un blog de Radu Dumitru

+ Articolul mare despre Black Friday + Oferte: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage - Best Value - Otter - Orange - SECOM - Samsung +

Fotografii de la Gumball 3000 în București: mașini de milioane de euro au trecut prin România

23 Sep 2025  ·

AUTO  ·

8 comentarii

Raliul Gumball 3000, aflat la a 26-a ediția, duce o mulțime de supercar-uri de milioane de euro pe un traseu diferit în fiecare an. Ediția din acest an a oprit în București și apoi în Craiova și iată mai jos câteva fotografii cu mașinile participante, inclusiv un Koenigsegg Jesko Absolut care costă în jur de 4-5 milioane în acest moment, un Pagani Utopia cam de aceeași valoare, dar și un inedit Dallara Stradale.

Și sunt și alte modele de zile mari pe acolo. Știi că a fost o vizită bună atunci când multitudinea de Lamborghini Revuelto devine neinteresantă pentru că mai degrabă te uiți la un Ford GT sau KTM X-Bow sau un Gordon Murray T.50 care probabil costă tot 5 milioane de euro, de exemplu.

Raliul acesta este chiar un tur de forță. Numele vine de la lungimea sa, 3000 de mile, iar Gumball de la un film celebru cu o cursă ilegală de mașini între New York și Los Angeles, care în zilele noastre a inspirat Cannonball Run.

Traseul pentru Gumball 3000 este Istanbul-Ibiza în acest an, via Valencia, și nu se stă la taclale. Mașinile au fost pe 21 septembrie în București, pe 22 în Belgrad, pe 23 septembrie deja în Florența și pe 25 vor fi în Valencia, înainte de trecerea cu feribotul în Ibiza. Va fi cel mai valoros feribot din istoria companiei respective, probabil.

Mașinile au tras în București noaptea în parcarea de la Marriott. Când vezi ce-i pe acolo și cât costă unele modele, mă întreb cu câtă atenție le-au manevrat prin parcare și cum au intrat și ieșit. Sunt curios și cum arată lucrurile când toate aceste mașini opresc pe traseul lor spre Craiova sau de acolo spre Belgrad la o benzinărie. Cred că s-a strâns lume ca la urs.

Mașinile! Pe câteva a trebuit să le caut cu Google Lens, că sunt atât de rare încât nu le știam.

Acesta este un Gordon Murray Automotive T.50, o mașină britanică ce costa 3 milioane de euro atunci când a fost produsă în doar 100 de exemplare. A fost gândită ca un succesor pentru McLaren F1, are tot scaun de șofer montat central. Motor de 4 litri și 650 CP pe o masă totală de 1000 kg. Mașina aceasta prinde suta în 2,8 secunde și maxim 365 km/h.

Pagani Utopia. 100 de bucăți au fost fabricate cu un preț inițial de 2,5 milioane euro, are motor V12 și 850 CP.

KTM X-Bow GT-XR. Primul X-Bow (se pronunță crossbow) era o mașină cu un șasiu ultra-ușor și caroserie schelet, dar varianta GT-XR are caroserie completă, însă tot foarte rapidă rămâne.

Dallara Stradale este prima mașină de stradă a companiei italiene care de obicei face șasiuri pentru Indycar, Formula 2 și alte competiții. Are un motor Ford Ecoboost de 2,3 litri și 400 CP, dar este atât de ușoară încât scoate suta în 3,2 secunde și o viteză maximă de 280 km/h. Nu are uși, apropo. Te urci sărind peste caroserie.

Koeningsegg Jesko Attack. Produsă în 125 de unități și costând aproape 5 milioane de euro acum, în caz că o revinde cineva, are un motor V8 de 1600 CP și atinge 400 km/h.

Un Ford GT, apropo:

Observați numărul:

Teoretic un Rolls-Royce Cullinan este un supercar, având un motor puternic. Practic, șoferul său a călătorit cel mai confortabil în acest raliu:

Și restul fotografiilor, care includ diverse Ferrari, Lamborghini, Porsche și alte modele. Mulțumesc cititorului care mi le-a trimis!

    8 comentarii

  1. Sunt curios cine le-a condus. De obicei sunt oameni cunoscuti, multi din showbiz pentru ca taxa de participare este de ~$80k / masina.

  2. nu se mai fac desene cu Gumball? Acum este raliu de masini ?

  3. “un Gordon Murray Automotive T.50” … cu numere de Rusia.

    Cititorului care ti-a trimis pozele: Mai stergem si noi margarina de pe camera?

  4. Cine o fi permis kktului rusesc sa intre pe teritoriul UE?

    Si banuiesc ca la volanul altor masini cu numere de UK, Monaco sau Germania mai sunt gunoaie rusesti ca lor le place genul asta de arogante.

    • Doar ala cu numere de Bulgaria e roman, a inmatriculat-o pe BG sa nu il coste mult RCA-ul

  5. Eu nu m reusit pana acum sa inteleg pasiunea oamenilor pentru aceste supercaruri. Si o spun ca pasionat de auto si detinator de masina sport, cu multi cai si fun to drive, insa ceva produs in serie si in care poti sa sui si nevasta si copilul si sa pui si bagaje pentru o vacanta.

    Supercarurile acestea mi se par urate cu spume (singurele frumoase pentru mine sunt unele modele de Porsche). Restul arata ca ceva la care nu vrei sa te uiti. Am mers de curand si cu un Lamborghini, inchiriat din Dubai, unde am facut un drum dus-intors pana in Abu Dhabi. Ceva mai incomod de condus nu exista. Stai ca naiba. Nu ai loc. Iti rupe rinichii. Distractia nu compenseaza deloc. Imi venea sa las masina in Abu Dhabi daca puteam. Este adevarat ca acceleratia si viteza uriasa la care poti sa virezi te face sa te simti ca intr-un roller coaster, e super fun, dar dupa o ora-doua… loganul ti se pare mercedes in materie de confort.

    • Tu ai impresia ca exista multe persoane normale care se plimba 8 ore pe zi cu un supercar? Eu cred ca majoritatea se plimba 1-2 ore si apoi opresc in cel mia apropiat cazino sau club.

      Dar, daca tot le consideri urate cu spume, de ce ai ales sa inchiriezi un Lamborghini si nu o alta masina cu multi cai putere, dar care sa aiba minim 4/5 locuri si portbagaj pentru 2-3 geamantane?

    • Supercar-urile se cumpără pentru orice altceva decât confort, loc de cărat bagaje sau ce minusuri ai mai înșirat tu. Eu sunt un tip înalt, la 1.92 și probabil nu m-aș simți confortabil într-o mașină care are puțin loc la interior. Dar ceea ce simți accelerând și ascultând un motor de supercar nu se compară cu nimic. De-asta conduci un supercar. Pentru confort iei o altă mașină.

      Ca fapt divers, am fost acum ceva ani la Milano și eram prin oraș. La un moment dat a început să se audă ca un tunet și mi-am dat seama că e un Ferrari pe undeva. Omul nu o accelera ca un idiot, dar tot se auzea motorul. La un moment dat s-a văzut Ferrari-ul, nu mai țin minte modelul în afară că era un supercar. Șoferul era un om în vârstă, care doar se plimba și el cu supercar-ul lui. Tot respectul pentru faptul că în dreapta era o doamnă în vârstă și nu vreo tânără. Nu sunt fan Ferrari, ci Porsche.

      Ca alt fapt divers, am fost la Gumball 3000 acum mulți ani și am văzut multe mașini speciale. Nu cred că aș putea avea posibilitatea de a fi aproape de astfel de mașini în afara unui astfel de eveniment.

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus