+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
7 Jul 2025 ·
AUTO ·
Mi-am făcut temele. Acum vreo două săptămâni, când semicercul sudic al autostrăzii de centură A0 încă nu era deschis, am făcut screenshoturi cu traficul de atunci și cât durează să treci dintr-o parte în alta a Bucureștiului.
Acum că s-a deschis A0 pe inelul sudic, am repetat simulările. Concluzia este simplă: înainte să străbați Bucureștiul de la Militari la Pallady dura 86 de minute, iar acum durează 30 de minute.
Iată de fapt situația pe Waze, după deschiderea A0, într-o zi de lucru la ora 10 am. Observați că să mergi de la A1 la A2 durează 30 de minute pe noua centură, 49 de minute pe vechea centură și, dacă vă uitați cu atenție în imaginea de mai jos, 1 oră și 26 de minute prin mijlocul orașului, adică pe Iuliu Maniu, prin centru și apoi pe Rebreanu și Pallady.
O altă simulare interesantă spune că ocolirea Bucureștiului ar fi durat 59 de minute (Palanca-Cernica), iar asta deși vreo 65% din drum se făcea oricum pe loturile A0 care erau deja deschise la începutul lunii iunie. Același drum se face acum în 35 de minute, la o oră similară.
De la ieșirea din Pitești și până la intrarea în Constanța era un drum de 3h 29m, iar acum a scăzut la 3h 7m.
Și mai interesant este că, dintr-o mare parte a Bucureștiului din zonele de sud și est, precum Timpuri Noi, Berceni, Vitan, Sălăjan, Titan și altele, Waze recomandă să ieși rapid pe A0 și să ocolești pe acolo dacă ai treabă în Militari. Este practic mai rapid să mergi pe A0 și apoi să revii în București (să zicem dacă ai treabă pe la West Gate/Preciziei/Apusului) decât să străbați orașul.
De exemplu, de la Timpuri Noi aș face 44 de minute pe A0 și 51 de minute pe Calea 13 Septembrie și Iuliu Maniu. Mult mai rapid, dar cu dezavantajul că sunt 40 de kilometri versus 22 de kilometri de condus.
De la Autovit, Waze recomandă să ieși cât mai repede în A0 pe la Glina pentru un drum de 44 de minute, pe când altfel ai face mai mult de o oră prin oraș. Din nou, cu mult mai mulți kilometri de parcurs, dar și un șofat mult mai simplu, că mergi ca pe autostradă.
În mod evident, prin urmare, am fost total lipsit de imaginație când mă întrebam ce rost are A0, acum vreo 3 ani. În apărarea mea, mă întrebam mai degrabă ce rost are să construim A0 când Șoseaua de Centură este în curs de lărgire de atâția ani și lărgirea ei ar deservi și toate depozitele și fabricile deschise de-a lungul ei.
Niște ani mai târziu, însă, iată că A0 este dat în folosință pe întreg inelul sudic, 180 de grade în jurul Bucureștiului, iar Centura… există în continuare fără mari modificări. Și poate că, dacă scoți de pe Centură traficul de camioane și mașini care doar ocolesc orașul și îl muți pe A0, vor fi mai puține ambuteiaje pentru cei care au treabă pe acolo.
Sper însă ca cei de la putere să nu se culce pe o ureche și să tragă tare în continuare pentru inelul nordic al A0. Sunt foarte multe huburi logistice în nordul orașului (sau, mai bine spus, pe inelul nordic al actualei centuri), plus toate conexiunile cu DN1 și A3, iar autostrada A7 nu este departe.
A0 Nord momentan leagă DN1 de Afumați. Este cam 20% din total. La lacul Cernica se văd niște piloni înfipți în apă, iar în vestul orașului nu știu care este stadiul lucrărilor.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
07/07/2025 la 7:00 AM
Așa, ca detaliu: primul HG de aprobare a indicatorilor tehnico economici pt A0 a fost emis de guv. Tăriceanu în 2008.
Deci a durat aproape 20 ani de când au decis să facă studiul de fezabilitate până să fie gata marea lucrare de 50 km pe câmp.
Vali(Citează)
07/07/2025 la 7:50 AM
O mica ibiectie as avea si eu. Faco ocolireq acum in aprox 30minute sa zicem, dar ar trebui sa faci ocolirea intr-o zi de scoala spre exemplu.
Bogdan(Citează)
07/07/2025 la 8:10 AM
Fa aceeasi simulare dar cu o adresa din militari, gen apusului..tu ai selectat ceva din afara bucuresti si ai zis generic “militari”. Nu te scoate de la timpuri noi pe a0 ca sa ajungi in militari.
Alin(Citează)
07/07/2025 la 8:18 AM
Zona Auchan Titan – Pitesti, vinerea dupa masa: niciodata sub 2 ore. Faceam si 4 ore daca o luam prin oras sau pe centura. Ca sa scap de stat in trafic ajunsesem s-o iau pe A0 pana la Bragadiru, apoi o luam spre Mihailesti, Ogrezeni si ieseam in A1 pe la Bolintin Vale. 2 ore si ceva, 3 ore. Cel mai rapid.
Acum 1 ora juma, A0 si apoi A1. La intoarcere, duminica, 1 ora 20.
Dar acum este liniste, lumea in concedii. Din septembrie sint convins ca o sa se schimbe treaba. Dar oricum este un mare pas inainte A0 asta.
Blackskull(Citează)
07/07/2025 la 4:24 PM
zona Dristor-Pitesti, vinerea exact cum zici, 1:30-2h pana la autostrada Bucuresti Pitești. Cu plecare și la 13 și la 15 și la 18, dezastru. Doar dacă plecăm după ora 20 scoteam 1h sau puțin sub 1h.
La întoarcere aceeași istorie.
Vineri acum fac și eu testul și revin cu info.
Lucian(Citează)
07/07/2025 la 8:30 AM
Din Titan la Craiova faceam 5 ore in zilele bune. Cu drumul express s-a micsorat la 3h si jumatate. Acum cu bucata de a0 d ela Bragadiru zice google 2h53 min :)
Add01(Citează)
07/07/2025 la 11:48 AM
Vrem un articol despre cherry-picking.
Mouse(Citează)
07/07/2025 la 12:43 PM
cherry picking la ales bucatile de trafic “afectate” de strada noua?
animaloo(Citează)
07/07/2025 la 2:33 PM
un articol bun ar fi iesit daca te urcai in tesla si parcurgeai distantele alea. asa, pe google maps pot sa fac si eu. 7 minute salvate pe google maps nu stiu daca vor fi si in realitate.
cand inchizi tarlaua? ca pare ca nu prea mai ai chef
GabrielG(Citează)