+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
« Știrile zilei despre tehnologie – 24 iulie 2025
China are tot interesul ca războiul din Ucraina să continue pe termen lung »
24 Jul 2025 ·
H&M-ul din magazinul Unirea s-a închis zilele trecute. H&M ocupa mai multe etaje și o suprafață totală de 4000 mp, fiind probabil cel mai mare magazin al lanțului din România. Pe 18 iulie a dat shut down.
Unirea Shopping Center ar trebui demolat complet și reconstruit de la zero și probabil cu alți manager și patroni. În prezent magazinul este practic abandonat, doar pe la parter fiind câteva magazine deschise. Zona arată groaznic, total nepotrivită cu centrul orașului București.
Am mai scris despre asta. În 2022 scriam despre de ce magazinele din Unirea se închid și complexul este abandonat. Problemele sunt aceleași și acum, după o renovare a zonei. Dalele de pe jos sunt fragile. Este mizerie și praf peste tot. Sunt niște cadre metalice publicitare triunghiulare pe care se montează bannere, acolo pe trotuar, și când se dau jos bannerele se vede că acel cadru de metal este ținut în loc de butoaie umplute cu pietre, că atât s-a putut.
În gangul de lângă McDonalds’s, unde pe vremuri era Stanbox, nu se poate intra din cauza mirosului de urină. Nici trotuarele nu sunt mai curate, de altfel, pe jos fiind mizerie. Spatele magazinului arată a magherniță, iar un gang din zonă, un fel de scurtătură pentru a ajunge direct la Carrefour-ul din spate, este recomandat să-l abordați cu o mască de gaze.
La parter sunt câteva covrigării și mici fast-food-uri. Într-o zi am asistat la un scandal amuzant. Panta trotuarului este prost făcută, se fac bălți acolo, iar patronul unui local dădea apa cu mătura la covrigăria vecină, până când a ieșit șefa de acolo să țipe la el și să-i spună că abia ce a scăpat și ea de apă din fața vitrinei de vânzare. Să nu o mai dea acolo!
În interior este la fel de jale. Am fost de câteva ori înăuntru. Iarna cred că nu mergea căldura sau nu este căldură în general pentru că la parter erau montate din loc în loc aeroterme industriale, alimentate din câte o priză de perete, și care pompau aer cald pe culoare și spre magazine.
Este ridicol. În orice alt oraș, un centru comercial mare dintr-o zonă centrală, cu acces la metrou și parcare auto în spate, ar fi fost de succes. Unirea ar fi putut fi un fel de Lafayette din Paris sau un El Corte Ingles din Piața Catalonia, dar este practic o clădire aproape abandonată și urât mirositoare prin jurul ei.
Eu cred că magazinul ar trebui demolat și reconstruit de la zero. A fost anunțat deja că centrele comerciale Unirea din București și Brașov vor intra într-un proces de transformare completă. Uitați ce înseamnă asta:
Obiectivul proprietarului este transformarea Unirea București într-un spațiu multifuncțional modern și adaptabil, care să depășească modelul tradițional de retail axat pe fashion. Noul concept va integra o gamă diversificată de funcționalități și servicii – de la restaurante, cafenele și rooftop bars, până la zone dedicate culturii, sportului și divertismentului.
Totodată, proiectul ia în calcul includerea unor spații de co-working sau birouri clasice, pentru a răspunde cerințelor tot mai variate ale consumatorilor urbani și ale turiștilor care frecventează zona centrală. (Profit)
Adică o shaorma cu de toate. Să fie și magazine, dar și cafenele și “zone dedicate culturii” și birouri, în ceea ce pare o încercare de a lua bani de unde se poate. Mie însă mi se pare că prin București s-a dovedit că trebuie creați poli de interes. De asta au succes mallurile, pentru că adună la un loc multe magazine și multe restaurante, pe când spațiile cu câte un pic din fiecare nu au avut succes.
Unirea din București ar trebui:
Dacă în acest proiect de “transformare” magazinul doar va fi recompartimentat prin interior, după o renovare, dar rămâi tot cu acele culoare înguste pe laterale și mizerie neatrăgătoare în față, nu se va schimba mare lucru. Acum este momentul perfect pentru a-l rade total și a-l reconstruit într-o clădire modernă din toate punctele de vedere. Zona va fi oricum șantier în următorii 2-3 ani.
« Știrile zilei despre tehnologie – 24 iulie 2025
China are tot interesul ca războiul din Ucraina să continue pe termen lung »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
23 comentarii
24/07/2025 la 9:32 AM
Pe mine m-ai pierdut la fraza asta:
”Unirea Shopping Center ar trebui demolat complet și reconstruit de la zero și probabil cu alți manager și patroni.”
Da, și eu cred că ar trebui alți patroni. Propun o naționalizare și apoi o privatizare dubioasă.
Pe bune?!?!
LSorin(Citează)
24/07/2025 la 10:09 AM
radu, sunt unii care cred asta si despre blogul tau.
planuri?
ps. cum se potriveste planeta “verde” cu ideea de “aruncam si inlocuim, nu reparam”?
dar ideea de libertate si democratie cu “alti patroni”?
john2381(Citează)
24/07/2025 la 12:33 PM
Te aprinzi aiurea. Actualii patroni (sau patron principal) au adus Unirea in stadiul in care e. E ca atunci cand vezi o casa istorica lasata sa se degradeze pentru ca actualii proprietari nu au bani sau dorinta sa o restaureze si sa o puna in valoare.
In timp ce in alte tari exista cadru legal pentru a preveni asemenea lucruri, la noi nu exista. Asa ca avem tot felul de epave private peste tot prin oras.
Matilda(Citează)
24/07/2025 la 1:02 PM
Daca era doar magazinul din Bucuresti puteai sa consideri ca e o coincidenta insa si Unirea Shopping Center din Brasov este in fix aceeasi situatie.
etk(Citează)
24/07/2025 la 5:04 PM
Radu a zis foarte bine “cu alți patroni”, insa oamenii nu înțeleg concepte simple, precum vânzarea. De ce v-ati gândit ca omului trebuie sa i se ia cu forța? Nu! Era vorba de alți patroni care sa cumpere. Ca patronul actual, dacă ați cauta cu atenție, ați vedea ca pe lângă faptul ca nu vine în tara, nu are niciun interes sa investească acolo. Asa ca mai bine ar vinde cuiva care sa bage bani acolo.
CP(Citează)
24/07/2025 la 9:43 AM
Tot centrul este o cocina. Arata fix ca o tara de lumea a treia. Zona aia este vai de capul ei, cladirea ar trebui daramata, luat molozul si facut un mini-parc acolo. Orice alta cladire va avea aceeasi soarta, nu va prezenta niciun interes. In spate colcaie etnia, efectiv nu ai ce sa faci acolo, e ghetou. Tot centrul e o maghernita odioasa, Bucurestiul este o capitala mizerabila si asta se vede la tot pasul. Imi vine sa vomit cand trec pe acolo, noroc ca trec extrem de rar.
Deea(Citează)
24/07/2025 la 10:01 AM
La câtă xenofobie ai în tine mai bine că treci rar
Itranceyou(Citează)
24/07/2025 la 10:12 AM
Nu se poate curata zona din simplul motiv ca este o concentratie mare a etniei, efectiv nu ai ce sa faci acolo, toate strazile adiacente arata ca o mahala. Acolo trebuie intra cu buldozerul si curatat tot, dar asta nu se va intampla niciodata.
Deea(Citează)
24/07/2025 la 10:14 AM
Aici ai dreptate. Zona aia este infecta. Ar fi fost bine sa darame tot si sa faca un spatiu verde, dar n-o sa vedem asa ceva. E prea valoroasa zona aia ptr imobiliare. Si daca s-ar face o cladire noua, pretul cerut pe chirie eventualilor doritori, va fi prohibitiv ptr ca…buricu centrului. Si o sa stea tot goala.
Dar dincolo de unirea care e cum e si zona adiacenta este o gherlă. Peste drum e plin de valutisti si cateva magazine vai steaua lor, in spate dărăpănătura aia neterminata. Mai in spate e efectiv cocina, printre blocurile alea si pe ganguri.
Blackskull(Citează)
24/07/2025 la 2:01 PM
@Deea: Dezavuez ferm acest mesaj!
Cum adica tot centrul?!
Poate tot “orasul” vrei sa zici :))
Mihai(Citează)
24/07/2025 la 3:55 PM
@Itranceyou24
ce xenofobie? poate vrei sa spui xenofilie sau westofilie, ca Deea cu localnicii are cele mai mari probleme.
De fiecare data cand aud cu xenofobia, vine de la oameni care nu pot sa gandeasca cu capul propriu.
mac gregor(Citează)
24/07/2025 la 10:30 AM
Nu e o situatie singulara, vezi Ulpia la Deva sau Ziridava la Arad.. se inchid si ultimele librarii
Poate noile Malluri Nepis, poate globalizarea, incalzirea globala sau trendul degenerativ al societatii românesti .. a carei oglinda este..
Cumul de factori..
Petronius(Citează)
24/07/2025 la 10:54 AM
De ce reconstruit? Ce sa caute bazarul ala in centrul orasuluu? Demolat, nivelat si facut un parc cu multi arbori. Sunt multe zone turistice in jur, la distanta de 10-15 min mers pe jos.
Amintiti-va din sitibreicuri ce va placea sa dati peste un parc umbrit unde sa va odihniti un pic pe o banca la umbra inainte sa mai atacati alte strazi si obiective.
Morrissey(Citează)
24/07/2025 la 11:28 AM
Da, sigur, nu ar strica inca un petic de parc acolo, la pretul modic de 50 milioane de euro, platiti din bani publici.
Andrei(Citează)
24/07/2025 la 11:44 AM
E parc fix peste drum, sunt convins ca dupa ce termina Baluta de lipit planseul cu scuipinol o sa isi rupa de la gura noastra si cateva milioane de euro pentru refacerea parcului
Sorin(Citează)
24/07/2025 la 1:26 PM
Da, dar în elanul ăsta se uită o chestie esențială: dreptul de proprietate.
Când acest drept devine ”discutabil”, societatea este în pericol.
Exproprierile sunt foarte bine reglementate peste tot.
BTW: poți da un exemplu de ”alte țări” în care-i iau casa că nu arată cum trebuie?
Executarea se face numai când nu-și poate acoperi debitele, provenite din supraimpozitare&amenzi. Sunt reglementate preluări (contra cost, în anumite condiții, pentru ineteresul prezentat de respectivul imobil), dar deja sună alfel.
”Unirea” nu este monument de niciun fel iar criteriul ”estetic” nu este nicăieri utilizat (nu de alta, da’ nici Casa Poporului nu-i cine știe ce frumusețe), pentru că mâine s-ar putea să constate ”cineva” că și casa ta-i urâtă.
Cât despre ”punere în valoare”… cred că nu e cazul să te rog s-o definești (cine e ea, ce vrea, dacă părinții ei știe, care e comisia care o stabilește, cum se evaluează o valoare mai mică, una medie sau una mare, cine plătește pentru ea.
Când văd cât de ușor se joacă lumea cu dreptul de proprietate, încep să cred că au dreptate ăia care vorbesc de un procent infiorător de nostalgici ai perioadei comuniste…
LSorin(Citează)
24/07/2025 la 1:28 PM
e etnie la tine pe scara, habar nu ai zona dar comentezi, cred ca si tu esti de etnie sau troll rus una din 2
teo(Citează)
24/07/2025 la 4:13 PM
@LSorin
Inteleg de unde vii, dar proprietatea nu e fara limite, si asta e ok.
In cazul asta, hai sa vorbim despre daunele pe care le aduce orasului faptul ca centrul capitalei arata de parca ar fi oras de rupti in cur. Daune la turism, daune la afaceri, daune de imagine.
mac gregor(Citează)
24/07/2025 la 4:25 PM
Pai…nu suntem rupti in cur? Cum de parca ar fi? Chiar este!!
Deea(Citează)
24/07/2025 la 7:37 PM
În centru avem: Unirea, Cocor, Victoria, București și mai erau și Romarta Copiilor și Vulturul de Mare.
Nici unul din aceste magazine nu mai are clienți. În centru nu mai e vad comercial și asta e vina primăriilor care au autorizat mall-uri peste tot prin oraș. Bucureștiul e singurul mare oraș din Europa care nu are un centru animat. Nu cred că ține de patroni, ci de primărie și de stilul de viață „suburban” preferat de bucureșteni.
Dacă toți banii băgați în malluri și în suburbii s-ar fi investit în centru, altfel ar fi arătat situația.
Dar la noi viața din centrul orașului a fost sabotată de primărie. Din prostie și din interes.
Emil Ion(Citează)
25/07/2025 la 8:06 AM
Da, vai, cum de nu a cheltuit primaria banii, ca sa le faca toate conditiile si un monopol smecherilor care au luat cu japca toate cladirile importante din centrul Bucurestiului?
Andrei(Citează)
25/07/2025 la 9:35 AM
Ar trebui expropia’ți toți proprietarii din zonă (care mai trăiesc), la un preț corect, refăcute toate clădirile pentru secolul 21, dpdv seismic și al infrastructurii urbane. și apoi închiriate sau vândute, din nou la preț corect.
Eu m-aș muta acolo, dar trebuie refăcută toată zona, acum e zonă demolabilă și ocupată de prea mulți „nedocumentați”.
Mihai(Citează)
25/07/2025 la 1:45 PM
Nu mă refer la investiții publice, ci private.
Primări are rolul de a le direcționa prin politici de urbanism.
Banii privați băgați în malluri și alte imobiliare de prin parcuri sau suburbii se puteau băga în centru, dacă aveam oameni interesați și pricepuți în primării, nu mocofani și hoți.
Emil Ion(Citează)