+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Flip - Best Value +
« Știrile zilei despre tehnologie – 10 noiembrie 2025
Viitorul telefon Samsung Trifold are o metodă inedită de pliere și depliere pentru a deveni tabletă »
Cursa din Brazilia a fost spectaculoasă în ultimii ani. În 2024, Verstappen a plecat de pe locul 17 și a câștigat, pe ploaie, după un pilotaj extraordinar. Anul acesta a plecat penultimul, de pe linia boxelor, și a terminat pe locul 3. La vârf, însă, Norris s-a detașat în fața lui Piastri după două rezultate excelente în cursă și în Sprint.
Și Mercedes a luat un avans pentru a-și securiza locul 2 în campionat, dar vom vedea ce se mai întâmplă acolo.
Colapinto, care are 0 puncte la Alpine, va continua să piloteze pentru echipă și în 2026. Nu știu de ce. Mi se pare că la Alpine nu funcționează nimic, de la management la piloți.
Ordinea de plecare a fost Norris, Antonelli, Piastri, Russell, dar în Brazilia se pleacă bine și de pe locul 2 pentru că trasa aceea este pe interiorul primului viraj. În cele din urmă, nu a contat. Imediat după start, pe un circuit cu vibratoare încă ude, Piastri, Hulkenberg și Colapinto au pierdut controlul pe rând și au ieșit în decor. Red flag, că sub safety car probabil ar fi trecut întreg Sprintul până strângeau 3 mașini de pe margine.
În cele din urmă, Norris, Antonelli și Russell au trecut primii linia de finish, Antonelli părând foarte în formă pe acest circuit. În ultimul tur, Bortoleto a pierdut controlul și a avut un accident spectaculos, cu decolarea mașinii până într-o barieră, dar a scăpat neatins. Din păcate, la el acasă weekendul începea prost.
În calificări, surpriza a fost că Verstappen s-a clasat pe locul 16 după câteva probleme cu mașina. După calificări, echipa i-a înlocuit motorul și olandezul urma să plece ultimul de pe linia boxelor.
Norris, Antonelli, Leclerc și Piastri s-au aliniat la start pe primele locuri.
Am avut noroc în acest an, cursa s-a desfășurat pe un circuit uscat. Bortoleto a abandonat din nou, iar după repornirea cursei, în primul viraj, Piastri s-a băgat cam tare pe interior și nu a avut loc să treacă, l-a acroșat ușor pe Antonelli care ca la bowling l-a acroșat pe Leclerc, rupându-i suspensia față. Leclerc out din turul 6, dar ceilalți doi au continuat, Piastri primind ulterior o penalizare de 10 secunde. A fost faza care a definit această cursă, o puteți vedea aici.
Mie mi s-a părut dură penalizarea. Cred că, dacă era Verstappen acolo, nu primea nici o penalizare. Piastri a făcut tot ce a putut pentru a evita un accident, iar Antonelli putea să ia mai larg curba pentru că avea loc suficient între Piastri și Leclerc. Nu cred că regulile sunt făcute la modul “dacă pilotul de pe interior este la egalitate cu roata celuilalt pilot, trebuie să i se facă loc” și în schimb “dacă este cu câțiva centimetri mai în spate, e ok ca pilotul un pic în față să intre la rupere în viraj și să riște un acroșaj”.
Undeva în spate, Hamilton a pierdut la start multe locuri, apoi din propria greșeală și-a rupt aripa față. Asta i-a compromis cursa, fiind printre ultimii, iar după o vreme a retras monopostul. Un weekend slab pentru Ferrari.
A fost și mai slab pentru Bortoleto, care a abandonat și în cursă, încă de la început, pe circuitul său de casă. Cred că nu există dezamăgire mai mare pentru un debutant decât să aștepți vreo 20 de curse ca să concurezi în fața fanilor și apoi să ieși în Sprint și în cursă.
La vârf, 1️⃣Norris a condus fără emoții și a câștigat. În spatele său, Piastri ar fi fost locul 2 și poate cu șanse la primul, dar penalizarea de 10 secunde i-a stricat planurile. Antonelli și Russell au fost în formă bună.
În formă și mai bună a fost Verstappen, care a fost vedeta cursei. A recuperat poziții la start, a schimbat pneurile în cele mai bune momente și la un moment dat a fost chiar la conducerea cursei. Un alt schimb de pneuri l-a dus mai în spate, dar cu pneuri noi față de alți concurenți, a reușit să urce în clasament și să treacă de Russell. 2️⃣Antonelli a ajuns pe locul 2, 3️⃣Verstappen pe locul 3, apoi 4️⃣Russell și 5️⃣Piastri.
Antonelli a avut un weekend excelent, cu locurile 2 în Sprint și cursă aducându-i 25 de puncte, mai mult decât a luat echipa Alpine în întreg sezonul. Nu degeaba este considerat cel mai bun debutant.
De remarcat și că Bearman, Lawson și Hadjar s-au clasat pe locurile 6-8. Tsunoda a fost ultimul. Red Bull chiar putea fi locul 2 în clasamentul general dacă ar fi avut un pilot secund mai competent.
În ce privește campionatul, Piastri mi s-a părut în formă bună în acest weekend. A avut ghinion la start și a luat acea penalizare. Am spus deja că mie mi s-a părut racing clasic, iar la fel de bine se putea decide că Antonelli a virat prea tare în Piastri. Totuși, a pierdut multe puncte în clasament după acest weekend.
The Good:
The Bad:
Norris ia avans 24 de puncte. E mult. Poate abandona într-o cursă și probabil își va păstra primul loc. Mai sunt 3 curse și un sprint, în Qatar (83 de puncte în total), dar Piastri are concurență și din partea lui Verstappen. Ultimele curse sunt tehnice, Verstappen este avantajat pe multe dintre ele, iar monoposturile McLaren nu mai sunt la fel de rapide precum la începutul sezonului.
Toți trei sunt în continuare în cărți, dar Norris pare în formă mai bună. Orice se poate întâmpla, însă, și este foarte posibil ca titlul să fie decis în penultima sau chiar ultima cursă.
Mercedes recâștigă locul 2. Și aici se poate întâmpla orice. Ferrari are doi piloți capabili să aducă puncte (nu în Brazilia, dar na…). Red Bull are doar unul, dar de obicei aduce multe puncte. Cred că Mercedes rămâne favorită pentru locul 2 câtă vreme nu greșește, dar vom vedea ce se întâmplă.
Următoarea cursă: Las Vegas, 23 noiembrie, ora 6 dimineața.
« Știrile zilei despre tehnologie – 10 noiembrie 2025
Viitorul telefon Samsung Trifold are o metodă inedită de pliere și depliere pentru a deveni tabletă »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
10/11/2025 la 11:46 AM
GOAT performance din nou pt Max. Norris se indreapta spre un titlu fara glorie, luat doar pe meritul masinii. Macar de-am fi avut o lupta pe bune intre el si Piastri, dar prostia cu Papaya Rules ne-a privat de asa ceva.
10/11/2025 la 10:05 PM
Mai are MULTE titluri de câștigat pana la GOAT.
10/11/2025 la 12:22 PM
Max a fost absolut magistral! incredibil a condus. Schimbul fortat de dupa restart a fost la momentul perfect.
10/11/2025 la 1:24 PM
Prezentatorii de la A3 mai aveau putin si anuntau doliu national pentru ca Max a fost eliminat din prima sesiune de calificare. Penibil.
10/11/2025 la 1:52 PM
eu nu ma pot uita la aia. F1.Tv e solutia cea mai buna.
11/11/2025 la 2:47 PM
Mai mult pentru lupta la campionat aveau atitudinea asta ca toti vrem spectacol pana in ultima etapa.
10/11/2025 la 3:59 PM
Binemeritată penalizarea lui Piastri, a frânat târziu, a blocat roțile, și-a dat seama că nu avea cum să ia curba respectivă la viteza aia și pe trasa disponibilă. Avea Antonelli loc în dreapta, dar nu era obligat să o ia pe acolo pentru că era în față la apex. Piastri avea loc în schimb în stâga, punea și el jumătate de mașină pe vibratoare dacă tot e așa de meseriaș.
10/11/2025 la 4:26 PM
Da, cam pe langa analiza lui Radu, cum ca Piastri nu avea ce sa faca. A facut divebomb si a blocat rotile, el are toata responsabilitatea. Nici macar echipa sau pilotul nu au argumentat improtriva penalizari in vreun fel.
10/11/2025 la 6:53 PM
echipa a fost fericita ca penalizarea i-a ferit de “ordine de echipa”
11/11/2025 la 9:07 AM
penibil tare ce s-a intamplat cu ferrari… si e pacat au coborat doua puncte in clasamentul constructorilor.. pacat.. mare pacat..