+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
HiSky a transportat peste 40.000 de pasageri pe ruta București-New York în primul an de operare a zborului direct până pe aeroportul JFK. Așa a declarat compania.
Boarding Pass are însă o analiză mult mai bună. Guvernul american, prin Departamentul de Transport, pune la dispoziție statistici detaliate despre fiecare transportator aerian care operează în SUA și câți pasageri a dus.
Se pare că, în perioada 7 iunie 2024 – 31 mai 2025, HiSky a dus 39.311 pasageri în total pe Otopeni-New York și retur, dintr-un total de 318 zboruri. Asta înseamnă o medie de 121 de pasageri pe zbor. Zborul se efectuează cu o aeronavă Airbus A330 care are 250 de locuri economy și câteva la business – altfel spus, zborul este mereu pe jumătate gol.
Și mă miră asta, chiar mă miră. Este singurul zbor direct din București în SUA. Faci 10 ore până acolo, dar este mult mai puțin decât un zbor cu escală, care oricum vine și cu riscuri suplimentare de întârzieri și bagaje pierdute. România are destule relații economice cu SUA și mă aștept să fie destule călătorii de afaceri într-o direcție sau alta. Este și o destinație turistică populară (sau era până acum vreo două luni).
Cred că, de fapt, mă mir că de 3-4 ori pe săptămână nu se strâng măcar 200 de oameni într-o aeronavă. Sunt curios dacă zborul este sau nu sub așteptările celor de la HiSky. Cu siguranță eliminarea din senin a României din Visa Waiver este o mare piedică spre succes.
Cu toate acestea, HiSky a anunțat că va crește la 5 zboruri pe săptămână frecvența spre New York pe perioada verii. Poate au semnale că vor fi mai mulți turiști sau poate că pot compensa lipsa lor transportând și marfă în avion. Tot Boarding Pass spune că au fost transportate aproape 400 de tone de marfă în 8 luni pe acel avion.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
18 comentarii
10/07/2025 la 3:07 PM
Poate pentru ca SUA sub clovnul portocaliu nu mai e asa de atractiva?! West Coast mi se pare mult mai interesanta fata de NY, dar iti trebuie $$$ multi.
Deea(Citează)
10/07/2025 la 3:21 PM
Hisky e un low cost, iar multe multinationale nu te lasa sa iei zbor cu ei…
Alin(Citează)
11/07/2025 la 8:22 AM
Poate doar la manageri de top, să se simtă diferența de statut
nashu_mare(Citează)
11/07/2025 la 9:11 AM
Nope. Simplu it ist, la dell services si ibm, nu ai voie cu low costuri, la deplasarile in Europa. Presupun ca si la cursele in afara Europei e acceasi regula.
Alin(Citează)
11/07/2025 la 10:11 AM
La IBM ai voie, mergi prin agenție, nu prin Concur. Îți aproba managerul excepția. Eu puteam sa fac escala și o mie de ore pana în Copenhaga sau puteam sa iau Wizz direct. Și am ales sa merg direct.
Matilda(Citează)
11/07/2025 la 10:33 AM
Pe mine nu m au lasat. Mi au zis ca spre germania nu pot merge cu low costuri.
Alin(Citează)
10/07/2025 la 4:21 PM
Poate de la anul o sa fie mai bine
Catalin(Citează)
10/07/2025 la 4:24 PM
Ce s aintamplat in ultimele 2 luni ?
Catalin(Citează)
10/07/2025 la 4:30 PM
Eu am avut vacanta in Egipt anul asta. Eu si inca vreo 3 familii prietene, in perioade diferite.
Conform voucherului emis de agentia de turism, toti trebuia sa zburam cu HiSky, dar toate zborurile au fost operate de alte companii.
Chiar eram curios sa zbor cu ei.
Ion Marius Ionut(Citează)
10/07/2025 la 4:52 PM
Am zburat NY cu HiSky si e relativ ok, dar da, era destul de gol. Si cam tari scaunele, sincer sa fiu.
Pe de alta parte, pentru ca e intr-o structura 2-4-2 la economy, aproape ca nu am vazut sa fie mai mult de o persoana pe “2”-urile de mai sus, asa ca e un zbor relativ relaxat din punctul asta de vedere :D
Ah, si orarul e super ok. Am plecat pe la 10am din Bucuresti si am ajuns acolo pe la 1-2pm, ceva de genul. A aterizat intr-un terminal (7) de pe JFK nu prea utilizat, asa ca am trecut de immigration in 5 minute, lucru care in general nu se intampla. Avantaje si dezavantaje :)
Bobby(Citează)
11/07/2025 la 8:38 AM
La fel, când am zburat spre New York cu HiSky, avionul să zic că ar fi fost la o capacitate de 75%, cel mult. La întoarcere, în mod curios însă, a fost aproape plin. Poate am prins eu o tură mai aglomerată și, de regulă, o fi gol și la zborul spre București.
ov1d1u(Citează)
11/07/2025 la 10:13 AM
5 min la immigration? Tare!
Matilda(Citează)
10/07/2025 la 5:28 PM
offtopic: am redescoperit blogul lui Bobby și parcă m-am întors în liceu. bine ai revenit în blogosfera românească, Bobby!
Gabi Udrescu(Citează)
10/07/2025 la 11:45 PM
:D multumesc. Ce bine ca tu te simti ca in liceu!
Bobby(Citează)
10/07/2025 la 6:10 PM
sa pună (mute) mai multe zboruri pe timpul verii spre Malaga de exemplu.. sunt orașe în vest (Timișoara etc) unde celelalte lowcost au avioanele pline cu 3-4 luni înainte..
Petronius(Citează)
11/07/2025 la 11:22 AM
In calatoriile de business, in care chiar tre sa fii acolo intr-o anumita zi, nu zbori niciodata cu o companie care are un singur avion. Ca te trezesti cu zborul anulat si imposibilitate de replacement. De aceea nu functioneaza ce face HiSky.
Marius(Citează)
11/07/2025 la 12:12 PM
Interesant. Care e justificarea?
Sol(Citează)
11/07/2025 la 2:28 PM
De multe ori este vorba de imaginea companiei. Daca folosesti curse low-cost se poate interpreta ca ai probleme financiare.
Andrei G(Citează)