un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Benzina a coborât sub 4,20 lei/litru

8 May 2020  ·

AUTO  ·

48 comentarii

La cel mai apropiat Petrom de mine, undeva pe Mihai Bravu, benzina costă 4,25 lei/litru. Comparatul de prețuri spune că undeva în București este chiar 4,19 lei/litru.

Prețul este mult mai bun decât în multe alte țări. În Munchen, de exemplu, un litru de benzină costă 1,1 euro, adică 5,3 lei. Minimul acolo, îmi spune corespondentul special al blogului, a fost 0,98 euro, adică 4,7 lei.

Sigur, acum știrile nu mai duduie despre cum benzina la noi este mai ieftină, nu mai scumpă, decât în alte țări europene cu salariu mare. Nu-i angertainment, nu te face să te simți tras în piept de viață, deci nu atrage trafic. Ne auzim când va fi din nou mai scumpă!

Acesta este unul dintre momentele în care mă oftic că, înainte de a intra în izolare acasă, am făcut plinul la mașină cu 4,71 lei/litru în data de 15 martie. Pe 7 martie, litrul costa 4,97 lei, zice un alt bon fiscal din arhiva personală.

4,71 lei mi s-a părut un preț foarte bun, așa că am făcut plinul și de atunci n-am mai mers cu mașina. Am pornit-o o dată pe săptămână, ca să nu îmi facă vreo surpriză bateria, și vă sfătuiesc să faceți la fel, ba chiar să o turați vreo 5-10 minute acolo în parcare.

Nici măcar nu știu de ce am făcut plinul. Adică nu mă așteptam să nu se mai găsească benzină și nici nu mă așteptam ca virusul să vină către noi ca un val distrugător, ca-n Independence Day, așa că ar fi bine să am rezervorul plin pentru ca la nevoie să o car pe Matilda într-o mână și pisicile în cealaltă mână și să fugim spre vest. Am făcut plinul oricum.

Știți întrebarea aceea cu “dacă un copac cade în pădure și nu-i nimeni în preajmă, mai face zgomot?” Poate așa este și acum. Când stăm în casă, benzina e ieftină. Cum se dă liber la ieșit și îmbolnăvit, cum se scumpește!

Mi-e dor să mai conduc. Mă aștept ca data viitoare când stau în trafic bară la bară pe la Aviatorilor să fiu super-entuziasmat și să gândesc, cu un rânjet mare pe mutră, “băi ce mi-a lipsit asta!”

    48 comentarii

  1. In Franța oricât au încercat să crească prețul motorinei, ea tot a rămas mai ieftina ca benzina. Preturi actuale : 1.08 diesel și 1.25 benzina

      (Citează)

  2. “Sigur, acum știrile nu mai duduie despre cum benzina la noi este mai ieftină, nu mai scumpă, decât în alte țări europene cu salariu mare.”

    pai si nu e logica treaba? e normal sa avem carburant mai scump decat in tari unde se castiga de cateva ori mai bine?

    si pana la urma cat ai pierdut? 25 de lei? jumate de burgher?

      (Citează)

    • pai si nu e logica treaba? e normal sa avem carburant mai scump decat in tari unde se castiga de cateva ori mai bine?

      Ce procent din prețul carburantului îl reprezintă cheltuielile cu salariile?

        (Citează)

    • Cînd era țițeiul scump, motorina costa la poarta rafinăriei 2,5 lei (si 6 la pompă). Restul taxe, accize, supraaccize…

        (Citează)

  3. 4.15 pe langa satul meu. Mai ieftin ca in oras, era 4.20 acolo. Nu mai stiu ce benzinarie era.

      (Citează)

  4. Sigur, acum știrile nu mai duduie despre cum benzina la noi este mai ieftină, nu mai scumpă, decât în alte țări europene cu salariu mare. Nu-i angertainment, nu te face să te simți tras în piept de viață, deci nu atrage trafic. Ne auzim când va fi din nou mai scumpă!

    elementar, dragul meu watson. nu contează prețul că nu conduce prea multă lume.

      (Citează)

  5. @Radu : Acesta este unul dintre momentele în care mă oftic
    Pe bune te oftici pentru ca ai iesit in ‘minus’ cu 20 de lei ?

      (Citează)

    • @dny considerand 1RON/L diferenta si rezervorul de 50 L de la masina probabil sunt mai mult de 20 RON pe minus.

        (Citează)

    • @cosminv, considerand diferenta de doar 46 de bani (a zis ca a facut plinul ultima data cu 4,71 lei si acum este 4,25 lei) si un volum al rezervorului de vreo 46 de litri, ai ajunge undeva la 21 de lei.

        (Citează)

  6. diferenta de la 4,7 la 4.2 e 0.5.Deci dny avea dreptate.

    cosminv:
    @dny considerand 1RON/L diferenta si rezervorul de 50 L de la masina probabil sunt mai mult de 20 RON pe minus.

      (Citează)

  7. Hai sa facem un calcul :
    Presupunem acel rezervor al tau de 50L. In mod sigur nu te -ai dus la pompa impingand, deci mai ai o marja de 10L in el.
    Momentrul in care se oftica : 4,71 /l
    4,71 * 40 = 188.4
    4.2 * 40 = 168
    188.4-168= 20.4
    Iarta-ma pe mine, ai dreptate, a iesit un pic mai mult.

    cosminv:
    @dny considerand 1RON/L diferenta si rezervorul de 50 L de la masina probabil sunt mai mult de 20 RON pe minus.

      (Citează)

  8. Okochea:
    @cosminv. Recomandarea este pentru cei cu masini straine. Eu cu Sandero n-am astfel de probleme.

    La Sandero turezi default dupa ce dai la cheie ca sa nu moara motoru?
    Glumesc, am tot Dacie :)

      (Citează)

  9. Legat de pornit sau nu masina…acum 2 saptamani am ramas si eu fara baterie la masina, renault captur(bateria originala 5 ani si 4luni). Am cautat online am gasit bateriiauto.net. I-am sunat si in vreo 3 ore erau la mine. Am platit cu cardul, direct la cel care a venit, totul a durat cam 20 de minute. Garantia oferita pe loc. Daca aveti probleme de genul ii recomand.

      (Citează)

  10. Austria azi , pret Benzina: 0,98 Eu
    Pret Motorina 0,95 Eu

    Cum s-a zis si mai sus…pretul tot e mare in RO in comparatie cu salariile..

      (Citează)

    • Nu mai luam in calcul faptul ca in Bulgaria si Ungaria, tari fara resurse de petrol, pretul este in continuare mai mic decat in Romania.

        (Citează)

    • O fosta sefa Petrom spunea ca trebuie sa alinieze pretul la combustibil cu tarile vecine, ca altfel ar veni toti aici sa cumpere.

        (Citează)

    • Tarile astea cred ca au un alt nivel de accize. La noi – e cat casa. Pretul real al carburantului este cub 50% din pretul de la pompa. Acciza – ramane acciza indiferent cat e cotatia petrolului…

        (Citează)

  11. Apropo de șofat. Am mers in perioada asta bucuresti pitesti de minim 2 ori pe saptamana. Ce-am observat, e ca lumea e mult mai calma la volan. E drept ca si traficul e mult mult mai lejer, dar totusi nici un flash, nici un grabit cu 209 la ora. Toti zici ca mergeau la consum. Indiferent de masini. M-asteptam sa fie fix pe dos, drumu liber, da-i in goarna. Sa vezi pemfeurile si haudiurile cum merg cu 120. Zici ca-i ireal.
    Iar diferenta de pret la combustibili e irelevanta ptr omu simplu. Nu simti nimic in buzunar. Daca faci niste multe mii de km lunar simti o economie de cateva milioane in portofel. Altfel iti ramane de-o cafea. Dar foarte bine ca s-au ieftinit. Sa se ieftineasca si mai mult.

      (Citează)

    • Daca este liber si ajungi relativ rapid la destinatie, nu ai de ce sa fii agitat la volan.

        (Citează)

    • Daca n-ai treaba la destinatie si un slot orar in care trebuie sa ajungi => mai putin stres, incepi sa te intrebi unde te grabesti asa ca nebunu’ si o lasi mai moale…

      De cand cu pandemia – incep oamenii sa se mai calmeze, viata incepe sa aiba alt ritm. Sigur – ne vom intoarce la disperarea de inainte de lock-down instant. Nici macar asa o inertie mica nu va exista :)

        (Citează)

    • lumea e mai calma pentru ca vrea sa stea cat mai mult afara din casa. cum ar fi sa te grabesti ca sa ajungi acasa si sa nu mai iesi o saptamana? nu are logica.

        (Citează)

  12. O baterie sanatoasa, pe o masina in stationare (masina care nu are consumatori ascunsi iar temperatura de afara sa fie decenta, optim fiind clasicul 20 de grade) trebuie sa reziste 2-3 luni fara probleme. Evident ca in momentul in care pornesti masina dupa acele 3 luni ea va fi destul de descarcata si ar trebui pus redresorul sau facut un Bucuresti-Constanta-Bucuresti la o turatie ~ 3000, fiindca majoritatea automobilelor incarca in functie de turatia alternatorului.
    Nu cred ca este o idee buna pornirea si turarea ocazionala a masinii. Unu la mana ca pornirea in sine da un soc mare acumulatorului si il descarca mai mult decat 10 minute de functionare l-ar incarca la loc (ce ziceam mai sus), iar doi la mana ca atunci cand masina functioneaza fara sarcina motorul ajunge mult mai greu la temperatura de lucru, implicit apare uzura chimica si mecanica in cilindri.
    Referitor la facut plinul, chiar daca nu ai economisit cine stie ce dpdv financiar tot ai facut bine, fiindca daca lasi masina nepornita o perioada lunga cu putin combustibil in rezervor, din cauza diferentelor de temperatura (in perioada asta nu e cazul, intr-adevar), se face condens pe peretii rezervorului.

      (Citează)

    • Incarca in functie de consumatori. N-are nici o treaba cu turatia. Vorbeste cu un specialist electrician auto.

        (Citează)

    • Chiar si la relanti regulatorul alternatorului tine incarcarea la 14V (max 14,4). Nu mai sint alea cu rezistente sau lamele vibratoare, ca la Dacie…

        (Citează)

  13. Eu ma oftic ca nu am unde sa ma plimb cu masina si sta degeaba in parcare.
    Anul trecut am mers vreo 45000km cu un Megane (mizerabila masina), inclusiv un drum pana in Romania. Am schimbat-o in toamna si abia asteptam sa ma duc in plimbari mai lungi. Acum are 7500km.

      (Citează)

  14. Eu am masina livrata in martie si am 600 km in bord.
    Imagine how I feel :)

      (Citează)

  15. m pornit-o o dată pe săptămână, ca să nu îmi facă vreo surpriză bateria, și vă sfătuiesc să faceți la fel, ba chiar să o turați vreo 5-10 minute acolo în parcare.

    Esti sigur ca in 5-10 minute se reincarca bateria dupa ce ai solicitat-o pentru pornire?

      (Citează)

    • Cred ca mai degraba face o foaie cu Metro Pallady sau Berceni si da o tur/retur macar o data.
      In modul asta incalzesti si motorul in sarcina in loc sa-l turezi aiurea.

      Am mai vazut si eu un nene pe la noi care tot ambala un amarat de Ford pe acelasi principiu.
      Pe langa poluare (fonica/noxe), cred ca mai rau faci la motor si restul de angrenaje. Motor rece, uleiuri groase, uzura crescuta.

        (Citează)

  16. Radu, referitor la sortimentul de combustibil, e vreun motiv pentru care sa nu pui varianta premium (fie benzina, fie motorina) considerand diferenta infima de pret la un plin?
    Parca am calculat o data, ieseau vreo 25 de lei diferenta.

    Teoretic ar trebui sa fie mai bine aditivata cea premium nu?

    Poveste secundara: mi-aduc aminte cand am bagat odata motorina de la Petrom din Sinaia in masina veche, de nu mi-a facut motorul niste zgomote de cred ca si murea daca nu era cutie automata; stiu ca probabil era o problema cu statia respectiva, dar de atunci ma feresc de Petrom ca de dracul.
    In general bag la MOL.

      (Citează)

    • Aia premium are cifra octanica mai mare. S-ar vedea un avantaj numai la motoarele cu turbina, cum e si al lui, insa el oricum conduce ca un pensionar.

        (Citează)

    • Problema era diluarea motorinei cu combustibil inferiori (de pilda M, pentru centrale termice)

        (Citează)

  17. Cu parere de rau, dar faptul ca benzina e mai ieftina la noi decat in restul Europei NU e o stire, asa cum nu e nici faptul ca apa curge la vale sau ca iarna nu-i ca vara. Atata timp cat costurile de depozitare/distribuire/vanzare sunt mai mici (sau cel putin asa spune logica) in Romania, trebuie sa te mire doar faptul ca la noi e mai scumpa.

      (Citează)

  18. Daca e sa vorbim de profitul Petrom in zilele astea de criza, o sa vedem ca este pozitiv si la 30$/baril.
    Acuma se intelege de ce a fost profit record in istoria Romaniei la 80-100$/baril:
    https://www.economica.net/oficialii-petrom-confirma-daca-petrolul-ramane-la-20-e-dolari-pe-termen-lung-extrac-ia-hidrocarburilor-din-romania-se-face-in-pierdere_183628.html

      (Citează)

  19. Andrei G: Nu mai luam in calcul faptul ca in Bulgaria si Ungaria, tari fara resurse de petrol, pretul este in continuare mai mic decat in Romania.

    Au taxe (accize) mai mici ca la noi.

      (Citează)

  20. dny:
    @Radu : Acesta este unul dintre momentele în care mă oftic
    Pe bune te oftici pentru ca ai iesit in ‘minus’ cu 20 de lei ?

    De la degustari de sute de euro in restaurante cu stele Michelin, la numarat maruntisul la un plin de benzina. Asta e intr-adevar o stire despre criza.

      (Citează)

    • A trecut rapid si de la “merg la conferinte si in city break in Italia” la “dezinfectam si aerul prin care a trecut curierul”.

        (Citează)

  21. Și eu am făcut plin pe 13 martie la 4,80. Mai am 80% din rezervor. Doar drumuri la piață sau supermarket. Înainte băgăm de 2x pe luna plin.

      (Citează)

  22. In primul rand e vorba de cerere si oferta.
    In al doilea, e prea mult titei pe piata nefolosit de nimeni si ma tot astept sa scada pretul.

    Daca n-ar fi accizele puse de guvern, probabil ar costa 1.5lei litru de benzina sau chiar mai putin.

      (Citează)

  23. Timisoara Rompetrol:

    Benzina 4.33 lei / litru
    Motorina 4.48 lei / litru

      (Citează)

  24. In Marea Britanie preturile au ramas inghetate ca si inainte de situatia cu Covid

      (Citează)

  25. Foarte bun. Eu merg pe dizăl, iar la rompetrol aia buna, de 55, fu tot scumpătate : 4.9lei/litru – da’ cumpărai benzină pentru unelte ( drujba, motocoasă, etc) d-aia de ’98, cu de toate. Nu asa ieftina, dar totusi.

      (Citează)

  26. Andrei G:
    Care-i diferenta intre Romania si Ungaria de exemplu?

    De putin timp incoace, ceva mai multa democratie la noi

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus