►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
7 Sep 2022 ·
AUTO, TEHNOLOGIE ·
Opțiunea aceasta ar putea fi foarte interesantă în aceste vremuri. Google Maps are un nou tip de rută numită ecologică, pe care vei consuma mai puțin combustibil, chiar dacă ajungi la destinație cu câteva minute în plus.
Pe scurt, o rută mai lungă poate avea trafic mai mic sau dealuri mai puține, ceea ce reduce de fapt consumul. Iată niște citate din comunicat:
Odată cu noua funcționalitate, Google Maps va afișa, alături de traseul cel mai rapid, și ruta cu cel mai mic consum de combustibil. În cazul rutei aeroportul Henri Coandă – Călărași, utilizatorul va vedea că ruta ecologică este mai lungă cu 7 minute decât cea mai rapidă, dar are un consum de combustibil cu 12% mai mic decât aceasta.
Cea mai eficientă rută din punct de vedere a combustibilului variază în funcție de tipul de motor al autovehiculului. De exemplu, motoarele diesel sunt mai eficiente decât cele pe benzină sau pe GPL la viteze mai mari, iar vehiculele hibride sau electrice performează mai bine în condițiile de trafic aglomerat, cu multe plecări de pe loc. De aceea, utilizatorii vor putea selecta în Google Maps tipul de motor al mașinii – benzină, motorină, gaz, hibrid sau electric, pentru a putea obține cea mai eficientă rută ecologică și estimări mai exacte privind consumul de combustibil sau energie.
O voi încerca și eu. Nu doar pentru consumul mai mic, dar și din comoditate. Uneori mă enervează Waze când mă bagă pe tot felul de străduțe mici, cu o mulțime de viraje și variații de viteză, pentru a ajunge cu doar 2 minute mai repede la destinație față de ruta clasică de bulevard în care mergi liniștit în față.
O să văd deci ce propune și Google Maps cu diverse ocazii și poate aleg ruta lor. Mie încă nu mi-a apărut noua opțiune, dar probabil este o chestiune de zile. Sau poate n-am testat până acum nici un traseu potrivit pentru așa ceva.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
07/09/2022 la 5:04 PM
Interesanta chestia asta… Prefer oricand sa merg mai mult decat sa stau bara la bara mai putin.
Chiar si fara economia de combustibil :-)
Pyro(Citează)
07/09/2022 la 5:11 PM
Depinde de masina. Probabil ca pentru masinile electrice sau hibride, traseul cel mai economic va fi acela in care se merge cu viteza mica, bara la bara.
Andrei G(Citează)
07/09/2022 la 5:42 PM
Super, vom construi autostrăzi mai lungi !
Vali(Citează)
07/09/2022 la 9:50 PM
Mai au de lucrat, Bucuresti-Cluj e ales drumul clasic Buc – Valcea – Sibiu – Cluj care cica salveaza 9% din combustibilul consumat pe ruta Buc – Brasov – Sibiu – Cluj, dar prima ruta are 459km fata de 504km. Adica salvezi pentru ca mergi mai putin.
Am testat si pentru Bucuresti – Iasi, Bucuresti-Drobeta Turnu Severin, Bucuresti – Thessaloniki si intotdeauna diferenta de x% era de fapt pentru ca traseul era mai scurt cu aproximativ acelsi procent.
Singurul caz gasit in care traseul mai lung e mai eficient este Bucuresti – Brasov unde propune ruta pe A3 ca fiind mai eficienta. Doar ca eu am testat cu mai multe masini si intotdeauna consumul a fost mai mare pe acea ruta ( mers la limita de viteza + 10km/h).
MihaiDB(Citează)
08/09/2022 la 8:18 AM
Cu siguranta cand esti bagat pe traseul mai liber vei calca putin mai mult acceleratia (cu gandul sa ajungi in acelasi timp ca pe traseul cel mai scurt) si pana la urma nu o sa mai fie nicio eficienta de combustibil …
Cojo(Citează)
08/09/2022 la 9:16 AM
Nu trebuie sa fie neaparat un traseu mai liber. Poate fi de exemplu un traseu care include in special drumuri judetene cu limita de viteza de 90 km/h fata de un traseu similar care include autostrazi cu limita de viteza de 130 km/h. Intre 90 si 130 deja ai o economie de consum de cel putin 30%.
Iar daca ai ales traseul “economic” nu pe cel rapid, probabil ca nici nu vei vrea sa calci acceleratia mai mult decat este necesar.
Andrei G(Citează)
08/09/2022 la 11:29 AM
si totusi de cand ca am incercat azi 08.09 in google map si pe android si pe iphone si nu gasesc optiunea in Route Options.
un om(Citează)