un blog de Radu Dumitru

15% reducere la toate aspiratoarele-robot cu codul "nwradu"! Am și YouTube.

Articole interesante de citit astăzi – 25 iulie 2021

25 Iul 2021  ·

GÂNDURI  ·

21 comentarii

Despre Eliahu Itzkovitz. Evreu născut în Chișinău în perioada interbelică. Copil fiind, și-a văzut familia ucisă într-un lagăr de concentrare de un paznic numit Stănescu. El a fost singurul supraviețuitor. După război a devenit soldat în armata israeliană și a dezertat auzind că Stănescu este legionar în Legiunea Franceză. S-a înscris acolo, l-a urmat pe Stănescu în Indochina Franceză (think Vietnam), s-a transferat în unitatea acestuia și l-a omorât într-o zi, răzbunându-și astfel familia. Mai pe larg în comentariul de aici. Mă mir că nu-i și un film despre asta, cu Steven Seagal.

Un depozit cu mii de console PS4 era de fapt un bot farm pentru FIFA Ultimate Team. Autoritățile au anunțat întâi că au găsit o operațiune de minerit de criptomonede. M-am și mirat atunci, nu știam că PS4-ul este eficient la asta.

Un material misterios de la Cernobîl este numit corium. De la core, că-i amestec de materiale radioactive și materiale ce formau nucleul reactorului. 5 minute lângă el și ai primit doza letală.

De ce olimpiadele moderne trebuie oprite. Nu este nici o sărbătoare a sportului, ci doar cheltuieli uriașe fără nici un beneficiu pentru orașul gazdă sau locuitorii săi. Sportivii sunt ținuți ca în lesă de Comitetul Olimpic, iar nici o olimpiadă nu a avut un impact pozitiv.

Dacă atleții de la olimpiadă ar evolua în nud, care ar fi cel mai ciudat sport olimpic? Ca de obicei, discuția amuzantă este în comentarii. La olimpiadele grecești concurau dezbrăcați, ca să fie un sausage fest complet.

Fondatorul Untold a vorbit despre întoarcerea la ortodoxie la o conferință bisericească. Ce mă miră aici este că festivalurile de muzică parcă nu merg deloc în aceeași direcție cu ortodoxia, că mai păcătuiești pe acolo. Dar na, fiecare om cu traiectoria sa prin viață.

Clipul acesta despre Omega și parteneriatul cu olimpiada din Japonia a ieșit superb:

În Gara de Nord, unitățile exterioare de aer condiționat au fost montate tot în interior. Adică e aparatul din care iese aer cald și lângă el este și unitatea exterioară, din care iese aerul cald tot în interiorul gării. Cineva și-a zis “ce-are mă, de ce n-ar merge și așa?”

Fotografii cu inundațiile din Germania.

Harta propagandei rusești. Dimensiunea unor orașe americane. Teritoriul leilor (arena leilor? :P). Numărul de zgârie-nori per țară europeană.

Un YouTuber a trimis AirTag-uri către Apple, Elon Musk și Kim Jong-Un. Așa faci clipuri interesante.

De ce oamenii se poartă urât în mediul online. Iar în plus, social media răsplătește scandalul și controversa.

Avionul acesta care trece prin ceață:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by |Best Of Aviation| (@avgeek18)

Autoritățile SUA schimbă definiția astronautului. Doar pentru că ajungi în spațiu nu înseamnă că ești astronaut, altfel vor fi câteva mii după lansarea turismului spațial.

Tongue fu, o formă bună de auto-apărare.

Ceasuri de vedete. Apropo de asta, alfabetul ceasornicarilor elvețieni importanți.

Avans în lupta cu Alzheimer, Parkinson și alte boli degenerative.

De ce coliziunea dintre Hamilton și Verstappen este doar un incident de cursă: (urmăriți pe YouTube dacă nu merge embed-ul)

    21 comentarii

  1. Interesante articole, merci.
    Nu ma pricep eu la F1 dar zau daca inteleg de ce era nervos Verstappen pe Hamilton. Mie mi se pare ca accidentul s-a intamplat pt ca Verstappen nu a vrut sa accepte ca era deja depasit. Practic, s-a bagat in fata lui Hamilton sperand ca H o sa il fereasca, ceea ce nu avea cum sa se intample la cat de agresivi au fost amandoi. Se vede pe filmare din cockpit ca V a tras dreapta, apoi a ezitat, apoi a tras si mai tare dreapta, sperand ca H o sa il lase sa intre primul. Ceea ce nu s-a intamplat, na asta-i viata.

    Adica a jucat chicken dar celalalt nu a clipit si din pacate el a fost cel care a iesit din cursa.
    Se intampla.

      (Citează)

    • Daca nu te pricepi, nu iti da cu parerea…

        (Citează)

    • De ce?
      Nu e ca si cum exista vreo consecinta negativa pt cineva daca gresesc, nu?

      Ba din contra, pot exista consecinte pozitive daca cineva imi explica unde gresesc, pt ca in felul asta am ocazia sa invat de la cei care se pricep, si la fel pot invata si altii care sunt in situatia mea.

      Deci eu zic ca e bine pt toata lumea care nu se pricepe sa isi dea cu parerea in situatii din astea, in care nu exista miza. Altfel stau lucrurile daca ar exista miza, de exemplu nu o sa ma vezi pe mine zicand “nu ma pricep eu la avioane, dar cred ca ar trebui sa apas pe butonul asta” :-))

      Astept sa imi explici tu de ce gresesc ca sa invat, please and thank you.

        (Citează)

    • Marean:
      De ce?
      Nu e ca si cum exista vreo consecinta negativa pt cineva daca gresesc, nu?

      Nici eu nu mă pricep și mai mult de niște highlights&stuff nu am răbdare să mă uit. Dar mi-au apărut destul de multe recomandări după incidentul ăsta și din comentarii am observat că fanii lui Verstappen sunt foarte toxici.

      Acum legat de accident, și eu sunt de aceeași părere cu tine. Max putea să evite mult mai ușor, dar s-a băgat la rupere pentru că altfel pierdea acolo. Leclerc a demonstrat la final că se poate, dacă nu răsună frustrările în tine.

      Am discutat cu niște prieteni, mari fani F1 (și MV printre ei) și îmi explicau ceva legat de trasa ideală și că ăla nu este loc pentru depășiri. Ce nu au reușit să explice logic a fost de ce FIA ar trebui să decidă asta. Legat de trasă, piloții și constructorii își cunosc cel mai bine mașinile și ei știu cât duc frânele și cum accelerează. Unii pot să frâneze mai devreme și treptat, alții mai târziu și mai brusc. Asta modifică acea trasă, chiar dacă este ideală pentru fiecare.

        (Citează)

    • Nu știam ca pe lângă experți în rachete avem și experți în f1 pe aici.
      Atati oameni de știință pe un singur blog mai rar

      Alin:
      Daca nu te pricepi, nu iti da cu parerea…

        (Citează)

    • Desi eu uneori mai conduc in viteza(circuit) desi am reusit sa ma dau in simulatoare de f1, cred ca nu ma pricep. Nu ai ce sa inveti de aici, poate doar sa vezi care e trasa ideala in virajul ala si unde erau cei 2.

        (Citează)

    • Mașinile alea or fi performante, dar nu sfidează fizica și oricâtă experiență au piloții, uneori apare neprevăzutul. În virajul ăla forța centrifugă te aruncă spre exterior, așa că manevra lui Hamilton a fost considerată periculoasă. Cred că descurajarea comportamentului agresiv și periculos stau în general la baza penalizărilor și tot timpul e un grad de subiectivism. Ce făceau Senna și Prost de exemplu n-ar mai fi permise acum și, chiar și atunci, erau destul de încinse ședințele înainte și după curse.

      @Marean: problema la noi cu părerile e că am fost învățați la școală că ori zici bine, ori zici prost. Dacă zici prost râde lumea de tine, dacă zici bine ești cel mai tare. Foarte mulți nu știu să dezbată, să-și expună părerile fără să fie categorici sau agresivi și caută o bulă în care să aibă dreptate.

        (Citează)

    • @Adrian, ai dreptate cand spui ca pentru fiecare pilot poate exista o alta trasa ideala. Dar daca te uiti la clipul postat de Radu, analistul explica faptul ca Hamilton a ales o trasa ceva mai larga decat in restul cursei. Este clar ca a incercat putin sa il blocheze pe Verstapen.
      Acum eu habar n-am cat de legala sau ilegala este manevra lui conform regulamentului.

        (Citează)

    • @Andrei G: trasa ideală e una singură, de asta îi spune ideală. Trasa aleasă de piloți are mici variații. În mare „ilegal” e când nu lași loc unei mașini (practic îl scoți de pe pistă pe celălalt) sau dacă schimbi traiectoria când ești depășit – ca să-l incomodezi pe celălalt, nu că iei o curbă, evident.

      Manevra lui Hamilton a fost considerată periculoasă, chiar dacă teoretic exista destul spațiu pe pistă pentru ambele mașini. În general în sport, pe lângă reguli clare există și chestii care țin de conduită și implică subiectivism din partea ăluia care judecă – așa cum în fotbal nu se mai dă 11m pentru orice contact. Așa și în F1 condusul periculos, uneori implică subiectivism un asemenea verdict.

        (Citează)

    • Eu cred că Verstappen și-a atras-o singur pentru că n-a închis bine interiorul. L-a blocat pe Hamilton doar jumătate de pistă. Hamilton a văzut că a rămas loc pe interior și s-a băgat acolo. Circuitul era foarte lat, Verstappen vedea că are altă mașină lângă el, cu 0,5 metri mai în spate, dar s-a băgat prea în ea. Probabil a zis “lasă că-l sperii și frânează”. Hamilton n-a frânat. Normal era ca Verstappen să ia trasa mai largă prin viraj, ceea ce-l făcea să piardă poziția, dar așa este în curse.

        (Citează)

    • @dam167, trasa ideala nu este una singura pentru toata lumea. Poate sa varieze in functie de aerodinamica masinii si de setarile suspensiei.
      Tine cont ca in momentul incidentului nicunul dintre cei doi piloti nu era in pozitia de a intra pe trasa ideala – Hamiltom era putin spre centru, iar Verstappen era ceva mai in exterior decat s-a fi aflat in mod normal daca nu incerca sa blocheze tentativa de depasire.

      @nwradu, si eu vad situatia la fel. Verstappen ar fi trebuit sa accepte ca a fost depasit si sa nu mai forteze intrarea.

        (Citează)

    • @Andrei G: trasa ideală ține de circuit și e un reper. Echipele și piloții aleg trase diferite în funcție de reglaje, mașini, stil de pilotaj etc. Pe cea ideală o vezi desenată la jocurile video cu mașini și poate să nu fie aia cea mai rapidă pentru x sau y.

      Problema nu s-a pus neapărat că a forțat intrarea, ci că ar fi compensat forța centrifugă care îl arunca spre exteriorul virajului. E clar că Verstappen a greșit, dar s-a considerat că a fost o greșeală provocată de o manevră periculoasă (a lui Hamilton). Fix de-aia ne uităm la ei, că nu „acceptă că au fost depășiți”. Eh, s-a mai maturizat și Max, era mai agresiv acum 2-3 ani.

      Mie per ansamblu mi se pare echitabil – a fost o penalizare pentru a atrage atenția iar Hamilton a câștigat totuși cursa. Sper doar că Max n-a pățit nimic.

        (Citează)

    • @dam167, vad ca tii neaparat sa te contrazici.
      Eu nu ma refeream la trasa ideala pe acel circuit in conditii de aderenta perfecta. Vorbeam de trasa ideala pentru Hamilton, adica cea care ii permite lui personal sa obtina o performanta cat mai buna in acel viraj.

        (Citează)

  2. Aia la gara de nord au facut economie la traseul tubulaturii. D-aia le-au pus unu langa altu. Baieti calculati.
    P. S vezi ca ai scris ca ambele unitati scot aer cald.

      (Citează)

  3. Aia cu evreul moldovean are vreo sursa mai credibila de informare, alta decat wikipedia si reddit?
    Nu inteleg de ce ar vrea cineva sa opreasca jocurile olimpice ca nu aduc niciun beneficiu. Ele se vor opri atunci cand nu va mai fi nimeni interesat sa le organizeze, caci nu e ca si cum obliga cineva orasele gazda sa se inscrie in cursa.

      (Citează)

  4. Vezi că harta propagandei rusești are link către vaccinarea în Europa.

      (Citează)

  5. Sorry to be the party pooper but Eliahu Itzkovitz story is fugazi.

      (Citează)

  6. In momentul in care Verstappen a virat a 2-a oara dreapta, dupa ce a vazut situatia in oglinda, a devenit singurul vinovat pentru incident. Hamilton i-a oferit ocazia sa greseasca si Verstappen nu s-a putut abtine sa nu fie agresiv.

    FIA decide tot felul de imbecilitati care duc la mai multa audienta si nu e prima data cand iau o masura impotriva Mercedes sau a lui Hamilton ca sa le faca viata mai grea. In definitiv ei fac bani din publicitate si cati oameni se uita la curse.

      (Citează)

  7. Mie îmi plac la nebunie olimpiadele, de 100 ori mai mult decât mondialele sau europenele “sportului rege”.

    Cred că e vorba de sportivi, pentru un sportiv medalia olimpică e ceva suprem. Și mai ales despre spectacol și concurența.

    Într-adevăr multe sate olimpice au ajuns în ruine acum.

      (Citează)

  8. Ahahaha, fondatorul Untold. E de fapt un baiat cu bani din Cluj, care dupa prima editie s-a bagat si el in afacere pentru ca producea bani multi. Baiat care consuma destule chestii dubioase. Acum e un fel de Fulgy, usor prajit dupa ce baga in el si s-a intors la credinta.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus