un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Dacia Spring electrică va fi vândută începând cu 2021

3 Mar 2020  ·

AUTO  ·

35 comentarii

Noua Dacia Spring electrică este o mașină mică ce pare gândită exclusiv pentru interiorul localităților și împrejurimile lor. Sunt destui clienți în acest target în toată Europa, așa că asta nu-i o problemă.

La un preț de aproximativ 15.000 de euro (spun zvonurile), Dacia Spring devine o mașină perfectă pentru cei care o pot încărca acasă pentru astfel de deplasări. Autonomia oficială este de 200 km în testare WLTP și va intra la vânzare în 2021.

În față are faruri full LED, o bandă orizontală în interiorul farurilor “clasice” și mai jos, pe bară, alte trei lămpi. În spate, stopurile LED au o formă numită de Renault “dublu Y” și un astfel de design va fi introdus și pe viitoarele generații Logan și Sandero. Îmi place cum arată, mi se pare că dau mașinii un aspect foarte modern.

Mașina prezentată online este gri cu inserții portocalii de culoare pe anumite elemente decorative. Masca din față arată bine, în stilul actual Dacia. Ca formă generală, Dacia Spring pare un crossover, șoferul având o poziție mai înaltă la volan decât într-un Sandero. Din fotografii mi se pare și că garda la sol este mai mare decât la modelele actuale, iar acea bucată argintie din bara față îți dă suplimentar impresia că ar putea aborda drumuri denivelate.

Dacă zvonurile anterioare se dovedesc adevărate (și n-au de ce să nu fie, modelul Spring este evident bazat pe Kwid-ul chinezesc), fotografiile nu-i surprind cu adevărat dimensiunile: are 3,73 metri lungime, cu 27 cm mai scurtă decât un Sandero. Este o mașină de clasă A, mai mare decât Toyota Aygo, dar mai mică decât Yaris, apropiată de Fiat Panda ca lungime.

Are o baterie de 26 kWh și o autonomie totală de 200 km în testarea WLTP. Un singur motor cu magneți permanenți propulsează mașina până la o viteză maximă de 105 km/h, dar cu accelerație bună până la 60 km/h, cam 5 secunde. Mă gândesc că autonomia totală la viteze de oraș s-ar putea să fie mult mai mare.

Mie îmi place ideea. Este o mașină bună pentru clienții care merg prin oraș (și aici includem și servicii de car-sharing) sau fac naveta în oraș din localități învecinate. Nu vă gândiți musai din perspectiva României, care-i o țară atipică în acest domeniu și, de altfel, sunt sigur că ținta Renault este restul Europei.

Am auzit că Twizy s-a vândut bine în tot felul de orașe mici sau sate din Franța, Germania și alte asemenea țări către clienți care au de făcut drumuri doar în localitate, iar vârsta nu le mai permite să meargă pe jos. Dacia Spring are un potențial foarte mare exact și în această direcție, pe lângă cazurile de mai sus. Există o piață bună pentru “cea mai ieftină mașină electrică”.

Nu au dat oficial fotografii cu interiorul, n-au precizat oficial prețul și nici nu știm dacă va fi fabricată în China, Maroc sau România. Probabil astfel de detalii vor apărea în curând.

    35 comentarii

  1. Este un concept, oameni buni. Masina de productie nu va arata ca acest concept. Ar fi bine sa specifici acest lucru.

    Concept: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dacia_Duster_Concept_(front_quarter).jpg

    Final: https://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Duster#/media/File:Dacia_Duster_1.5_dCi_front_20100928.jpg

      (Citează)

  2. Asta e prezentarea?
    Niște poze/desene animate?
    Așa făceau prezentarea și la Geneva?

      (Citează)

  3. e genul tipic de mașină de oraș, și românul nu prea se împacă cu ideea asta, de a nu face drumu spre Bulgaria cu mașina personală. Pare faină.

    PS: mi-e greu să cred că așa va arăta varianta de bază (probabil un full option pe detalii exterioare).

      (Citează)

    • Românul nu se împacă cu ideea asta fiindcă nu prea-și permite a două mașină exclusiv pentru oraș. Plus că nu sînt parcări…

        (Citează)

    • cinstit și asta. dar poate o dată pe an nu e așa nașpa să închiriezi o mașină pentru mare, nu? poate nu e practic, pot înțelege.

        (Citează)

  4. E identica cu Kwid

      (Citează)

  5. 105 km / h viteza maxima? Trebuie sa fie o greșeală pt ca nici pe Centura nu apuci a iesi cu ea.

      (Citează)

    • se stie ca pe centura prinzi vitezi ametitoare.. daca nu mergi cu peste 200 km/h dau aia din spate peste tine ..

      cum zicea cineva mai sus.. e masina exclusiv de oras, o trotineta mai complexa.. putea sa ii puna viteza maxima si 70km/h..doar ca sa ii dai la max si sa iti iei amenda pt depasire viteza.

        (Citează)

    • ce pl m iti trebuie mai mult? ai o coaja de masina si fati fite la asta.esti si tatuat…

        (Citează)

  6. Cum or fi testat WLTP o schita?

      (Citează)

    • Masina este deja produsa in China sub numele de Renault K-Ze. Doar au inlocuit logo-ul Renault cu unul Dacia. Iar daca K-Ze are autonomie 200 km WLTP, logic ca si aceasta are la fel.

        (Citează)

  7. am vorbit cu bajetii si daca o duci la ei, scot limitarea de 105km/h si ii poti da 180 in curba. evident ca autonomia creste. avans 100 euro la mine in cont, da-ti banii repede ca pana in 2021 va fi lunga lista de doritori

      (Citează)

  8. “ Mă gândesc că autonomia totală la viteze de oraș s-ar putea să fie mult mai mare.”

    Ma indoiesc. Cu Zoe cu baterie de 40 kWh fac 300-320 km vara. Tinand cont ca Dacia are bateria de 26 kWh, nu cred ca ajunge nici pentru 200 de km.

      (Citează)

    • Autonomiile WLTP sunt calculate in urma unei testari atat la viteze de oras cat si la viteze interurbane. Masina electrica consuma direct proportional cu viteza, asa ca daca o folosesti doar la viteze mici, va avea autonomie mai mare decat cea oficiala. E valabil si reversul, daca o scoti pe drum european si mergi cu 100km/h, n-o sa mai aiba 200km autonomie sub nicio forma, ci undeva pe la 100-150 km.

        (Citează)

    • Ai citit ce am scris?
      Cu Zoe nu fac vara in conditii ideale (25 grade, AC off) mai mult de 330 de km in oras cu o incarcare, avand o baterie de 40 kWh. Cu 26 kWh, ma astept la maxim 200, 220 km.
      Iarna mai taie vreo 30%

        (Citează)

  9. spring de la ce vine? are motor pe arcuri? :))
    sau e masina de primavara? ar fi trebuit sa o vopseasca in verde pal si galben.

    totusi ce ar fi prezentat la geneva? un film randat?

      (Citează)

  10. sa vina. daca pastreaza astia voucherul si iti iei masina electrica cu 5000 E o sa se umple de taxiuri electrice, ceea ce e bine.

    200 km autonomie si 100 km/h e deajuns pentru oras.

    e de bine.

      (Citează)

    • Voucherul e maxim 50% din valoarea masinii, in limita a 10000 euro. Daca masina va avea un cost de achizitie de 15000 de euro, atunci prin programul Rabla vei primi doar 7500 de euro.

        (Citează)

    • nu stiu daca e taxi-wise.. trebuie vazut si timpul de incarcare.. un taxi face cu mult peste 200 km pe zi.. la o tura de 8 ore, sa stai 2 ore sa o incarci nu e combinatie..
      (nu fac taximetrie, poate calculele mele nu sunt bune)

        (Citează)

    • pana ajungi la costuri. acolo se face marea diferenta.

        (Citează)

    • Hai sa facem un exercitiu de imaginatie.
      Cand parcheaza taxiul in statie, imediat se pune la incarcat. 15-20 de minute cat sta acolo mai primeste 30-50 km autonomie. La fel si 2-3 ore mai tarziu cat sta bombardierul sa bage o shaorma.

      Bineinteles, nu suntem acolo inca, dar vom fi.

