un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Dacă nici elicopterul lui Kobe Bryant nu era bun…

26 Jan 2020  ·

GÂNDURI  ·

25 comentarii

TMZ zice că Kobe Bryant și alți trei prieteni de-ai săi, plus pilotul, au murit într-un accident de elicopter în California. Nu se cunosc cauzele. CNN a confirmat.

Mi se par inexplicabile astfel de accidente. Sau nu inexplicabile, ci nu vreau eu să accept cu ușurință că pot exista astfel de accidente. Kobe Bryant, unul dintre cei mai bogați jucători de baschet din lume, își permitea cel mai bun elicopter și cel mai bun pilot. Probabil că asta achiziționase, că era elicopterul său privat. Cum se poate întâmpla așa ceva?

Îmi aduc aminte și de accidentul de elicopter din octombrie 2018 în care a murit patronul echipei Leicester City, chiar la plecarea de la stadion. Situația a fost asemănătoare: avere practic nelimitată, elicopter performant, pilot experimentat. Am scris și atunci ceva asemănător, de fapt.

Genul acesta de accidente mă sperie pentru că mă fac să mă gândesc cât de nesigure sunt sistemele uzuale, cele pentru oamenii de rând. 737 MAX este un exemplu bun. Și, în particular, de asta nu zbor mai mult decât este cazul și am refuzat orice ocazie de a zbura de plăcere, fără nevoia de a mă deplasa de fapt undeva. Prefer să nu risc.

Bryant avea 41 de ani. Nasol că a murit, de fapt, la vârsta la care urma să se bucure de viață după retragerea din sport cu o avere mare și celebritate uriașă, moment când putea să schimbe în bine și viața multor alți oameni.

    25 comentarii

  1. ai muuult mai multe sanse sa faci o boala incurabila decat sa cazi cu avionul…enjoy life, cat mai poti.

      (Citează)

  2. Să mai râdem de cei care aplaudă la aterizare…

      (Citează)

  3. Mor mai putini in accidente de elicopter, decat in cele de avion raportat la nr de ore zburate, desi sunt mai multe zboruri cu elicopterul decat cu avionul. Am cautat cu Gogu, pt ca m-ai facut curios.

      (Citează)

  4. Cand iti este scris, aia e…

    BANC cu BULA:

    Cu o noapte inainte sa plece cu avionul, Bula viseaza ca va muri in accident de avion. Se trezeste speriat si anuleaza biletul de avion, isi cumpara la tren…In timp ce calatorea cu trenul, cade un avion peste tren si Bula moare…

    Morala o trageti voi!

    Apropo, in 2019 au fost vreo 40 de milioane de zboruri comerciale si doar 20 de accidente in care au murit vreo 280 de persoane.

    Si sa iti spun de ce se intampla aceste accidente de elicopter? Elicopterul nu planeaza si, de multe ori, bogatii forteaza pilotul sa-i transporte unde au ei chef. A se vedea cazul de pe litoralul romanesc. Asa ca duc la extreme limitele unui elicopter si iata ca se mai intampla si destea…Sa asteptam rezultatele anchetei!

      (Citează)

  5. Ipo:
    Serios? Bagă link, mie elicopterul mi s-a părut mereu instabil față de avion, măcar la ăla ai portanță să te duci jos planat.

    Din cate stiu eu si la elicopter ai portanta in caz ca se duce motorul

      (Citează)

  6. A zburat cu un Sikorsky S-76 https://www.youtube.com/watch?v=FtklnNwhaAc
    In zona era ceata, zona e muntoasa, plus ca in zona exista mai multe microclimate intre dealuri.
    Exemplul cu 737 MAX ne arata unde ajungem cu taierile de costuri ca sa impresioneze investitorii.

      (Citează)

  7. “își permitea cel mai bun elicopter și cel mai bun pilot. Probabil că asta achiziționase, că era elicopterul său privat”.
    Nu era elicopterul lui privat , era un Sikorsky S-76B din 1991 si apartine unei firme care se ocupa cu transportul persoanelor cu elicopere ( un fel de servicii de limuzine dar cu elicoptere).

      (Citează)

  8. Avea un elicopter nou, din ‘91.

      (Citează)

    • Daca era intretinut bine, folosit doar in weekend la piata, revizii la reprezentanta nu vad care e problema, tot mai bun decat un logan /s.

        (Citează)

  9. Au murit 8 oameni, inclusiv fi’sa de 13 ani. Cam aiurea și nasol, dar pe undeva s-a tăiat un cost, s-a exagerat la ceva…

    E cam greu sa te prăbușești cu elicopterul, cât timp se învârte elicea poți ateriza. Și dacă moare motorul, elicea se învârte în continuare și căderea este încetinită și relativ controlată.

      (Citează)

    • E posibil ca elicopterul sa fi fost supraglomerat, in loc de 6 persoane, sa fi urcat in el 8 sau 10. E doar un exemplu, nu stiu sigur cati oameni au fost in elicopterul respectiv, dar eu cred ca despre asta e vorba.

        (Citează)

  10. o deplasare pe sosea intre bucuresti si orice destinatie este de n ori mai periculoasa decat un zbor de linie.

      (Citează)

  11. wd:
    “își permitea cel mai bun elicopter și cel mai bun pilot. Probabil că asta achiziționase, că era elicopterul său privat”.
    Nu era elicopterul lui privat , era unSikorsky S-76B din 1991 si apartine unei firme care se ocupa cu transportul persoanelor cuelicopere ( un fel de servicii de limuzine dar cu elicoptere).

    Era elicopterul lui privat, asa se deplasa. Statea in zona Newport Beach si probabil i-ar fi luat 2 ore dus si 2 intors ca sa ajunga la antrenamente. Asa ca omul si-a luat elicopter ca sa fenteze traficul.
    De 3 zile/nopti e o ceata densa cu nori josi in LA, in special in vale si in zonele de dealuri/zone muntoase si in canioane. LAPD si LASD si-au tinut elicopterele azi la sol din cauza vremii. Avioane intarziate si la LAX din cauza asta.
    Un update de la TMZ:
    “L.A. weather was extremely foggy Sunday morning, and law enforcement sources tell us even LAPD air support was grounded because of it. Flight tracker data shows Kobe’s chopper appeared to first encounter weather issues as it was above the L.A. Zoo. It circled that area at least 6 times at a very low altitude – around 875 feet – perhaps waiting for the fog to clear. We know the pilot contacted the control tower at Burbank Airport around 9:30 AM PT, and the tower was aware the pilot had been circling for about 15 minutes. The pilot eventually headed north along the 118 freeway before turning to the west, and started following above the 101 freeway around Woodland Hills, CA. At around 9:40 AM they encounter more weather – as in seriously heavy fog – and the chopper turned south. This was critical, because they turned toward a mountainous area. The pilot suddenly and rapidly climbed from about 1200 feet up to 2000 feet. However, moments later – around 9:45 AM – they flew into a mountain at 1700 feet. Flight tracker data shows they were flying at about 161 knots.”

      (Citează)

    • “Era elicopterul lui privat, asa se deplasa” mai usor cu pianu’ pe scari, nu ai nici o dovada ca era elicopterul lui privat.
      ” According to Federal Aviation Administration records, it was owned by Island Express Holding Corp., a private helicopter transport company. It was not immediately clear whether Bryant would charter the helicopter or leased it full time.”
      Daca cauti N72EX pe flightaware.com ai sa vezi ca in ianuarie au fost cateva zboruri de pe LGB la SNA care au ajuns pe deasupra la Santa Monica, downtown LA, mai putin de o ora intre zboruri. De ce sa zbori 40 de minute cand o poti face in 10 minute direct, fara sa te abati de la drum.

        (Citează)

  12. Nu, nu isi permitea un elicopter nou. Cred ca pana si atr urile tarom sunt mai noi. Pilotul se pare ca a gresit, zburat prea jos. Exista online discutiile cu turnul de control. ..

      (Citează)

  13. Pe subiectul asta recomand articolul lui Cetin de azi. Ceva mai bine documentat si cu pareri mai pertinente nu exista, poate doar daca scriu eu un articol despre lupte de strada sau traditii romanesti.

      (Citează)

  14. mie mi se pare ca nu se poate trage nici o concluzie din acest eveniment.

    Indiferent cati bani sunt la mijloc, nu se poate elimina complet nici eroarea umana si nici “mechanical failure”. Adica, pana si NASA o mai da in bara din cand in cand.

      (Citează)

  15. In urma cu niste ani Aaliyah a murit la intoarcerea dintr-un turneu intrucat ea (sau managerul mai probabil) i-a cerut pilotului sa zboare cu avionul supraincarcat.

    Avionul presedintelui polonez pare ca a picat din aceleasi motive.

    Sunt multe cazuri de accidente care au avut loc pentru ca pilotul nu a putut refuza patronul/seful.

      (Citează)

  16. wd:
    “Era elicopterul lui privat, asa se deplasa” mai usor cu pianu’ pe scari, nu ai nici o dovada ca era elicopterul lui privat.
    ” According to Federal Aviation Administration records, it was owned by Island Express Holding Corp., a private helicopter transport company. It was not immediately clear whether Bryant would charter the helicopter or leased it full time.”
    Daca cauti N72EX pe flightaware.com ai sa vezi ca in ianuarie au fost cateva zboruri de pe LGB la SNA care au ajuns pe deasupra la Santa Monica, downtown LA, mai putin de o ora intre zboruri. De ce sa zbori 40 de minute cand o poti face in 10 minute direct, fara sa te abati de la drum.

    Haha aici la mine-n sat așa se zice, ca era Helicopterul lui. :D
    Long Beach și Santa Ana sunt mult in sud fata de Santa Monica, nu văd de ce sa zboare pe acolo. Da mai multe detalii ca nu am înțeles ce grei sa zici. Plus ca mai e un maaare incovenient: LAX-ul care e la câteva mile sud de SM și alte câteva vest de DTLA. Nu știu dacă știi, dar când avioanele se pregătesc de aterizare pe LAX, chiar dacă vin din vest, fac o tura pe deasupra DTLA. Asa ca toată zona SM+South Bay+DTLA e LAX “teritoriu”. Mai e și aeroportul din SM, pentru avioane mai mici.
    Sunt anumite coridoare de zbor, și de obicei cei care vin din Orange County merg înspre DTLA (încercând sa ocolească zona LAX) și apoi fiecare cu treaba lui. Helicopterul a trecut pe lângă aeroportul Burbank și apoi a mers nord și apoi vest înspre Thousand Oaks. Pe deasupra 101 FWY. In vale. Unde era o ceata super deasa. Restul e istorie. Din păcate. :(

      (Citează)

  17. Cat timp nu avem sisteme performante care sa faca automat decolare si aterizare, eroarea umana va fi prezenta (pentru ca nu putem de exemplu vedea pe ceata, dar un radar / lidar / camere speciale pot).

    2020 a inceput prost.

      (Citează)

  18. Aparent omul avea ceva acuzatii de viol la activ: https://archive.is/UU3Yg

    Poate reale, poate nu, dar jurnalista care a adus aminte de existenta acestor acuzatii a primit amenintari cu moartea pentru un articol pe care nici macar nu l-a scris ea.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus