un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știri despre tehnologie – 27 iunie 2022

27 Jun 2022  ·

ȘTIRI  ·

13 comentarii

Cred că începe vacanța de vară în tech, sunt foarte puține știri de la o vreme.

Review MacBookPro cu M2. Interesante graficele privind performanța, era de așteptat ca M1 Pro și M1 Max să fie mult mai puternice.

    13 comentarii

  1. Mercedes rupe la electrice. EQE și EQS fac concurență Model S la rază de acțiune, dar cu o calitate mult mai bună. Faptul că își asumă responsabilitatea pentru pilotul automat, chiar dacă doar în anumite condiții, e un pas peste ce face Tesla. În partea de sus a gamei, Mercedes e peste Tesla clar.

    În partea de jos, VW încearcă. Mai greu, că nu e ușor să miști monstrul ăla, dar important e că merge înainte. Adică id3-4-5 n-or fi perfecte, dar pentru primele modele electrice sunt super. Următoarea generație va fi și mai bună.

      (Citează)

  2. E impresionantă eficiența lui M2, dacă ține atâta bateria. Eu aș spune că e echilibrat testul ăla făcut de The Verge, cam asta fac cei ce cumpără un laptop de 13”.

    Cu Intel nu te apropiai de o asemenea autonomie la MacBook-uri, ajungi pe la 8 ore de browsing sau video playback. Poate Air-ul va fi o afacere mai bună (mai ales din cauza ecranului), dar încă e un laptop foarte bun, în ciuda țipetelor unora că e design-ul vechi.

      (Citează)

  3. La electrice nu e vorba de cat conduci fara oprire ca si autonomie. Ca-s si masini termice cu rezervoare mici sau consum mare. Si nici la astea autonomia nu e taman top. Un 500 km e ok ca autonomie. Sa nu mai vb de motociclete. Dar buba e alta. La benzinar/motorinar ma uit in bord, vad ca mai are o linie, trag la prima benzinarie, bag zeama in 5 min si-am plecat. Daca vreau o cafea sau pișu, e bonus. La electrica cand mai ai o liniuta incepe panica. Dai repede sa vezi unde e o statie de incarcare, apoi te rogi sa fie libera, apoi te rogi sa functioneze. Daca toate astea sint ok, te pui pe asteptat ca vorba aia la electrica nu bagi in 5 min. Te duci la pisu, apoi la caca, apoi iar pisu, apoi iei o cafea, apoi iar pisu si tot asa ca sa treaca macar juma de ora. Cafeaua, pisu si caca la electrica, nu-s bonus, sint obligatorii. Asta daca ai incarcare rapida. Ca altfel bagi si-un somnic.
    Aud ca unii isi programeaza ruta functie de statiile de incarcare de pe traseu. Parca nu prea imi place sa-mi dicteze masina pe unde sa merg.

      (Citează)

  4. Au spart legile fizicii ăștia cu EQXX. La 1700kg iese consumul ăla doar dacă ai gume super tari (când pui frână te oprești în satul următor), umflate de-ți clănțăne dinții, climatizare nema (poate doar pentru baterie) și accelerezi și frânezi așa de lent că te scuipă toți din spate. Și chiar și așa e la limită.

      (Citează)

    • @ne_caisă, masina aia a consumat 8,3 kWh/100 km in conditii de test, cu sofer profesionist.
      Avem pe aici, pe blog, oameni care se lauda cu un consum de 12,2 kWh/100 km in regim de circulatie normala, fara trasee predefinite:
      https://www.nwradu.ro/2022/06/litrul-de-benzina-8-lei/#comment-1491805

        (Citează)

    • A mea are 14.3kWh/100km consum general și 9.5 cel mai mic în oraș fără nici un auxiliar și condus cuminte. Și are 300kg mai puțin. Viteza medie a fost 83kmh deci rezistența aerului în zona lineară și rezistența la rulare variază linear cu greutatea. Știu foarte bine cum se scot consumurile alea așa cum am scris mai sus. Problema e că nici o persoană normală nu o să scoată așa ceva în viața de zi cu zi. Nici pe departe.
      Vezi că în general consumul la 100km e înșelător și nu scade liniar (indiferent că e fosil sau electric). De la 15 la 10l/100km nu e la fel ca de la 7 la 2 de exemplu.

        (Citează)

    • Nu conteaza, scopul e doar de comparatie. Ca si aia care au scos 300 sau 600 tot asa au scos, cum zici tu. Si un om normal calculeaza cu 66%-75% ca sa stie cat va face el.
      Oricum diferenta e mare, mai ca te-ai risca o Valea Oltului fara sa stai sa injuri niste Spring-uri prin Pitesti. Dar numai sa te rogi bine sa nu prinzi accident.

        (Citează)

    • @nea_caisă, este la fel ca si la masinile cu motoare cu ardere interna cand cu un BMW 520d s-a reusit un consum de 4%. Normal ca astea sunt teste si sunt facute in anumite conditii de catre un sofer profesionist al carui unic scop era sa obtina unc onsum cat mai mic.

      Daca si tu spui ca ai reusit in consum de 9,5, din nou putem sa spunem ca 8,3 pe o masina de teste este foarte credibil (chiar daca este cu 300 kg mai grea).

        (Citează)

  5. Hai, Radule, cedeaza si cumpara-ti un Macbook pentru munca.

      (Citează)

    • Si o masina electrica in locul celei cu motor pe benzina.

        (Citează)

    • Mă gândesc la un Air în viitor, că ultrabookul meu cam scârțâie la baterie, dar probabil peste un an.

      Dacă nu era apartamentul nou, anul acesta poate luam o electrică sau măcar o hibridă cu autonomie mare.

        (Citează)

    • O hibrida cu autonomie de vreo 50 de km mi-ar placea si mie.

        (Citează)

    • Cred ca majoritatea PHEV de acum au in jur de 50km autonomie electrica. Gasesti si unele cu 100 mai sus in gama, gen c300e.

      Electrica sau PHEV sunt si variantele mele pentru anul viitor. E pacat, un 508 first edition e cu cel putin 10k mai ieftin acum, dar asta e.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus