un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum mi s-a părut cursa de Formula 1 din Olanda

5 Sep 2022  ·

AUTO  ·

11 comentarii

Nu aș putea spune multe despre cursa recentă din Olanda. Mă așteptam ca Verstappen să câștige, deci nu m-a surprins acest rezultat. Mă bucur că Mercedes a arătat o formă puternică, chiar comparabilă cu Ferrari. Cursa în sine, însă, nu a fost deloc memorabilă.

Aș spune că cel mai interesant aspect este noua situația din clasamentul constructorilor, unde Mercedes s-a apropiat la 30 de puncte de Ferrari, ceea ce este foarte puțin. Este chiar posibil ca Mercedes să iasă pe locul 2 la finalul acestui sezon, ceea ce părea foarte improbabil la începutul său.

Alpine ia un avans față de McLaren, are 24 de puncte în plus. Norris și-a făcut treaba pentru McLaren în Olanda, a terminat pe locul 7. Ricciardo, în schimb, a terminat pe locul 17, penultimul din cursă, un nou rezultat care arată de ce a fost practic dat afară de la echipă.

Nu mai sunt multe de zis despre clasamentul echipelor. Trecând la cel al piloților, este de remarcat că Leclerc (Ferrari) și Perez (Red Bull) sunt la egalitate pe locul 2 cu 201 puncte fiecare. Este tot mai posibil ca la final de sezon să vedem un 1-2 Verstappen cu Perez în clasament.

Russell este și el foarte aproape, are 188 puncte în total. Hamilton este pe locul 6 cu 158 de puncte. Echipa Mercedes chiar este într-o situație complicată. Diferența între cei doi piloți este prea mică pentru a începe de acum cu ordine clare de echipă. Russell este în față, dar pe de altă parte Hamilton are experiență și “greutate” în interiorul echipei. Cred că se vor feri încă o vreme să avantajeze clar un pilot în defavoarea celuilalt.

Avem însă 5 piloți în lupta pentru locul secund în clasament, acolo fiind bătălia palpitantă a acestui sezon, mai ales că ea va determina și clasamentul final al constructorilor.

Urmează Monza pe 11 septembrie. M-am gândit eu că, dacă ar fi să merg cândva la o cursă de Formula 1, Monza ar fi prima mea alegere. Circuit de viteză, tradiție îndelungată, este și relativ aproape de România, plus că am auzit de un restaurant bun în Modena, care este destul de aproape.

N-am scris nimic despre cursa din Belgia, 28 august, pentru că n-am văzut decât prima oră din ea. Eram în lobby-ul hotelului și a trebuit să folosesc un VPN ca să accesez Digi Online. La un moment dat mi-am dat seama că sunt multe curse de Formula 1 într-un an, dar puține după-amiezi în care pot sta la plajă, așa că m-am dus să fac acest lucru.

    11 comentarii

  1. Nu aveai internet pe mobil? De ce era nevoie sa stai in holul hotelului ca sa vezi cursa?

      (Citează)

  2. N-ai prea zis nimic de cursa basically. Mie mi s-a parut foarte intersanta la nivel de strategie. Merc plecat cu medii pentru 1-stop, Red Bull cu 2 stop, apoi 2 intreruperi care au schimbat scriptul si au fortat echipele sa improvizeze. Ferrari din nou cu fuck-up-uri comice.

      (Citează)

  3. Ferrari pacaliti de bluff-ul mecanicilor Mercedes ca il cheama pe Hamilton la schimb in turul 14, el fiind pe medii cand RB si F erau pe soft (si fiind Hamilton-cel-care-conserva-gume, si fiind destul de clara strategia cu o singura oprire a Mercedes), s-au grabit sa il cheme pe Sainz la pits fara sa fie pregatiti si l-au tinut 12 secunde pe cric. Ocazie cu care erau pe aproape sa ii faca si o pana lui Perez, pentru ca de ce nu. Binotto isi apara oamenii, nu vrea sa recunoasca incompetenta generala.

      (Citează)

    • De fapt incompetenta porneste de la Binotto. Lasand deoparte greselile minore, pe numarul si momentul de oprire la boxe el are ultimul cuvant. Si acolo au gresit constant cei de la Ferrari.
      Sa ne aducem aminte ca in perioada in care Schumacher domina campionatul, unul dintre punctele forte ale echipei era strategia de intrare la boxe. Daca o dai de 2-3 ori in bara, nu prea mai ai sanse la titlu.

        (Citează)

  4. Andrei G:
    De fapt incompetenta porneste de la Binotto. Lasand deoparte greselile minore, pe numarul si momentul de oprire la boxe el are ultimul cuvant. Si acolo au gresit constant cei de la Ferrari.
    Sa ne aducem aminte ca in perioada in care Schumacher domina campionatul, unul dintre punctele forte ale echipei era strategia de intrare la boxe. Daca o dai de 2-3 ori in bara, nu prea mai ai sanse la titlu.

    Binotto e inginer la baza. A preluat Ferrari care era pe nicaieri pe finalul conducerii lui Arivabene si a construit o masina care in mod clar se poate lupta pentru titlul. E cel mai important lucru la o echipa de F1 si macar meritul asta trebuie sa i-l recunoastem. Greselile de strategie si management se pot indrepta mai usor. Sper sa invete lectiile si la anul sa aiba rezultate mai bune.

      (Citează)

    • Da, poate ca ai dreptate cu ce spui. Intr-adevar, Ferrari este pe crestere in ultimii ani, de cand a preluat Binotto conducerea.

        (Citează)

    • Ce vrei sa mai indrepti cand ei nu sunt in stare sa aiba toate 4 cauciucurile pregatite pentru schimbul de pneuri?!

      Si faza cu pistolul cu aer comprimat tot ei cred ca au facut-o, l-au lasat in drum de competenti ce sunt.

        (Citează)

  5. Eu cred ca de fapt nu ai vazut cursa asta, daca despre ea nu poti sa scrii decat un paragraf si nici ala cu vreo legatura. nu ar fi mai ok asa?
    Au fost 3 strategii pe cauciucuri, un vsc si un sc, un restart, greseli in multe parti si zici ca nu a fost memorabila?
    ……..

      (Citează)

    • speedy.gonzales

      05/09/2022 la 10:52 PM

      lasa-l ca e in concediu si sta la plaja, nu se uita la televizor.
      a scris si el ceva ca sa nu mai zica lumea ca pune articole programate

        (Citează)

  6. Radu trebuie sa vadă accidente și sânge că sa fie o cursă memorabilă.

      (Citează)

  7. Eu zic ca e memorabila…o sa rămână in Istorie drept cursa in care Ferrari nu aveau pregătită una din roti la Pit. Cred ca Sainz ar fi plecat și fără o roata pana la urma…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus