un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cred că VW va avea succes cu modelul ID.5

5 Nov 2021  ·

AUTO  ·

38 comentarii

Cred că este clar că Volkswagen a avut succes cu modelul ID.4. Arată a SUV modern, are vreo 500 km autonomie, dimensiuni rezonabile. Dacă ar fi să-mi cumpăr acum o mașină electrică, ar fi VW ID.4, nu vreo Tesla. OK, sau poate ar fi Ford Mustang Mach-E, ar trebui să le conduc pe amândouă mai multă vreme ca să văd ce-mi place mai mult. Dar ideea este că ID.4 îmi place mult.

Sunt multe deja prin București, probabil a fost de succes în toată lumea.

Și cred că noul ID.5 va avea succes și mai mare. Este practic un ID.4, dar cu forma de SUV Coupe care este acum foarte populară și căutate, după cum am aflat la lansarea Renault Arkana și după cum se vede din faptul că 1 din 2 oameni visează la un BMW X6 (cifră care nu se bazează pe vreun studiu real).

Arată bine. Este o mașină de 4,6 metri lungime cu motor pe puntea spate. Varianta GTX va avea două motoare electrice, față și spate. Puterile variază deci între 170 CP și 300 CP pentru varianta GTX. Există o singură opțiune de baterie, 77 kWh, iar încărcarea se face la maxim 135 kW, ceea ce pare cam puțin pentru 2021. Interiorul pare frumoșel.

I’d buy it!

 

    38 comentarii

  1. Ce mă intrigă e că deși motorul electric ocupă mult mai puțin loc decât unul termic, dimensiunile mașinilor continuă să crească de la an la an. Toate au ajuns niște bărci ce ocupă foarte mult spațiu degeaba într-o lume tot mai înghesuită.

      (Citează)

    • Momentan bateriile ocupa ceva mai mult spatiu decat un rezervor clasic, asadar orice spatiu castigat de la motor se pierde aici.

        (Citează)

    • Peste 40000 de euro a dat dementor de fratemiu pe id mic de la vw, e enervant ca frana nu merge decat dupa ce insisti si problema tuturor masinilor electrice, cum ai luat piciorul de pe acceleratie se opreste, nu e ca o masina uatomata normala, asa sunt electricele.

        (Citează)

    • @Dan, cand ridici piciorul de pe acceleratie intra in actiune frana regenerativa pentru a reincarca bateriile. Dar asta se poate dezactiva si masina va rula normal, la fel ca cele cu motor cu ardere interna. Singura problema este ca autonomia in oras va scadea considerabil.

        (Citează)

  2. Am facut test drive cu ID 3 si ID 4, si sincer nu mi-a placut ID 4 deloc, desi pare mare, in interior nu aveai nici un plus de spatiu,spatii de depozitare putine, mult plastic, vizibilitate proasta, nu merge ca masina de familie,pentru oras ID 3 este suficient.
    Astept ID Buzz sa vad cum va fi (probabil contribuie si nostalgia dupa T1) consider ca masina trebuie sa aibe si o parte utilitara, sa pot sa imi fac si treaba cu ea, pacat ca Stellantis nu intelege asta si au pus bateriile alea mici pe Rifter/Berlingo ca si pe 208.

    Daca ar fi sa iau totusi o masina azi, as merge pe Kia/Hyundai , cred ca sunt cele mai fiabile dintre toate din ce am citit. Dar pentru a tara dezvoltata Tesla este inca o optiune foarte buna datorita retelei de SuperChargers care nu o poate egala inca nici un producator.

      (Citează)

  3. Poate scade prețul la id.4 un pic și la id.3 mai mult, ca să nu mai am nici o scuză pentru lipsa permisului.

      (Citează)

  4. Producatorii de masini care fac asemenea monstri merita sa moara in faliment. Nu o sa cumpar niciodata un SUV, am zis!
    SUV-urile astea de oras sunt o mizerie, nu faci decat sa-ti cresti costurile la absolut tot (de la tabla de pe ea daca ai un accident, consumul e mai mare, pana si costul la spalatorie e mai mare!) fara niciun avantaj real. Portbagajul e la fel sau chiar mai mic decat la sedan-uri sau hatchback-uri, interiorul e la fel, totul e la fel, singura diferenta e ca stai mai sus la volan. La ce te ajuta asta in mod real?

    As vrea sa vad masini electrice pe bune, masini electrice de dimensiunile unei Mazda 3, a unei Skoda Octavia, a unui VW Golf.
    Nu, nu exista nimic decent in zona asta – pana si hyundai ioniq 5 e maricel daca stai langa el. Si nu, nu vreau plug-in hybrid, nu vreau aceeasi masina cu electric in loc de ICE, vreau o masina noua, sedan/hatchback full electric si care sa arate decent!
    Nu, nu Tesla model 3 care e o abominatie. Cand voi vedea oare un VW stil Passat electric?

      (Citează)

  5. Sunt curios ce parere ai de KIA EV6. Iti place?
    Tot 77KW

      (Citează)

  6. Iulian:
    Ce mă intrigă e că deși motorul electric ocupă mult mai puțin loc decât unul termic, dimensiunile mașinilor continuă să crească de la an la an.Toate au ajuns niște bărci ce ocupă foarte mult spațiu degeaba într-o lume tot mai înghesuită.

    Pentru ca omul cumpara masina care e mai mare la interior si are si portbagaj mare, sa poata merge in concedii cu ea. Pentru ca romanii cumpara cat mai multa masina de banii dati, n-avem toti doua masini ca altii, una mica pentru oras si alta maimare pentru concedii, cu una singura trebuie sa impace tot.

      (Citează)

    • Mașina asta n-au făcut-o pentru piața din România :) Dar da, sunt de acord cu tine pentru că îmi caut o mașină bună la de toate dar fără un portbagaj în care să încapă porcul în picioare. 450 l sunt suficienți pentru o familie de 4 persoane că nu trebuie să plec și cu mâncarea în concediu. O cumpăr acolo :)

      Mașinile astea mari nu par spațioase la interior. Am observat că doar italienii au niște mașini până în 4.30 m cu portbagaj mare și spațioase înăuntru. Dar well, e Fiat :)

        (Citează)

  7. Din cate am inteles, VW sta cam prost pe partea de software pt ID-uri. Citisem multe reclamatii pe subredditurile specifice. Daca imbunatatesc partea asta, cred ca ar ajunge din urma Tesla

      (Citează)

  8. Mi-aș cumpăra un Ionică 5 de la hiunday.

      (Citează)

  9. Nu mi-au placut niciodata masinile cu forma asta, mi se par oribile. Si x6, si ala de la Mercedes, si arkana si toate de genul asta. Makes absolutely no sense.
    Nu prea au sens suv-urile in general, dapoi astea nici atat. Why? daca tot cumperi o cutie cu care sa impingi aerul, de ce sa nu iei una care are si spatiu deasupra portbagajului? As intelege daca ar fi mai frumoase, but they are fucking not.

      (Citează)

  10. Eu zic sa te mai interesezi si sa nu mai generalizezi.
    Dețin un SUV.
    Un SUV are același motor ca un sedan (ca ex: același motor îl găsești pe A4, A6, Q5 sau seria 3, seria 5, X3)
    Consuma la fel ca un sedan pentru ca au aceeași greutate (nu mi spune ca aerodinamică diferă si de asta consuma mai mult un SUV pt ca in oraș ar trebui sa mergi liniștit). Intr-un oraș mic am consum de 7%, in Bucuresti creste consumul pt ca se conduce ca naiba si nu poti sa conduci liniștit. In afara poti sa scoți si consum de 5-6%. Poti sa scoți si consum de 13% in oraș si cu un SUV si cu un sedan.
    Consumul e dat de puterea motorului si de modul de condus.
    Nu toată lumea are nevoie de o barca ca sa aiba cel mai mare portbagaj.
    Si da, poziția de condus mai înaltă e un avantaj care cântărește destul de mult pt mine pt ca poti sa anticipezi traficul văzând mult mai in fata decât dintr un sedan plus ca un SUV nu îți mai permite sa te dai pe serpentine ca si cu un sedan …

