+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
« Razer lansează căștile BlackShark V3 Pro cu anulare activă de zgomot
Verificarea vârstei și a identității vor fi următoarele aplicații importante pe Internet »
30 Jul 2025 ·
GÂNDURI ·
Poate se face altfel matematica în subteran, nu cum ar fi normal. Așa zice Economedia că se plănuiește la Ministerul Transporturilor: o scumpire a biletelor de metrou “ca urmare a majorării TVA de la 19% la 21% de la 1 august 2025”.
Ai zice că 5 lei de călătorie, la care mai se adaugă 2% (de fapt, 1,6% la valoarea care cuprinde deja TVA de 19%), dă 5,08 lei. Hai, să fie 5,1 lei călătoria cu metroul!
Dar nu, tarifele propuse sunt:
Nu zic, metroul bucureștean este în continuare ieftin pentru cât de util este și, până la urmă, cât de modern față de altele, cel puțin ca stații și trenuri. Și sunt de acord că 1 euro per călătorie este momentan un super-preț. Curentul costă ca în străinătate, trenurile și mentenanța costă tot ca acolo, salariile trebuie să fie peste medie. Am plătit mult mai mult în alte țări.
Dar nu spune că a crescut TVA-ul cu 2%, așa că te gândești să majorezi cu 40% tariful pentru o călătorie. Mai ales când tarifele au crescut oricum de la 1 ianuarie 2025. Teoretic acestea sunt propuneri. În practică, de câte ori ați auzit că ar exista planuri de a crește tarifele, ca apoi să fie abandonate?
« Razer lansează căștile BlackShark V3 Pro cu anulare activă de zgomot
Verificarea vârstei și a identității vor fi următoarele aplicații importante pe Internet »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
39 comentarii
30/07/2025 la 4:28 PM
Este vorba despre un bilet Metrorex+STB
hctin(Citează)
30/07/2025 la 5:19 PM
1 călătorie metropolitană și metrou/120 minute …asta apare in articol.. nu doar o calatorie la metrou.
Alin(Citează)
30/07/2025 la 5:55 PM
Exact. De fapt acum e o anomalie ca o calatorie metrou costa 5 lei si una metrou+stb (120 minute) tot 5 lei. In ianuarie au crescut metrou de la 3 la 5, dar metrou+stb tot 5 a ramas si pe asta vor sa o creasca la 7 (care e oricum mai mica decat 5+3=8 daca le iei separat).
crism(Citează)
30/07/2025 la 5:21 PM
Un ab de metrou pt o luna costa 100 de lei, nu 160 :(
As vrea sa fiu ca Radu
Florin(Citează)
30/07/2025 la 5:22 PM
Utilitate limitată, vrei să spui
Metroul din Bucuresti are gen 65 de statii la peste 1 milion de locuitori.
Metroul din Bilbao are 48 de stații la sub 500,000 locuitori. Prețul în Bilbao e sub 1 Euro – cam 0.75 pe toate zonele. Salariile mai mari. Și ale celor care-l operează și ale călătorilor.
Dar nu e asta problema – ăia pe Economedia zic că majorează prețul unei călătorii metropolitane de 2 ore.
Metroul cred că e plin ochi la orele de vârf, dacă nu s-a mai degrevat de când m-am mutat eu din București.
În principiu, pot mări tariful , măcar la orele de vârf, până când e prea scump și unii se mută pe mașini – nu că ar fi preferabil, dar devine respirabil metroul.
Catalinx(Citează)
30/07/2025 la 7:14 PM
“ Metroul din Bucuresti are gen 65 de statii la peste 1 milion de locuitori.
Metroul din Bilbao are 48 de stații la sub 500,000 locuitori. Prețul în Bilbao e sub 1 Euro – cam 0.75 pe toate zonele. Salariile mai mari. ”
Ce relevanta are asta? Bilbao e Bilbao si Bucuresti e Bucuresti.
F.(Citează)
30/07/2025 la 9:06 PM
E o comparație cantitativă cu relevanță cu privire la utilitate.
Ai un oraș mai mare și cu mai mulți locuitori deservit de un serviciu cu acoperire mai mică.
Prin urmare utilitatea maximă teoretică e mai mică.
Biletele costă comparabil sau mai mult în București, dar prețul nu se raportează la utilitate.
Catalinx(Citează)
31/07/2025 la 10:03 AM
@CatalinX, pai scopul nu era pana acum sa incurajam transportul in comun, ca oamenii sa lase masinile acasa?
Andrei G(Citează)
31/07/2025 la 11:18 AM
Andrei G: Ăsta ar trebui să fie, da.
Doar că au găsit scheme mai bune de descurajat oamenii cu mașini – la parcări, probabil la restricționarea funcție de norme de poluare, care o să vină.
Chestii care obligă populația mai săracă să folosească transportul în comun, pe care apoi pot să îl scumpească și pe ăla pe același principiu – că ”ce-ai să faci?”. Gen ia mașina dacă iți permiți / ai unde să parchezi. Și dacă îți permiți mașină din clasa de poluare pe care o legiferăm noi.
Că e bine, sau rău, e discutabil, dar este din clasa ”eat the poor”.
Pe de altă parte observ că tot extind metroul ăla , îl duc până la aeroport iar asta e un plus.
Catalinx(Citează)
30/07/2025 la 5:25 PM
Foarte bine. Trebuie sa platiti pentru privilegiul de a trai in tomberonul asta de oras.
Deea(Citează)
30/07/2025 la 9:12 PM
eu cred ca e foarte bine!
adica e clar ca merita metrorex tot ce e mai bun pentru conditiile fabuloase de calatorie dar si pentru promptitudinea trenurilor care nu intarzie nici macar un minut!
sper ca urmeaza CFR ca doar n-or fi mai fraieri.
Mihai(Citează)
30/07/2025 la 5:34 PM
Metroul poate fi scumpit doar daca din cheltuieli nu reiese ca face destul profit. Sa vina cu planurile in care justifica aceste masuri, sa explice cum au taiat toate sinecurile si au eliminat pilele, cum au eficientizat absolut tot. Sa ne spuna apoi care sunt tinele de profit astfel incat sa poata investi in garnituri noi, in reamenajarea statiilor etc.
In plus ar putea sa aduca inapoi spatiile comerciale, frumos gandite si amenajate de la care sa incaseze chirii (Metroul, nu sindicatul si gigel ala de era sef) Pot merge cu aceste spatii chiar cum fac mall-urile…te taxez un minim si apoi iti pun pe cifra de afaceri/vanzari.
Solutii sunt…pana si reabilitarea statiilor ar putea fi facuta in combinatie cu niste companii care vor reclama (frumos, discreta, gandita in design)… Dar cine sa gandeasca si sa lupte pentru asta daca timpul trece, leafa merge si unii incaseaza spaga de la oameni care vor sa fie casieri (Da, stiu de la niste amici ca se cere spaga sa te bage din ala de ia 5 lei si da cartela- era vreo 1500 de euro)
Ei vor sa scumpeasca dar nu sunt in stare sa vorbeasca cu STB sa faca un BILET unic. Metrorex ar trebui trecut in subordinea primariei capitalei si tot ce inseamna transport public sa fie subordonat unei singure institutii care poate gandi o evolutie pentru transportul bucurestean.
Alex(Citează)
30/07/2025 la 5:51 PM
Sau cer 17 lei și dacă nu-ți convine, ce? Buze reci?
Metrorex e deținută de ministerul transporturilor. Iar asta e amuzant că tu, din București, poți spune îndreptățit, păi dacă e așa eu nu mai votez deputatul XXX de la circumscripția mea, să facă ceva, etc. Îi scrii ăluia, ăla zice ca tine, dar restul celor din provincie zic ”nooo, bă, cum adică, ce e metroul așa ieftin la București? ” Că provincialii nu mor de grija ta.
Și mergi la primar, mă rog e interimar, și îi spui să facă. Și face. Și el tot buze reci, că dacă nu îi convine, ce?
Dacă nu-ți convine votează alt primar care rezolvă. Unul de la PSD, sau poate de la PNL , hehhehehe ? :D
Vezi unde e problema?
Singura soluție pe care o ai e ca dacă e scump nu-l folosești, tu ai banii, ei au sau n-au servicii.
Asta sau proteste.
N-am văzut până acuma vreun protest serios că s-a scumpit transportul și că, eventual, e prea prost pentru cât cer ăia. Niciodată și am locuit 17 ani în București. Nici eu n-am protestat, ce e drept, când mi se părea prea scump pentru ce oferă, am mers cu taxi-ul.
De unde concluzionez că e foarte ieftin pentru cât de util e, cum zice Radu. Lol.
Catalinx(Citează)
30/07/2025 la 5:59 PM
Sa vezi pretul cand restul Romaniei nu va mai plati pentru metroul Bucurestean.
cc @bolo
root(Citează)
30/07/2025 la 6:21 PM
Să vezi restul României, când bucureștenii n-o să mai cotizeze pentru administrațiile și serviciile lor.
Catalinx(Citează)
30/07/2025 la 10:21 PM
vor fi negri-n ceru’ gurii ca magaru-n varfu…
Pyro(Citează)
31/07/2025 la 10:08 AM
@root, pe ce te bazezi cand spui ca restul tarii plateste pentru Metrorex?
Bucurestiul si zona metropolitana are in jur de 3 milioane de locuitori, adica undeva la 16% din populatia actuala a tarii.
Dar ce sa vezi? Bucurestiul nu primeste nici macar 16% din bugetul tarii.
Andrei G(Citează)
30/07/2025 la 6:06 PM
Atunci chiar ca o sa merg doar cu masina. Bag pl in metroul lor.
Coco(Citează)
30/07/2025 la 7:05 PM
Unde erai când Coca Cola a sărit de la 7 la 12 lei invocând 50 bani acciza pe zahăr plus 50 bani returo ?
Vali(Citează)
31/07/2025 la 10:09 AM
A crescut de la 7 lei la 12 lei + 50 de bani returo.
Andrei G(Citează)
30/07/2025 la 7:13 PM
Chagpt strikes again
Daniel(Citează)
30/07/2025 la 7:29 PM
Nu, ca ala stie preturile corecte :)).
Alin(Citează)
30/07/2025 la 7:17 PM
Radu are Tesla (mai are??). E de-a dreptul uimitor ca un om care a dat o caruta de bani pe o masina se impiedica de costul unei cartele de metrou.
In alta ordine de idei, transportul in comun e foarte ieftin in Bucuresti. O calatorie metropolitana in Bucuresti e 3 lei cu STB.
F.(Citează)
30/07/2025 la 7:26 PM
In mare parte publicul lui Radu, sunt corporatisti care merg cu M-ul nu ?
Sau defapt Radu scrie pentru el si nu am inteles eu :)
Daniel(Citează)
30/07/2025 la 8:18 PM
Ce legatura are ce masina conduce cu mizeriile pe care le face Metrorex?
Daca are Tesla nu mai are voie sa zica nimic?
Ce mor eu cum va c@cati pe voi cu aberatiile astea
Corcoran(Citează)
30/07/2025 la 8:51 PM
Corcoran astia care au Tesla, in marea majoritate se cred/devin superiori…desi cum demonstreaza si autorul acestui blog ei nu pot intelege nici macar un text simplu, cu un tabel banal ca cel din articolul dat mai sus…
Alin(Citează)
31/07/2025 la 8:26 AM
Radu doar a spus ca i se pare penibil sa invoce cresterea tva pentru marirea preturilor cu 40%. Voi stiti sa cititi?
Florin(Citează)
31/07/2025 la 8:57 AM
Alin – eu cred ca ai tu o problema.
Nicaieri nu vad ca Radu a inteles gresit. Si nicaieri nu vad ca Radu se da superior
Eu cred ca tu esti suparat pe proprietarii de Tesla/ masini mai scumpe ca a ta.
Corcoran(Citează)
31/07/2025 la 9:37 AM
Sa inteleg ca si tu ai tesla :)) . Radu vorbeste de metrou, de biletul de la metrou, aia din articolul dat de el(sau de ce AI a scris articolul) vorbesc de altceva. El preia cifrele date de cei din articol si le prezinta ca fiind scumpiri la biletele de la metrorex, desi in articol scrie altceva. P.s. asa se promoveaza fake news urile, cineva citeste doar articolul asta si incepe sa zica ca a citit ca o sa se scumpeasca calatoria la metrou de la 5 la 7lei..lucru total fals. P.s. masina mea era mai scumpa in 2023 ca o tesla
Alin(Citează)
31/07/2025 la 10:13 AM
@Alin, dar totusi asta scrie in articol… ca din cauza cresterii TVA de la 19% la 21%, o categorie de bilete de transport (care includ si metroul) se majoreaza cu 40%.
Acum, ca unii spun ca acele bilete oricum erau prea ieftine, este cu totul altceva. Justificarea specificata in articol este reprezentata de cresterea TVA, nu de alinierea la restul tarifelor.
Andrei G(Citează)
30/07/2025 la 7:38 PM
Metroul e pe pierdere de ani buni. Anual primeste subventie de la minister cam 1miliard de lei. Are cheltuieli de 110lei la 1000 lei venit. Mai multe detalii https://www.metrorex.ro/storage/documents/1733486142HG.1549-04.12.2024.pdf
geo(Citează)
30/07/2025 la 8:29 PM
Aveți dreptate, tovarășe Drulă
Vali(Citează)
30/07/2025 la 11:10 PM
Vezi ca firmele alea mari sunt obligate sa-si mute sediul in bucuresti si apar acolo cu CA. Nu zic ca bucurestiul nu face bani… ca doar a supt tot ce se putea suge ca investitii acolo … da nu va mai credeti cei mai mieji. Ar trebui preluat metroul la primaria bucuresti si sa va jucati voi cu putucele in nisipul propriu.
daniel(Citează)
31/07/2025 la 12:45 AM
Doar dacă banii din taxele și impozitele de la toate firmele alea rămân în București. Bugetul Bucureștiului e din ce in ce mai mic de câțiva ani încoace.
Em(Citează)
31/07/2025 la 9:02 AM
De către cine?
Pe mine, de exemplu, nu mă obligă nimeni, dar tot acolo am Sediul Social – motiv simplu – acolo găsesc firme de contabilitate cu servicii bune și pot desfășura activitate comercială fără să fie nevoie să mă întâlnesc vreodată personal cu reprezentanți ai statului român.
Păi sunt cei mai mieji. Ei, nu eu, eu nu-s bucureștean, sunt țăran de la țară, când locuiesc în România. N-am nici autobuz, necum metrou.
D-aia și zic, să le scumpească metroul, dă-i în sărăcie, ce-o să facă?
Catalinx(Citează)
31/07/2025 la 10:15 AM
@daniel, poti sa dai 4-5 exemple de firme mari care sunt obligate sa raporteze bugetul la Bucuresti in conditiile in care nu isi desfasoara activitatea in capitala si nu au angajati acolo?
Sunt convins ca vorbesti doar asa, ca s ate afli in treaba si nu esti in stare sa gasesti exemple.
Andrei G(Citează)
31/07/2025 la 8:21 AM
Ai niste mari probleme la mansarda, dude! Ai stat să scrii un răspuns de tot rahatul, cu niste jigniri de 2 bani pentru că…nimic. Mergeți și vă căutați la cap, sunteți potențiale pericole daca vă luați trigger de la niste argumente.
Alex(Citează)
31/07/2025 la 9:26 AM
N-am nicio problemă la mansardă, sunt controlat ocazional pentru asta, dar nu citești tu în cheia care trebuie, nu știu ce voce ai tu în cap.
Nu-s niciun potențial pericol pentru nimeni, n-am nimic cu tine, nu-ți vreau răul , că nu te cunosc și nici nu mă interesează să te cunosc și nu ți-am adresat nicio jignire – sau oricum nu atac la persoană, că nu îmi pasă ce faci tu personal, ci o retorică mai acidă, răspuns la ce ai scris, că nu-s ChatGPT să iau la pilă tot ce scriu până când nu se mai simte nimeni ofensat.
Nici măcat n-am luat vreun trigger, nu-mi pasă efectiv de prețul călătoriei cu metroul, în primul rând că nu locuiesc acolo, în al doilea rând că mi-o permit oricât ar putea să coste realist.
Dacă vrei o traducere a răspunsului, este așa:
Catalinx(Citează)
31/07/2025 la 10:58 AM
Nu prea merg cu metroul. Si am rarit-o si cu stbul, mai ales acu vara cand e jale prin autobuze si tramvaie.
Dar luni a trebuit sa bag un dimitrie leonida – unirea dimineata si retur dupa masa. La 7 juma am plecat de la leonida si era metroul semigol, am stat chiar pe scaun pana la unirea. Cu toate astea am ajuns fleasca, era tricoul numai pete de naduseala. O caldura si mai ales o umiditate de speriat. La intoarcere, pe la 4 juma, la fel. Metrou semigol, dar si mai cald. Conditii de rahat ptr cei 5 lei.
Blackskull(Citează)