blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme. Mă găsiți în Instagram Stories și o să pun diverse și pe Facebook. Robotesc și la canalul de YouTube.

Automobilele Tesla pot fi acum comandate oficial din România

24 Aug 2019  ·

AUTO  ·

34 comentarii

Tesla a anunțat acum câteva ore că primește oficial comenzi din România, Polonia, Ungaria și Slovenia, într-un val de expansiune spre Europa de Est.

România este acum în configuratorul de pe site-ul oficial Tesla.com, iar IP-ul meu a fost recunoscut automat, de altfel. N-am configurat până la capăt o mașină, dar livrarea de Model 3 este estimată pentru “early 2020”.

Sunt deja vreo 50 de Tesla în România, dacă nu mai multe, cumpărate de la dealeri din vestul sau centrul Europei. Cred că vânzarea oficială va impulsiona și mai mult pătrunderea brandului în țara noastră și poate cândva va urma un showroom. În principiu, toți cei cu casă sau bloc cu parcare subterană sau ceva influență la muncă ar putea încărca fără probleme un automobil electric; Model 3 are o autonomie de 500 km și în utilizare normală trebuie încărcat probabil o dată la două săptămâni.

Tesla promite de mult și niște stații de încărcare în România, în Craiova, București și Brăila, dar planurile au tot fost amânate de pe un an pe altul. Poate că acum le vor implementa.

    34 comentarii

  1. Cu tichetul rabla de 10000 euro pentru electrice ma astept sa vedem destule pe strazi la anul.

      (Citează)

    • N-as garanta ca se aplica tichetul, din cate stiu trebuie intai sa se inscrie dealerul in program, si nu stiu daca Tesla a facut asta. Nici nu stiu daca se poate fara sa inregistreze un SRL in Romania

        (Citează)

  2. Am înțeles că ar exista un precontract sau o promisiune de închiriere pentru un showroom Tesla în complexul Belvedere Residence de pe Fabrica de Glucoză.

      (Citează)

  3. Eu as deschide intr-un mall asa cum fac ei de obicei in USA.

      (Citează)

  4. o teapa.
    vinzi masini dar nu ai statii oficiale de incarcare.
    ce sa mai visam la showroom, care oricum e useless de fapt, e doar pt casca ochii mancatori de shaorma.

    si cu service cum ramane baietii? tot in viena?
    dar e frumos cu electrice, salvam planeta si pe ursul fram, amazonul tot la fel de bine arde si cu electrice multe pe strazi.

      (Citează)

    • Ce service faci la Tesla care nu-l poți face la un dealer Mercedes (parca cu ei împart platforma mecanica dracu știe, interiorul are părți de Mercedes )

      Mecanica consta in frâna, direcție și mai ce? Vrei sa faci service la gepele?

      Update-urile la soft se fac prin WiFI

        (Citează)

    • Amazonul arde chiar daca avem multe electrice? Pai ia o galeata si stinge-l!

        (Citează)

    • Pai cu autonomia asta de 500 km, e la mare distanta de oricare alta electrica. Am citit cateva review-uri cu din astea europene… pai nici din Bucuresti pana in Constanta nu prea aveau curaj sa plece cu ele.

        (Citează)

    • Mihai, statiile alea de incarcare (supercharger) sunt necesare pentru cand calatoresti la drum lung (si chiar si atunci ai destination chargers, ori incarci la multele chargere disponibile de la multi producatori – gasesti si la benzinarii).

      In rest o incarci la priza. La noi in Europa avem deja 220 – 230 v (de la tara la tara), trebuie doar sa dai un telefon la compania de electricitate sa ceri sa iti ridice potenta la 7.4 kwh, ca sa incarci cu un ~46km/h (deci in teorie intr-o noapte poti incarca de la 0, la 80% – ca o limitezi sa nu treaca peste).

      Alte chestiide care nu se vorbeste, dar care probabil se vor aplica si in Romania:
      – gratis la taxele de autostrazi
      – 70% reducere la taxele anuale fata de alte masini
      – 0EUR pt inregistrare masina
      – gratis la parcat pe locurile cu plata in multe orase europene (albastre)
      – fara restrictii in zonele cu par/impar pt centrul oraselor
      – gratis la incarcat in mall-uri – de obicei cu destination chargers
      – 0 mentenanta.
      – 1/10 cost incarcare, chiar si daca platesti – dar de obicei si firmele unde lucrezi au chargere pentru EVs (cel putin in vestul EU)

      In fine, sunt destule avantaje, look into it. Noi am dat comanda in 2016 in ziua cand s-a anuntat. A fost o greseala, nu mai platesc avans pt ca a insemnat fix 0. Adica, va primi fiul meu de 4 ani o masina din aia de 20 EUR cred, o Tesla in miniatura, dar cam atat. Masina ar trebui sa ajunga in 2 sapt, dar am tot fost amanat asa ca mai asteptam.

      Cine vrea sa isi ia, si nu se grabeste tinand cont ca e vorba de 2020 oricum, ar trebui sa astepte Modelul Y – pana atunci va fi o fabrica in Europa (deci 10k EUR mai putin, pt ca nu va mai fi taxa de import), plus ca au alte tehnologii de wiring, si probabil si alte imbunatatiri de care se tot plang oamenii la Model 3.

        (Citează)

  5. scuze dar eu nu dau 50k pe “am inteles” si “promisiuni”.

    Daniel:
    Am înțeles că ar exista un precontract sau o promisiune de închiriere pentru un showroom Tesla în complexul Belvedere Residence de pe Fabrica de Glucoză.

      (Citează)

  6. 40k € cea mai ieftina varianta. Daca scazi ~11500 cat sunt primele de la stat ajungi pe la 29.000

    Cine nu e multumit sa-si ia o skoda scala pe mototina si dsg la 26.000 euro 🤦‍♂️

      (Citează)

  7. tu uiti ca asta nu poate fi ca masina de concedii, deci ramane masina de oras.
    29k pt a 2a masina tot e mult.
    si esti sarac sa ai pretentii la tesla si sa o iei pe aia cea mai ieftina.

    Ionutb:
    40k € cea mai ieftina varianta. Daca scazi ~11500 cat sunt primele de la stat ajungi pe la 29.000

    Cine nu e multumit sa-si ia o skoda scalape mototina si dsg la 26.000 euro 🤦‍♂️

      (Citează)

    • Mașina de concediu este a doua mașină. Aia de oraș, cu care mergi zilnic, e prima mașină.

        (Citează)

    • Bosulache, 95%, ca sa nu zic 99% din drumuri le faci pe distante sub rangeul masinii. Deci 95% din drumuri poti sa le faci cu tesla. De ce ii spui ca e masina a 2a??

      Altceva bosulache, intre varianta de 30k si cea de 60 diferentele (pt cineva care apreciaza o masina echhilibrata cost/ performante, si care castiga banii normal,muncind) e destul de mare, de peste 50%.
      Eu imi iau masina pt ce imi ofera mie nu pentru toti cocalarii de pe margine care isi dau cu parerea ca niste cocalari

        (Citează)

  8. Gogoro Smartscooter 2. In diverse variante. Excelent ptr oras. Pana-n 3000 euroi la noi. Prin alte parti e mai ieftin. Cu o incarcare faci lejer intre 80 si 120 km. Km reali nu d-aia pe hartie. Asta e doar un exemplu mai okeiuț ca autonomie/pret . Sint zeci de alte marci si modele pe piata.
    Strict ptr o deplasare lejera si rapida in oras e beton o chestie d-asta. Tesla aia cat de tesla o fi ea, tot la fel ca un logan sta la semafor. Si tot nu poti sa pleci la drum lung cu ea fara emotii. Cand o iesi electrica cu minim 600 km autonomie reala si incarcare ultramegarapida (max juma de ora) , atunci e de luat in calcul o astfel de varianta. Si in niste ani sint convins ca va iesi asa ceva. Pana atunci o masina full electrica e asa….o fiță mica. Scumpa si semiutila.
    Hibridele sint mult mai ok deocamdata.

      (Citează)

  9. Uitam de nevoile fiecaruia, care sta la casa, care se plimba zilnic in oras….etc :)

      (Citează)

  10. clar, visul oricarui ajuns… casa pe pamant, gradina (mai mult loc de parcat masina), dar sa fie si cat mai aproape de centru. si o tesla

    Jimmy:
    Uitam de nevoile fiecaruia, care sta la casa, care se plimba zilnic in oras….etc :)

      (Citează)

  11. Daniel:
    Am înțeles că ar exista un precontract sau o promisiune de închiriere pentru un showroom Tesla în complexul Belvedere Residence de pe Fabrica de Glucoză.

    Vrăjeală ieftină a dezvoltatorului

      (Citează)

  12. La cum arată harta aia și următoarea mașină pe care o cumpăr în România, oricând s-o întâmpla asta , va fi tot TDI

      (Citează)

  13. Tesla (Standard Range Plus) 39,500 EUR. BMW i3 pret standard 39,806 EUR. Acum, daca ai banii si vrei electrica, de ce ti-ai cumpara i3-ul?

    PS: aceeasi Tesla, in Olanda porneste de la 47,800 EUR…

      (Citează)

  14. Purchase Price € 40.380
    Excluding taxes and fees – partea asta nu v-a sarit in ochi?
    19% tva in Ro pe care tre sa-l platiti daca luati pe persoana fizica.

      (Citează)

    • Care-i mirarea, că trebuie să plătești TVA?

        (Citează)

    • La mine nu e nicio mirare. Doar ca, in mod normal, cine o cumpara pe PF ar trebui sa-si faca calculul cu tot cu tva ca tot plateste banii aia. Unii au inceput comparatii cu alte masini cu pret cu tva cu tesla la pret fara tva.

        (Citează)

  15. nwradu:
    Mașina de concediu este a doua mașină. Aia de oraș, cu care mergi zilnic, e prima mașină.

    Bv, fix la minutul asta scriam acelasi lucru

      (Citează)

  16. Sorin:
    N-as garanta ca se aplica tichetul, din cate stiu trebuie intai sa se inscrie dealerul in program, si nu stiu daca Tesla a facut asta. Nici nu stiu daca se poate fara sa inregistreze un SRL in Romania

    A facut, si face asta pentru multe tari. Va face si pentru Romania. Conditiile in care se ofera reducerea sunt rezonabile in Romania, comparativ cu alte state (gen Spania) unde nu se incadreaza din cauza altor conditii (gen 1000 EUR reducere sa ofere ei la masina, sa nu depaseasca un prag, sa duci la casat alta masina mai veche de 10 ani, etc).

      (Citează)

  17. Renault Zoe ce are?

      (Citează)

    • nu are functia de magnet pentru panarame!

        (Citează)

    • Zoe are pret mare si autonomie mica. Ca toate electricele dealtfel. Raportul asta pret/autonomie e in defavoarea lor. Tesla se lauda cu viitoare autonomii de 1000 km. Dar la ce pret? Probabil cat un ferrari.
      Panaramele nu se uita la electrice oricum. Nu stie ele ce e alea. Tot pemfe si haudi le trezesc interesu.

        (Citează)

    • 450km e autonomie mica?

        (Citează)

  18. Andu Potorac:
    Mihai, statiile alea de incarcare (supercharger) sunt necesare pentru cand calatoresti la drum lung (si chiar si atunci ai destination chargers, ori incarci la multele chargere disponibile de la multi producatori – gasesti si la benzinarii).

    In rest oincarci la priza. La noi in Europa avem deja 220 – 230 v (de la tara la tara), trebuie doar sa dai un telefon la compania de electricitate sa ceri sa iti ridice potenta la 7.4 kwh, ca sa incarci cu un ~46km/h (deci in teorie intr-o noapte poti incarca de la 0, la 80% – ca o limitezi sa nu treaca peste).

    Alte chestiide care nu se vorbeste, dar care probabil se vor aplica si in Romania:
    – gratis la taxele de autostrazi
    – 70% reducere la taxele anuale fata de alte masini
    – 0EUR pt inregistrare masina
    – gratis la parcat pe locurile cu plata in multe orase europene (albastre)
    – fara restrictii in zonele cu par/impar pt centrul oraselor
    – gratis la incarcat in mall-uri – de obicei cu destination chargers
    – 0 mentenanta.
    – 1/10 cost incarcare, chiar si daca platesti – dar de obicei si firmele unde lucrezi au chargere pentru EVs (cel putin in vestul EU)

    In fine, sunt destule avantaje, look into it. Noi am dat comanda in 2016 in ziua cand s-a anuntat. A fost o greseala, nu mai platesc avans pt ca a insemnat fix 0. Adica, va primi fiul meu de 4 ani o masina din aia de 20 EUR cred, o Tesla in miniatura, dar cam atat. Masina ar trebui sa ajunga in 2 sapt, dar am tot fost amanat asa ca mai asteptam.

    Cine vrea sa isi ia, si nu se grabeste tinand cont ca e vorba de 2020 oricum, ar trebui sa astepte Modelul Y – pana atunci va fi o fabrica in Europa (deci 10k EUR mai putin, pt ca nu va mai fi taxa de import), plus ca au alte tehnologii de wiring, si probabil si alte imbunatatiri de care se tot plang oamenii la Model 3.

    Băi tu trollezi sau ești pe prafuri? Când sistemul de distribuție e practic în pioneze crezi că or să vină să îți mărească ție puterea? Ai idee cat durează o racordare la curentul electric sau ca trebuie să montezi tu punctul trafo?
    Știu că ești cetățean european dar beneficiile alea din țările cu apă caldă nu prea se aplică prin Ro. Lol cică să dai un telefon!

      (Citează)

  19. In momentul de fata, observ un forcing foarte mare pe masini electrice si asta va fi privita ca perioada romantica a acestor masini. Odata primesti un ajutor de stat substantial in anumite tari, respectiv esti “scutit” de niste taxe ca folosesti o electrica.
    Foarte misto, ideea numai, ca in acest moment, o masina electrica nu gasesc mai jos de 30k de eur(incluzand subventia) asta odata. Doi, autonomia pentru o masina electrica este in happy case 500 km daca vorbim de Tesla, de restu in happy case am auzit de 200 de km la un Nissan Leaf. Daca as face naveta intre Urziceni si Bucuresti sa zicem, ca ar merita. Dar daca vreau o masina s-o folosesc cand am cheful si sa ma duc pana la Sibiu, electrica nu mai merita. Al treilea lucru, nasol este ca daca ramai fara combustibil esti cam fucked.
    Pana una alta, e bine ca se accepta si comenzi din Romania, poate va aparea si un showroom/service oficial si lumea va mai capata incredere in tipul acesta de masina. Dar si asa o sa mai dureze pana cand masinile de tip Tesla vor fi norma si nu exceptia.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus