+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
5 Sep 2025 ·
AUTO ·
Mai țineți minte conceptul acela BMW Neue Vision X de SUV, cu partea frontală puternic redesenată față de SUV-urile BMW ale momentului? Avea o grilă mai mică și iluminată și faruri ceva mai bine disimulate în partea frontală.
Era un concept, dar BMW s-a ținut de acea linie de design și noul iX3 o respectă destul de mult. Mașina, prezentată astăzi la Munchen.
iX3 xDrive 50 este un SUV pe arhitectură de 800 de volți și încărcare la o putere maximă de 400 kW. Dacă o fi o tehnologie similară cu viitorul Porsche Cayenne electric, probabil se apropie de cei 400 kW și ține acea putere multă vreme pentru o încărcare foarte rapidă.
Oficial durează 20 de minute o încărcare de la 10% la 80% și vorbim aici de o baterie cu capacitate mare, 108 kWh, iar noul BMW iX3 are o autonomie declarată între 678 și 805 km, dar nu știu în ce condiții a fost măsurată și de ce depinde intervalul respectiv. Oricum, cifre foarte bune.
Mașina are 4,78 metri lungime. Seria “3” de SUV-uri este parcă mai lungă ca oricând. Dezvoltă 469 CP din două motoare electrice și scoate suta în 4,9 secunde.
Inedit este însă aspectul mașinii, care cu siguranță va fi controversat. Eu cred că un producător auto trebuie să se ferească de a fi considerat controversat în design pentru că, dacă și 10% dintre potențialii clienți nu rezonează deloc cu noul design, este deja o problemă. Vom vedea, însă, ce decide piața.
BMW pare că trece de la grila “kidney” supradimensionată la una foarte mică și înaltă. Farurile sunt parte dintr-un monobloc pe partea frontală, chiar dacă probabil o mare parte a sa sunt doar elemente de design.
Am impresia că partea din față chiar este ușor concavă în dreptul siglei. Ce mă miră aici este că noul X3, lansat chiar recent, are totuși grila clasică BMW și elementul nou de design părea a fi reprezentat de niște dungi verticale și oblice în interiorul ei.
Partea din spate are stopuri supradimensionate, pe aceeași linie de design ca și a noului iX. Mi se par un pic impersonale. Sunt mari, dar parcă lipsite de un design, de o formă mai complexă, iar anterior stopurile diverselor SUV-uri BMW moderne mi se păreau mult mai reușite.
Volanul arată foarte SF și pare a fi un centru de comandă. Îmi place că i-au schimbat axa principală de design, acum pe verticală fiind cea mai “solidă” traversă a sa.
Ecranul mare din centru mă deranjează un pic vizual pentru că are colțul din stânga sus tăiat. Nu asimetria aceasta mă deranjează, ci parcă mă așteptam ca acel colț dinspre șofer să fie întreg, iar cel tăiat să fie în dreapta sus. Altfel spus, eu aș fi dat un flip ecranului.
Mașina arată inedit. Tehnologic pare foarte reușită. Vom vedea cum merge în piață. Mi se pare însă că BMW are prea multe linii de design, o varietate prea mare între modele. Nu-mi place nici cum face Audi, unde toate seamănă perfect între ele, dar parcă la BMW ar fi un război intern între vreo trei echipe de designeri și fiecare face ce vrea.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
05/09/2025 la 12:20 PM
Domnul castor, e urata cu crengi partea din fata.
MihaiDB(Citează)
05/09/2025 la 2:00 PM
Botul aduce aminte de modelele din anii 70
eBogdan(Citează)
05/09/2025 la 2:28 PM
ce ma bucur ca n am bani de asa ceva
florin(Citează)
05/09/2025 la 2:30 PM
Mie modelele actuale, cu hectarele alea de plastic de prost gust care alcatuiesc sigla aia grotesc supra dimensionata, mi se par foarte nereusite din fata.
Fata asta noua mi se pare mult mai eleganta si frumos proportionata, mult mai consecventa cu sigla si designul original al marcii.
Spatele e frumos si el dar ma izbeste asemanarea incredibila cu Alfa Romeo.
Interiorul frumos, ma bucur ca au aruncat la gunoi conceptul cu ecrane supradimensionate puse unul langa altul pe toata latimea. E totusi masina, nu computer, nici smartphone.
Una peste alta, le-a iesit designul.
Pacat insa ca e electric only. Sper ca aceeasi caroserie sa vina si cu motorizari benzina sau diesel de macar 2L.
Tom(Citează)
05/09/2025 la 2:44 PM
Da, adevarul e ca acum nu ai niciun ecran dintr-o parte in alta :))) Uita-te mai atent la poze, s-ar putea sa ai o surpriza :)))
MihaiDB(Citează)
05/09/2025 la 4:13 PM
Lasa banda aia de max 5cm latime pe sub parbriz. E discreta, nu deranjeaza (desi nici nu ajuta). Dar nu mai ai panoramicul ala cat casa care ingropa atentia la drum, eleganta si echilibrul proportiilor la interior.
Tom(Citează)
05/09/2025 la 2:38 PM
Parere controversata, dar mi s-a parut ca BMW mereu au avut controverse cand lansau pozele cu noile modele si pe strada chiar erau aspectoase (dovada vanzarile).
Big T(Citează)
05/09/2025 la 3:50 PM
E frumos ca limba rusa. Dar merge la cocalarii nostri cu bani nemunciti.
Andrei(Citează)
05/09/2025 la 4:10 PM
Deci toti cei care au BMW sunt cocalari cu bani nemunciti? De ce esti astat de frustrat?
MihaiDB(Citează)
05/09/2025 la 7:04 PM
mie imi “place” ca, aproape toate EV au inchiderile de la usi incastrate (ca design, ca coeficient de aerodinamica, ..) dar botul, de obicei drept ca un perete si pe deasupra si umplut, solid, fara grile … => rezistenta la inaintare cit casa ..
dan(Citează)