      Cand a aparut Logan, s-a umplut de ele taxiuri in Bucuresti, pentru ca era cea mai ieftina masina noua. Sper sa fie la fel si cu Spring. Mai avem de adaugat statii de incarcare in statiile de taxi, dar e de bine.

        (Citează)

  11. add: a. daca pastreaza astia voucherul si iti iei masina electrica cu 5000 E o sa se umple de taxiuri electrice, ceea ce e bine.

    Tichetul nu poate fi mai mult de 50% din valoarea mașinii. Așa că o să fie 7500 EUR

      (Citează)

  12. Nu prea cred ca va avea autonomia anunțată, bmw i3 cu baterie mai mare nu are oficial 200 km. In principiu poți sa mergi cu ea pana in Sinaia chiar si pe frig daca ai avea unde sa o încarci.
    Oare are regenerare la frânare?

      (Citează)

  13. Adevarul e ca nu e ca si cum am avea autostrazi pe care sa mergem cu 130 km/h. 105 ajunge pentru drumurile pe care le avem.

    Lasand gluma la o parte sper sa aiba specificatii un pic mai bune decat K-ZE ca altfel nu stiu cat de bine o sa se vanda in Europa mai ales ca o sa fie disponibila doar in 2021 si deja concurenta este destul de mare.

      (Citează)

  14. add:
    sa vina. daca pastreaza astia voucherul si iti iei masina electrica cu 5000 E o sa se umple de taxiuri electrice, ceea ce e bine.

    200 km autonomie si 100 km/h e deajuns pentru oras.

    Acum sa adaugam 10k taximetre electrice infrastructurii locale din Bucuresti si vedem unde isi vor incarca masinile toti. Prevad niste discutii interesante in parcare la Kaufland, MOL si Mega.
    E bine ca mergem in directia asta si ca masinile ce pot fi utilizate strict in oras pot avea 0 emisii insa ramane de vazut cum aducem infrastructura locala la nivelul la care sa faca fata altfel vom avea situatia interesanta in care ajungi stai la coada
    (si nu putin) sa incarci electrica din lipsa de chargere.

      (Citează)

  15. gabi:
    se stie ca pe centura prinzi vitezi ametitoare.. daca nu mergi cu peste 200 km/h dau aia din spate peste tine ..

    cum zicea cineva mai sus.. e masina exclusiv de oras, o trotineta mai complexa.. putea sa ii puna viteza maxima si 70km/h..doar ca sa ii dai la max si sa iti iei amenda pt depasire viteza.

    La autonomie de 200 km nici macar cit trotineta nu-i…

      (Citează)

  16. Si eu cred ca va rupe piata, inclusiv pe flote, costurile de utilizare scad dramatic doar din combustibil si revizii.
    Insa cine crede ca statul va pastra in 2021 regulile Rabla de acum, se inseala. Sa dai electric cu 7500Eur la saraki, care apoi sa nu mai cotizeze acize la petrom…pai ce-am facut? Nivel de trai goes up, nivel de colectare goes down … ceva pute.

    Nici in interesul Dacia nu prea e, poate doar daca ar pune preturile corecte la Logan si Sandero, pe la 5000ish, asa.

      (Citează)

    • Si care e problema? Incet, dar sigur, se pot muta accizele pe energie electrica. Sau si mai bine, se pot adauga.

        (Citează)

  17. Foorysh:
    Si eu cred ca va rupe piata, inclusiv pe flote, costurile de utilizare scad dramatic doar din combustibil si revizii.
    Insa cine crede ca statul va pastra in 2021 regulile Rabla de acum, se inseala. Sa dai electric cu 7500Eur la saraki, care apoi sa nu mai cotizeze acize la petrom…pai ce-am facut? Nivel de trai goes up, nivel de colectare goes down … ceva pute.

    Nici in interesul Dacia nu prea e, poate doar daca ar pune preturile corecte la Logan si Sandero, pe la 5000ish, asa.

    Petrom e in curtea OMV si livreaza beneficii catre stat la fel, adica zero. Pentru ca au grija ca amploaiatii politici, precum sotul Veorikai sa aiba salarii mari, ca mita.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus