un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noul Citroen C4 (also electric) arată bine prin oraș

3 Jan 2022  ·

AUTO  ·

17 comentarii

Am văzut pe stradă noul Citron C4, care acum este un crossover SUV, și mi s-a părut foarte mișto. Mi s-a părut, de fapt, un concurent redutabil pentru Toyota CH-R, care are același aer modern urban stealth design-care-te-face-să-observi-mașina și să te întrebi ce este.

Spatele arată cel mai bine, este colțuros și are linii drepte exact cât să atragă atenția. Mașina arată și mai bine când i se aprind stopurile, de altfel. Partea din față este ceva mai banală, mai rotunjită, și în plus reacția mea la vederea siglei Citroen a fost “huh, mașina asta e un Citroen?”. Nu știu de ce, dar nu mă gândesc la mașini cool când aud numele acestui brand, deși de-a lungul timpului a făcut multe modele plăcute.

Pe site-ul oficial scrie că începe de la 18.000 de euro. Motorizarea de top este un 1.2 benzină 155 CP. Este și o versiune complet electrică numită e-C4, dar începe de la 39.000 de euro. Autonomie 350 km, motor de 136 CP, încărcare la 100 kW. Cam scumpă.

    17 comentarii

  1. Cam loterie cu motorul de 1.2, versiunile vechi aveau probleme cu distributia, cureaua trecea prin baia de ulei si in timp se dezintegra si se infunda pompa de ulei etc.

    Nu am reusit sa gasesc daca e rezovata problema sau nu.

    Ce mi se pare mie problematic este ca nu prea se gasesc PHEV-uri la preturi acceptabile.
    Daca la electrice iei bonus aproape 10K euro la hibride iei mult mai putin.

    Problema e ca full electric nu mi se pare viabil decat ca masina de oras, ori sa tin 2 masini (una electrica pentru oras, una normala pentru concedii) mi se pare cam deplasat.

      (Citează)

    • In situatii de utilizare reala, in viata de zi cu zi, PHEV-urile au un consum mixt similar cu cel al unor masini cu motoare cu ardere interna. Poate o scadere cu aproximativ 20-30% maxim. Mai ales in cazul autovehiculelor folosite in scopuri comerciale, au fost si cazuri in care consumul a fost la fel de mare ca la modele identice, dar cu ardere interna. Asta pentru ca utilizatorii nu incarcau aproape niciodata bateriile.

        (Citează)

  2. Si eu mai astept ~15-20 de luni sa vad un PHEV cu ~100-120km autonomie electrica + un termic benzina decent de minim 135CP alaturi.
    Am testat Jeep Renegade 4xe si desi reteta este in directia buna dar 50km autonomie mie nu-mi ajunge uneori pentru o singura zi, iar motorul termic cu doar 35l rezervorul nu ma multumeste deplin.

    PS: eC4 este foarte placut si pentru suspensia comoda ce face calatoriile urbane mult mai placute.

      (Citează)

  3. Pyro:
    Ce mi se pare mie problematic este ca nu prea se gasesc PHEV-uri la preturi acceptabile.
    Daca la electrice iei bonus aproape 10K euro la hibride iei mult mai putin.

    Găsisem Seat Leon PHEV la 22K euro după reduceri și RABLA+ la 3 dealeri diferiți astă-vară.
    Acum e stricat site-ul și nu mai pot verifica prețul la zi. Cred că era cel mai ieftin PHEV.

      (Citează)

    • Depinde de autonomia pur electrică. Eu sunt tentat de un PHEV care să aibă măcar 60 km.

        (Citează)

    • Toyota RAV4 PHEV apare la vânzare și în România anul acesta cu o astfel de autonomie, dar nu poate fi încadrat la mașini ieftine. Există deja pe stoc la Suzuki sub formă de Across PHEV și e scump bine de tot deși e mai puțin dotat decât echipările pe care oferă pe RAV4.

        (Citează)

    • Da, RAV4 este un model interesant.

        (Citează)

    • A mea are declarat 60 km. Am reușit 50 în vară, acum dacă ajung la 25 sunt fericit. Problema majoră e că fac drumuri scurte și încălzirea inițială consumă enorm.

        (Citează)

    • Si-a luat un prieten tiguan phev si acum se “bucura” de un consum dublu fata de masina de dinainte. In conditii de iarna, full electric merge max 20km, iar pe benzina are undeva la ~10. Combinat un ~9-10 pe oras ca are si talpa mai groasa. Teoria nu prea s-a pupat cu practica. Diesel-ul de dinainte lua 6 in oras in stilul lui de mers. Macar nu mai polueaza cred.

        (Citează)

  4. Hai ca abia m-am dat jos dintr-unul. N-am stiut ca e nou. Am tot dat cu capul de rama plafonului si nu-s inalt. E ingust tare sus. Apoi materialele sunt ieftine de tot. Tapiteria ‘de piele’ e proasta tare. Plastic practic. Mi-a placut selectorul de viteze. In sfârșit au renuntat maneta aia inutila. Eu am avut un diesel care s-a comportat ok si a consumat 4.9 la un trip cu average de 100km pe ora , ceea ce e foaaarte bine. Si suspensia era confortabila, dar pe curbe nu chiar se lipeste de sosea. Compromisuri.
    Unimpressed per total.

      (Citează)

  5. Eu ma mai uit si pe site-urile hulitelor Renault. Am vazut un PHEB Captur de 50-60 km in oras. Solutia tehnica este interesanta!

      (Citează)

  6. Asta e genul de mașina care e urâta și funcțională fix ca un catâr. Nu e nici cal nici măgar… Marimea asta la mașini(cum e și CHR) mi se pare complet aiurea… Ori ai nevoie de mașina mare și alegi între un SUV(Q7, X5, Touareg, xc90, Model X, etc), monovolume(Sharan, Alhambra, Galaxy) sau pickup(Ranger, Hilux). Ori iei o mașina mică berlina/break(Logan, Passat, A4, Serie 3, Mondeo, etc) sau hatchback(Sandero, Golf, A3). Dacă stai in locuri înguste, cum e prin Italia sau Grecia, iei o mașina(sau mai multe dacă familie mare) mică gen Fiat 500, Mini, Smart, Lupo, Spring ca nu ai încotro, altfel prețul ăstora nu rentează.
    Problema mea este faptul ca genul asta de mașini din articol au 2 locuri disfuncționale in spate…daca nu o sa între 3 scaune de copil in spate înseamnă ca nu vor avea nici 3 adulti loc in spate…și la CH-r daca dai scaunul șoferului in spate pt o persoana de 1.88 nu o sa mai intre nimeni in spate, nici măcar un copil…sunt sigur ca și la asta e la fel…asta face genul asta de mașina ca fiind defapt cu 2 locuri pt persoane cu scula mică sau domnișoare independente in căutare de fraierul cu scula mică…as zice, surprinzător, după statisticile de la drpciv ca sunt destul de putini care se încadrează in RO…
    In alta ordine de idei hai sa nu mai cumpărăm mașini pt ca mergem de 2 ori la munte pe an și avem nevoie sa fie mai înaltă și cu 4×4…de cele mai multe ori sistemele din ziua de azi 4×4 nu te ajuta la nimic când tu vi cu gume allseason ieftine ca ți-ai luat tigaie cu roti mari și e scump sa o încalți corespunzător…

      (Citează)

    • Ai reușit să scrii o varză total lipsită de coerență.
      Nu cunoști mașina, dar “știi tu” cum e.

        (Citează)

    • @Emil C

      Nu conosc masina dar autorul a zis ca e “un concurent redutabil pentru Toyota CH-R” pe care o cunosc foarte bine pt ca inchiriez foarte des pe afara pe la Avis sau Hertz(tot timpul cer altceva si primesc kkt’ul asta de masina). Aparent faci parte din segmentul descris de mine incoerent…

        (Citează)

    • Si daca te uiti pe specificatii iti dai seama ca Radu a zis bine intrucat chiar e aceasi masina impachetata diferit:

      Citroen C4 2021:
      171.5 inches (4,355 mm) long
      72.2 inches (1,834 mm) wide
      59.8 inches (1,520 mm) high
      105.1 inches (2,670 mm) wheelbase

      Toyota CH-R:
      171.7 inches (4,360 mm) long
      70.7 inches (1,795 mm) wide
      61.6 inches (1,565 mm) high
      103.9 inches (2,640 mm) wheelbase

        (Citează)

  7. Eu personal vad masina prin prisma iubitorului mărcii și mă deranjează că au copiat urâțenia aia de Toyota, pana acum au facut masini cu design propriu si au iesit toate faine.
    Daaaar, avem in familie 2 Citroen-uri din care unul 1.2 benzina si se mișca ok, fara probleme.
    Are 120 mii km acum.
    Deci, noi personal ne gândim destul de serios pentru următorii doi ani sa achiziționăm una.
    Călătoriile noastre scurte, in afara de concedii sunt in limita a 300km pe weekend, deci se mulează perfect .

      (Citează)

  8. Dan:
    @Emil C

    Nu conosc masina dar autorul a zis ca e “un concurent redutabil pentru Toyota CH-R” pe care o cunosc foarte bine pt ca inchiriez foarte des pe afara pe la Avis sau Hertz(tot timpul cer altceva si primesc kkt’ul asta de masina). Aparent faci parte din segmentul descris de mine incoerent…

    Autorul nu e chiar o referinta in materie de cunostinte auto… scuze, Radu!
    Deci faptul ca tu cunosti aberatia aia de CHR care intr-adevar nu are loc in ea te face sa crezi ca si asta e la fel. Cauta si tu review de la niste baieti care cu asta se ocupa si vei avea surprize.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus