+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Flip - Best Value +
Pe 4 decembrie, primarul sectorului 4 a semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru magistrala M4 de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul. Asta nu l-a ajutat să câștige alegerile ce au avut loc trei zile mai târziu, deși momentul a fost foarte teatral ales, dar cert este că vom avea o nouă magistrală de metrou… cândva. Știți că astfel de lucrări durează de obicei vreo 10 ani.
Dar pe unde trece această magistrală? Unde vor fi stațiile? Nu sunt informații bătute în cuie, dar le putem ghici cu o certitudine mare. Magistrala aceasta va include:
Într-o postare din februarie 2024 de pe site-ul primăriei, harta din studiile de proiect încheiate până în acel moment este cea de mai jos:
Și este însoțită de următoarea descriere:
trenul de metrou va pleca de la Gara de Nord, pe strada Gării de Nord, va parcurge intersecția cu strada Berzei, strada Vasile Pârvan, strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, va trece prin fața Hotelului Marriott, pe Calea 13 Septembrie, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, pe Șoseaua Viilor. Va ajunge în intersecția de la Eroii Revoluției, va continua pe Șoseaua Giurgiului, iar la intersecția cu strada Bercenarului, va urma strada care duce la Gara Progresul și va ajunge cu ultima stație în fața Gării Progresul. De aici, trenul se va retrage într-un depou nou și modern, ce va fi deservit de o parcare park&ride
Cele 14 stații sunt:
În 2021, la etapa de invitație publică de observații și propuneri, era înaintată următoarea hartă:
Mi se pare mărișoara distanța între stația B.P. Hașdeu și Uranus, care de fapt este pe după Marriott undeva. Chiar mă întreb dacă această magistrală nu s-ar putea lega și la Eroilor sau la Izvor pentru interconectarea cu M1/M3. Apoi, de la Uranus par a fi în succesiune rapidă două alte stații, George Rozorea la intersecția 13 Septembrie cu Panduri, de arunci o piatră de acolo până la Marriott, și apoi Chirigiu.
Sper să le dea și alt nume. Uranus nu mai spune mare lucru bucureștenilor, strada cu acel nume fiind de mult demolată.
De remarcat, apropo, că pe site-ul Metrorex nu apare nici un comunicat despre această magistrală până acum, deși au trecut mai mult de două săptămâni. Îmi aduc aminte ce site perfect făcuseră englezii pentru Elizabeth Line, cu stadiul lucrărilor în timp real, informații despre avantajele liniei, de ce o construiesc, ce fac cu pământul excavat șamd.
surse: PS4, Profit, Economica, Buletin de București.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
22/12/2025 la 6:35 AM
Viitoarea linie trece prin tiganie, ce proiect esuat!
22/12/2025 la 10:29 AM
Trebuie sa se poata urca si colindatorii mai usor
22/12/2025 la 7:39 AM
Cea mai mare prostie este să nu legi Eroilor sau măcar Izvor de noua magistrală
Asta după ce oricum ai făcut o tâmpenie când ai construit prima parte a magistralei doar până la Gara de Nord şi nu ai dus-o până la Eroilor, ceea ce ar fi făcut mai uşor accesul spre Piaţa Unirii pentru toţi cei care veneau dinspre Bucureştii Noi. Acum trebuie să mergi până la Basarab, de acolo să schimbi până la Victoriei şi după aceea să schimbi până la Unirii.
În al doilea rând şi celălalt capăt al M4 a fost gândit cu curul, oprindu-se la Străuleşti în loc să-l ducă măcar până la centură.
Planul de extindere e de-a dreptul hilar pe porţiunea de la Gara de Nord cu o staţie la câteva sute de metri de Eroilor şi de Izvor, fără nicio noimă, într-un loc unde ai o benzinărie, parcul mic de la Drept şi case…
22/12/2025 la 9:57 AM
de la basarab ajungi la unirii direct… de ce sa mai schimbi la victoriei ? nu se castiga deloc timp daca ai face asta
22/12/2025 la 7:51 AM
Eu nu am mare încredere în proiectul ăsta. Știu că toată lumea se plânge că durează foarte mult studiile de fezabilitate și proiectarea, dar la proiecte complexe unele etape pur și simplu durează. În special studiile geo, cartarea utilităților. Tunelele mai ales sunt printre cele mai complexe lucrări de construcții.
Proiectul ăsta pare făcut pe repede înainte. Intre timp partea centrală de M5 care are un proiect terminat de mai mulți ani stă pierdut într-un sertar. (Și acolo vor trebui reluate etape din proiectare, mai ales cu utilitățile)
22/12/2025 la 11:05 AM
Primarul sectorului 4 a construit o statie de metrou (de suprafata, Arghezi) in 4 ani, sa mai calculam cat va dura sa faca 12-13 statii subterane? Bașca pe Sos, Giurgiului le-a facut dese ca statiile de tramvai.
22/12/2025 la 1:35 PM
Reamintesc că pentru această investiție există studiu de fezabilitate (cu toate avizele inclusiv acordul de mediu) și HG de aprobare a indicatorilor tehnico economici.
Adică traseul, conditiile geotehnice și soluțiile tehnice sunt cunoscute, avizate și publicate în SICAP cât a durat licitația.
22/12/2025 la 3:04 PM
Gandirea autorului si majoritatii cititorilor “mai bine sa nu se faca, ca e facut de un PSD-ist. Plus merge in tiganie, si aia nu e oameni. Ca nu voteaza cu Nicu si cu gasca #”
22/12/2025 la 6:05 PM
Am recitit articolul lui Radu… nu vad sa scrie nicaieri de “tiganie” sau macar sa faca referire la faptul ca asta este o problema.
Nici macar nu se plange de faptul ca proiectul este facut de un PSD-ist, spune doar ca s-a facut un anunt spectaculos (la momentul potrivit), dar nu a fost prezentat niciun plan concret.