un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Un banner uriaș din centrul orașului vorbește despre bussines, nu business

22 Jun 2020  ·

GÂNDURI  ·

40 comentarii

Banca Transilvania a pus un banner mare la Universitate despre susținerea afacerilor românești. Bună ideea, dar primul cuvânt în el este bussines, iar corect se scrie business.

Nu înțeleg astfel de situații. O bancă are un proces lung de aprobare pentru astfel de campanii, cu mulți oameni implicați. Comunicare, marketing, PR, toți își dau aprobarea pentru o astfel de reclamă și fiecare element din ea, de la text la imagini, poziția logo-urilor și mărimea lor este analizat și aprobat în multiple ședințe.

Cum ajungi să scrii bussines în loc de business, atunci?

Mai important, cum de toți acei oameni n-au sesizat greșeala? Și cum de reprezentantul băncii la instalare, că sigur a fost unul care a văzut lucrarea la final și a semnat de “este bine”, nu a zis “bă dă-l jos, că cineva n-a avut activat spellingul în Word, iar alte 20 de persoane au aprobat ca primarul totul!“. Pentru că la o astfel de reclamă îndrăznesc să afirm că cel mai mare cost este al poziției stradale, închirierea blocului pe care pui bannerul, nu realizarea bannerului în sine. Ăla se refăcea rapid.

Full disclosure: Eu sunt client BT de mulți ani, apropo. La banking se pricep mult mai bine decât la spell checking.

    40 comentarii

  1. Stai liniștit că și la banking au idei proaste. Au reușit performanța de a da oferte mai proaste decât alea de la BCR, de exemplu, dar nu numai.
    Și nu știu dacă mai e bancă cu așa gândire, se bagă în mall, dar programul e cu 3 ore mai scurt decât al mall-ului.

      (Citează)

    • Subscriu la treaba cu mall-ul si programul scurt. Insa! Ca om care lucrează tot in industrie am incercat sa inteleg. Au program mai scurt doar pe partea de casierie iar asta ma duce cu gandul la operațiunile ulterioare de inchideri de zi si alte nebunii de hartii/calcule care ar trebui facute devreme.

      Solutii cred ca există insa BT poate nu are sistemele necesare sau nu mai vor niste oameni in plus.

        (Citează)

    • Și în afară de sucursalele din mall toate închid la 5.

        (Citează)

  2. Ultra penibil. Si e un banner pe cea mai circulata artera din Ro.

      (Citează)

    • Cea mai circulată arteră din „Ro” este bulevardul Iuliu Maniu din București. Mai încearcă, pătrățel!

        (Citează)

  3. Mircea cel vechi

    22/06/2020 la 5:10 PM

    Și eu sunt client BT de vreo 8 ani. Interfața de la aplicația de banking e undeva pe la începuturile anilor 2000. Având în vedere ca au fost primii care au cumpărat niște servere EXADATA de la Oracle, care nu sunt ieftine deloc, as fi avut oarecum pretenții de la ei.

      (Citează)

    • Cred că este una nouă în lucru de ceva vreme.

        (Citează)

    • mie imi place interfata, chiar daca e din 2000. Ma intereseaza sa mearga bine si sa pot naviga repede prin meniuri. Observ ca la majoritatea site-urilor noi interfetele tind spre un design pompos, cu butoate si meniuri cat casa poporului. Prefer un design simplu in care sa fie folosit spatiul din pagina cat mai eficiet.

        (Citează)

  4. bucharestlife

    22/06/2020 la 5:14 PM

    A few years ago I tried to start a side business that offered proof-reading services to any company/organisation in Romania publishing ads, flyers etc. that were in English or included English words. The idea was that for a small fee a team of native English speakers would give any copy a quick look before it was printed and/or published, in order to spare companies the embarrassment of incidents such as the one above.

    Nobody was interested. The response we got was always the same: “Il avem pe cineva care a studiat in Anglia/SUA si el se pricepe”.

      (Citează)

  5. Primul cuvant e “Sunt”

      (Citează)

  6. Nu ma mira, pare ca la marketing in banci lucreaza doar oameni speciali.

    BCR avea campania: Bun de plata. Ce poate sa sune mai negativ decat o banca care sa vina sa iti zica ca esti bun de plata?
    BRD avea un card “expresso” (da, am inteles referinta la expres si legatura cu Espresso, doar ca la fel cred si toti analfabetii care vand cafea “expresso” la 3 lei, nu e vreun joc de cuvinte e prostie), si mai erau cateva perle de gen.

    In general sistemul bancar e super anchilozat, tocmai de aia apar atatia unicorni fintech, care dezvolta intr-un an (produse, branding, masa de clienti) cat bancile in 10.

      (Citează)

  7. Am inceput sa am pareri tot mai proaste despre oamenii de marketing. Am intalnit multi, dar din ei maxim 10% profi, restul doar cunoscatori de word combinat cu scroll in facebook. Orice vasilica cu acces la net face acum postari in social media si se autointituleaza social media manager sau marketer. Ba ma lasi. Sau 300 euro administrare google ads ca seteaza o campanie cu next next next. Imi pare rau de “bussinesurile” ce dau bani pe asa ceva.

      (Citează)

  8. Lipsa de responsabilitate, frecventa in orice domeniu.

      (Citează)

  9. E normal sa se întâmple asta când îți angajezi toti verii și nu o faci pe competențe. A se vedea Tarom etc etc

      (Citează)

    • Păi stai, că nu poți presupune direct că s-a întâmplat asta. Când e cu bursă și profit de dat acționarilor, nu prea mai merge cu angajat verii. TAROM e plătit de la buget, acolo e normal să nu conteze performanța, ci doar să nu moară oameni.

        (Citează)

  10. Boris:
    Nu ma mira, pare ca la marketing in banci lucreaza doar oameni speciali.

    BCR avea campania: Bun de plata. Ce poate sa sune mai negativ decat o banca care sa vina sa iti zica ca esti bun de plata?BRD avea un card “expresso” (da, am inteles referinta la expres si legatura cu Espresso, doar ca la fel cred si toti analfabetii care vand cafea “expresso” la 3 lei, nu e vreun joc de cuvinte e prostie), si mai erau cateva perle de gen.

    In general sistemul bancar e super anchilozat, tocmai de aia apar atatia unicorni fintech, care dezvolta intr-un an (produse, branding, masa de clienti) cat bancile in 10.

    Toti “REPETENTII” care au avut un unchi/matusa sau parinti au ajuns sa lucreze in banci sau in sistemul BUGETAR.
    Ii reperezi rapid – lexic limitat (maxim cateva sute de cuvinte) si tratamentul “de sus” pentru clienti.
    Asa ca de cate ori aveti ocazia toti cei care ati studiat in scoala/facultate aplicatile “un dus rece”!!!

      (Citează)

  11. Academia Franceza înființată in 1634,se străduie din greu sa găsească un echivalent francez pentru orice englezism. Ai noștri nu sunt primiți in crâșma din sat daca nu zic ceva in engleza!

      (Citează)

  12. una noua?
    vreo 2 noi
    e una bt pay si mai lucreaza la neo, care pana l-or lansa o fi vechio, nu neo.

    si da, astea pe langa bt24 lansat in 1990, cu prilejul revolutiei (te-ai prins?)

    nwradu:
    Cred că este una nouă în lucru de ceva vreme.

      (Citează)

  13. Mi se întâmplă și mie chestii similare, pur și simplu nu văd greșeala pentru că neuronul corectează automat.

    Nici colegii nu văd pentru că nu se uita atent, nu își dau seama sau nu ii interesează.

    Deci se poate.

      (Citează)

  14. Lucrez în marketing și pot să spun că nu sunt chiar 20 oameni la aprobare într-un exemplu ca acesta. Un design de acel gen e văzut de maxim 3-4 oameni de la client, respectiv cam tot atâția de la agenția de creație.
    Din toți aceștia, cam 1-2 din fiecare parte sunt responsabili pentru verificarea detaliilor de genul “business”, restul se uită la logo-uri și structură in general.

    Concluzia, angajați oameni care știu engleză și sunt atenți la detalii :)

      (Citează)

    • Fie cum zici tu:
      – 3-4 de la agentia de creatie
      – 3-4 de la client
      – 1-2 de la agentia de DTP
      – 3-4 de la agentia de Media
      – 1-2 de la productie

      Cati se fac?

        (Citează)

  15. Un designer competent nu ti-ar fi pus textul acela alb pe background-ul ala.
    In primul rand aia nu e o imagine pe care sa o folosesti cu text peste.

    Cineva care credea ca stie design s-a jucat cu focu si a inceput sa dea indicatii designer-ului (cel mai probabil de la marketing).

    Dimensiunea logo-urilor si a textelor sunt rezultate dupa multe sedinte de revizii de “hai sa facem logo mai mare, hai sa marim putin textul aici”. Oameni care ar trebui sa fie concentrati pe altceva se baga de obicei in chestii care par subiecte la prima vedere.

    Daca ai vedea calitatea discutiilor din sedinte la crearea unui banner, ti-ai pune mainile in cap. Toti au impresia ca au pareri.

      (Citează)

  16. Aș rade mai cu poftă dacă nu aș ține minte ce panicat eram la primul meu banner, să nu pățesc fix asta. Alții n-or fi așa sperioși :)

    Oricum, în spiritul critic al comentariilor de mai sus, “atenția la detalii” a devenit default in CV-uri. Cred că lipsește doar când uită proprietarul de ea și nu are timp să mai verifice ce trimite.

    Și totuși in realitate e la un all-time low. Poate ține de cum ne obișnuim creierul – cineva (Marean?) comenta la alt articol despre obiceiurile de consum de media/informații. Eu comentam pe cont propriu ca Grammarly e o nenorocire.

    Și, realist vorbind, ce consecințe crezi că o să aibă treaba cu bannerul ăsta?

      (Citează)

    • Painkiller: Și, realist vorbind, ce consecințe crezi că o să aibă treaba cu bannerul ăsta?

      Nu va avea. Ar putea avea la relația între BT și agentii/executanți. Acum ceva vreme umbla o știre despre o trupă de rock care voia în backstage M&M, dar fără alea maro. Era scris în contract. După o vreme a spus managerul trupei că de fapt era un test ascuns: dacă organizatorul concertului era atent la detalii din acestea neimportante, atunci probabil era atent și la detalii precum rezistența scenei, gabarit maxim șamd.

      Atenția la detalii poate fi uneori importantă.

        (Citează)

  17. jar:
    Asaca de cate ori aveti ocazia toti cei care ati studiat in scoala/facultate aplicatile“un dus rece”!!!

    Asta e, ghinion, te-ai incadrat la categoria celor care nu vor aplica acel dus :) – ”aplicatile”

      (Citează)

  18. LOL. E OK, daca ai apartament in Militari Residence e de inteles ca centrul universului tau e Bd. Iuliu Maniu. Acel bulevard are doua benzi pe sens, Magheru are patru pe sens si e mereu aglomerat pentru ca in lipsa unei centuri viabile, arterele centrale preiau traficul atunci cand se tranziteaza orasul N-S/E-V.
    N-are sens sa intru in polemici, simptomatica e atitudinea unora ca tine care nu au nimic de-a face cu subiectul, dar vin sa corecteze condescendent.

    Cristi:
    Cea mai circulată arteră din „Ro” este bulevardul Iuliu Maniu din București. Mai încearcă, pătrățel!

      (Citează)

  19. Bine ca nu esti client Unicredit care nu are aplicatie pentru plati pe Android, este 2020 si trebuie sa am cardul cu mine desi am telefonul. FML #UCT

      (Citează)

  20. Sa vedem partea buna a lucrurilor, faptul ca n-au scris bijniță…

      (Citează)

  21. Cred ca era un DTP pe picior de plecare din agentie si si-a incercat “norocul”. Se pare ca i-a iesit. Alta varianta ar fi cu viralizarea “greselii” dar nu cred ca merg asa de jos bancile cu imaginea lor.

      (Citează)

  22. ” Bissnita”

    marinel:
    Sa vedem partea buna a lucrurilor, faptul ca n-au scris bijniță…

      (Citează)

  23. Model nou de mobil, Samsung Huawei😀

    https://cataloage.carrefour.ro/25-food/page/28-29

      (Citează)

  24. Cristi:
    Cea mai circulată arteră din „Ro” este bulevardul Iuliu Maniu din București. Mai încearcă, pătrățel!

    Pătrățel 😂🤣😅😂
    Câți ani ai măi copile? Știe mămica că stai pe net în loc să-ți faci temele?
    Cred că plânge ăla de trei zile că l-ai jignit în halul ăsta. Cum să-l faci pătrățel? 😂😅😅😅 Moooor 🤣😅😂
    Nici nu vreau să știu cum faci când ești nervos dacă izbucnești așa de la ceva minor. 😂😂😂😂

      (Citează)

  25. Ma uitam acum la un vlog si am observat ca au “reparat”: https://i.imgur.com/y9e3lXx.png

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus