un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Metrorex vrea să scumpească cu 40% biletul de metrou pentru că a crescut TVA-ul cu 2%

30 Jul 2025  ·

GÂNDURI  ·

39 comentarii

Poate se face altfel matematica în subteran, nu cum ar fi normal. Așa zice Economedia că se plănuiește la Ministerul Transporturilor: o scumpire a biletelor de metrou “ca urmare a majorării TVA de la 19% la 21% de la 1 august 2025”.

Ai zice că 5 lei de călătorie, la care mai se adaugă 2% (de fapt, 1,6% la valoarea care cuprinde deja TVA de 19%), dă 5,08 lei. Hai, să fie 5,1 lei călătoria cu metroul!

Dar nu, tarifele propuse sunt:

  • o călătorie: 7 lei de la tariful actual de 5 lei.
  • 2 călătorii: 14 lei de la tariful actual de 10 lei.
  • 10 călătorii: 59 lei de la tariful actual de 45 de lei.
  • abonament lunar: 160 de lei de la tariful actual de 140 de lei.

Nu zic, metroul bucureștean este în continuare ieftin pentru cât de util este și, până la urmă, cât de modern față de altele, cel puțin ca stații și trenuri. Și sunt de acord că 1 euro per călătorie este momentan un super-preț. Curentul costă ca în străinătate, trenurile și mentenanța costă tot ca acolo, salariile trebuie să fie peste medie. Am plătit mult mai mult în alte țări.

Dar nu spune că a crescut TVA-ul cu 2%, așa că te gândești să majorezi cu 40% tariful pentru o călătorie. Mai ales când tarifele au crescut oricum de la 1 ianuarie 2025. Teoretic acestea sunt propuneri. În practică, de câte ori ați auzit că ar exista planuri de a crește tarifele, ca apoi să fie abandonate?

    39 comentarii

  1. Este vorba despre un bilet Metrorex+STB

      (Citează)

  2. 1 călătorie metropolitană și metrou/120 minute …asta apare in articol.. nu doar o calatorie la metrou.

      (Citează)

    • Exact. De fapt acum e o anomalie ca o calatorie metrou costa 5 lei si una metrou+stb (120 minute) tot 5 lei. In ianuarie au crescut metrou de la 3 la 5, dar metrou+stb tot 5 a ramas si pe asta vor sa o creasca la 7 (care e oricum mai mica decat 5+3=8 daca le iei separat).

        (Citează)

  3. Un ab de metrou pt o luna costa 100 de lei, nu 160 :(
    As vrea sa fiu ca Radu

      (Citează)

  4. Nu zic, metroul bucureștean este în continuare ieftin pentru cât de util este și, până la urmă.

    Utilitate limitată, vrei să spui
    Metroul din Bucuresti are gen 65 de statii la peste 1 milion de locuitori.
    Metroul din Bilbao are 48 de stații la sub 500,000 locuitori. Prețul în Bilbao e sub 1 Euro – cam 0.75 pe toate zonele. Salariile mai mari. Și ale celor care-l operează și ale călătorilor.

    Dar nu e asta problema – ăia pe Economedia zic că majorează prețul unei călătorii metropolitane de 2 ore.
    Metroul cred că e plin ochi la orele de vârf, dacă nu s-a mai degrevat de când m-am mutat eu din București.
    În principiu, pot mări tariful , măcar la orele de vârf, până când e prea scump și unii se mută pe mașini – nu că ar fi preferabil, dar devine respirabil metroul.

      (Citează)

    • “ Metroul din Bucuresti are gen 65 de statii la peste 1 milion de locuitori.
      Metroul din Bilbao are 48 de stații la sub 500,000 locuitori. Prețul în Bilbao e sub 1 Euro – cam 0.75 pe toate zonele. Salariile mai mari. ”

      Ce relevanta are asta? Bilbao e Bilbao si Bucuresti e Bucuresti.

        (Citează)

    • E o comparație cantitativă cu relevanță cu privire la utilitate.
      Ai un oraș mai mare și cu mai mulți locuitori deservit de un serviciu cu acoperire mai mică.
      Prin urmare utilitatea maximă teoretică e mai mică.
      Biletele costă comparabil sau mai mult în București, dar prețul nu se raportează la utilitate.

        (Citează)

    • @CatalinX, pai scopul nu era pana acum sa incurajam transportul in comun, ca oamenii sa lase masinile acasa?

        (Citează)

    • Andrei G: Ăsta ar trebui să fie, da.
      Doar că au găsit scheme mai bune de descurajat oamenii cu mașini – la parcări, probabil la restricționarea funcție de norme de poluare, care o să vină.
      Chestii care obligă populația mai săracă să folosească transportul în comun, pe care apoi pot să îl scumpească și pe ăla pe același principiu – că ”ce-ai să faci?”. Gen ia mașina dacă iți permiți / ai unde să parchezi. Și dacă îți permiți mașină din clasa de poluare pe care o legiferăm noi.
      Că e bine, sau rău, e discutabil, dar este din clasa ”eat the poor”.

      Pe de altă parte observ că tot extind metroul ăla , îl duc până la aeroport iar asta e un plus.

        (Citează)

  5. Foarte bine. Trebuie sa platiti pentru privilegiul de a trai in tomberonul asta de oras.

      (Citează)

    • eu cred ca e foarte bine!

      adica e clar ca merita metrorex tot ce e mai bun pentru conditiile fabuloase de calatorie dar si pentru promptitudinea trenurilor care nu intarzie nici macar un minut!

      sper ca urmeaza CFR ca doar n-or fi mai fraieri.

        (Citează)

  6. Metroul poate fi scumpit doar daca din cheltuieli nu reiese ca face destul profit. Sa vina cu planurile in care justifica aceste masuri, sa explice cum au taiat toate sinecurile si au eliminat pilele, cum au eficientizat absolut tot. Sa ne spuna apoi care sunt tinele de profit astfel incat sa poata investi in garnituri noi, in reamenajarea statiilor etc.

    In plus ar putea sa aduca inapoi spatiile comerciale, frumos gandite si amenajate de la care sa incaseze chirii (Metroul, nu sindicatul si gigel ala de era sef) Pot merge cu aceste spatii chiar cum fac mall-urile…te taxez un minim si apoi iti pun pe cifra de afaceri/vanzari.

    Solutii sunt…pana si reabilitarea statiilor ar putea fi facuta in combinatie cu niste companii care vor reclama (frumos, discreta, gandita in design)… Dar cine sa gandeasca si sa lupte pentru asta daca timpul trece, leafa merge si unii incaseaza spaga de la oameni care vor sa fie casieri (Da, stiu de la niste amici ca se cere spaga sa te bage din ala de ia 5 lei si da cartela- era vreo 1500 de euro)

    Ei vor sa scumpeasca dar nu sunt in stare sa vorbeasca cu STB sa faca un BILET unic. Metrorex ar trebui trecut in subordinea primariei capitalei si tot ce inseamna transport public sa fie subordonat unei singure institutii care poate gandi o evolutie pentru transportul bucurestean.

      (Citează)

    • Sa ne spuna apoi care sunt tinele de profit astfel incat sa poata investi in garnituri noi, in reamenajarea statiilor etc.

      Sau cer 17 lei și dacă nu-ți convine, ce? Buze reci?
      Metrorex e deținută de ministerul transporturilor. Iar asta e amuzant că tu, din București, poți spune îndreptățit, păi dacă e așa eu nu mai votez deputatul XXX de la circumscripția mea, să facă ceva, etc. Îi scrii ăluia, ăla zice ca tine, dar restul celor din provincie zic ”nooo, bă, cum adică, ce e metroul așa ieftin la București? ” Că provincialii nu mor de grija ta.
      Și mergi la primar, mă rog e interimar, și îi spui să facă. Și face. Și el tot buze reci, că dacă nu îi convine, ce?
      Dacă nu-ți convine votează alt primar care rezolvă. Unul de la PSD, sau poate de la PNL , hehhehehe ? :D

      Vezi unde e problema?
      Singura soluție pe care o ai e ca dacă e scump nu-l folosești, tu ai banii, ei au sau n-au servicii.
      Asta sau proteste.
      N-am văzut până acuma vreun protest serios că s-a scumpit transportul și că, eventual, e prea prost pentru cât cer ăia. Niciodată și am locuit 17 ani în București. Nici eu n-am protestat, ce e drept, când mi se părea prea scump pentru ce oferă, am mers cu taxi-ul.
      De unde concluzionez că e foarte ieftin pentru cât de util e, cum zice Radu. Lol.

        (Citează)

  7. Sa vezi pretul cand restul Romaniei nu va mai plati pentru metroul Bucurestean.
    cc @bolo

      (Citează)

    • Să vezi restul României, când bucureștenii n-o să mai cotizeze pentru administrațiile și serviciile lor.

        (Citează)

    • vor fi negri-n ceru’ gurii ca magaru-n varfu…

        (Citează)

    • @root, pe ce te bazezi cand spui ca restul tarii plateste pentru Metrorex?
      Bucurestiul si zona metropolitana are in jur de 3 milioane de locuitori, adica undeva la 16% din populatia actuala a tarii.

      Dar ce sa vezi? Bucurestiul nu primeste nici macar 16% din bugetul tarii.

        (Citează)

  8. Atunci chiar ca o sa merg doar cu masina. Bag pl in metroul lor.

      (Citează)

  9. Unde erai când Coca Cola a sărit de la 7 la 12 lei invocând 50 bani acciza pe zahăr plus 50 bani returo ?

      (Citează)

  10. Chagpt strikes again

      (Citează)

  11. Radu are Tesla (mai are??). E de-a dreptul uimitor ca un om care a dat o caruta de bani pe o masina se impiedica de costul unei cartele de metrou.
    In alta ordine de idei, transportul in comun e foarte ieftin in Bucuresti. O calatorie metropolitana in Bucuresti e 3 lei cu STB.

      (Citează)

    • In mare parte publicul lui Radu, sunt corporatisti care merg cu M-ul nu ?
      Sau defapt Radu scrie pentru el si nu am inteles eu :)

        (Citează)

    • Ce legatura are ce masina conduce cu mizeriile pe care le face Metrorex?

      Daca are Tesla nu mai are voie sa zica nimic?
      Ce mor eu cum va c@cati pe voi cu aberatiile astea

        (Citează)

    • Corcoran astia care au Tesla, in marea majoritate se cred/devin superiori…desi cum demonstreaza si autorul acestui blog ei nu pot intelege nici macar un text simplu, cu un tabel banal ca cel din articolul dat mai sus…

        (Citează)

    • Radu doar a spus ca i se pare penibil sa invoce cresterea tva pentru marirea preturilor cu 40%. Voi stiti sa cititi?

        (Citează)

    • Alin – eu cred ca ai tu o problema.

      Nicaieri nu vad ca Radu a inteles gresit. Si nicaieri nu vad ca Radu se da superior

      Eu cred ca tu esti suparat pe proprietarii de Tesla/ masini mai scumpe ca a ta.

        (Citează)

    • Sa inteleg ca si tu ai tesla :)) . Radu vorbeste de metrou, de biletul de la metrou, aia din articolul dat de el(sau de ce AI a scris articolul) vorbesc de altceva. El preia cifrele date de cei din articol si le prezinta ca fiind scumpiri la biletele de la metrorex, desi in articol scrie altceva. P.s. asa se promoveaza fake news urile, cineva citeste doar articolul asta si incepe sa zica ca a citit ca o sa se scumpeasca calatoria la metrou de la 5 la 7lei..lucru total fals. P.s. masina mea era mai scumpa in 2023 ca o tesla

        (Citează)

    • @Alin, dar totusi asta scrie in articol… ca din cauza cresterii TVA de la 19% la 21%, o categorie de bilete de transport (care includ si metroul) se majoreaza cu 40%.

      Acum, ca unii spun ca acele bilete oricum erau prea ieftine, este cu totul altceva. Justificarea specificata in articol este reprezentata de cresterea TVA, nu de alinierea la restul tarifelor.

        (Citează)

  12. Metroul e pe pierdere de ani buni. Anual primeste subventie de la minister cam 1miliard de lei. Are cheltuieli de 110lei la 1000 lei venit. Mai multe detalii https://www.metrorex.ro/storage/documents/1733486142HG.1549-04.12.2024.pdf

      (Citează)

  13. Catalinx:
    Să vezi restul României, când bucureștenii n-o să mai cotizeze pentru administrațiile și serviciile lor.

    Vezi ca firmele alea mari sunt obligate sa-si mute sediul in bucuresti si apar acolo cu CA. Nu zic ca bucurestiul nu face bani… ca doar a supt tot ce se putea suge ca investitii acolo … da nu va mai credeti cei mai mieji. Ar trebui preluat metroul la primaria bucuresti si sa va jucati voi cu putucele in nisipul propriu.

      (Citează)

    • Doar dacă banii din taxele și impozitele de la toate firmele alea rămân în București. Bugetul Bucureștiului e din ce in ce mai mic de câțiva ani încoace.

        (Citează)

    • sunt obligate

      De către cine?
      Pe mine, de exemplu, nu mă obligă nimeni, dar tot acolo am Sediul Social – motiv simplu – acolo găsesc firme de contabilitate cu servicii bune și pot desfășura activitate comercială fără să fie nevoie să mă întâlnesc vreodată personal cu reprezentanți ai statului român.

      da nu va mai credeti cei mai mieji.

      Păi sunt cei mai mieji. Ei, nu eu, eu nu-s bucureștean, sunt țăran de la țară, când locuiesc în România. N-am nici autobuz, necum metrou.
      D-aia și zic, să le scumpească metroul, dă-i în sărăcie, ce-o să facă?

        (Citează)

    • @daniel, poti sa dai 4-5 exemple de firme mari care sunt obligate sa raporteze bugetul la Bucuresti in conditiile in care nu isi desfasoara activitatea in capitala si nu au angajati acolo?

      Sunt convins ca vorbesti doar asa, ca s ate afli in treaba si nu esti in stare sa gasesti exemple.

        (Citează)

  14. Ai niste mari probleme la mansarda, dude! Ai stat să scrii un răspuns de tot rahatul, cu niste jigniri de 2 bani pentru că…nimic. Mergeți și vă căutați la cap, sunteți potențiale pericole daca vă luați trigger de la niste argumente.

    Catalinx: Sau cer 17 lei și dacă nu-ți convine, ce? Buze reci?
    Metrorex e deținută de ministerul transporturilor. Iar asta e amuzant că tu, din București, poți spune îndreptățit, păi dacă e așa eu nu mai votez deputatul XXX de la circumscripția mea, să facă ceva, etc.Îi scrii ăluia, ăla zice ca tine, dar restulcelor din provincie zic ”nooo, bă, cum adică, ce e metroul așa ieftin la București? ” Că provincialii nu mor de grija ta.
    Și mergi la primar, mă rog e interimar, și îi spui să facă. Și face. Și el tot buze reci, că dacă nu îi convine, ce?
    Dacă nu-ți convine votează alt primar care rezolvă. Unul de la PSD, sau poate de la PNL , hehhehehe ? :D

    Vezi unde e problema?
    Singura soluție pe care o ai e ca dacă e scump nu-l folosești, tu ai banii, ei au sau n-au servicii.
    Asta sau proteste.
    N-am văzut până acuma vreun protest serios că s-a scumpit transportul și că, eventual, e prea prost pentru cât cer ăia. Niciodată și am locuit 17 ani în București. Nici eu n-am protestat, ce e drept,când mi se părea prea scump pentru ce oferă, am mers cu taxi-ul.
    De unde concluzionez că e foarte ieftin pentru cât de util e, cum zice Radu. Lol.

      (Citează)

    • N-am nicio problemă la mansardă, sunt controlat ocazional pentru asta, dar nu citești tu în cheia care trebuie, nu știu ce voce ai tu în cap.

      Nu-s niciun potențial pericol pentru nimeni, n-am nimic cu tine, nu-ți vreau răul , că nu te cunosc și nici nu mă interesează să te cunosc și nu ți-am adresat nicio jignire – sau oricum nu atac la persoană, că nu îmi pasă ce faci tu personal, ci o retorică mai acidă, răspuns la ce ai scris, că nu-s ChatGPT să iau la pilă tot ce scriu până când nu se mai simte nimeni ofensat.

      Nici măcat n-am luat vreun trigger, nu-mi pasă efectiv de prețul călătoriei cu metroul, în primul rând că nu locuiesc acolo, în al doilea rând că mi-o permit oricât ar putea să coste realist.

      Dacă vrei o traducere a răspunsului, este așa:

      Metroul poate fi scumpit doar daca

      Câtă vreme nu faci parte din CA-ul Metrorex, câtă vreme Metrorex se supune administrației centrale, ci nu Bucureștiului, părerea ta ca Bucureștean e aproape egală cu zero, gen Metroul poate fi scumpit dacă așa vor ăia care-l administrează și administrația centrală a statului, iar tu, dacă nu-ți convine, ai opțiunea să nu mai circuli și să protestezi.
      Faptul că declari că ”poate fi scumpit doar dacă” n-are nici valoarea intrenetului consumat.

        (Citează)

  15. Nu prea merg cu metroul. Si am rarit-o si cu stbul, mai ales acu vara cand e jale prin autobuze si tramvaie.
    Dar luni a trebuit sa bag un dimitrie leonida – unirea dimineata si retur dupa masa. La 7 juma am plecat de la leonida si era metroul semigol, am stat chiar pe scaun pana la unirea. Cu toate astea am ajuns fleasca, era tricoul numai pete de naduseala. O caldura si mai ales o umiditate de speriat. La intoarcere, pe la 4 juma, la fel. Metrou semigol, dar si mai cald. Conditii de rahat ptr cei 5 lei.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus