un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Formula 1 începe duminică și iată ce noutăți aduce sezonul 2021

26 Mar 2021  ·

AUTO  ·

15 comentarii

Formula 1 începe duminica aceasta, în Bahrain. Anul trecut, în ciuda pandemiei, am avut un sezon întreg și reușit, așa că nu văd motive pentru care 2021 n-ar fi la fel. Sunt programate 23 de curse.

Dacă vreți să vă adăugați cursele în calendar, ca să le vedeți direct ora, vă recomand F1calendar.com. Puteți genera acolo un calendar pe ora României și care se importă foarte ușor în Google Calendar și alte programe. Eu asta folosesc de câțiva ani.

Cât despre site-uri de informații, sunt bune Formula1.com, BBC F1, ESPN F1 și Motorsport F1.

Sunt trei debutanți. Mick Schumacher, fiul lui Michael Schumacher, intră în acest an în Formula 1 după ce anul trecut a câștigat campionatul de Formula 2. Concurează pentru echipa Haas. Mi se pare că nu sunt multe de zis. Sunt sigur că toate camerele vor fi ațintite pe el. Sper doar că mașina Haas îi va permite să și evolueze într-un mod convingător.

Coechipierul său este Nikita Mazepin, un rus care a împlinit recent 22 de ani. Mazepin este momentan implicat în două scandaluri. Primul legat de faptul că a fost filmat pipăind o femeie. Al doilea legat de faptul că este rus, iar Agenția Mondială Anti-Doping a interzis pentru câțiva ani atleților ruși să concureze sub steagul rusesc. Așa că Mazepin, cel puțin în 2021, va fi “neafiliat” și nu poate afișa la vedere steagul Rusiei.

Echipa Haas și-a prezentat deja mașina și lumea s-a întrebat de ce este vopsită în culorile Rusiei. Haas a răspuns că ei pregătiseră livery-ul înainte ca autoritățile să confirme că interdicția se aplică și în Federația Internațională de Automobilism. Nu știu de ce n-au răspuns “suntem o echipă americană și acelea sunt și culorile noastre”.

Al treilea debutant este Yuki Tsunoda. Concurează pentru AlphaTauri după ce anul trecut a fost locul 3 în campionatul de Formula 2.

Fernando Alonso se întoarce la Renault, acum redenumită în Alpine. Ferrari concurează cu Leclerc și Sainz, McLaren cu Norris și Ricciardo. Vettel a plecat de la Ferrari la Aston Martin. După multe semne de întrebare la finalul sezonului trecut, Sergio Perez și-a asigurat un loc la Red Bull, în locul lui Albon și alături de Max Verstappen.

În ce privește echipele, am spus deja că Renault a fost redenumită în Alpine, care-i o companie ce produce automobile sport, deținută de Renault. Brandul a dispărut o vreme din piață, dar Renault l-a readus în 2017 și acum îl va populariza și mai mult prin numele echipei de Formula 1.

Racing Point s-a redenumit Aston Martin, cu noi proprietari și sponsori. Iată cum arată mașinile.

Sunt patru motoriști în campionat: Mercedes dă motoare către Mercedes, Aston Martin, McLaren și Williams; Ferrari echipează Ferrari, Alfa Romeo și Haas; Honda pe AlphaTauri și Red Bull; Renault pe Alpine, desigur.

Mașinile vor trece prin câteva modificări tehnice în 2021. Nimic crucial, modificările de amploare au fost amânate pe 2022. Jantele sunt mai mari, diverse accesorii aerodinamice sunt schimbate pentru ca o mașină urmăritoare să poată depăși mai ușor în curentul de aer creat de mașina pe care o urmărește:

Predicțiile mele:

  • Lewis Hamilton va câștiga din nou, exceptând vreun ghinion neașteptat.
  • RedBull are șanse la titlul constructorilor pentru că pune pe circuit doi piloți foarte rapizi, Verstappen și Perez. Then again, nici Bottas nu e rău, așa că probabil aici vom vedea o luptă strânsă pentru clasamentul final.
  • McLaren pe locul 3.

Avem noutăți și în calendar. Marele Premiu din Australia nu va mai fi primul, ci se va desfășura în noiembrie. Nu vom vedea noul circuit din Vietnam nici în acest an. Pe 5 septembrie ar trebui să aibă loc o cursă în Olanda, iar pe 5 decembrie una în Arabia Saudită, la Jeddah.

Și teaserul oficial:

    15 comentarii

  1. Sunt curios daca Red Bull o sa stranga mai multe puncte ca Mercedes dupa ce au interzis DAS-ul.

      (Citează)

  2. Sunt foarte curioasa cum va evolua Ferrari anul asta. Cred ca are pilotii mei preferati anul asta si ma bucur ca a ales sa mearga pe varianta cu 2 piloti f tineri. Sper sa fi rezolvat problemele cu masina, ca anul trecut a dat chix complet. Altfel, interesant ce se intampla si la Haas, e clar ca anul asta s-au saturat sa alerge dupa bani si a luat piloti pentru sponsori.
    Ah si abia astept sa se retraga Hamilton, e complet plictisitor sa castige 80% din curse, iar cand pierde e doar pt ca primeste vreo penalizare

      (Citează)

    • Ferrari nu are ce probleme sa rezolve ca problema e motorul care e acelasi din 2020. FIA i-a prins ca trisau la motor, dar fiind Ferrari a secretizat totul si i-a pus sa renunte la ilegalitate, de aceea au fost atat de slabi dupa acel moment.

        (Citează)

  3. Nu m-a prins niciodată F1. Am încercat să mă uit, că îmi place tehnologia și am și lucrat câteva luni pentru un constructor (client, nu angajator). Dar până la urmă cursele mi se par boring.

      (Citează)

  4. Asa este. De cand Mercedes si Hamilton castiga pe banda rulanta e plictisitor. Sezonul trecut ce-a mai faina cursa a fost can Hamilton a abondonat. Ca o regula observata de mine, daca ploua Hamilton greseste.

      (Citează)

  5. Legat de HAAS, sponsorul lor e UralKali- Uralkali is a Russian potash fertilizer producer and exporter
    de aici culorile se pare..

    Nu exclude si Ferari din cursa pentru constructori, pentru ca anul acesta poate e acel an in care vor bate tot, cu toate ca au masina mai putin frumoasa

      (Citează)

    • La o simpla cautare pe google gaseai culorile uralkali, rosu si verde. Se vede de la o posta ca e steagul rusiei (aripa fata, in spate in dreptul motorului).
      Personal nu ma deranjeaza, ba chiar mi se pare foarte misto masina fata de cea de anul trecut, dar probabil ar trebui sa mixeze altfel culorile.

        (Citează)

  6. Jantele nu sint mai mari.

      (Citează)

    • Radu a fost pacalit de clipul din 2019, clip ce a fost postat inainte sa se amane regulamentul din cauza pandemiei. Totusi mi se pare ciudat ca nu s-a intrebat de ce in clipul celalalt nu se pomeneste nimic de acele jante.

        (Citează)

  7. Iar pe Netflix e sezonul 3 al documentarului despre F1, despre 2020. L-au pus la fix o săptămână înainte de sezonul nou.

      (Citează)

  8. Recomand aplicatia F1 pentru calendar, clasamente, noutati etc.

      (Citează)

    • De abia astept. Sezonul asta cred ca Red Bull va conta cu adevarat in lupta pentru titlul la constructor. Se scrie ca noul monopost RB cu motorul Honda optimizat e de temut. Si eu cred ca Hamilton va lua titlul cu numarul 8 si apoi Toto Wolff va alcatui noul line up pt 2022 cu George Russell (al carui impresar este) si posibil cu Verstappen daca acesta va beneficial de un monopost slab si va invoca acel exit clause din contract. Astept cu interes evolutiile a doi piloti pe care ii admir Lando Norris, tanara speranta so Ricciardo un pilot care merita mai mult si anul asta are un monopost cu potential.

        (Citează)

  9. Moto GP, competitie de acelasi nivel cu F1, doar ca e cu motociclete si ceva mai interesanta, incepe tot astazi (calificari), cursa duminica de la 20 pe digi sport din Qatar.
    https://www.motogp.com

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus