►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Știri despre tehnologie – 30 martie 2022
Formula 1 în Arabia Saudită: devine evident că anul acesta va fi unul Ferrari vs Red Bull »
N-am mai fost așa entuziasmat de un Lotus de pe vremea surprizelor Turbo, când găseai astfel de mașini și te întrebai dacă există pe undeva prin lume. Eletre le-a ieșit bine celor de la Lotus: arată ca un SUV sport, atrage privirile și are și aspectul high-tech al unei electrice. Mai greu să-ți iasă simultan toate acestea, dar Lotus a reușit. Are chiar și light bar pe spate, cum este moda acum, iar în interior arată ca o mașină sport elegantă. Îmi place mult. Mi-ar plăcea așa ceva și cred că poate fi autovehiculul cu care Lotus rupe la vânzări.
600 km autonomie, suta la oră în 3 secunde. Sistemul electric este construit în arhitectura de 800 de volți. Are tracțiune integrală cu câte un motor pe fiecare punte, iar deasupra parbrizului este integrat practic invizibil un senzor Lidar pentru condus autonom, ceea ce dovedește că astfel de senzori se pot integra frumos pe mașini și nu trebuie să arate ca un girofar.
Îmi place că, pe lângă ecranul uriaș din centrul consolei și cele două ecrane micuțe din jurul său, cu aspect de HUD, are totuși și câteva butoane pentru funcțiile esențiale, iar schimbătorul de viteze este o micuță manetă.
O mai spun o dată: probabil va fi modelul care relansează marca Lotus. SUV-urile au talentul de a face asta, vânzările Porsche au explodat după ce au lansat Cayenne și Macan, Lamborghini nu are timp să producă Urus-uri pe măsura comenzilor, iar viitorul SUV Ferrari probabil va fi cel mai bine vândut automobil al italienilor. Iar cum electricele sunt la modă, Lotus Eletre are tot ce-i trebuie pentru o poziție bună pe piață.
Lotus este deținut de Geely. Eletre va fi produs în China, la Wuhan, unde sunt tot mai multe fabrici auto. Asta deja îl va face dorit pe piața chineză.
« Știri despre tehnologie – 30 martie 2022
Formula 1 în Arabia Saudită: devine evident că anul acesta va fi unul Ferrari vs Red Bull »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
10 comentarii
30/03/2022 la 11:34 AM
Colin Chapman a avut un vis. Acum visul e praf!
Încă o mașină grea, SUV, creată de noul patronat.
Poate sunt eu prea conservator, dar aș fi preferat ca Lotus să dispară decât să ajungă în halul ăsta 😭
Dragos(Citează)
30/03/2022 la 11:42 AM
E frumoasa.
Dar e bine ca nu seamana deloc cu Lamborghini Urus.
Randy(Citează)
30/03/2022 la 12:47 PM
1. Tot Urus imi pare ca arata cel mai bine pentru un SUV Sport.
2. A fost minunat ce ai spus pana ai ajuns la faptul ca este detinuta de Geely si produsa la Wuhan. Daca nici macar partea de R&D nu mai este facuta in Europa, atunci este o chinezarie 100%
corny(Citează)
30/03/2022 la 1:32 PM
deci daca iphone e facut in china, inseamna ca R&D e facut de chinezi. bravo, bobita.
vezi ca geely detine si volvo.
GabrielG(Citează)
30/03/2022 la 2:08 PM
Deja l-au copiat astia de la lamborghini inca din 2017.
Chinezesc de original.
Robert(Citează)
30/03/2022 la 2:37 PM
Nu e genul meu de masina dar arata ff bine chiar daca seamana leit cu Urus.
Dezamagirea vine cand ridici capota si vezi …nimic.
Cum sa strici asa un design pe o “baterie cu roti”?!
Designul asta mergea asezonat cu un 5.0L de minim 400CP si 600 Nm….
Tom(Citează)
30/03/2022 la 6:57 PM
Are 600CP si probabil mai mult de 1000Nm, doar ca nu rage
C(Citează)
30/03/2022 la 4:29 PM
SUV’urile pt mine sunt niște catâri…nici sportive si frumoase ca un roadster, nici utile și spațioase ca un monovolum. Sunt un compromis pt băieții cu burți mari care nu au loc in prima categorie sau băieții care o au prea mica si nu se descurca in a 2-a categorie…si daaaa, sunt destui…singurele SUV’uri care sunt pe gustul meu sunt cele cu 7 locuri, pt ca ele măcar acoperă cât de cât litera ‘U’ din nume…ce nu înțeleg este partea electrica la mașinile mari…urmeaza sa vedem tractoarele de pe câmp cum trec pe electric…
Dan(Citează)
30/03/2022 la 5:27 PM
Electric = cuplu mai mare pe o plaja mai mare de turatii (+ avantajul cuplului maxim la plecarea de pe loc). Automat asta inseamna o experienta mai placuta de condus.
Daca trecem peste problemele cu autonomia si incarcarea bateriilor, masinile electrice au multe avantaje fata de o masina cu motor cu ardere interna.
Andrei G(Citează)
01/04/2022 la 12:11 AM
Exact…știu și eu teoria…motoarele electrice sunt foarte ok pe mașinile mici de oraș pt ca nu poluează…dacă te plimbi nejustificat(ai mai puțin de 3 copii) cu un SUV prin oraș, ceva faci gresit…in primul rând nu găsești locuri de parcare(îți zic din experiența) și in al doilea rând plimbi inutil tone după tine…scopul mașinilor astea in Europa este depasit și de aceea vezi vânzări foarte scăzute…explodează in schimb crossoverele și mini-SUV(ălea fără loc de un carut de bebe in portbagaj dar încăpătoare și înalte in habitaclu)
Dacă vrei performanța nu o aștepta de la SUV…ce vezi tu acolo pe hârtie, cuplu și putere trebuie raportate la greutatea mașinii…uite dacă vrei la performatele Tesla Roadster comparativ cu Model X.
Dan(Citează)