un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ford lansează Puma ST cu motor de 200 CP

24 Sep 2020  ·

AUTO  ·

36 comentarii

Sunt multe Ford Puma pe străzile din București și mă bucur de câte ori văd unul, că știu că-i produs la Craiova și mă simt mândru de asta. SUV-ul arată bine, mi se pare că atrage privirea pe stradă, se vinde la un preț foarte bun și cred că va deveni și mai popular în viitor în România din acest motiv.

Ieri Ford a lansat varianta Puma ST, cel sport cum s-ar putea spune. Cu un motor de 1,5 litri și 200 de CP la bord, este acum și cea mai performantă mașină produsă vreodată în România, cu o accelerație 0-100 km/h în 6,7 secunde. Nu zic că poți face curse cu Puma ST, dar cu 200 CP pe o mașină de 1.400 kg înseamnă pentru mine că te poți înfige ușor în depășiri acolo unde contează, de exemplu când urci un deal și ai doar câteva sute de metri de bandă de urcare pentru a depăși 3 TIR-uri.

Ca majoritatea modelelor ST de la Ford, și Puma are un aspect exterior ușor modificat față de varianta normală. Spoiler spate, jante înnegrite, anvelope Michelin Sport Pilot 4S, mici diferențe la elementele aerodinamice și de design din bara față și spate, sigla ST afișată proeminent pe grila superioară. Culoarea din fotografii, numită Mean Green, a fost gândită special pentru acest model. Oglinzile exterioare proiectează pe sol emblema ST atunci când deschizi portiera, ca să știe lumea că ai cumpărat ediția sport.

În interior poți avea scaune Recaro și cusături proeminente în culori contrastante.

Nu-i doar un motor mai puternic pus pe Puma ST. Șasiul a fost întărit, modelul include un diferențial cu alunecare limitată pentru micșorarea subvirării, bara de torsiune a suspensiei spate a fost întărită, centrul de greutate optimizat pentru stabilitate mai mare, discurile de frână din față au fost mărite, direcția este mai rapidă.

În interior, pentru șofer, sunt disponibile mai multe moduri de condus printre care Sport și chiar și Track și, la extrema cealaltă, Eco. În plus, ai și Launch Control. Odată activat acest mod, motorul se va menține turat și mașina este gata de “lansare” când iei piciorul de pe ambreiaj. Sistemele de stabilitate și control al tracțiunii se reglează automat pentru ca mașina să plece cât mai rapid de pe loc. Bănuiesc că-i bun când stai la semafor și te claxonează cineva din spate în milisecunda 2 de verde.

Ziceam la început de preț. Nu știu cât va costa Puma ST, prețurile vor fi anunțate în curând pentru că mașina va fi lansată prin noiembrie pe piață. Voiam să zic altceva. În general Ford are niște prețuri de listă de la care dealerii pot da discount-uri destul de mari, deși modelul este nou lansat pe piață.

Un prieten are o ofertă de 15.500 de euro pentru un Puma Titanium mild-hybrid de 125 CP. Dotările includ airbaguri peste tot, faruri LED pentru luminile de zi și faza scurtă, geamuri față-spate electrice, ecran tactil de 8 inchi cu SYNC 3, Android Auto și Apple Carplay, recunoașterea automată a semnelor de viteză, oglinzi electrice, pliabile și încălzite, pilot automat cu limitator de viteză, scaune cu masaj lombar în față, frânare automată, sistem de detecție a benzilor de circulație, faruri automate, încărcare wireless pentru telefon și, opțional adăugat în acești bani, volan încălzit, aer condiționat automat, ștergătoare automate și vopsea metalizată. Not bad?

    36 comentarii

  1. Nu pare suv, mai degraba crossover. E destul de mic.

      (Citează)

  2. Daca va fi pozitionata sub 25,000 euro ar putea sa fie un best buy. Mi se pare tare ca vine echipata cu Michelin Pilot Sport 4S, de regula acestea vin din fabrica pe masini cu 300+ CP.

      (Citează)

  3. Nota 10 pentru alegerea lor cu echiparea rotilor cu Michelin Sport Pilot 4S. Le-am cumparat in ianuarie si le-am rulat tot anul pe Nurgburgring. Au putin peste 3000km dar gata sunt la capat de viata dar nu regret alegerea facuta cu ele si tot asta urmeaza sa cumpar.

      (Citează)

  4. Ford cu motor sub 4l cu pretenții de sport, râd și curcile de așa marketing.

      (Citează)

    • Ai condus macar unul dintre Ford-urile ST/RS sau vorbesti din reviste?

        (Citează)

    • Nu ai ce face asa e gae-lexu’. El are o parere despre orice, de cele mai multe ori neavizata.Daca s-ar abtine din “panseuri” ar fi o binecuvantare dar nu… el insista.

        (Citează)

    • E de ajuns sa vezi cum folosesc Chevrolet LS-uri cei de la Gas Monkey ca să înțelegi diferența dintre o jucărie și o mașină sport cu motor de 427.

        (Citează)

    • Sa inteleg ca nici Ford GT de 660 hp nu trece de standardele tale inalte. Nu de alta, dar are motor de 3.5 L biturbo, deci e sub 4 litri.

        (Citează)

    • Nu cred că Gaelex are permis de conducere,

        (Citează)

    • Motoarele curente din F1 au 1.6 l. Dar Gaelex stie mai bine.

        (Citează)

    • N-am permis, și dacă aveam nu schimba cu nimic situația. Nu imi luam pentru drumuri din România mașină sport cu motor cu blocul mare, dar nici nu aberam ca e sport o glumă cu motor cât o sticlă de apă minerală Borsec.

      Ia du-te cu mașina de F1 pe bulevard, sa vedem dacă ajungi întreg de la un stop la următorul. Nu zic de drum lung pe autostrada sau drum de munte sau teren viran.

      Nu îți trebuie nici un permis ca să te prinzi ca unii aberează cu marketingul.

        (Citează)

  5. Pe site-ul Ford cel mai ieftin Puma este 18.000 euro, cu 3 *** la pret (redus de la 20.900). Deci are deja toate reducerile posibile! Daca prietenul are oferta de 15.500 inseamna ca ori masina are ceva probleme, ori ala e pretul fara TVA. Insa eu n-am vazut oferte atat de incredibile la modelele cele mai ieftine din gama.

      (Citează)

  6. De-ar avea si cutie automata…

      (Citează)

  7. Si are doar cutie manuala, nu ? Ca sa simti masina…

      (Citează)

  8. Nu stiu daca este cazul aici, insa am auzit lucruri nasoale de motoarele Ford in 3 cilindri. Imi spunea un mecanic ca sunt pline forumurile de plangeri si nu au cum sa fie fiabile datorita modului de lucru neechilibrat, la motoarele clasice doua pistoane urca, doua coboara, la cele cu trei nu exista tandemul acesta.

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      24/09/2020 la 8:36 PM

      Au existat niste probleme pe ecoboost-ul de un litru de acum câțiva ani, dar nu avea legătură cu numărul de pistoane ci cu o conductă care risca sa se aprindă la temperatură mare. Lotul respectiv a fost rechemat pentru remediere. Între timp nu au mai fost probleme

        (Citează)

    • Cum domnule, n-auzi ca e masina anului in europa, pai decand mecanicii se pricep la masini mai bine ca jurnalistii.

      Dar data viitoare cand mai intrii intr-un dealer ford, intreaba si tu pe nenea ala ce garantie au masinile astea.

        (Citează)

    • Asta a fost argumentul meu, ca motoarele au fost premiate si mi-a taiat-o ca sunt pline forumurile de vaicareli.

      Radu:
      Cum domnule, n-auzi ca e masina anului in europa, pai decand mecanicii se pricep la masini mai bine ca jurnalistii.

      Dar data viitoare cand mai intrii intr-un dealer ford, intreaba si tu pe nenea ala ce garantie au masinile astea.

        (Citează)

    • Daca vrei sa sti cat de fiabila este te poti baga pe cluburile Ford onlline, acolo o sa gasesti problemele cele mai des intalnite si nu numai .. :))
      Motorul in 3 pistoane nu are vreo problema in sine, sunt destule matiz-uri care au lejer trecut de 300k, poate producatorul mai face rabat la vreo chestie si iasa naspa, poate primeste vreun lot de subansable/piese sub cerinte si iasa buba …

        (Citează)

    • XYZ: modului de lucru neechilibrat,

      Ce dracu inseamna mod de lucru neechilibrat? Ce geometrie de gâgă folosesc mecanicii aia? Oare, pentru ca nu stiu ei sa imparta o pizza in 3 parti egale ci doar in 4, cred ca asa ceva nu se poate cu tehnologia pamanteana?

        (Citează)

    • nashu_mare: Ce dracu inseamna mod de lucru neechilibrat? Ce geometrie de gâgă folosesc mecanicii aia? Oare, pentru ca nu stiu ei sa imparta o pizza in 3 parti egale ci doar in 4, cred ca asa ceva nu se poate cu tehnologia pamanteana?

      @nashu, comparația cu pizza nu prea e bună, că nu e motor în stea sau Wankel. Un motor cu 3 cilindri în linie e dezechilibrat intrinsec. Trebuie arbori de echilibrare suplimentari, tot felul de chițibușuri ca să funcționeze comparabil cu unul cu număr par de cilindri

        (Citează)

    • Toate motoarele cu 3 pistoane sunt oarecum dezechilibrate:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Straight-three_engine
      Intradevar, se folosesc diverse metode pentru a depasi acest neajuns, dar nu inseamna ca el nu exista.

        (Citează)

  9. Nu stiu la noi, dar in toate revistele de specialitate din Franta, Ford Puma e vazut ca un succes .. chiar in fata Peugeot 2008..

    Daca avea un habitaclu un pic mai spatios, zic ei, era masina anului in Europa..

    Pe mine ma deruteaza insa 999 cmc si 3 cilindri ca pe Matiz.. noroc cu paleta larga de motorizari..

      (Citează)

  10. “În interior poți avea scaune Recaro și cusături proeminente în culori contrastante.”
    Nu ca “poti avea”, ci n-ai incotro, sa zic asa… :-)
    Toate Puma ST au scaune Recaro.

      (Citează)

  11. Fugly!!! ca posesor de masina cu motorizare comparabila, nu as lua asa ceva in considerare si nu neaparat ca e o clasa mai mica.

      (Citează)

  12. nashu_mare: Ce dracu inseamna mod de lucru neechilibrat? Ce geometrie de gâgă folosesc mecanicii aia? Oare, pentru ca nu stiu ei sa imparta o pizza in 3 parti egale ci doar in 4, cred ca asa ceva nu se poate cu tehnologia pamanteana?

    Poti sa faci la motor 2 pistoane mici si 1 mare cat cele 2 mici adunate?

      (Citează)

    • Habar n-am, nu am studiat asa ceva si nici nu vad de ce ar fi relevant.

        (Citează)

    • Atunci de ce zici ca sistem cu 3 pistoane trebuie sa meargă? Eu nu îmi dau seama cum poate fi echilibrat un sistem 2+1.

        (Citează)

    • Cred ca pornești greșit în analiză. Dacă cineva recomanda mai sus Matiz ul ca exemplu, eu recomand Tico. E o mașină cu 3 pistoane pe carburație, fără electronică. Dupa 30 de ani, mecanicul român încă zice ca un motor in 3 pistoane este dezechilibrat. Dacă vrei sa vezi unghiuri si defazaje, avantajul la Tico e ca poți găsi manualul de service pe net.

        (Citează)

    • Cătălin Tănase

      25/09/2020 la 5:16 PM

      “Atunci de ce zici ca sistem cu 3 pistoane trebuie sa meargă?”
      Și totuși uite ca merge de mai bine de zece ani…

      “Eu nu îmi dau seama cum poate fi echilibrat un sistem 2+1.”
      Arborele cotit are o contragreutate

        (Citează)

    • Peugeot are un motor de 1.2 în 3 cilindri. Absolut toate review-urile spun că e competent, bineînțeles în limitele dimensiunii. E suficient să pună în mișcare monstrul de 5008. Nu are probleme generalizate de fiabilitate, cel puțin nu am auzit eu de ele.

        (Citează)

  13. Și fără cutie automată… Pentru că de ce ar avea?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus