un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Nu ignorați actualizarea datelor la bancă, se merge până la blocarea sau închiderea conturilor

7 Jan 2020  ·

GÂNDURI  ·

52 comentarii

Aveți grijă cu actualizarea datelor personale pentru conturile bancare pe persoană fizică și juridică. După directiva PSD2, BNR cere băncilor să actualizeze datele despre clienți să le ceară mai multe informații despre activitatea lor, ca parte dintr-un plan mai amplu de combatere a spălării banilor.

Dacă nu actualizați datele, riscați să vă fie blocate conturile și apoi chiar închise, dacă nu rezolvați problemele.

Matilda a pățit-o acum vreo două luni cu ING. A ignorat sau n-a văzut sau n-a primit cererile de actualizare a datelor È™i i-au blocat contul. Ca să-l deblocheze a fost nevoită să uploadeze buletinul în Homebank, treaba asta n-a mers foarte bine È™i până la urmă s-a dus cu el la o sucursală ING (È™i asta după ce un operator telefonic i-a zis că va dura vreo zi deblocarea contului, dar na, nici ea “nu s-a grăbit cu actualizarea, nu-i aÈ™a?”, ceea ce mi s-a părut amuzant pentru că era adevărat). Cred că între timp au mai îmbunătățit OCR-ul la buletin, că È™tiu că lansau treaba asta când le-am vizitat sediul.

Zilele acestea am primit și eu solicitarea de a merge fizic la sucursala ING de care aparțin pentru a-mi actualiza datele de la contul de PFA. A fost prima oară când am văzut actualizarea ING, dar s-a dovedit că este a treia pe care mi-o trimit. Una a venit prin poștă în noiembrie, dar n-am deschis plicul decât azi. O a doua a venit tot prin poștă, în decembrie, și am deschis plicul tot astăzi. Ați ghicit, eu verific cutia poștală cam la 2 săptămâni, că nu vine nimic important acolo, iar multe plicuri le rup și le arunc direct.

O notificare venise È™i prin email, pe 19 noiembrie, dar nu am deschis nici acel email pentru că subiectul era “Hai să ne mai cunoaÈ™tem o dată!”. Nu mai È›in minte dacă măcar l-am văzut atunci (primesc vreo 50 de emailuri per zi), că era perioada Black Friday È™i eram spamat la greu din multiple direcÈ›ii, dar cu un astfel de titlu nu mă mir că nu l-am deschis. “Este necesară ACTUALIZAREA DATELOR personale pentru a împiedica blocarea contului” era un titlu mai bun, just saying.

Scrisoarea primită la poștă (și pe care am deschis-o pentru că nu aveam ce face cât timp așteptam la spălătoria auto) spunea că trebuie să vin cu actele precizate la ing.ro/actualizaredate. Din fericire, la PFA nu sunt de fapt acte de dus, așa că de la spălătorie m-am dus la bancă, doar cu buletinul, și aia a fost.

Ofițerul de cont a obținut pe loc de la Registrul Comerțului un certificat constatator, m-a întrebat ce fel de activități am, să zic vreo trei clienți, dacă fac sau nu și plăți cash și cam asta a fost tot. Am terminat în 5 minute. Pe site-ul ING scrie că acel certificat constatator, dacă-l obține banca pentru mine, mă costă 40 de lei, dar nu mi-a cerut nimeni bani (până acum, că poate vor fi luați automat din cont). Pe site-ul Reg Com scrie că acel certificat costă 45 de lei dacă-l cer chiar eu la ghișeul Registrului, așa că oricum pare combinație mai bună să se ocupe banca.

Am întrebat de ce nu îmi trimit o notificare privind actualizarea datelor în Homebank, unde intru mai des. Mi-a spus că pe PF se face asta, dar pe PJ și PFA încă nu este implementată o astfel de funcție. Aveți deci grijă să nu ignorați scrisori fizice sau electronice privind actualizarea.

    52 comentarii

  1. Confirm.
    Atenție și la împuterniciții pe cont !

      (Citează)

  2. Ce grad avea ofițerul de cont? La casierie sunt subofițeri?

      (Citează)

  3. Am primit in ultimul an mail-uri si notificari de la ING pentru actualizarea datelor de m-am plictisit. Atat de mult, ca la reinnoirea buletinului pe 8 noiembrie, dupa angajator, ei au fost a doua institutie anuntata. Totul s-a facut foarte simplu, prin aplicatie, si la o zi dupa am primit confirmarea ca au inregistrat modificarea.

      (Citează)

  4. Stai sa vezi la Revolut cat astepti :))

    Mi-au blocat contul acum mai bine de o luna si de atunci nimic desi le-am trimis tot ce mi-au cerut.

    Poate faci un articol si despre hotii astia, nu e deloc normal ce se intampla.

    Hai mersi

      (Citează)

    • N-am Revolut, dar nu văd de ce ar fi “hoÈ›i”. Te-ai înscris singur la serviciul lor, poÈ›i renunÈ›a oricând. Măcar de băncile româneÈ™ti nu poÈ›i scăpa, una tot trebuie să foloseÈ™ti.

        (Citează)

  5. “Odata” se scrie legat, dar se pare ca cei de la ING nu stiu asta.

      (Citează)

  6. niste hoti, pretexte de astea lame cu ‘spalarea banilor’. hai ba nene ma lasi.

    dar cand am deschis cont si am rulat miliarde pana acum, nu ti ai pus nici o intrebare.
    plus, daca se vede clar ca sunt venituri matching intre UN SALAR CARE APAR CLAR CA INCASARE si cheltuieli, ce te freaca ‘sa ma cunosti mai bine’?

    daca fac eu o depunere de 10k ron in fiecare zi, atunci hai si ma intreaba, altfel gtfo.

      (Citează)

  7. Am fost și eu chemat la o bancă pentru actualizare date și unde am un credit. Nu mă duc intenționat. Sper că il vor închide :))

      (Citează)

  8. m-a întrebat ce fel de activități am, să zic vreo trei clienți,

    De i-ar interesa pe ei cine iti sunt clientii?

      (Citează)

    • “După directiva PSD2, BNR cere băncilor să actualizeze datele despre clienÈ›i să le ceară mai multe informaÈ›ii despre activitatea lor, ca parte dintr-un plan mai amplu de combatere a spălării banilor.”

      În rest îi doare în fund.

        (Citează)

  9. Am incercat de vreo 2 ori sa actualizez datele, completez tot, aleg poza buletinului si la ultimul pas “Eroare”. Sa fie sanatosi.

      (Citează)

    • Păi asta zic. Ei vor fi sănătoÈ™i. Tu este posibil să te alegi cu contul suspendat È™i să mergi cu buletinul la bancă. Mai bine iei măsurile necesare înainte de asta.

        (Citează)

  10. ionut popescu

    07/01/2020 la 4:01 PM

    Actualizare datelor este obligatorie peste tot, doar ca ING au dat in paranoia. Se pare ca si-au luat o amenda groasa pe undeva (nu degeaba, chiar s-au spalat niste bani grei) și acum sufla si-n iaurt.
    Eu mi-am inchis conturile firmei deschise la ei, iar contul personal mai ramane deschis pâna lichidez un credit. Enough is enough.

      (Citează)

  11. Radu, ceva ganduri despre modificarea politicii de livrare de la emag? Orice comanda sub 1500 de RON are acum cost de transport.

      (Citează)

    • doar ganduri bune

        (Citează)

    • ce sa mai zici acolo boss?
      e deja aplicata treaba, 15 lei sau gt.fo.
      sau 5 lei la easy box.

      dar oricum sper sa dea faliment emag cu magaria asta cu 15 lei, niste hoti.

        (Citează)

    • Poate vor sa bage abonament lunar (anual?) si sa ai livrare gratuita la orice produs indiferent de comanda. emag+

        (Citează)

    • Singura întrebare este: de ce e gratis peste 1500 de lei?

        (Citează)

    • @Sol: mă lasă rece. Nu e ca È™i cum comandam de la eMAG pentru că era produsul cu 15 lei mai ieftin decât la concurență È™i acum nu va mai fi. Dacă diferenÈ›a de preÈ› rămâne bună, iau de la ei. Dacă preÈ›ul lor, cu sau fără transport, e mai mare decât efortul de a face cont la alt magazin È™i preÈ›ul de acolo, nu mai iau de la ei.

        (Citează)

  12. A fost misto la inceput in primele doua zile cand aplicatia nu mergea pe sectiunea respectiva. Insa intre timp si-au rezolvat problemele, am facut actualizarea, mi-a venit mail-ul de confirmare si aia a fost. Nu inteleg sincer frustrarile unora pe-aici. Mi-ar placea sa stiu ca prin verificarile astea au prins si ceva mafioti si traficanti etc. De ce m-ar deranja pe mine sa le spun de unde sunt banii? La ce rahat de teorii ale constipatiei v-ati mai gandit?

      (Citează)

    • da daaa, mafioti si traficanti, sigur aia folosesc transfer bancar. ca doar nu o scrie la transfer 1000 eur, detalii plata: trafic carne vie.

      acolo se merge pe cash boss, stai linistit.

        (Citează)

    • Mihnea: acolo se merge pe cash boss, stai linistit.

      Cash-ul este ușor de depistat. Dacă faci greoaie spălarea banilor sau luarea șpăgilor prin bancă, devine mai simplă activitatea și pentru poliție. Hai că nu-i greu!

        (Citează)

  13. Eu am cont curent si economii la Raiffeisen. Vreau sa precizez ca in ultimii vreo 4 ani nu am schimbat absolut nimic (Nici nume, nici loc de munca, nici telefon, nici email nici absolut nimic). Insista ca trebuie sa merg intr-o sucursala pentru a-mi actualiza datele. Le spun (Telefonic) ca nu au intervenit niciun fel de modificari si imi spun ca pot sa fac actualizarea datelor singur, prin aplicatia lor de mobil. Intru, nu vad nicio optiune.

    La scurt timp, primesc un alt SMS ca trebuie sa ma prezint intr-o surcursala pentru actualizarea datelor. WTF! Nu toata lumea are timp sa se prezinte de 2 ori pe an, in timpul programului (8 – 17), cand marea majoritate a oamenilor normali lucreaza la joburile lor.

    Treaba asta cu actualizatul datelor mi se pare oarecum aberant. Da, trebuie precizat in contract faptul ca de fiecare data cand intervin modificari ale datelor de contact de exemplu, beneficiarul are obligativitatea ca in termen de X zile sa comunice bancii informatiile actualizate. Atat. Nu vad rostul sa fiu chemat de 2 ori pe an sa actualizam niste lucruri ce nu au suferit modificari.

    Daar, probabil ma vor intreba din nou daca nu cumva nu am nevoie de un card de credit…

      (Citează)

    • Mihai: Insista ca trebuie sa merg intr-o sucursala pentru a-mi actualiza datele.

      Păi de unde să știe ei că nu s-a schimbat nimic? De asta îți cer să te duci cu buletinul, plus că probabil te mai întreabă și alte chestiuni care nu țin de adresă și telefon.

      Și eu când am fost la ING i-am zis direct să nu mă întrebe pe rând fiecare detaliu personal, că nu s-a schimbat nimic. M-a întrebat doar telefonul mobil. Era același. S-a terminat acolo discuția.

        (Citează)

  14. Am fost la BCR sa actualizez datele si mi-au pus in fata sa completez un acord GDPR nesimtit.

    Vroiau sa-mi dau acordul sa transmita datele oricarei firme cu care eu ei contract (putea sa fie si firma de facut curatenie).

    Nu au vrut sa schimbe acordul si am plecat fara sa semnez.

    Daca imi blocheaza contul vad eu unde ma mut.

      (Citează)

    • Radu: Nu au vrut sa schimbe acordul si am plecat fara sa semnez.

      Poți să faci reclamație la Data Protection pentru asta, nu trebuie să fii tu cel care se mută în altă parte.

        (Citează)

  15. Bine ca au prins-o pana la urma pe Matilda pentru ca era de notorietate faptul ca spala bani pentru…. Dobby si Cookie.Miau !

      (Citează)

    • Wow. Știi numele soÈ›iei È™i numele pisicilor unui blogger È™i ai mai făcut È™i o glumiță cu ei. Get a life man! Cât de trist trebuie să fii?

        (Citează)

    • Să È™tii că bate la ochi. Odată la două luni trimite bani în străinătate pentru a comanda mâncare È™i nisip pisicilor, dar de unde să È™tie banca că acesta este scopul tranzacÈ›iei?

        (Citează)

    • cristinel cu c mic ce sa-ti zic omule te iei prea in serios vezi sa nu-ti crape o vena de la atata indignare.

        (Citează)

  16. GabrielG:
    Poate vor sa bage abonament lunar (anual?) si sa ai livrare gratuita la orice produs indiferent de comanda. emag+

    EMAG prime

      (Citează)

  17. Ha. Ti-am zis eu ca ing suge :)

      (Citează)

    • Eu apreciez respectarea legilor, nu consider că mi se face o defavoare prin asta.

        (Citează)

    • de acord cu tine datele trebuie actualizate.

      eu zic doar ca ING nu sunt in stare sa faca toate treburile astea din aplicatie cum face Revolut. ca apliatia aia e de rahat, e nefunctionala, se blocheaza aiurea si ce e cel mai rau e ca ii doare in paispe…

      si imi place sa ii compar mereu cu Revolut. e singura chestie care ii sperie.

        (Citează)

  18. Offtopic: pe mobil nu ti se mai vede tema ok https://i.imgur.com/3fmcpFF_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium.

    Samsung S8, chrome, cu toate updateturile la zi.

      (Citează)

  19. Am actualizat si eu de frica ING datele personal3, acum pot dormi linistit?

      (Citează)

  20. Mda. Treaba cu lipsa notificărilor în homeBank sună cam ca aia cu: “Declaratiile online se depun la ghiseul 2. ”

      (Citează)

  21. eu am primit mail / sms de la Raiffeisen pe vreo 15 iulie. si trebuia sa merg pana pe 1-2 august ca sa nu blocheze. ceea ce mi se pare super mizerie, fiind perioada de concedii etc.

    pana la urma am inchis contul la ei pentru ca a durat vreo 50-60 de zile pana mi-au raspuns la sesizare: in agentie nu m-au ajutat cu actualizarea pentru ca nu era directoarea acolo si trebuia sa vin doar cand era si ea. desi ii alesesem fix pentru ca aveau program sambata.

    a fost interesant si ca in 2 agentii mi-au tot spus oamenii ca “daca nu va convinge, asta e … puteti pleca la alta banca”.

      (Citează)

  22. Cristi:
    Ce bine ești dresat. Good boy!

    Ești inteligent! Bravo!

      (Citează)

  23. Radu:
    Daca imi blocheaza contul vad eu unde ma mut.

    Nu le pasă. Pentru ei ești doar un număr și costul necesar pentru a îți oferi ție servicii personalizate nu se justifică. Și la cât de închistați în reguli sunt, nu vor avea nicio problemă să ți-l blocheze. Nu e așa greu să schimbi banca.

      (Citează)

  24. Patit distractia asta cu contul BCR, acum un an jumate. Blocat contul firmei, ca trebuie actualizate datele. Nu trebuia de fapt nimic actualizat, tot ce era deja declarat era perfect valabil.

    “Dar trebuie adusa si o hartie de la Registrul Comertului”, zice doamna de la birou.

    “Bun, ma duc maine si scot hartia”, zic, fericita ca voi pierde juma’ de zi pentru nus’ ce prostie de care nu auzisem inca.

    “Ah, nu puteti, firma e din 2007, certificatul ala nu vi-l mai dau ei. Dar va facem noi o hartie. Va costa 30 de lei”.

    Si asa am actualizat datele.

    Acum, daca vor sa faca din nou treaba asta, blocat va ramane contul si, cand voi reveni in tara, voi inchide toata sandramaua si asta este.

      (Citează)

    • AÈ™a este È™i la ING, scot ei direct nu È™tiu ce certificat de la Registrul ComerÈ›ului È™i te costă asta vreo 40 de lei. Ceea ce e ok, că pe site-ul RC scrie că plăteÈ™ti 45 de lei dacă te duci tu după el.

      Culmea este că n-am plătit nimic la actualizare, deși mi-a zis agentul respectiv că va extrage de la RC niște date și am așteptat vreo 2 minute după asta.

        (Citează)

  25. Aveam de la firmă un card debit în care încasam salariul.
    Am primit info cu actualizarea C.I. dar nu m-am grăbit deloc. Mi-au blocat contul în care aveam maxim 100 de lei.
    M-am dus la ei, mi-au actualizat datele și imediat am închis contul.
    Game over.
    Lucrez cu BT de 12 ani dar nu mi-au blocat contul în aceeași perioadă cum a făcut ing care se cred cei din 2050. Fuck off.
    Ceea ce este interesant cu PSD2 este că acum 2 ani trebuia să achit o factură unui furnizor cu cont la brd, eu nu mai aveam legătură cu brd de 15 ani. Ajung la ghișeul brd și surpriză: trebuie să vă actualizăm datele personale. Ce kkt de date deține o bancă despre o persoană fizică după ce a încetat relația de minim 10 ani???

      (Citează)

  26. Si daca ai card credit cu datorie inchid contul? Ca e ok, e un fel de refuz al dorintei de a primi inapoi banii, nu?
    Legat de taxa aceea de 30 de lei, daca ei au nevoie de acele acte de ce trebuie sa platiti voi?

      (Citează)

  27. Pentru ca unora si altora le e lene sa munceasca, in speta politistilor si procurorilor, i-au convins pe astia din banci ca e mai simplu sa fie toti clientii considerati vinovati pana la proba contrarie. Ideile comuniste n-au murit.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus