima maşină high-tech care iese pe porţile unei fabrici româneşti de autovehicule. Toată stima pentru Dacia, dar ei fabrică maşini de nivelul “4 roţi şi volan”, în timp ce Ford chiar produce la Craiova un vehicul complet, cu dotările pe care până acum le priveam cu admiraţie doar la maşinile străine. B-MAX este o mașină de care putem fi mândri că se produce în România.

SYNC

Sistemul SYNC este un alt exemplu de high-tech disponibil pe această maşină. Realizat în parteneriat de Ford cu Microsoft, sistemul permite o integrare mult mai puternică între maşină şi telefonul tău, chiar dacă se face prin Bluetooth. Imaginea de mai jos ar trebui să fie edificatoare pentru diferenţele între Bluetooth cu Voice Command şi noul SYNC.

SYNC îţi permite să asculţi muzica din telefon pe boxele maşinii. Îţi spune ce notificări noi ai, ba chiar o voce generată îţi rosteşte numele celor care te sună şi îţi poate citi şi SMS-urile primite. Poţi controla prin voce telefonul, poţi apela şi răspunde la acesta, poţi comanda schimbarea melodiei, iar totul poate fi îmbunătăţit în viitor prin update-uri. Poate că un viitor update va aduce şi limba română, momentan comenziile fiind disponibile doar în engleză.

Butonul Info de pe consola centrală activează vocea generată şi ţi se spune ce melodie asculţi, artistul şi albumul din care face parte. Mi se pare o funcţie foarte utilă pentru că nu mai iei ochii de la drum ca să te uiţi pe afişajul central.

O altă funcţie nouă este posibilitatea de a apela 112 în caz de accident. Dacă ai telefonul conectat la sistemul maşinii, în caz de accident ţi se face automat legătură la 112, iar dacă nu poţi vorbi, maşina transmite singura coordonatele GPS. Astfel, apelul către 112 este lansat încă din prima clipă a accidentului, ceea ce, mai ales noaptea sau pe drumuri pustii, îţi poate salva viaţa.

LA DRUM

Despre motorul de 1 litru Ecoboost, 120 cai-putere, am tot vorbit. V-am arătat cum se produce, v-am spus primele mele impresii, iar o discuţie lungă despre B-MAX-ul cu acest motor a fost în comentariile acestui post.

Motorul are câteva avantaje mari:

  • putere mare pentru o cilindree atât de mică
  • cuplu constant pe tot domeniul de turaţie
  • greutate redusă
  • consum scăzut
  • taxe mici, poluare mică

Varianta condusă de mine era cea de 120 CP şi transmisie cu 5 viteze, beneficiind și de sistemul auto-start-stop.

Ce vă pot spune este că se înfige excelent la drum. Pe autostradă se duce lejer la viteze mari, iar creşterea de la 140 la 160 km/h se face imediat, răspunsul propulsorului fiind foarte bun. Cred că poţi atinge şi 180 km/h fără dificultăţi, dar nu văd de ce-aţi face asta.

Pe drumurile montane, pe serpentine, B-MAX este o plăcere de condus, ca şi Focus-ul cu acelaşi motor (deşi acolo ai 6 trepte, şi mai bine). Acceleraţia are o mică întârziere, câteva fracțiuni de secundă, tipic turbinei, dar simţi imediat puterea. Am depăşit TIR-uri chiar şi cu puţin loc disponibil, chiar şi în urcare, pentru că B-MAX-ul răspunde rapid şi eficient când apeşi pedala şi niciodată nu mi-a lăsat impresia că s-ar chinui să accelereze.

Sunetul în accelerare este foarte plăcut şi te face, din păcate, să mergi tot mai repede, să depăşeşti tot mai agresiv, să turezi maşina pe orice porţiune de drum, chit că apoi urmează o frână puternică. Cuplul constant se cunoaşte indiferent de viteza şi turaţia motorului, iar plecarea din rampă sau urcarea pe serpentine foarte abrupte sunt foarte uşoare pentru B-MAX, după cum am observat prin câteva sate din zona Peştera.

Maşina stă bine pe drum. Dacă vrei să te distrezi, poţi să o faci şi cu B-MAX-ul, care permite un condus mai sportiv. La o adică, dacă iei o curbă prea repede, intră şi ESP-ul (care nu se poate dezactiva) în funcţiune şi te repune pe traiectorie. Felul în care maşina răspunde în forţă atunci când apeşi acceleraţia, zgomotul motorului şi frânele eficiente te vor face să-ţi doreşti să o conduci sportiv, să simţi un pic de adrenalină.

Ford-ul a creat şi o maşină foarte stabilă. N-aş fi crezut asta, avându-i în vedere forma, dar stă foarte bine pe drum, iar direcţia este precisă. Şi la 130 km/h pe autostradă, dar şi în virajele de pe la Rucăr, am simţit că traiectoria este exact cea dorită de mine. Nu-i primul Ford pe care văd acest comportament şi mă bucur că au o reţetă a succesului care le iese de fiecare dată.

Zgomotul nu este o problemă. Peste 130 km/h apare un pic de zgomot de vânt, iar în general motorul se aude mai tare decât la Focus, dar e o clasă mai joasă, mai ieftină, şi e normal (plus că sunetul motorului este foarte plăcut). Într-un Logan care merge cu 140 km/h eu nu mai aud bine muzica, pe când B-MAX-ul rămâne la fel de confortabil şi dpdv sonor ca şi în oraş.

CONSUMUL

Ford anunţă 6/4,2/4,9 litri la sută pentru B-MAX cu motorul Ecoboost 1 litru 120 CP. Eu am obţinut 6,7 la întoarcere, pe Rucăr-Târgoviște-București, departe de acel 4,9 mixt, dar în apărarea mea (şi a lui B-MAX) am avut două motive bune:

  • maşina avea 500 km la bord. Se pare că după 1000-2000 consumul mai scade pentru că se face rodajul
  • am turat-o puternic, am făcut depăşiri, am mers cu a treia când maşina îmi sugera a 4-a şi chiar a 5-a.

Am preferat să mă simt bine la volan decât să economisesc fiecare picătură de combustibil. N-am făcut rău, iar un consum de 6,7 L/100 mi se pare oricum foarte bun.
Pe autostradă s-a schimbat un pic situaţia, paradoxal consumând mai mult decât la un regim mixt. La 130 km/h maşina consumă cam 8-9 litri/100 şi asta pentru că, având doar 5 trepte, stă turată la 3500 RPM la acea viteză. O viteză de croazieră economică este, în opinia mea, undeva pe la 115-120 km/h.

CE E BINE

  • maşină spaţioasă, confortabilă
  • dotări şi tehnologii foarte bune pentru clasa sa
  • sistemul SYNC
  • motor excelent, aleargă foarte bine pe orice şosea

CE E RĂU

  • portbagaj mic
  • să nu pleci din greşeală cu uşa glisantă deschisă
  • consola centrală pare ieftină

CONCLUZIE

Am descoeprit în Ford B-MAX o maşină mult mai bună decât mă aşteptam atunci când am văzut-o pe linia de producţie. Nu mă aşteptam la atâtea dotări, la aşa stabilitate pe şosea şi plăcere de a o conduce. Ştiu că în România monovolumele nu sunt prea dorite, dar poate că ar fi cazul să fim şi noi mai naţionalişti şi să ne bucurăm de o astfel de maşină fabricată în România. Pentru oraş şi ieşit în afara localităţii, eventual cu 1-2 copii, sau pentru taximetrişti, Ford B-MAX este o soluție foarte bună în gama ei de preţ.

Vă încurajez să faceți un drivetest la orice dealer Ford și să vă convingeți. Fiind fabricată în România, toți dealerii au mașini de test.

Resurse:

    10 comentarii

  1. Nici mie nu-mi place aspectul consolei sistemului audio. Arată ca o chinezărie bombastică lucioasă (bling-bling) fără nici o legătură cu restul mașinii. Din păcate toate produsele SONY arată așa în ultima vreme.

      (Citează)

  2. Mi-e greu sa imi dau seama ce inseamna la tine ca ai turat-o puternic. Tu de obicei mergi ca un pensionar cu masina ta…

      (Citează)

  3. Pretul e fara TVA ? Numa intreb! :)
    La motorul ala orice exces de turatie conteaza la consum. S-ar putea ca dupa cca 10k km sa mai scada. Dar nu te baza prea mult pe asta.

      (Citează)

    • @jules: este cu 3 tichete rabla. Nu-mi place practica de a anunta asa pretul, dar cei de la Ford au avut dreptate cand ni l-au comunicat in acelasi mod: daca asa fac toti dealerii, trebuie sa faci la fel pentru ca oamenii sa compare rapid diferentele.

        (Citează)

  4. Care e pretul in alte tari din Europa si cat de mare e reducerea pentru Romania?

      (Citează)

    • @Dan: n-am intrebat preturile exacte, dar in Romania sunt mai mici, intr-adevar.
      S-ar putea sa difere si pachetele. De exemplu cel Trend include oglinzi electrice, senzori parcare spate si radio CD/MP3 si USB cu sistemul SYNC. E considerat un best buy si cred ca s-a ajuns la el studiindu-se cam ce vor romanii de la o masina ca sa “merite”.

      Pretul initial de pornire era 10.850 euro, dar Ford si dealerii au acceptat sa scada un pic din pretul pachetului City si s-a ajuns la 10.000 momentan (oferta temporara). In unele brosuri vei vedea 10850 euro insa.
      S-a vorbit un pic de Germania, unde masina este pe la 14.000 – 15.000, dar acolo pretul nu include tichete rabla si sunt si alte pachete, adaptate pietei. Asa ca o comparatie e dificila.

        (Citează)

  5. In rodaj tu i-ai dat 5000 de ture la motor de 1 litru ? :))

    In rest in banii astia e o masina ok , daca esti genul familist

      (Citează)

    • Pai na, am si accelerat sa vad cum merge. Poti sa duci motorul lejer la 5000, nu sunt probleme. Mai mult de atat n-am urcat pentru ca preferam sa schimb viteza, ca nu faceam curse cu B-MAX-ul. Acum, de rodaj… nu zi la nimeni :P

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite.

sus