un blog de Radu Dumitru

Ofertele de Black Weekend sunt online. Robotesc și la canalul meu de YouTube, apropo.

Volvo lansează XC40 Recharge, primul lor SUV electric

17 Oct 2019  ·

AUTO  ·

19 comentarii

XC40 Recharge vine cu o autonomie de peste 400 km și un sistem de încărcare ce duce bateria la 80% în 40 de minute. Pentru un vehicul făcut în principal pentru piața europeană, aceste cifre sunt foarte bune. Și mai vine cu o noutate: sistemul multimedia de la bord este bazat pe Android; nu Android Auto, care-i doar un fel de ecran secundar pentru telefon, ci chiar Android la bord.

SUV-ul are două motoare, câte unul pe punte, pentru un total de 408 CP și un cuplu maxim de 660 Nm. Accelerația la 100 km/h are loc în 4,9 secunde, ceea ce-l face un SUV foarte rapid, dar viteza maximă declarată este de 180 km/h. Bateriile au o capacitate totală de 78 Wh și cea mai rapidă încărcare se face la 150 kW în curent continuu, deci putem spune că tehnologia DC 150 kW este deja ceva mainstream și oferă un timp foarte bun de încărcare (să oprești 40 de minute la fiecare 350 km parcurși nu-i mare scofală), iar deja orice peste această putere este privit acum ca un bonus.

Dincolo de aceste specificații, mașina este un clasic XC40, un SUV din clasa mică și care s-a dovedit popular după lansarea sa. Electrificarea i-a astupat grila frontală, că nu mai are radiator acolo, și a creat un frunk, un portbagaj frontal. Cea mai mare modificare în interior este prezența unității multimedia bazată direct pe Android. Nu pot decât să sper că asta se va dovedi o idee bună în viitor, că totuși n-ai vrea să auzi de malware sau ransomware și pe mașină, nu?

Fully electric Volvo XC40 introduces brand new infotainment system

În viitor vor lansa și un XC60 pur-electric, că planurile companiei sunt să vină cu astfel de variante pentru toate modelele lor. Am condus un XC60, este o mașină foarte mișto și are și tot felul finisaje exterioare care o poziționează clar într-o clasă superioară față de XC40.

    19 comentarii

  1. Am facut un test-drive cu XC40, ma batea gandul sa astept twin engine dar am renuntat pana la urma la SUV-uri. Nu imi place deloc pozitia la volan.
    Sper ca in 3 ani sa apara un stationwagon electric decent. Poate V60?

      (Citează)

    • Si eu am testat un XC40 T4 si nu m-a impresionat.

      V60 primeste anul asta T6 Twin Engine, dar mi se pare foarte complexa si imi e frica de costurile pe termen lung, atunci cand ceva se va strica.

        (Citează)

    • Tot T4 am testat si eu ca nu aveau T5 inca. A fost ok, cu exceptia pozitiei la volan. Interiorul nu e extraordinar, dar testasem un outlander inainte si prin comparatie era SF.
      Parca D6 era deja hibrid pe V60, nu?

        (Citează)

    • Giani Mucea: cu exceptia pozitiei la volan

      Prea sus, prea jos? Ce nu ți-a plăcut mai exact?

        (Citează)

    • Prea vertical. Am probleme cu spatele si daca stau in pozitia aia mult timp e nasol. Poate ca 300km pe zi nu ar fi o problema, dar fac anual drumuri de 6000km intr-o saptamana.
      Asa, pentru cine nu are probleme de genul asta, e foarte ok masina. Scaunele sunt confortabile.

        (Citează)

  2. Cam toate adaptarile astea, de la sasiu de termica la electrica, plus preturile enorme si tehnologia slaba a bateriilor, sint sortite pieirii. Deocamdata doar Tesla se poate socoti o masina electrica acceptabila (design si autonomie) dar si asta e doar ”prototip” fata de ce ar trebui sa fie in mod normal si ce va urma in viitor. Ca degeaba bat ei din pinteni cu ”electrificarea” daca nu-s accesibile muritorului de rind, cel putin acum avind experienta impactului poluarii. Si nu-s numai masinile de ”revizuit”…

      (Citează)

    • Infrastructura “cu electrificarea” s-a dezvoltat enorm și surprinzător de repede în țările cu apă caldă. De la una, două stații de încărcare răzlețe , acum aproape fiecare spațiu de parcare are un punct de încărcare, marile companii petroliere BP și Shell oferă aproape la fiecare statie super charger-re iar timpul de încărcare e 20 minute pentru 80% care e mai mult decât suficient pentru naveta zilnică.

        (Citează)

    • Nu știu ce să zic. În general nici eu nu cred că poți face o electrică bună dintr-o mașină identică pe combustibil, dar asta era totuși acum vreo 5 ani.

      Posibil ca XC40 să fi fost gândit de la început și ca model electrificat și deci să fie ok. BMW are această strategie pentru viitor, Volvo la fel, Porsche la fel etc.

        (Citează)

  3. pret??

      (Citează)

  4. “să oprești 40 de minute la fiecare 350 km parcurși nu-i mare scofală” – Da, cu condiția să și existe o stație acolo unde trebuie să oprești :D

      (Citează)

    • care sa incarce in 40 de minute, nu 6 ore ca alea de 22 Kw

        (Citează)

    • In Olanda sunt o gramada de statii cu puncte de incarcare de 175kw si au inceput sa introduca si de 350.

        (Citează)

    • În România vor fi pentru că, la fel ca la Internet, adoptăm mai târziu aceste tehnologii și deci le vom adopta pe cele mai evoluate.

      Dacă Mitrea poate să meargă cu un i3 pâna la Budapesta în prezent, o să poți peste câțiva ani să mergi în orice direcție.

        (Citează)

  5. ipo:
    Pe la 50k USD. Arabii stau liniștiți.

    4% bijtelling, si eu as sta linistit

      (Citează)

  6. Oho habibi. Multe generații de arabi mai sunt de îmbogățit atunci.
    Am mai zis, diesel FTW!!

    ipo:
    Pe la 50k USD. Arabii stau liniștiți.

      (Citează)

  7. Giani Mucea:
    Tot T4 am testat si eu ca nu aveau T5 inca. A fost ok, cu exceptia pozitiei la volan. Interiorul nu e extraordinar, dar testasem un outlander inainte si prin comparatie era SF.
    Parca D6 era deja hibrid pe V60, nu?

    Interiorul la Outlander era SF comparat cu interiorul unui Volvo?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus