un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Emilia-Romagna: Verstappen câștigă cu doar 0,7 secunde în fața lui Norris

20 May 2024  ·

AUTO  ·

3 comentarii

McLaren a crescut foarte mult. După o cursă în care ambii piloți au tras la maximum de monoposturile lor, Verstappen a trecut linia de sosire cu mai puțin de o secundă avantaj în fața lui Norris.

Ba chiar Norris a intrat în intervalul DRS în ultimul tur și nu a putut profita de el. Sunt convins că, dacă ar mai fi fost două tururi, Norris ar fi câștigat cursa.

Apropo, numele oficial al acestui mare premiu a fost “Formula 1 MSC Cruises Gran Premio Del Made in Italy e dell’Emilia-Romagna 2024”, dar eu îi voi spune Imola, cum i se spune circuitului.

Înainte de cursă

Chiar înainte de start, Vettel a pilotat pe circuitul de la Imola monopostul lui Ayrton Senna. Iată câteva fotografii:

Alonso a ieșit în decor în antrenamente, distrugând parțial monopostul, iar apoi în calificări a fost aproape ultimul, deci se prefigura o cursă slabă.

În calificări

Au fost câteva surprize. Perez n-a intrat în ultima etapă de calificări, urmând să plece de pe locul 11.

În schimb, ambele monoposturi RB (unii comentatori le zic Vcarb, pronunțat vee-carb, de la Visa Cash App Red Bull) au intrat în top 10. Tsunoda a fost din nou mai rapid decât Ricciardo (7 versus 9) și Hulkenberg a intrat pe locul 10. The Hulk are rezultate din ce în ce mai bune și faptul că Audi l-a ales pentru viitorul echipei sale pare că i-a dat aripi.

Piastri s-a calificat pe locul 2 și Norris pe 3. Piastri a primit însă o penalizare de 3 poziții pentru că l-a încurcat pe Magnussen în calificări. La cât i-a încurcat Magnussen pe alții în cursele anterioare, eu nu cred că cineva ar trebui penalizat dacă-l încurcă acum pe el, dar asta e viața.

Cursa

Cursa a început banal, ordinea de start păstrându-se aproape neschimbată pentru multe tururi. Nu au fost safety car-uri sau alte incidente. Schimbările de poziție s-au făcut fie prin depășiri cinstite sau prin strategii mai bune de conservat și schimbat pneurile.

Verstappen a plecat primul și și-a menținut ușor poziția în prima parte a cursei. Norris a menținut, de asemenea, locul 2, dar la un moment dat părea că va fi depășit de Leclerc, care a recuperat terenul și s-a apropiat la mai puțin de o secundă. Ritmul lui Leclerc nu a putut fi însă susținut pentru multe tururi, iar la un moment degradarea pneurilor și-a spus cuvântul și a rămas mai în spate.

Pe final de cursă, însă, Norris a început să se apropie de Verstappen. De la vreo 7 secunde cu 10 tururi înainte de final, cursa s-a terminat cu cei doi la doar 0,7 secunde. 1️⃣Verstappen a câștigat, dar zic eu pentru că 2️⃣Norris nu a apucat să beneficieze de avantajul DRS. A intrat în intervalul DRS în ultimul tur și n-a avut unde să-l folosească. Încă unul sau două tururi și cred că Norris l-ar fi depășit.

3️⃣Leclerc s-a clasat pe locul 3. Per total mi s-a părut că și Ferrari au avut un ritm foarte bun de cursă. Au adus și ei upgrade-uri la monoposturi și mi s-a părut că asta le-a permis să țină ritmul cu Verstappen.

Totuși, Ferrari mi s-au părut inferiori celor de la McLaren. O altă dovadă este în faptul că 4️⃣Piastri a fost mai rapid decât 5️⃣Sainz, deși de la start au plecat în ordinea inversă.

Hamilton a făcut o cursă bună, plecând de pe 8 și terminând pe locul 6. Mi se pare însă că, de la o vreme, Hamilton se înfruntă mai degrabă cu Tsunoda pe circuit, nu cu piloți mai răsăriți.

L-am apreciat și pe Perez, care a terminat pe locul 8. Perez a plecat pe o strategie cu o oprire mai târzie, așa că întâi a fost depășit de mulți alți piloți, ajungând până pe locul 12, iar apoi, când el a avut pneuri mai noi decât ceilalți, a urcat loc după loc până pe 8.

Stroll, de asemenea, a urcat de pe 13 pe 9. Mașinile RB au fost marele pierzătoare, cu Tsunoda terminând pe locul 10 și Ricciardo în afara punctelor, deși amândoi au plecat din top 10.

În rest, nimic memorabil. Cea mai interesantă parte a fost lupta de la top, care ne-a dat indicii despre performanța monoposturilor după upgrade-uri. Nu știu ce magie a făcut Red Bull în 2023 și acum în 2024, dar se pare că McLaren și Ferrari au început să deslușească o parte din ea. Sper ca evoluția să fie și mai bună în restul sezonului. A fost prima cursă în care Verstappen a trebuit să muncească din greu pentru a o câștiga.

The Good:

  • Lando Norris a pilotat excelent întreaga cursă și avea șanse reale de câștig.
  • Lance Stroll pentru pozițiile recuperate.

The Bad:

  • RB și Ricciardo în particular nu se regăsesc.
  • Mercedes se poziționează tot mai clar ca “best of the rest”, locul 4.

Clasamente

Leclerc, Perez, Norris, Sainz — acolo rămâne lupta interesantă.

La echipe, McLaren va lupta din greu să-i ajungă pe cei de la Ferrari. Vom vedea dacă pot fi ajunși, va fi o lupta care se va întinde pe întreg sezonul.

Următoarea cursă: Monte-Carlo, 26 mai. Cea plictisitoare.

asus s5507

    3 comentarii

  1. La echipe, McLaren va lupta din greu să-i ajungă pe cei de la Ferrari

    Ferrari e mai aproape de RedBull decât e McLaren de Ferrari, ca număr de puncte, deci și acolo e discuție.

      (Citează)

  2. Se anunta o lupta faina.. e placut sa vezi cum MAX incepe sa aiba morcovul in c*r, suprematia lui MAX & RB ar cam trebui sa fie la final de drum, sa l vedem pe MAX muncind pt pozitiile la finish. Aveam asteptari mari de la Ferrari, era frumos unlocul 1… am visat un pic la treaba asta cand a primit MAX avertisment cu track limits… ma gandeam ca o penalizare de 10 secunde va face cursa spectaculoasa…. Primii 5 piloti au sanse mari, e un mic avans acolo la MAX dar cine stie, poate un abandon la Monte Carlo ii baga pe ceilalti piloti in priza.

      (Citează)

  3. Max face si side quest-uri intre timp. Sau poate F1 e side quest.
    In weekendul asta a castigat si o cursa virtuala de anduranta.

    https://www.crash.net/f1/news/1048793/1/max-verstappen-wins-virtual-nurburgring-24-hours-whilst-competing-f1-race

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus