un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ford a lansat o nouă generație F-150, autovehiculul care le aduce 42 de miliarde de dolari pe an

29 Jun 2020  ·

AUTO  ·

24 comentarii

Ford a lansat o nouă generație a camionetei F-150.

De obicei nu-mi pasă de astfel de modele care nu sunt disponibile oricum pe piața europeană, dar Ford F-150 mă fascinează de mulți ani pentru că are o poziție unică pe piață. Aceasta este cea mai vândută mașină în SUA în fiecare an, cu aproape un milion de unități vândute de fiecare dată.

Ca să înțelegeți mai bine importanța acestui model pentru Ford, citez dintr-un articol The Drive: vânzările de aproape un milion de unități pe an aduc Ford în jur de 42 de miliarde de dolari, adică un business mai mare decât al McDonald’s, Nike, Coca-Cola și Starbucks. O jumătate de milion de oameni lucrează în lanțul de producție al acestui model și în total contribuie cu aproape 50 de miliarde de dolari la GDP-ul Statelor Unite.

Păstrarea acestei poziții este miza oricărei noi generații de F-150. Concurența în domeniu este foarte mare, sunt minim alte 10 truck-uri din același segment care se luptă pe piața americană. Pentru Ford, probabil că F-150 este cel mai important autovehicul din portofoliu.

Și acesta de mai jos este noul F-150. Pe afară nu sunt multe modificări față de generația anterioară și mi se pare că intenționat îi păstrează niște linii clasice americane (mască impunătoare, capota cu dom) pentru că o parte din publicul țintă este atașat de ele. Arată a mașină forțoasă, masivă, față de generația anterioară are mai puține elemente cromate în partea frontală, iar farurile sunt mai bine conturate cu mai multe LED-uri.

Eu sunt uimit că au mers pe logo-ul clasic Ford în oval albastru, nu pe literele FORD integrate masiv în mască, precum pe alte camionete. Doar echiparea Raptor are așa ceva.

Mă rog, nu contează prea mult astfel de detalii. Poate mai interesant este ce dotări are o astfel de mașină, ce-ar putea să o facă specială față de concurență. Sunt chestii micuțe, dar multe. De exemplu, consola centrală poate deveni o masă pentru semnat documente, lucrat la un laptop sau mâncat.

Scaunele se pot lăsa pe spate aproape la 180 de grade, adică poți dormi în mașină. Sub bancheta din spate se poate pune o cutie încuiată, un fel de seif, pentru ținut lucruri importante în siguranță. Până și haionul, ușa benei, este gândit ca suprafață de lucru, având o riglă integrată și suporți pentru alte unelte. Materiale rezistente în interior, cutii ușor de curățat, butoane cu aspect rugged, toate se adună pentru a spune că F-150 este o unealtă gândită pentru șantiere, livrări de materiale, mentenanță în tot felul de locuri ușor sau greu accesibile șamd.

Mașina este cumpărată și de persoane fizice, ca să zic așa. Nu știu de ce, dar în SUA e ok să ai o camionetă, ba încă una mare. Ford Ranger, care-i disponibil în Europa, la ei este o autoutilitară cam mică, mi se pare că nici nu se vindea în SUA până recent.

Pentru publicul amator, Ford a integrat un ecran mare cu touchscreen de 12 inchi în centru. O parte dintre clienți remorchează ceva, o barcă, o rulotă, o altă mașină șamd, iar pentru aceștia există niște sisteme ce fac tractarea simplă și oferă stabilitate remorcii în viraje sau la mersul în marșarier. Are și uzualele sisteme de asistență și securitate, camere video 360, condus semi-autonom și parcare automată. Motorizarea este asigurată de un V6 3,5 litri și un mic motor electric pentru un sistem ce pare a fi un mild-hybrid.

Ce mi-a plăcut mie este că poți monta opțional un generator foarte capabil pe mașină. Poți opta între puteri de 2,4 kW și chiar 7,2 kW, adică scoate 30 de amperi pe tensiune de 240 volți, suficient pentru a alimenta o întreagă casă. Este o opțiune gândită în primul rând tot pentru muncă și alimentat scule și reîncărcat baterii inclusiv în mers, între șantiere sau puncte de mentenanță.

Prețurile încep pe la 30.000 de dolari și urcă până la 67.000 de dolari pentru ediția de top, plus TVA-ul local.

Ford a pus și GIF-uri animate pe site-ul american de presă. GG!

    24 comentarii

  1. Cam clickbait titlul, pentru ca alea nu pot fi decat venituri, nu profit. 42 de miliarde din 1 milion de masini vandute inseamna 42000 per masina.

      (Citează)

  2. Teniescu:
    Sol contabilul. Deci da, “le aduce” adică încasează, nu e nicăieri “profit”.

    Nu sunt contabil si poate de-asta m-am simtit “baited”. In limbaj comun, cand vorbesti de cati bani aduce X in casa, de exemplu, te gandesti automat la suma neta, adica profit.

      (Citează)

  3. Mi-as dori sa canduc candva o astfel de masina. Sau orice alta camioneta iconica americana.

      (Citează)

  4. Contribuie si la GDP-ul Romaniei.

    Ca sunt ceva chestii proiectate la Brasov si Iasi.

      (Citează)

  5. Tinand cont ca e un model american ce nu se comercializeaza in Europa, acel generator nu da 120V ?

      (Citează)

  6. Mașina este cumpărată și de persoane fizice, ca să zic așa. Nu știu de ce, dar în SUA e ok să ai o camionetă, ba încă una mare.

    Mark my words: Camioneta de lux ( aka truck) e noua masina super-sportiva a lumii.
    Momentan trendul e doar in US, dar, in principiu, vanzarile de masini sport de lux sunt in declin ( din mai multe motive, cauta singur daca vrei sa vezi de ce ;) ) iar pe partea de lux, doar SUV-urile cresc un pic, iar astea foarte-foarte mult.
    Nota: Ford F150 se vand si pe piata din Europa, inclusiv de noi, nu stiu daca in Romania, posibil ca nu. Nu au cerere atat de mare, asta-i corect.

      (Citează)

    • nu au nico legatura una cu alta. masina super sportiva aka supercar-ul e muuult mai exclusivista decat o camioneta cu motor mai mare decat media din piata.

        (Citează)

    • Ai rabdare. Preturile au ajuns la $150k/ bucata si cresc. Au legatura una cu alta din mai multe motive ce tin de cine sunt clientii masinilor de lux, stilul de viata si apetenta pentru o chestie sau alta.

        (Citează)

    • 150k e limita de sus. la supercar limita e…cerul.

        (Citează)

  7. Stiu sa vanda exact ce cere piata. Din video-uril alea vad ca se adreseaza:
    – red-neck-ului tipic, ce umbla cu bocanci de santier non-stop, fie el constructor sau mexican gradinar,
    – inginerului spilcuit ce vine sa monitorizeze santierul, sa mai citeasca un plan, o cota,
    – micului meserias/handyman ce repara/construieste chestii si are nevoie de banc de lucru cu toate sculele si frezele posibile cand merge la client,
    – bosului de imobiliare ce merge si el in vizita la lucrare, ca nu te duci acolo cu limuzina.
    E o masina utila in state, ca oamenii chiar au treaba. La noi e cam degeaba, nu prea avem asa treaba sa utilizam un F150.

      (Citează)

  8. Nu se vand in Europa pentru ca:
    – nu sunt drumuri si parcari pentru genul asta de masini
    – e scumpa benzina
    – taxe exagerat de mari pentru capacitate cilindrica

    Lista ar putea continua, dar cam astea sunt principalele motive.

      (Citează)

  9. mi-a placut generatorul, clar o optiune pe care as lua-o
    oare la skoda nu baga astia generator :-)

      (Citează)

  10. Se gaseste de cumparat si in Romania? Nu prea cred.

    Modelele vechi de F150 se pot vinde si cu 100.000$ sau mai mult, restaurate corect.

      (Citează)

  11. O masina foarte americana :)
    Am vazut una parcata intr-un subsol de multinationala, ocupa aproape doua locuri de parcare.

      (Citează)

  12. Giani Mucea:
    Si daca te referi la firma la care cred eu ca te referi, contribuie si la GDP-ul Indiei.

    Nu, firma la care ma refer contribuie si la Germania si China.

      (Citează)

  13. finch:
    Stiu sa vanda exact ce cere piata. Din video-uril alea vad ca se adreseaza:
    – red-neck-ului tipic, ce umbla cu bocanci de santier non-stop, fie el constructor sau mexican gradinar,
    – inginerului spilcuit ce vine sa monitorizeze santierul, sa mai citeasca un plan, o cota,
    – micului meserias/handyman ce repara/construieste chestii si are nevoie de banc de lucru cu toate sculele si frezele posibile cand merge la client,
    – bosului de imobiliare ce merge si el in vizita la lucrare, ca nu te duci acolo cu limuzina.
    E o masina utila in state, ca oamenii chiar au treaba. La noi e cam degeaba, nu prea avem asa treaba sa utilizam un F150.

    Ba da, sa intram cu ea pe plaja in rezervatia Deltei Dunarii.

      (Citează)

    • Uite ca la asta nu m-am gandit. Pentru astfel de utilizari stiam ca exista Bemweu, Audi Chiu7 si Porshe Caien.

        (Citează)

  14. Nu se gasesc la noi?
    A naibii ghinion, ce n-ar da bugetarita sa mearga cu asa ceva la piata ca sa ia o legatura de patrunjel

      (Citează)

  15. Io am venit doar ca să spun că îmi plac știrile din tehnologie. Atunci când le publici :)

      (Citează)

  16. Pai ce rahat ar mai fi de comentat .

    Cand americanii produc o camioneta trainica precum un tanc, fiabila si capabila si o vand cu 30k . Despre ce vorbim. La noi o Octavia mai bine dotata (sau Golf)care mananca 1l ulei la 1000 km este tot atat , si lumea cumpara .
    Pai se compara ?

    Amarok pleaca de la 46k Eur ~50k $. Se compara ?

      (Citează)

  17. Eu întotdeauna m-am gândit cum naiba mergi la supermarket cu mașina de tipul ăsta, unde pui cumpărăturile. În benă? Dacă vine ploaia?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus