+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage +
24 Oct 2025 ·
AUTO ·
Au început lucrările la un drum nou. Oficial scopul este să unească DN1 cu DN2, iar tronsonul acesta unește de fapt Pipera cu Voluntari. DN2 sau, cum este mai cunoscut, E85 sau Drumul Morții, este șoseaua care iese din Colentina prin Voluntari, Afumați, Urziceni.
Drumul acesta nu pare foarte util pentru a uni DN1 cu DN2, de fapt (vă zic mai încolo de ce), dar măcar asigură o conexiune rapidă între Pipera și Voluntari pentru locuitorii de acolo, care vor ajunge mai ușor în oraș.
Momentan a fost atribuit un singur contract și care prevede prelungirea străzii Erou Iancu Nicolae cu o șosea cu 2 benzi pe sens și benzi de biciclete până la strada Zimnicea, care este o stradă mică la propriu unde câmpul întâlnește pădurea și pe unde se află, la propriu, stâne de oi. Șoseaua va traversa peste autostrada A3 și peste pârâul Valea Saulei.
Planul ar fi deci următorul:
Sau din satelit, de unde se vede mai bine situația:
Problema este că DN2 rămâne la distanță de strada Zimnicea, unde se va termina această șosea. Uitați-vă la imaginea din satelit, Voluntari este o zonă densă de case, cu străzi mici, până la Șoseaua de Centură. Constructorul Unitip Global a confirmat că are de făcut doar tronsonul până la str Zimnicea, iar mai departe nu știe nimic.
Ce se poate face după aceea? O șosea în sus, prin pădure, care să iasă în Centura București, sau lărgirea vreunei străduțe cu case din Voluntari ca să iasă în DN2 la sud de centură. Mie nici o variantă nu-mi sună bine pentru că ar apărea prea multe intersecții pe Centura București pe o distanță scurtă între A3, DJ200 și DN2, iar lărgirea străzilor din Voluntari nu cred că este posibilă fără exproprieri.
O altă întrebare și mai bună este următoarea: de ce această șosea presupune o traversare supraterană peste A3, în loc să intersecteze A3 cu un nod rutier? Asta ar asigura conexiune directă cu A3 celor din Pipera și celor din Voluntari, iar apoi de pe A3 s-ar putea ieși în Centura București.
Apoi, șoseaua aceasta chiar pare utilă doar locuitorilor din Pipera și Voluntari. Asta nu-i o problemă, Primăria Voluntari o plătește, dar atunci conectarea celor două localități la A3 ar fi fost și mai benefică, nu?
Pentru cine vrea să treacă de pe DN1 pe DN2, de exemplu dacă mergi din Ploiești în Afumați sau din Militari spre Urziceni, există deja Șoseaua de Centură care face asta, iar mai nou autostrada A0. Traficul este momentan crunt la intersecția DN1 cu Centura București, dar A0 va prelua o mare parte din el într-un viitor nu foarte îndepărtat.
Dar na, dacă stai în Voluntari și vrei să ajungi repede la mall Băneasa, vei putea face asta! Dar mai bine ar repara primăria și strada Iancu Nicolae, că e plină de gropi și denivelări, deși rupe zilnic cineva Rolls-ul pe acolo.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
24/10/2025 la 8:22 AM
Pipera și Voluntari au legătură directă cu A3 la intersecția cu strada Popasului. Se și vede in pozele pe care le-ai pus.
Autostrada e autostradă pentru că nu are intersecții la fiecare stradă și străduță. Altfel traficul o să fie ca pe DNCB.
24/10/2025 la 8:29 AM
Pandele are terenuri acolo unde se termina strada aia. Dar s-a aglomerat in asa hal Matei Millo incat nu mai iesi dimineata de acolo, asa ca vinzi mai greu in densitatea aia. Dar iata, o noua strada care creste valoarea terenurilor unde is stani acuma…. Daca cineva crede ca se face ceva in voluntari din motive de urbanism… Nu misca nimic acolo daca nu iese o spaga ceva.
24/10/2025 la 8:56 AM
Aoleu, iar a avut autorul treaba in jurul Bucurestiului si vrea intersectii cu autostrazi 🙄
24/10/2025 la 8:56 AM
Antreprenorul e o asociere al carei lider e o firmă cu cod CAEN 4120 rev 2, Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale.
Contractul este de proiectare și execuție lucrări de drumuri, cod CPV Lucrari de constructii de drumuri de centura.
Doar 53 mil lei fără TVA.
24/10/2025 la 9:44 AM
Sunt niste planuri mai grandioase cu acel drum si intersectia cu A3. Ti-am trimis pe adresa de contact detaliile, daca ai timp sa verifici putin.
24/10/2025 la 12:19 PM
Eu sper ca vei scrie macar sumar aici Edy, eu personal sunt curios.
Radu nu cred ca citeste mail-uri.. sau comentarii.
24/10/2025 la 1:07 PM
logic ca citeste mailuri, acolo vin ofertele si piscoturile
24/10/2025 la 1:47 PM
Chiar a si raspuns prompt :). Pentru cine doreste sa vizualizeze satellite maps cat mai recente, va recomand Historical Imagery din Google Earth, sunt poze din 17.08.2025 acolo, dar fara randari 3D ca in Maps.
24/10/2025 la 10:01 AM
Ce mizerie de titlu de proiect: Centură ocolitoare tip autostradă DN1 – DN2. Numai bazaconii. Ce e aia „tip autostradă”? Și ce ocolește ea? O să fie un bulevard din Voluntari, atîta tot.
Aproape sigur titlul e pus pompos ca să se dea rotund Pandele, eventual și ca să facă rost de finanțare, cică el construiește ceva vital. De fapt e vorba de a mai face o legătură între cele 2 localități ale orașului Voluntari (Pipera și Voluntari), care pînă să se amenajeze strada Popasului nu erau legate direct prin niciun fel de stradă, proiect discutat de ani de zile. Și tot ani de zile Pandele a tot sperat că convinge guvernul ca A3 în zona aia să fie bulevard, nu autostradă, noroc că guvernul mai face și ce trebuie.
Cît despre nod rutier, oricum nodul rutier cu autostrada se face prin pasaj suprateran. Dacă vrea acces la autostradă, poate să facă proiect, să obțină acordul CNAIR și să îl construiască. Dar nu cred că ar aproba nimeni, pentru că ar fi prea aproape de nodul Popasului, 1 km.
Traseul bulevardului se vede pe harta proiectelor de infrastructură de la Pro Infrastructură și pe openstreetmap, pentru cine e curios.
24/10/2025 la 11:59 AM
“în loc să intersecteze A3 cu un nod rutier”
Eventual cu semafor, nu?