    Poate ar fi trebuit sa formulezi si sa zici ca e o crima sa faci mașini mari (SUV si sedan) si cu motoare mari. Dar ce înseamnă mașina mare? Dacă un SUV e înalt si are 4,6 m lungime nu e ok, dar un sedan care nu e înalt dar are 4,8 m lungime e ok si alta diferența dintre ele e doar un portbagaj mai mare la sedan?
    A4, X3, Golf, Focus, Ceed etc sunt mașini similare ca dimensiuni interioare, poate ai si motoare cu aceleași puteri dar unele sunt mai lungi si unele mai scurte, aici e ok?
    O crima e faptul ca se produc foarte multe mașini de care nu avem nevoie si aceleași masini sunt puse pe mâinile unor șoferi care omoară alți oameni. De ce avem nevoie de masini cu 300 de cai care prin peste 200 la ora când limita legală maxima de viteza e 130km/h?
    Ieri am citit: in România nu sunt autostrăzi, dar dacă se fac autostrăzi știu romanii sa circule pe ele? Au data ca exemplu: a fost modernizat un drum cu asfalt bun si cu marcaje si etc si știi ce s a întâmplat? A crescut numărul de morți.
    E o crima sa pui pe mâna unor oameni care habar nu au sa conducă niște masini (nu contează puterea, înălțimea, lungimea) care devin arme … asta e crima pe care noi o acceptam.

    BGDN:
    Producatorii de masini care fac asemenea monstri merita sa moara in faliment. Nu o sa cumpar niciodata un SUV, am zis!
    SUV-urile astea de oras sunt o mizerie, nu faci decat sa-ti cresti costurile la absolut tot (de la tabla de pe ea daca ai un accident, consumul e mai mare, pana si costul la spalatorie e mai mare!) fara niciun avantaj real. Portbagajul e la fel sau chiar mai mic decat la sedan-uri sau hatchback-uri, interiorul e la fel, totul e la fel, singura diferenta e ca stai mai sus la volan. La ce te ajuta asta in mod real?

    As vrea sa vad masini electrice pe bune, masini electrice de dimensiunile unei Mazda 3, a unei Skoda Octavia, a unui VW Golf.
    Nu, nu exista nimic decent in zona asta – pana si hyundai ioniq 5 e maricel daca stai langa el. Si nu, nu vreau plug-in hybrid, nu vreau aceeasi masina cu electric in loc de ICE, vreau o masina noua, sedan/hatchback full electric si care sa arate decent!
    Nu, nu Tesla model 3 care e o abominatie. Cand voi vedea oare un VW stil Passat electric?

      (Citează)

    • Vorbesti prostii cu greutatea masinilor care ar fi la fel. Hai sa vedem, comparatie Octavia vs. Kodiaq (care ca lungime sunt similare, 4.68 vs. 4.7 metri):
      – Octavia motor 1.5 150 CP: 1263 kg (poate ajunge la 1421 cu optionale)
      – Kodiaq motor 1.5 150 CP: 1582 kg.

      Mai spune-mi despre cum consumul e la fel cand ai 300 de kile in plus pe masina.

      Cat despre volumul portbagajului:
      – Kodiaq: 720 litri
      – Octavia: 590 litri
      – ID.4: 543 litri

      Merita costul in plus? Eu zic ca nu. Plus ca Skoda e o exceptie, unde toate masinile lor au portbagaje incapatoare.
      De ce mi-as lua o monstruozitate imbecila de ID.4, ca sa am cu 50 de litri mai putin portbagaj decat o masina normala precum Octavia? Asta incerc sa explic, SUV-urile astea electrice sunt stupide si sper sa nu le cumpere nimeni. Poate atunci vor incepe si producatorii sa fabrice masini decente.

        (Citează)

    • De parca toata lumea are nevoie de portbagaj enorm.

        (Citează)

    • SUVul cu tractiune integrala consuma automat mai mult ca un sedan. Daca nu iti iei cu 4×4, de ce mai iei suv, doar ca sa urci bordurile mai usor?

        (Citează)

  11. Pare ca nu te-ai urcat in vreun id.4 ca sa vezi cât plastic primești de 50k de euro.

      (Citează)

  12. BGDN:
    Producatorii de masini care fac asemenea monstri merita sa moara in faliment. Nu o sa cumpar niciodata un SUV, am zis!
    SUV-urile astea de oras sunt o mizerie, nu faci decat sa-ti cresti costurile la absolut tot (de la tabla de pe ea daca ai un accident, consumul e mai mare, pana si costul la spalatorie e mai mare!) fara niciun avantaj real. Portbagajul e la fel sau chiar mai mic decat la sedan-uri sau hatchback-uri, interiorul e la fel, totul e la fel, singura diferenta e ca stai mai sus la volan. La ce te ajuta asta in mod real?

    As vrea sa vad masini electrice pe bune, masini electrice de dimensiunile unei Mazda 3, a unei Skoda Octavia, a unui VW Golf.
    Nu, nu exista nimic decent in zona asta – pana si hyundai ioniq 5 e maricel daca stai langa el. Si nu, nu vreau plug-in hybrid, nu vreau aceeasi masina cu electric in loc de ICE, vreau o masina noua, sedan/hatchback full electric si care sa arate decent!
    Nu, nu Tesla model 3 care e o abominatie. Cand voi vedea oare un VW stil Passat electric?

    Asta! Sunt întru-totul de acord. Suvificarea automobilului este facută doar pentru a-ți scoate ție și mie mai mulți bani din buzunar. Cumva, producătorii ne-au convins că avem nevoie și ne plac mașinile astea mari. GG, ce să zic… Și, ca să ies din dulap, avem un e-Up ca mașină de oraș si o Octavia breakă, diesel, ca mașină de familie. Nu susțin că sunt cel mai ascuțit creion din penar, dar mi se pare că am făcut alegerea perfectă pentru perioada asta și sunt încântat de ambele.

      (Citează)

  13. Mașina e clar inferioară unei Tesla, dar o să se vândă pentru că e VW. Partea bună e că oamenii chiar învață din greșeli și sunt concentrați pe mașini electrice, deci n-o să moară curând. E un pic iritant că nu s-au gândit să scoată și un stationwagon, că parcă ăsta era planul pentru id5 (sau era id6?). SUV n-am de gând să cumpăr, în cel mai rău caz trec la sedan.

    Se întâmplă ceva ciudat cu electricele prin colțul ăsta de lume: n-am văzut modelele noi pe stradă. E plin de model 3 dar n-am văzut decât un model Y. Majoritatea Porsche-urilor mai noi sunt Taycan, dar n-am văzut nici un Mercedes EQS. Am văzut o singură Kia EV6 și parcă un Ioniq 5, dar atăt. E ca și când toți oamenii care voiau electrice și-au luat model 3 și acum gata.

      (Citează)

    • Prin randstad au apărut destul de multe ioniq 5. Si vad surprinzător de multe ford mach e.
      Dar într-adevăr boomul la electrice a fost acu 1-2 ani deja, cand nu plăteai taxa să te doară.

        (Citează)

    • Păi pe la marginea Randstad-ului stau si tot un singur ioniq am văzut. Mach e parcă sunt mai multe, da. E plin de polestar-uri, sunt mai multe decât id4 și încet-încet se apropie de model 3.

        (Citează)

  14. EV6 sau Ioniq 5, apoi Tesla. VW e o gluma la capitolul electrice.

      (Citează)

  15. Ia compara si Audi Q5 quattro si un A6 quattro

    BGDN:
    Vorbesti prostii cu greutatea masinilor care ar fi la fel. Hai sa vedem, comparatie Octavia vs. Kodiaq (care ca lungime sunt similare, 4.68 vs. 4.7 metri):
    – Octavia motor 1.5 150 CP: 1263 kg (poate ajunge la 1421 cu optionale)
    – Kodiaq motor 1.5 150 CP: 1582 kg.

    Mai spune-mi despre cum consumul e la fel cand ai 300 de kile in plus pe masina.

    Cat despre volumul portbagajului:
    –Kodiaq: 720 litri
    – Octavia: 590 litri
    – ID.4: 543 litri

    Merita costul in plus? Eu zic ca nu. Plus ca Skoda e o exceptie, unde toate masinile lor au portbagaje incapatoare.
    De ce mi-as lua o monstruozitate imbecila de ID.4, ca sa am cu 50 de litri mai putin portbagaj decat o masina normala precum Octavia? Asta incerc sa explic, SUV-urile astea electrice sunt stupide si sper sa nu le cumpere nimeni. Poate atunci vor incepe si producatorii sa fabrice masini decente.

      (Citează)

  16. Nici eu nu sunt fan SUV, dar nici nu am ceva impotriva lor – mai mult impotriva soferilor lor, ca din pacate daca vezi un SUV pe strada in Romania, probabilitatea ca la volanul lui sa fie un meltean e mai mare.

    La un moment dar chiar cochetam cu ideea unui Kodiak… dar ne-am linistit repede, nu avem nevoie si nu putem justifica achizitia oricat am incerca, mai ales ca acum avem Octavia.

    Mie imi place acest VW.

    Planul curent e sa tragem de Octavia cat putem (are deja 6 ani, benzina normal) si apoi probabil vom lua o electrica.

      (Citează)

  17. Stai ca ne-am încurcat si am pornit de la ceva si am ajuns in altele:
    – nici eu prea sunt de acord sa dau banii pe un ID4 sau ID5, nu văd un salt real fata de ID3
    – dacă ne referim la ICE, atunci îți compar Skoda Kodiaq cu un vw golf 7 variant (4,58 m si 1500kg).

    In concluzie, in funcție de cum faci comparațiile ori tu ai dreptate ori eu. :)

    Si ma repet: nu toată lumea are nevoie de un portbagaj monstru.

    BGDN:
    Vorbesti prostii cu greutatea masinilor care ar fi la fel. Hai sa vedem, comparatie Octavia vs. Kodiaq (care ca lungime sunt similare, 4.68 vs. 4.7 metri):
    – Octavia motor 1.5 150 CP: 1263 kg (poate ajunge la 1421 cu optionale)
    – Kodiaq motor 1.5 150 CP: 1582 kg.

    Mai spune-mi despre cum consumul e la fel cand ai 300 de kile in plus pe masina.

    Cat despre volumul portbagajului:
    –Kodiaq: 720 litri
    – Octavia: 590 litri
    – ID.4: 543 litri

    Merita costul in plus? Eu zic ca nu. Plus ca Skoda e o exceptie, unde toate masinile lor au portbagaje incapatoare.
    De ce mi-as lua o monstruozitate imbecila de ID.4, ca sa am cu 50 de litri mai putin portbagaj decat o masina normala precum Octavia? Asta incerc sa explic, SUV-urile astea electrice sunt stupide si sper sa nu le cumpere nimeni. Poate atunci vor incepe si producatorii sa fabrice masini decente.

      (Citează)

  18. zetanu:
    EV6 sau Ioniq 5, apoi Tesla. VW e o gluma la capitolul electrice.

    Eu nu inteleg cum pe masini ICE dacă luam o mașina de la Kia/Hyundai si o comparam cu una de la VW e o diferența de preț sesizabilă.
    Iar la electrice iei Ionique5 /Ev6 si compari cu ID4 sunt cam similare la preț. Cine ne duce cu preșul aici: VW ca vinde o mașina mediocra la 50k euro sau Hyundai/Kia care vinde o mașina prea scump vis a vis de cum e văzut Brandul? In momentul asta nu știm care mașina e mai buna in timp …

      (Citează)

    • Asta cu prețul mașinii funcție de cum e văzut brandul e amuzantă când vine vorba de electrice. Prețul e dat de tehnologie și funcționalitate. Considerând asta, VW e prea scump.

        (Citează)

  19. zetanu:
    EV6 sau Ioniq 5, apoi Tesla. VW e o gluma la capitolul electrice.

    Word! Urmărește și blogul Electromobilitate.

      (Citează)

  20. A spus “nu vreau aceeasi masina cu electric in loc de ICE, vreau o masina noua, sedan/hatchback full electric si care sa arate decent!”

    esti analfabet functional?

    A.:
    E-Golf poate?

      (Citează)

    • De ce esti atat de nervos? Exista ID.3 care se potriveste perfect cerintelor. Dimensiuni si aspect similare cu cele ale Volkswagen Golf, full electric, autonomie rezonabila.

        (Citează)

  21. Alin: Asta! Sunt întru-totul de acord. Suvificarea automobilului este facută doar pentru a-ți scoate ție și mie mai mulți bani din buzunar. Cumva, producătorii ne-au convins că avem nevoie și ne plac mașinile astea mari. GG, ce să zic… Și, ca să ies din dulap, avem un e-Up ca mașină de oraș si o Octavia breakă, diesel, ca mașină de familie. Nu susțin că sunt cel mai ascuțit creion din penar, dar mi se pare că am făcut alegerea perfectă pentru perioada asta și sunt încântat de ambele.

    Sunt si alte motive se pare…
    https://www.youtube.com/watch?v=7WYBR0tlPA8

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus