►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
11 Sep 2024 ·
AUTO ·
Dacia Logan a împlinit 20 de ani de când este pe piață. Îmi aduc aminte momentul când a fost anunțată mașina. Majoritatea au zis “ce nume neașteptat”, dar mașina a devenit rapid succes de piață.
Am condus și eu un Logan de la muncă (de fapt, două Loganuri) pentru câțiva ani. Bună mașina. Singura problemă a fost că, într-o iarnă cruntă, după ce am pornit motorul și încălzirea și m-am dat jos să dau cu racleta pe geamuri, mașina s-a încuiat automat.
Momentul acela când am auzit “clanc” și am văzut că s-au ridicat încuietoarele de la ușă a fost magic, în special pe -10 grade la 7 dimineața, cu motorul pornit și o racletă în mână. Noroc că am avut colegi de muncă de treabă care au făcut rost în timp record de cheia de rezervă și au venit după mine.
Anyway, 20 de ani de la lansarea pe piață și câteva generații de Logan mai târziu, Dacia prezintă modelul aniversar numit Logan XX, la doar un X departe de a ne face din nou să spunem “ce nume neașteptat!”.
Are XX marcat în diverse locuri, precum pe oglinzile laterale, pe portbagaj, pe consola centrală pe scaune și alte locuri. Poate și mai interesant, în premieră acest Logan XX poate fi achiziționat în caroserie bi-ton, cu plafonul negru.
Logan s-a vândut în 1,28 milioane de exemplare în varianta sedan și în total, cu toate versiunile suplimentare, în peste 2 milioane de exemplare. Atâta doar că mașina care inițial costa 5.000 de euro nu mai are de mult acest preț. Logan XX Tce 90 costă 16.000 de euro, iar cel Eco-G costă 16.300 de euro, TVA inclus, cu livrări începând cu luna octombrie.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
11/09/2024 la 6:43 AM
Apropo de amintiri, Dacia Logan nu a costat niciodată 5.000 euro ci cea mai ieftină versiune Dacia Logan a costat inițial 5.700 euro.
Ambiance îi spunea și s-a vândut în cantități mici fiindcă era ridicol de ne-echipată.
PS La Dacia Logan, când se blocau ușile cum zici tu că ai pățit, nu se ridica nimic, ci coborau.
Vali(Citează)
11/09/2024 la 7:24 AM
Din amintirile cu logan. Acu 100 de ani proaspat ajunsi in vama veche, tovarasu miki, care avea un logan nou nout, rosu, nebunie ce sa mai, a desfacut portbagaju, a pus cheile jos, a luat bagaju si a inchis portbagaju. Cine nu stie, la primul model nu se putea deschide portbagajul din afara fara sa ai cheie. Nu avea nici buton. Si nici bancheta spate nu se rabata ca sa ai acces in portbagaj. Ceva finess. Am ras grav, stateam langa masina mea, beam bere si aruncam cheile in portbagaj, apoi fie rabatam bancheta si le luam, fie apasam botonu la portbagaj si-l deschideam. Si radeam de nefericit si beam bere. Miki era fiert, rosu ca loganu de nervi.
Revenind la actualul logan, acest xx nu are nimic deosebit, doar o jmecherie de marketing. Iar pretul loganului per ansamblu s-a dus cam prea sus. Ca la orice alta marca dealtfel.
Blackskull(Citează)
11/09/2024 la 10:41 AM
Ca Miki al tău am și eu un Alex. Aveam un Logan alb de la muncă, dar vine colegul Alex să mi-l ceară într-o vineri să dea o fugă până la mare. Înainte să i-l dau îi zic: “vezi ce faci cu cheia că dacă o pui în portbagaj și îl închizi, adio”. Cine mă suna a doua zi că a pus cheia într-o geantă și geanta în portbagaj?
Mașina era și în leasing și pe vremea aia firma de leasing păstra a doua cheie. Long story short a aflat că îți trebuie o tubulară de 10 ca să demontezi spătarul banchetei.
Eu… gen(Citează)
11/09/2024 la 1:00 PM
Metoda aia am aplicat-o si noi. Numa ca ciuciu tubulara in vama veche pe vremea aia. Am gasit un patent la niste localnici si cu ala am desfacut surubu ca sa scoatem bancheta. A fost distractie maxima.
Blackskull(Citează)
11/09/2024 la 3:33 PM
Eu am activat din greseala blocarea usilor la un Logan 1 care avea problema cu broastele din spate, se deschideau doar din interior.
Era o zi de vara, calda, cine era bagat in masina si murea de cald desfacand bancheta spate si fata de usa ca sa poata deschide usile? Ambele :))
Masina avea aproape 330.000km, fusese la un moment dat taxi, avea injectoare, turbo, toate piesele importante originale.
rdb(Citează)
11/09/2024 la 8:00 AM
Am condus in multi ani Dacia Logan de la rentacar. Masina a mers impecabil de fiecare data in cele doua saptamani de vacanta. Niciodata nu am avut nici cea mai mica problema cu ea. Daca nu ma insel, toate aveau in jur de 100 000km. Nu par multi, dar ma gandesc ca in acest numar de km a fost condusa de sute de clienti, si care mai de care si-a batut, probabil, joc de masina.
Am un unchi care inca foloseste primul Logan aparut, luat de nou. O foloseste pentru naveta la serviciu, in zona de munte. Aproape ca vezi prin usile masinii, iar pragurile nu mai exista. Dar merge. Nu cred ca a schimbat mare lucru la ea.
Alexje(Citează)
11/09/2024 la 10:09 AM
Daciile de azi nu vor mai duce niciodata sutele de mii de km pt ca nu mai au cu ce. Fiabilitatea Dacia a ramas un mit, la fel si pretul bun…o amintire.
Dr Love(Citează)
12/09/2024 la 2:46 PM
Fiabilitatea Dacia? Care fiabilitate, ca pana la Dacia Supernova erai nevoit sa repari non-stop la masina.
@Alexje, si Logan-urile actuale duc lejer 100.000 km. Problema este cu vechimea masinilor, pentru ca se foloseste o tabla de calitate foarte proasta.
Asa ca, daca faci 100k km in 2-3 ani, este in regula.
Daca vrei sa ii faci in 6-7 ani, o sa inceapa sa aiba probleme.
Andrei G(Citează)
11/09/2024 la 8:00 AM
“am văzut că s-au ridicat încuietoarele de la ușă” vrei sa zici sa au coborat. Anyway, pe vremuri aveam Matiz masina de serviciu (cu care am batut tara in lung si-n lat…da, stiu, inconstient) si am ramas pe afara intr-o deplasare, cand l-am incuiat din greseala si cheia era in contact. Atunci m-a invatat seful de la auto, prin telefon, cum se decuie un Matiz cu rigla de matematica de 40 de cm, de la librarie :)
Andrei(Citează)
11/09/2024 la 8:21 AM
Astept cu nerabdare modelul aniversar de 30 ani. Scaunele vor arata senzatie
Dan(Citează)
11/09/2024 la 10:42 AM
Trăiască edițiile speciale cu cutie manuală… =))
Ciuby(Citează)
11/09/2024 la 11:10 AM
adica atat ? au lipit niste X uri pe ea ?
Ionut(Citează)
11/09/2024 la 11:33 AM
Stai linistit, ca le platesti si pe alea.
Andrei(Citează)
11/09/2024 la 1:33 PM
Pot sa-i puna cate “x”uri vor ei. Degeaba, cata vreme are tot 3 stele.
Sfx(Citează)
11/09/2024 la 3:39 PM
Cele 3 stele vin in primul rand din cauza protectiei pietonilor la impact plus lipsa unor optiuni de prevenire a accidentelor. Nu compara 3 stele de acum cu 3 stele de acum 5 ani, cerintele cresc de la an la an.
Problema mare sunt motoarele mici (sic)
mArius(Citează)
13/09/2024 la 4:44 PM
iar ii zici “masina” la caruta asta?
fur(Citează)