►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Porsche a prezentat ieri un nou model 911. GTS-ul arată bine de tot și include un sistem hibrid interesant, dar până la acesta hai să începem cu clasicul 911 Carrera.
Mașina arată ca mai jos. Păstrează desigur forma clasică de Porsche 911, probabil că nu o vor mai schimba niciodată, dar farurile sunt modificate. În interiorul lor este sistemul matrix LED cu patru puncte. Pentru mine, acesta este singurul detaliu care nu-mi place, parcă nu se potrivește cu formele rotunjite și aerodinamice ale mașinii.
Ce-i drept, nici nu am vreo idee despre cum să le facă altfel, dar totuși ușor de recunoscut. Eu aș fi mers pe un design mai clasic, poate cu LED-uri. Mai există și o variantă numită HD Matrix LED, care folosește foarte multe LED-uri pentru faruri de putere mare.
Indiferent de variantă, toate vin cu o șmecherie: integrează acolo semnalizatoarele și orice altă lumină frontală, așa că în partea din față nu ai decât cele două faruri. Asta le-a permis celor de la Porsche să se joace mai mult cu spațiul eliberat din bara față, montând acolo un difuzor activ și flapsuri active pentru direcționarea aerului, care pe GTS arată superb.
În partea din spate, mașina are un lightbar pe toată lățimea.
În interior, lux și modernitate. Bordul este unul complet digital acum, un ecran de 12,6 inci, iar în centru se află un alt ecran de 10 inci. Undeva pe sub acesta este un compartiment ventilat pentru telefonul mobil, ca să nu se supraîncălzească la încălzirea wireless.
Mașinile includ și Apple Carplay. Nu s-a zis nimic despre Android Auto. Probabil Porsche consideră că, dacă ai telefon Android, ești oricum un #sărac care nu-și permite un 911.
Am zis de motor? N-am zis. 911 Carrera are un motor de 3 litri, twin turbo, care dezvoltă 394 CP și 450 Nm. Turbochargerele sunt cele de pe generația anterioară de GTS. Suta la oră se obține în 4,1 secunde (doar un pic mai rapid decât pe mașina mea :D).
GTS-ul este special. În primul rând ca aspect, în față având 5+5 flapsuri aerodinamice în bară. Acestea sunt active, adică mobile, putând fi orientate în funcție de nevoia de flux de aer. Pe sub mașină există un difuzor activ, bănuiesc că se poate închide și deschide tot pentru redirecționarea aerului. La viteze mici, toate se închid pentru un comportament aerodinamic mai bun, iar când puterea motorului crește, aceste flapsuri se mișcă și direcționează mai mult aer spre radiatoare.
Mai important este, însă, că arată bine.
Tehnologia hibridă de la bord mi s-a părut inedită. Acest 911 GTS este primul Porsche 911 street-legal cu motor hibrid, iar Porsche îl numește oficial T-hybrid. Bateria este micuță, 1,9 kWh, iar tot sistemul electric adăugat la bord cântărește vreo 50 de kilograme, deci greutatea a fost rezonabil ținută sub control pentru ce beneficii aduce.
Beneficiile ar fi următoarele. Bateria se încarcă în mers prin frânare regenerativă și de la presiunea gazelor de la evacuare. Sunt două motoare electrice pe 911 GTS, dar niciunul nu acționează direct roțile.
Unul dintre motoare este plasat în cutia de viteze cu 8 trepte și contribuie acolo la creșterea puterii mașinii. Al doilea motor este plasat în unitatea turbo a motorului termic, imediat după compresor. Rolul acestui motor este de a crește foarte rapid presiunea din turbină (probabil pentru că și el, la rândul său, ajunge foarte repede la turație maximă), ceea ce oferă mașinii un răspuns mult mai rapid la apăsarea pedalei.
Practic, folosind o turbină hibridă cu acel motor electric în ea, Porsche a eliminat lag-ul specific motoarelor turbo. A eliminat, de asemenea, nevoia unui sistem twin turbo. 911 GTS are o singură turbină la bord, că nu a mai fost nevoie de prezența unei a doua. Asta a însemnat o creștere a puterii motorului, o simplificare a acestuia și o reducere de greutate.
În plus, Porsche a montat pe această mașină un motor termic de 3,6 litri care generează 485 CP. Împreună cu ajutorul dat de motoarele electrice, 911 GTS are oficial 541 CP și 610 Nm. Îmi place cum au gândit sistemul hibrid, iar în plus, spune Porsche, faptul că s-a folosit o arhitectură de 400 de volți permite acționarea compresorului de aer condiționat fără o curea de angrenare, ceea ce face unitatea mai compactă.
Cam așa am înțeles eu că stau lucrurile, oricum. 911 GTS accelerează la suta la oră în 3 secunde și are o viteză maximă de 312 km/h. Este disponibil doar cu cutie automată. Mi-ar plăcea să conduc unul la drum lung, o șosea din aceea în stare bună unde să poți lăsa mașina în libertate și să te bucuri de precizia legendară a direcției Porsche și de cât de bine se simte probabil motorul.
Mașinile se lansează în versiunile Coupe și Cabriolet și Targa (exclusiv GTS 4×4 pentru această caroserie). În curând, la un youtuber de succes de lângă noi.
Costă foarte mult. 911 Carrera începe la 135.000 de euro. GTS-ul începe de la 178.000 de euro. Și nu glumesc cu “începe”. GTS-ul nu include, de exemplu, Adaptive Cruise Control în acel preț. Configuratorul are multe extra-opțiuni și poți găsi rapid încă 20.000 de euro de cheltuit, dacă nu mai mult. Niște boxe mai bune costă 5.000 euro, frânele ceramice 10.000 de euro, niște stickere oficiale sunt 500 de euro fiecare, trapă de sticlă sau plafon din carbon mii de euro etc.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
31/05/2024 la 9:34 PM
E cam aiurea cu hibridul asta la Porsche, de regula mai toti vor armasari iar aia saraci se multumesc cu magarul. Catar nus cine vrea si cam in ce scop.
Vrei acceleratie sa iti iasa ochii din cap, baga full electrica nu motoare de camion, vrei consum redus, baga logan dci.
Add01(Citează)
01/06/2024 la 12:08 AM
Eu am pe o masina stock, 2.5 motor si 390hp(vz5) Totul termic, fara hybrid. Da, fac 0 100 in sub 4 secunde…dar nu e porsche, ca sunt sarac. Preferam un porsche mai incet :))
Alin(Citează)
01/06/2024 la 3:34 PM
Pe când un upgrade?
miluch(Citează)
03/06/2024 la 3:00 PM
Urat din partea lor ca nu baga si android auto, deci daca vreau sa imi iau un 911 nu am sa o fac din cauza ca nu o sa imi pot folosi telefonul. Si nu, nu sunt ironic :)
Cristian(Citează)