un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Guanyu Zhou va fi primul pilot chinez din Formula 1

16 Nov 2021  ·

AUTO  ·

14 comentarii

Uitați o mutare interesantă în Formula 1: din 2022, pilotul chinez Guanyu Zhou va concura pentru Alfa Romeo, alături de Valtteri Bottas. Dintre piloții actuali Alfa Romeo, Raikkonen se retrage, iar Giovinazzi… rămâne fără mașină și probabil își caută echipă.

Guanyu Zhou este bun. În acest moment este pe locul 2 în clasamentul general din Formula 2. Cu două curse rămase, are chiar și șanse matematice de a-l câștiga în fața australianului Piastri, actualul lider.

Este clar însă că nu doar performanța de pe circuit contează. Guanyu va fi primul pilot chinez din Formula 1, ceea ce va atrage o piață uriașă de telespectatori în acest sport, spre bucuria sponsorilor. Părerea mea este că mutarea s-ar fi făcut chiar și dacă era pe locuri mai joase în clasament, mai ales că anterior a testat cu Alpine în Formula 1. Prin comparație, Piastri va fi la anul doar pilotul de rezervă al Alpine.

Multe schimbări la anul, foarte multe. Sunt chiar entuziasmat pentru noua față a Formulei 1.

    14 comentarii

  1. Nu inteleg cum poti fi entuziasmat cand echipele/pilotii pot fi penalizati de la orice nimic.
    De cand au bagat tot felul de reguli si limitari care de care mai ciudate eu mi-am pierdut interesul puternic.

      (Citează)

    • Va fi f interesant de la anul, pt ca limitarile si restrictiile impuse vor reduce discrepanta masiva intre primele 2-3 echipe si restul, datorata in mare parte masinilor mult mai bune. De la anul ma astept sa nu mai vad aceeasi 3-4 piloti luptand pt primele locuri, ci poate o sa aiba sanse si Okon sau Gasly sau alti soferi de la echipe mai mici.
      Deci da, si eu astept cu mare interes, o sa scoata mai mult in evidenta maiestria soferilor, si mai putin cat de bune sunt masinile.

        (Citează)

    • A aparut un filmulet cu Vettel avand vreo 10 atingeri de masini care au dus la amenzi precum cea a lui Max. Evident, fara consecinte. Funny.

        (Citează)

    • Okochea: De cand au bagat tot felul de reguli si limitari care de care mai ciudate eu mi-am pierdut interesul puternic.

      Regulile alea fac concursul mai bun. Pentru mine cei mai plictisitori au fost anii Schumacher, în care nu se întâmpla mare lucru. Acum, în 2021, măcar ai o luptă pentru locul 1 cum n-am mai văzut de la Hamilton vs Rosberg (și erau coechipieri atunci), plus luptă între Ferrari și McLaren.

        (Citează)

    • alunelu:
      A aparut un filmulet cu Vettel avand vreo 10 atingeri de masini care au dus la amenzi precum cea a lui Max. Evident, fara consecinte. Funny.

      Se judecă de la caz la caz astea și sunt tot felul de reguli pe care noi nu le știm, de exemplu dacă erai sau nu cu mașina în dreptul celuilalt pilot, o palmă înaintea lui șamd.

        (Citează)

  2. Gio a cam iesit din F1 de acum. E sustinut de Ferrari care nu are loc la ei in echipa pentru multi ani de acu incolo cu Leclerc si Sainz. Adauga la asta faptul ca Gio are aproape 28 de ani, fiind mai in varsta decat antementionatii si e destul de clara treaba. Probabil ramane reserve driver la Ferrari, il baga un an in Formula E sau DTM si din 2022 in categoria la care o sa concureze noul hypercar Ferrari,

    Baiat bun, sofer ok, dar nu de top. A rezistat 3 ani de zile, asa ca putem zice ca e un succes pentru el.

      (Citează)

  3. Regula cu amenda cred ca e mai noua… vettel e pilot vechi…cine știe ce reguli erau acum 10 ani când mângâia el mașinile adversarilor…

    alunelu:
    A aparut un filmulet cu Vettel avand vreo 10 atingeri de masini care au dus la amenzi precum cea a lui Max. Evident, fara consecinte. Funny.

      (Citează)

  4. Cam ai dreptate, dar poate revine prin 2025 la vreo noua echipa…VAG sau cine știe…

    Webber:
    Gio a cam iesit din F1 de acum. E sustinut de Ferrari care nu are loc la ei in echipa pentru multi ani de acu incolo cu Leclerc si Sainz. Adauga la asta faptul ca Gio are aproape 28 de ani, fiind mai in varsta decat antementionatii si e destul de clara treaba. Probabil ramane reserve driver la Ferrari, il baga un an in Formula E sau DTM si din 2022 in categoria la care o sa concureze noul hypercar Ferrari,

    Baiat bun, sofer ok, dar nu de top. A rezistat 3 ani de zile, asa ca putem zice ca e un succes pentru el.

      (Citează)

  5. Daaa , doar pe Duckface Max nu-l penalizeaza nimeni , camerele brusc s-au uitat in alta parte . Jenant … cum nu a luat el virajul inspre Lewis (si iti zice un non fan al lui Ham ham)

    Okochea:
    Nu inteleg cum poti fi entuziasmat cand echipele/pilotii pot fi penalizati de la orice nimic.
    De cand au bagat tot felul de reguli si limitari care de care mai ciudate eu mi-am pierdut interesul puternic.

      (Citează)

  6. EU zic ca anul viitor va fi spectacol in Formula 1. Noile reguli, noile motoare, piloti noi, abia astept !

      (Citează)

    • Spectacolul este acum. Pana la anul, sa ne bucuram de asta, ca o asa lupta pentru titlu n-a mai fost demult, asa cum spune si Radu. BTW, in etapa ce-a trecut, Brazilia, eu unul, tarziu m-am prins ca mai sunt si alti 18 piloti pe pista in afara de Max si Lewis. Sa ai o lupta atat de stransa pentru titlu si sa n-o constientizezi, inseamna ca nu pentru spectacol urmarim F1 (nu este un atac la persoana ta, sper ca nu intelegi gresit). Ce vreau sa spun este ca avem un golden year, cum se zice, despre care se va vorbi mult si la care se vor face referiri in viitor. Sau cel putin asa mi se pare mie c-ar fi normal :D

        (Citează)

  7. nwradu: Se judecă de la caz la caz astea și sunt tot felul de reguli pe care noi nu le știm, de exemplu dacă erai sau nu cu mașina în dreptul celuilalt pilot, o palmă înaintea lui șamd.

    “Atingeri” cum a facut Max cu masina lui Lewis, pipăiri cand sunt parcate, la asta ma refer.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus