+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
Apropo de vânzările de mașini electrice, în luna mai s-au vândut aproape 200.000 de mașini în Europa, ponderea segmentului urcând la 17,4%, cu 3,5 pp peste cea din 2024.
Uimitoare sunt însă vânzările BYD, care este relativ nou pe piață (chiar nou-nou în România). Topu vânzărilor ar fi următorul:
Inclusiv Dacia a vândut 2.040 mașini și este pe locul 23 cu asta.
Interesantă performanța BYD, care practic egalează Ford. Ambele companii au crescut imens YoY, Ford cu 280%, BYD cu 158%, dar mi se pare că atacul BYD pe piețele europene acum începe în forță.
Ford are în ofertă patru modele, Mustang Mach-E, Explorer, Capri și noul Puma Gen-E, produs la Craiova. Pentru binele craiovenilor și al Ford, sper că noul Gen-E să fie un succes pe piață în lunile următoare.
Prețul cu siguranță este bun, pe site-ul Ford noul Puma Gen-E începe de la 20.800 € cu tot cu tichetul Rabla Plus și un discount mare de la Ford. Cu pachetul mediu de dotări și câteva opționale, Puma Gen-E are un preț de listă de 39.000 euro, iar cu tichetul Rabla Plus ajunge pe la 31.000 euro, considerând că programul va fi lansat.
Pentru varianta entry-level, însă, mai dă și Ford un discount de 7000 euro, așa că prețul ajunge pe la 22.000 de euro cu tot cu pachet iarnă și pachet confort și asistență șofer. Mașina are o autonomie oficială de 365 km în această configurație.
BYD, pe de altă parte, vine tare cu modele pe mai multe segmente, de la sedanul sport Seal U la SUV-ul Sealion și micuțul Dolphin Surf, care concurează cu Dacia Spring.
Am fost prin Iași săptămânile trecute și în noul Mall Moldova era și o expoziție auto. Aveau acum BYD, Volvo, Ford și alte modele. Toți vizitatorii se uitau la modelele BYD, în special la Sealion.
Va fi o luptă interesantă aici, de urmărit de la lună la lună. BYD vindea multe mașini și anterior, dacă mă iau după creșterea YoY. Acum însă intră și pe piețe noi din Europa. Ford la rândul său vine cu noul Puma electric. Ambele ar putea trece de 10.000 de unități pe lună, în curând.
În alte știri, felicitări Skodei Elroq, al doilea cel mai vândut model electric în Europa, după liderul Tesla Model Y. Nimeni nu pare să vrea Model 3, care este tocmai pe locul 17.
Iată și restul graficelor din raportul JATO. Clio a detronat Sandero, iar Duster se ține tare pe locul 8.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
14 comentarii
26/06/2025 la 8:09 AM
Am ramas surprins de diferenta mare de calitate intre modele asemanatoare Dacia si Renault. Adica diferenta mica de pret, diferenta MARE de calitate. Inclusiv la chestii gen audio, la Dacia zici ca ai boxele sparte iar la Renault sunet foarte bun.
Andrei(Citează)
26/06/2025 la 8:58 AM
Diferenta provine probabil si de la modul in care sunt stabilite preturile pentru cele doua subdivizii ale grupului Renault.
De exemplu, pentru 2022, divizia Dacia a inregistrat o marja operationala de 10%, in conditiile in care divizia Renault a inregistrat doar 3,3%.
Sigur, sunt si alti factori ce trebuie luati in calcul, dar din diferenta asta ne dam seama ca pentru masinile Dacia se merge pe un adaos comercial mai mare.
Andrei G(Citează)
26/06/2025 la 9:24 AM
Multi nebuni maica, din-astia cu electrice…
alexduduman(Citează)
26/06/2025 la 10:22 AM
Daaa, niște nebuni când explorarea este mai ieftină de 3 ori decât la o benzinară. Au înnebunit cu toți.
Laufer(Citează)
26/06/2025 la 10:53 AM
@Laufer, cred ca sunt alte motive care te determina sa cumperi o masina electrica, nu neaparat costurile de exploatare.
Atunci cand platesti 40-50k pe o masina, nu stiu daca este atat de relevant ca economisesti 500 euro pe an pe combustibil si poate inca 200 euro pe revizii.
PS: aici ma refer la utilizatorul mediu din Romania, care circula in jur de 10-15k km pe an.
Andrei G(Citează)
26/06/2025 la 11:35 AM
La 15K / an costurile cu combustibilul ajung la approximativ 7000 lei, adica in jur de 1500 iEuro.
Reviziile care sunt undeva la 200 E, depinde de masina.
La toate astea se mai adauga impozite si asigurari.
La electrice, nu se plateste impozit. Taxele sunt mai mici, in general.
Unele companii de transport maritim – ferryboat – parca aveau niste cerinte specifice pentru electrice si gradul de incarcare al bateriei, etc.
Asigurarea la electrice, nu stiu cum e, cred ca e impartita pe puterea masinii, si cred ca sunt destul de maricele – ar merge un articol pe tema asta.
Un alt element destul de trecut cu vederea – cauciucurile. La electrice, din cauza cuplului mai mare, se uzeaza mai rapid. Vazusem un clip de prezentare pentru oamenii din service, la un brand mare, si era filmat cu slow motion cum se torsioneaza cauciucurile la o electrica cu 200-300 de CP – lucru destul de comun.
enzo(Citează)
26/06/2025 la 11:53 AM
Asa calculasem si eu, anual 1500 coco benzina la preturile actuale, reviziile un 300-300 euro sa zicem. Hai 2000 euro pe an desi e mult. In 5 ani se duce la 10000 euro daca nu apar alte probleme neprevazute, dar astea pot aparea si la electrice si la motorete si la carute si la orice. Rcaul e la fel, casco nu stiu, impozitul nici nu-l iau in calcul daca nu ai vreo monstuozitate d-aia de 8V si 5000 cmc. Eu dau de ex 100 lei an sau ceva gen. Oricum o suma mica. Faptul ca la electrica inca nu se plateste impozit nu e mare sfaraiala. Sa nu uitam ca si electricele au consumabile, stergatoare, filtre polen etc. Au si alea suspensii, rulmenti etc care se bulesc ca doar nu leviteaza. Si costa mult. Mai mult decat la suratele clasice. Anvelope nu mai zic.
Acu creste si pretu la curent. E drept ca o sa creasca si benzina.
Per total daca trag linie in 5 ani benzina si reviziile ma duc 10000 euro la masina actuala. Pai daca vream o electrica in loc de ce am acu trebuia sa pun binisor peste 10000 fata de cat am dat pe actuala masina. Ptr o electrica echivalenta ca dimensiuni zic. Unde e afacerea. Plus ca acu nu am stresul cu “unde alimentez” si nici stresu cu gadesc liber la statie, daca statia nu merge, daca e un prost parcat acolo, ce fac in jumatea aia de ora sau o ora cat incarc etc.
La momentul actual nici daca as primi gratis o electrica nu as pastra-o. O vand, iau termica si raman si cu bani.
Si acu sa curga martorii electricelor…..
Blackskull(Citează)
26/06/2025 la 2:42 PM
Dar si asigurarea la EVs e macar dubla, daca nu chiar tripla in multe cazuri.
In plus, o intrare in service din cauza de dauna te transforma in client de Uber sau de rent-a-car pentru saptamani sau chiar luni intregi. Asta daca se poate repara.
In ultimul rand, nu stiu cat de bine isi pastreaza valoarea la revanzare comparativ cu o ICE.
Deci afirmatia ref la avantajul oferit de costul de exploatare nu e simplu de facut si imi e ca cele doua optiuni sunt mai apropiate dpdv al acestui cost decat apare la prima vedere.
Tom(Citează)
26/06/2025 la 4:58 PM
Cand am zis ca economisesti 500 de euro cu combustibilul, m-am referit la diferenta dintre pretul la benzina/motorina si pretul la energie. Ca nici energia electrica nu este gratuita.
Andrei G(Citează)
26/06/2025 la 12:46 PM
Nu inteleg de ce lumea cand spune electrice spune si 50k euro. Pe cand pe strada majoritatea sunt in marja de 20k. Springuri nu mai zic, mai nou chinezesti, iar o tesla la SH ajunge 17k euro, gasesti si la 15k daca vrei cu 300k km. Iar daca nu stai la casa subiectul electrica e inchis si ingropat, trebuie sa fii nebun sa tii asa ceva la bloc fara sa ai priza.
Robert(Citează)
26/06/2025 la 1:17 PM
Pentru ca oamenii in general nu vor o electrica sa o tina doar de oras vor o masina buna la toate, urban si extra urban iar ca sa poti sa ai pretentii de o asa masina electrica sari de aia 20k de care zici.
lrpx(Citează)
26/06/2025 la 1:20 PM
Spring nu este masina, e un scuter electric cu 4 roti si cosmelie deasupra. Telsa aia de 15 mii cata autonomie mai are? Faci trei incarcari pana la mare? Nu, mersi.
Andrei(Citează)
26/06/2025 la 5:12 PM
@Robert, din lista pusa de Radu cu top 25 cele mai vandute modele de masini electrice, poti sa-mi spui care dintre masini se pot cumpara noi la 20k euro?
Si daca vrei sa mergem pe ideea de second hand, avem pe Autovit Tesla 3 din 2020 cu 16k euro, dar si Passat din acelasi an cu 13k euro.
Andrei G(Citează)
26/06/2025 la 2:58 PM
App, sunt curios.
Am observat de 2-3 ani ca exista oferta de EVs in portofoliul majoritatii companiilor de rent-a-car din tarile europene pe unde ma poarta treburile sau vacantele.
Interesant, acestea sunt cu min 15-20% mai ieftine decat o ICE echivalenta. De multe ori eram tentat sa aleg masina respectiva dar cand vedeam simbolul mic de EV in descriere ma reorientam instant.
Nu doresc inca un job din planificarea drumului, a incarcarilor, mi se pare stupida pierderea de timp asociata acestei nevoi, la fel si chibzuirea “returnarii cu plinul facut”.
Nici curios nu sunt pe timpul si dispozitia mea si ale familiei.
Dar voi? Ati inchiriat EVs?
Daca da, ati facut-o fara sa aveti un EV acasa sau fara sa fiti obisnuiti cu utilizarea unuia? Daca da, ceva interesant de impartasit din experienta?
Tom(Citează)